speedward - 2012-11-06 20:04:26

Przyszło mi do głowy by w czasie zimy wymienić oponki. Czy macie jakieś sprawdzone sklepy z używanymi oponkami czy raczej jesteście za nówkami? Zastanawiam się nad producentem i jakoś wstępnie myślę o Michelinach Pilot Road, ale może macie swoje zdanie w tym temacie.

Yamamoto - 2012-11-06 20:13:04

Ja zaczynam polowanie. Chciałbym jakieś 2-3 letnie ale nieśmigane dorwać. Żeby jak najwięcej mięsa było. Bridgestone Battlax są ok a Continentale ContiRoadAttack nie dozajebania. Guma ma ok 3 mm grubości i latam.Może dużo powiedziane ale trzyma ciśnienie i da radę dojechać na warstat.

Pudelski7 - 2012-11-06 20:40:01

Ja polecam opony Metzele-ra albo Dunlop-a, bardzo dobre gumy. ja tez zaczynam sie rozgladac za gumami tak jak ty yamamoto szukam 2-3 letnich przelezalych na magazynie.

Yamamoto - 2012-11-06 20:58:13

Wiesz. Najwięszky problem jest że nie ma takiego sklepu. Chyba że z moją pogadam-jej kuzyn w Rajchu siedzi

Pudelski7 - 2012-11-06 21:04:11

czasem mozna trafic przecenione na allegro dwu trzy letnie. ale najgorsze ze przecenione sa pare groszy.

PalaszD - 2012-11-06 22:54:42

Ja latam zawsze na tym, co się trafi, choć nie ukrywam, że moim "marzeniem" jest dorwac Conti Road Attack" :)
Przeważnie na Metzelerach MEZ4 jeździłem, dłuuugo wytrzymywały...

a propos opon - mam "źródełko" we Wrześni - jeśli jest ktoś chętny na ogumienie lekko używane, bądź leżakowane to proszę pisać w tym temacie - jak będzie kilka osób to podjadę i spytam :)

mat - 2012-11-07 07:44:44

To i ja sie podpinam pod temat a właściwie pod posta PalaszD... tyle że u mnie do 550 tylną gumę 140/70/18. Na allegro są leżaki magazynowe ale aż tyle odwagi niemam. Gumy z "lat dziewięćdziesiątych". Pozdrawiam.

siwy - 2012-11-07 22:03:38

Diablo strada na tył 180/55/17 ładnie sie układa i dobrze składa nowa 393 na topgumy.pl
jak bierzesz komplet to można sporo urwać dostawe mieli za free

PalaszD - 2012-11-07 22:24:00

Siwy a jezdziles na 180?? Ja taka mialem jak kupilem swojego..masakra jak dla mnie...zero zlozena w zakrety bo byla wybrzuszona...tylko na srodku starta a na bokach kupa miecha ;)

wojt70 - 2012-11-08 08:11:32

moja w spryciaku była taka kwadratowa,ciężko było złożyć ,po zakupie nowej ,identycznej prawie sam sie kładzie ,róznica jest niesamowita i mimo że mięcha tez na bokach miała fpyte to nowa o niebo lepiej się klei,opony identyczne w rozmiarach jakie fabryka poleciła

Pudelski7 - 2012-11-08 10:20:57

Brał ktoś przelezakowane opony u sprzedawców na allegro z 2004 2005 roku?? Sa w bardzo dobrej cenie ale pytanie brzmi jak trzymaja sie drogi takie opony. Ja mam u siebie opony z 2003 r i nadal dobrze sie trzymaja ale sa jezdzone caly cas.

