PalaszD - 2012-11-16 00:09:28

Wiadomo, że są gusta i guściki więc postanowiłem założyć nowy temat...
wypisuje plusy i minusy swoich sprzętów :) coś w tym stylu:

+ jest indywidualny: rzadko spotykany
+ mimo wielu lat jego wygląd jest ponadczasowy
+ za każdym razem jak ruszam na przejażdżkę czuję się tak samo szczęśliwy jak w dzień zakupu
+ mocny, nie do zajechania silnik chłodzony olejem
+ ogólnie to same plusy


- z przodu koło 18" - po co to...teraz szukaj opon w tym rozmiarze...
- brak 6tego biegu
- problem z częściami (nie dotyczy stricte eksploatacyjnych)
- długie nagrzewanie się silnika...no ale to olejak
- jakiś większych minusów utrudniających życie nie ma :P

Yamamoto - 2012-11-16 10:24:29

Żre olej, odwraca głowy, nadupca z wydechu, dupy nie lecą, średniak - za duży na miasto, za mały na trasę :D albo na odwrót.
Z pasażerką trochę mały - ale ja ważę 110 kg, a Młoda 55. Jak u słoni morskich - samica waży 1/2 samca.
Na autostrady się nie nadaje, na podmiejskie i wiejskie drogi jak najbardziej.
Spora ładowność ( bagażowa ) nawet bez sakw ( 2 osoby na tydzień w Bieszczady - kufer+tankbag )

Tutaj fajnie opisane
http://www.rogal.riders.pl/motocykl.html

Pierwsza w moim życiu miłość z rozsądku - dojrzewałem do tego sprzęta, co pisałem w innym wątku.
Czasem brakuje mocy i momentu. A potem przychodzi stukanie się w głowę pt "uspokój się debilu"

Pudelski7 - 2012-11-16 10:34:08

+ Piękna linia
+ Małospotykany
+ Piekne brzmienie
+ Solidny piec
+ Ciągnie o samego dołu
+ MA swoją niepowtarzalną dusze (przynajmniej jak dla mnie)
+ daje mega przyjemność z jazdy zwłaszcza na długich odcinkach
+ Olejak

Niestety jest tez kilka minusów
- Ciężko dostać części
- brak 6
- hamulce mogly by być ostrzejsze

wojt70 - 2012-11-16 16:05:58

ja zacznę od wad-
                        -szósty bieg
                        -nieciekawe dźwięki na wolnych obrotach
                        -silnik chłodzony powietrzem i olejem,wolałbym chłodzenie wodne,pewnie by ładniej chodził
                        -brak podstawki centralnej
                        -upierdliwa regulacja zaworów (kontrola luzów co 6tys. )
                        -brakuje dołu(mowa o 550)
    jest też parę zalet 550-tki ,na forum zwanej spryciakiem
                        +ponadczasowy wygląd ,nieźle wykonany z wieloma elemantami dodającymi smaczku jak wahacz z regulacją napięcia łańcucha na mimośrodach,piękne szprychowane koła w większych modelach,widać że księgowi nie przejeli całkowicie pałeczki
                        +spoko po mieście ,w trasę tez się da wypuścić
                        +prowadzenie,całkiem fajnie po zakrętach,oczywiście turystycznie
                        +mi akurat hamulce wystarczają szczególnie przód ,tył zima idzie w oplot i bedzie gitara
             
  i najważniejsze to fakt ,motocykl ma to coś ,niby oglądasz się za innymi ale z zadowoleniem wracasz ,jak do starych znoszonych buciorów w których jest ci najwygodniej,w moim przypadku to pierwszy poważniejszy sprzęt może dlatego,pozdro

speedward - 2012-11-16 19:09:29

Ja o swoim 11.

Też zaczne od wad:
- waga, już się przyzwyczaiłem i w czasie jazdy już go nie czuję,ale przepychanie po garażu to masakra
- spalanie, mój musi pujść na mycie gaziorów i regulacjie, mam nadzieje ze pomoże
- mało ciekawy sound z wydechów, myśle nad 4 w 1 albo nowe tłumiki bardziej przelotowe.
- hałas przy wrzucaniu 1 w 2 bieg , trzba wprawy by było ładnie ale i tak do końca sie nie umie (Warka ;) )

Teraz zalety:
+ mocny  silnik, bardzo elastyczny, obroty użytkowe w zasadzie jak w samochodzie.
+ bardzo stabilny przy wysokich prędkościach i na zakrętach, neutralny, nie chce sam kierować
+ wygląd, dużo chromu mimo że nie czoper
+ mój niby unikat ale jak widziałem inne w Warce to w każdym kolorze ładny, nawet czorny jak kuminiaż z Sandomierza ( J ;) )
+ koła
+ jest podobny do Pałaszowego.

PalaszD - 2012-11-16 21:39:36

czytając Wasze wypowiedzi przypomniało mi się kilka innych + i - dla motocykla :)
teraz zacznę od minusów:
- żre olej
- na wolnych obrotach chodzi jak sieczkarnia...albo jeszcze gorzej...to słynna "kultura pracy Kawasaki z lat 90' "
- ciężki skubaniec, ale jak już się jedzie to nie czuć tej masy...


+ silnik olejowy - Wojt pisze, że to wada...a moim zdaniem zaleta...nigdy nie słyszałem, żeby ktoś zagrzał olejaka...mam widok z parad zlotowych - co kawałek moto na postoju, a pod nim kałuża płynu chłodniczego...a olejak sobie jedzie dalej :)
minusem tego rozwiązania jest długie nagrzewanie, oraz większa ilość oleju, jednak chłodnice wody nierzadko lubią pękać, płyn uciekać i czukniki psuć się...a tu prosta i skuteczna konstrukcja...
+ jak napisał Paweł - ma dużo polerek, mimo, że nie chopper - to często przyciąga wzrok przechodniów - taki typowy klasyczny naked :)
+ hamulce - Pudelski napisałeś, że są słabe...wg mnie są super... (kiedyś jadą z bratem jako plecakiem miałem awaryjne hamowanie - mało co by mi przez głowę nie przeleciał...ale wtedy zblokowałem na chwilę obydwa - i przód i tył...)
+ TO KAWASAKI :)

Pudelski7 - 2012-11-17 17:46:32

a ja sie troszke wypowiem. Uważam ze olejaki maja owiele fajniejsze brzmienie niz te chłodzne cieczą. Co do dzwieku wydechow mi sie dzwiek w moim podoba ale moze "speed" przez to ze są juz wypalone dosyc mocno moze twoje są w lepszym stanie. A teraz mały komentarz (porownanie ) do wypowedzi palasza troche oleju polyka ale olejak musi unie to jest w granicy 0,2 l na 1000 -1500 km. Ja u siebie nie narzekam na dzwiek silnika na wolnych obrotach (poza tym ze troszke lancuszek rozrzadu slychac ale bede go przed nastepnym sezonem wymienial) slychac ladne buczenie z wydechow i jak sie przysluchasz to delikatnie szumienie rozrządu. A hamulce moge miec slabsze przez to ze klocki sa juz w oplakanym stanie zostalo ich moze 1,5 mm. Mam nadzieje ze nikt nie bedzie mial sprzeciwu do mojego postu. jakby co to pisac i go usune.

PalaszD - 2012-11-17 18:51:39

heh Pudelski no po to mamy forum, żeby każdy miał swoje zdanie :) zresztą w pierwszych słowach tego tematu napisałem, że są gusta i guściki :)

U mnie z olejem tak samo - dolewam przeważnie 100ml na 1000km...profilaktycznie...
olejaki mają żeberka na cylindrach, małe chłodnice, co wygląda pięknie... no i z tym dźwiękiem Pudelski masz rację - ładnie "mruczą"...chodzi o 1100 - nie pamiętam jak "gadają" mniejsi bracia...

no u mnie też rozrząd chyba już od dawna do wymiany...dlatego ten dźwięk pewnie taki nieciekawy...na zlocie specjalnie odpalałem swojego jako ostatni, żeby nikt nie słyszał tego rzężolenia... :P

Paweł - odnośnie przelotów - odradzam...miałem "przyjemność" jechać 200km z rozszczelnionymi wydechami i NIGDY WIĘCEJ...
i tu również kwestia gustu - jak dla mnie 4w1 w ZR1100 nie pasuje... chociaż SIWY ma nawet w miarę to rozwiązane :)

Pudelski7 - 2012-11-17 19:09:32

Ja podobnie ja ty uważam że w 11 wydech 4w1 brzydko wyglada. A jesli tak strasznie Ci lancuch wali to lepiej zmien go jak najszybciej bo jak przeskoczy albo co gorsza sie urwie to masz po piecu.

Ja u siebie podczas zakupu mailem cały kolektor wydechowy skorodowany pod silnikiem i wydechy trzymały sie na słowo honoru i jazda to było cos okropnego myslalem za po godzinie mi głowa peknie z chałasu. Ale naszczescie sie z tym uporalem pociolem caly kolektor (elementy skorodowane) w praktyce wyciolem tą czesc pod silnikiem i zamontowalem tam rury kwasodporne i mam spokój.

krowa - 2012-11-18 12:26:01

wojt70 napisał:

ja zacznę od wad-

                        -upierdliwa regulacja zaworów (kontrola luzów co 6tys. )

Te zawory to chyb co 10 tys. a nie co 6 . . .?