PalaszD - 2012-11-08 10:21:36

opona musi być taka jak przewiduje producent - ewentualnie 10 szersza... ale np 180 na 160 feldze to już zmieniony cały profil - opona spłaszczona i można zostać mistrzem jazdy na wprost :)

Pudelski7 - 2012-11-08 10:36:39

napewno bede zakladal opony takie jak producent przewidzial bez dwuch zdan. Tylko chodzi o to czy one beda jeszcze nadawac sie do jazdy czy sie bedzie ladnie kleic do jezdni.

skaryf - 2012-11-08 13:21:05

http://www.motohurt.com/21046,dunlop-ar … -58-v.html

Powyżej strona z oponami Dunlopa gdzie dzwoniłem i od sugerownych cen zawsze można jeszcze parę złotych utargować .btw też się przymierzam bo mam już 8 letnie oponki , na pewno w komplecie taniej ale chyba zainwestuję najpierw w przód :)

Yamamoto - 2012-11-08 19:59:20

@PalaszD jak bardziej zima stanie się zimą a pieniądze pieniędzmi to bym dwa komplety zamawiał. Rozmiary byśmy dograli przed samym zamówieniem dograli. Na pewno Zephyr 750 i VFR 750.
A. Rozmiary seryjne. Nie bałdzo mam ochotę w prowadzeniu mieszać.
2004/2005? trochę stare. Zależy od mieszanki ale ja bym nie jeździł. Najstarsze na jakich latałem to max 3 lata. Z tego co pamiętam to producent mówi o 4 latach od daty produkcji. O ile są dobrze przechowywane.
Ten motohurt ciekawy. To są nowe opony czy nowe "stare"? komplet do zefira za 750? Dobra cena

Saladin - 2012-11-08 21:19:36

Ja mam 9 letnią z przodu i 7 letnią z tyłu i jeździ to to normalnie, więc da radę na starszych niż 4 lata ;) Oczywiście wolałbym nowsze ale cóż z takimi kupiłem i przelatałem cały sezon. Tył już powoli nadaje się do wymiany ale przód jest jeszcze całkiem OK jeśli chodzi o bieżnik.

Yamamoto - 2012-11-08 21:57:00

Ja nie mówię że się nie da.
Nie da to się jeża zgwałcić, albo komara za lewe jądro w rękawicy bokserskiej ścisnąć.
Chodzi mi o moje mentalne bezpieczeństwo. Znam gości co chopperami latają na 10letnich nówkach - bo po 50 zeta kupują. Da się?da się.
Możesz też jeździć z kasku Tornado :D

PalaszD - 2012-11-08 22:21:42

Jak na nasze drogi i styl jazdy to wiek opon raczej nie ma wiekszego znaczenia...stara guma robi sie twarda i krucha...na torze takie papcie skonczylyby sie pewnie po dwoch okrazeniach ;)

Jasiu - 2012-11-08 22:49:21

czasami trochę nie wierze co czytam :)
ogólnie z oponami jest tak, że im starsza tym mniej plastyczna, twardsza i bardziej krucha, a co za tym idzie mniej przyczepna. Każda guma typu opona, pasek klinowy/rozrządu w samochodzie, gumowe uszczelki itp mają "przydatnośc" określoną na "do 5 lat". o Ile w przypadku tulejki zawieszenia np. nie ma to większego znaczenia bo zacznie stukać i się ją wymieni, o tyle pasek rozrządu czy opona powinna być wymieniona bo pęknięcie grozi poważnymi konsekwencjami.
przepraszam ale chyba lubie się mądrzyć:P
wracając do wcześniejszych wypowiedzi, da się jeździć nawet na 20 letniej gumie pod warunkiem, że jest w jednym kawałku, tylko pytanie co w sytuacji która będzie wymagała od takiej opony więcej niż opieranie się o asfalt (delikatnia jazda) Osoby które jeżdża na siedmio czy tam dziesięcioletnich oponach, spróbójcie sobie przy lekkim złożeniu na średnio przyczepnym asfalcie odkręcić pełną łyche na 1, albo nie daj Boże mocno/awaryjnie zahamować, o mokrym asfalcie już nawet nie mówiąc.

żeby nie że tylko nówiki opony, sam jeżdże tylko i wyłącznie na używkach, co więcej z tyłu uwielbiam mieć stare kartofle bo kocham slajdować/ na moto, ale przód zawsze musi być bdb albo lepiej

co do Michelinów bardzo fajne oponki, dobrze się trzymają, na mokrym nie mają sobie równych, da się całkowicie jedenastką zamknąć tył gdyż mają mały zakres graniczny, bardzo duży minus jest taki, że w jedenastce ścierają się od samego patrzenia na nie :/

siwy - 2012-11-10 20:26:41

Palasz-u miałem taki kapeć jeździłem na nim przy sporej wadze z tyłu(kobita i jej graty)
jak ją zdejmowałem to porównywałem ją z 170 z Continentala to suwmiarka pokazała
3mm mniej na szerokości od 180.Moje zdziwienie prostował oponiarz który robił przekładke
gadał coś o calach przeliczanych na milimetry i o tym że firmy robią to inaczej dla tego to
wygięcie o którym wspominasz nie było drastyczne . Diablo strada ma coś jeszcze
o czym Jasiu nie wspomniałeś szybko sie rozgrzewała co dawało supr efekty z pozostałymi kwestiami
sie moge zgodzić .Powiem coś jeszcze Conti force którego teraz mam nie polecam kupowałem
ją nową i od początku jest kiepska tylko suchy asfalcik bez zdrapek ,szutru,wilgoci itp. Zamiata
mi tyłkiem nawet przy ostrym starcie.

PalaszD - 2012-11-10 20:53:39

no możliwe jest Siwy, że faktycznie nie było dużej różnicy - ja na Mtzelerze MEZ4 miałem za szeroką - już na oko z daleka było widać, że jest spłaszczona i nie półokrągła, a eliptyczna :) czem prędzej ją zmieniłem i składanie we winklach stało się o wiele łatwiejsze i przyjemniejsze :)

wojt70 - 2012-11-11 10:37:08

Damianowi ,tak mi sie zdaje,chodziło o opona spłaszczoną ,ja taka miałem w spryciaku i w poprzedniej gazeli ,po wymianie duuuuża róznica na plus.Moje opony wyglądały jakby ktoś tylko na wprost jeździł,może na torze dało by radę troche wyprostowac he he,na przodzie raz miałem conti Go,połaszczyłem sie na cenę ,srał ją pies.
Spryciak dostał pod koniec sezonu batalaxy ,myślę że to nie najgorszy pomysł to tego motocykla tym bardziej że nie mam sportowego zacięcia.Poza tym wole kupic nowe z nizszej półki.
nie mam szczęścia do opon uzywanych ,zawsze cos z nimi nie tak ,co do leżakowanych ,to chyba dużo zależy jak były leżakowane.Widziałem magazyn opon pod Olsztynem (samochodowych_) temp.,w srodku jak na zewnątrz .Jak tak samo trzymają motocyklowe to te pięć lat może konkretnie utwardzić laczka.Więc parcie na najnowsze konstrukcje za wszelką cenę(tutaj zakup starszych opon), nie do konca ma dla mnie sens,tym bardziej do tego typu motocykla.No chyba ze ktoś wybiera sie na tor poganiac na granicy.
Z drugiej strony zaliczyłem śliczny uślizg tyłu ostatnio i żeby nie nowa opona ,chyba bym glebnął ,w takiej sytuacji chciałbym jak najlepsze laczki.
Powodzenia w zakupach i dużo przyczepności w winklach.To mówiłem ja....itd.,

Doman - 2012-11-11 16:51:53

A ja aż strach się przyznać mam w Vulcanie opony od nowości czyli od 95 roku . Nawet jeszcze mają te "cycki" .Ale wkrótce bazar we Wrocku to pewnie zakupię młodsze .

www.wielkopolskiots.pun.pl www.lechia-gdansk.pun.pl www.legendarnishinobi.pun.pl www.starsknights.pun.pl www.serjtankian.pun.pl