Pudelski7 - 2012-11-18 12:35:56

narzekacie na zawory ale przecież w większości maszyn ustawiane są luzy zaworowe przy pomocy płytek. MOżna policzyć na palcach u jednej ręki gdzie zawory ustawia się na śrubkach.

wojt70 - 2012-11-18 18:06:41

no i w tej większości też jest to wada(dla mnie naturalnie),tyle że przebiegi miedzy regulacją są dużo większe ,najczęściej ...np FZ 6 pierwsza KONTROLA po 42 tys.,
dla mnie to wada i bez znaczenia ile motocykli ma inną regulację,wałek królewski tez jest rzadkością ale jest (niestety W 800 po za zasiegiem) , co do tego po ilu kontrola czy po 6 czy po 10 ,wydawało mi sie że gdzies wyczytałem po 6 ale nie chce mi się szukać...poza tym mieliście chyba pisac za co lubicie te motocykle lub nie a nie polemizować z tym co przeszkadza mi !

PalaszD - 2012-11-18 18:27:30

wstyd pisać, ale w swoim ostatnio regulowałem jakieś 30tys km temu...ale w tą zimę znów to zrobię :P

FZ6 się sypią - sąsiad ma 2004 roczniki i non stop coś...mają teraz jakąś akcję serwisową i serwisy wymieniają podzespoły (chyba czujnik położenia przepustnicy) najlepsze jest to, że jedziesz - sprawdzenie kompem - 160zł...wtedy Ci dopiero powiedzą, czy Twój jest objęty akcją...
jak jest to dodatkowo jeszcze 200zł za regulację wymienionego elementu...

JONy - 2012-11-18 19:15:55

Największą zaletą jedenachy i nie tylko, bo miałem spryciaka i też to miał - to jest jego indywidualizm.
To moto po prostu ma duszę...

Czy ma wady? Tak... i co z tego? :D

TJa - 2012-11-18 19:21:36

JONy napisał:

Czy ma wady? Tak... i co z tego? :D

nawet pare punktow sobie przygotowalem zeby tu napisac dlaczego Zephyr... ale wlasciwie teraz to nie mam nic do dodania ;)

mar33cki - 2012-11-19 13:04:15

to ja pochwalę swojego ZeteRa7 :D
+ bardziej nowoczesny wygląd
+ dość rzadko spotykany
+ bardzo elastyczny
+ wygodny, dla 2 osób(patrz na -)
+ do ogarnięcia dla "wracającego do pasji" :)
+ to 750 więc ma kopyto :D

- pasażer się zsuwa na kierowcę, co potrafi być irytujące/miłe*
- ceny niektórych akcesoriów wyższe z racji mniejszej ilości egzemplarzy

moja ocena jest mocno subiektywna z racji tego, że jest moja ;), że to moje pierwsze moto od kilku lat, że akurat takie trafiłem w fajnym stanie i cenie :D co prawda ma 5 biegów, ale czasem się łapałem na próbie wrzucenia 6 ;)

PalaszD - 2012-11-19 15:49:02

hehe Marek ja mam swojego prawie 7 lat, a czasami też mi się zdarzy 6 szukać :P

rafi068 - 2015-10-16 13:27:39

Po pierwszym przejechanym sezonie mogę ocenić moto na nienaciągane 5
+bezawaryjność (pierdołki się zdarzają)
+6 biegów
+niskie spalanie między 4,2 a 5l/100
+wskaźnik paliwa
+hamulce dwie tarcze robią robotę

Teraz niestety
-pozycja pasażerki
-tylnia opona 18
-wstępny napęd łańcuchem i dudniący kosz (to w jednym punkcie) :)

woj191 - 2015-10-16 14:19:18

+klasyczna linia
+przyspieszenie
+hamulce
+rzadko spotykany na naszych drogach

-brzydka i śliska oryginalna kanapa
-brak 6
-dostęp i cena części

PalaszD - 2015-10-16 15:10:13

woj191 napisał:

-brzydka i śliska oryginalna kanapa

No własnie w 750 coś z tą kanapą nie poszaleli... w 550 i 1100 kanapa lux gites :)
Zawsze możesz zmienić obszycie :) co ja mówię - przecież już to robiłeś :D

woj191 - 2015-10-16 15:50:06

żeby to raz :D

Yamamoto - 2015-10-16 21:24:05

woj191 napisał:

+klasyczna linia

-brzydka i śliska oryginalna kanapa
-brak 6
-dostęp i cena części

Kanapę obijasz, skrzynia od bodajże GPX 600

5eba - 2015-10-22 10:00:27

ostatnio troche czasu spedzilem na rozjazdach, widzialem wiele motongow i motongobodobnych frankensztajnow.
z cala pewnoscia lubie zephyra za to, ze jest jak rydz wsrod grzybow, ciezko go znalezc w gaszczu innych :-)
o miesistosci sylwetki juz nie wspomne :-) :-)

belor - 2015-10-22 10:09:40

+ bezawaryjny, nigdy mnie nie zawiódł, zawsze odpala, nawet jak puszka nawaliła to prawie w śniegach Zefirek pojechał :) a ostatnio rozsypał się napęd (dosłownie) a mimo to... i tak mnie dowiózł do domu i serwisu;
+ piękny, klasyczny wygląd;
+ pazur - 4 gary robią robotę, motorek mimo niewielkiej mocy daje radę, a silniczek jest nawet lekko narwany, a w wyglądzie też ma to coś;
+ do tańca i do różańca - bardzo uniwersalne moto, można troszkę powinklować i pojeździć geriatrycznie, tzn. turystycznie ;) Świetnie w mieście i poza;
+ jak (prawie) każda starsza maszyna - ma duszę, współczesne motocykle nie tylko źle wyglądają ale nie mają tego czegoś w sobie, wiem że to mocno subiektywne ale dla mnie istotne;
+ wyróżnia się, nie ma drugiego takiego, to nie giees, że sto pińdziesiąt na zlocie (chyba że to zlot Zefira) ;)

- niezbyt w sumie wygodna kanapa, po 500 km dupy nie czułem (po 200 zaczyna się już człowiek wiercić), tak wiem że można obić i na pewno to zrobię :);
- spalanie w mieście ok 6l (ale równoważy ekonomia na trasie - u mnie w okolicach 4,5l);
- przy wyprzedzaniu, przy wyższych prędkościach troszkę brakuje mocy, bieg jest za krótki i albo trzeba wysoko kręcić albo zmieniać;

piodabro - 2015-10-26 09:16:37

Jedyne za co można go nie lubić to za ten klekoczący silnik... Reszta jak najbardziej zajefajna :)

tina - 2017-07-26 13:28:06

Jo,

olej i klekot na wolnych na minus (ale to w sumie mozna wyeliminować) ... no i w moim przypadku nie przezyl wycieczki do Czech :)

cala reszta na  plus

PalaszD - 2017-08-08 20:46:53

jak to nie przeżył wycieczki? Co się znów wydarzyło??

tina - 2017-08-23 12:40:51

PalaszD napisał:

jak to nie przeżył wycieczki? Co się znów wydarzyło??

Zjarala sie instalacja, dzisiaj odbieram od mechanika.

We wlasnym zakresie wymienilem zjarana cewke, regulator napiecia, akumulator... ale dalej nie bylo iskry na 2 swiecach. Z powodu braku pomyslow wyladowala u mechanika, tam elektryk stwierdzil, ze zjaral sie jeszcze modul zaplonowy i go wymienil za 470PLN

tina - 2017-08-23 20:14:30

Kawa odebrana....niestety k... niezdolna do ruchu drogowego, wracalem po omacku :(. Czy wymieniony modul zaplonowy moze byc odpowiedzialny za to , ze nie swieca mi sie kierunki, i swiatla w tym stopu?
Bezpieczniki sa OK.

PalaszD - 2017-08-23 20:45:41

kurde ale Ty masz pecha jakiegoś... jak bezpieczniki OK to powinno być wszystko dobrze. A czasami jakaś kostka nie została przypadkiem pominięta nie nie podłączona??

tina - 2017-08-24 09:19:00

HGW, jutro wraca do warsztatu...juz mi k...rece opadaja :( Kostki tez wygladaja na podlaczone.

tina - 2017-08-30 14:57:47

Kto zgadnie co bylo....

Yamamoto - 2017-08-30 15:30:27

Masa zardzewiała.

tina - 2017-08-30 16:40:44

Wszystkie zarowki pojaralo... nie sprawdzilem tego, bo nie przyszlo mi do glowy, ze wszystkie co do jednej mogly sie zjarac.

Jachoo - 2017-08-30 17:29:30

Ja bym się nie przyznawał jak bym pierwszej rzeczy na liście nie sprawdził :P

tina - 2017-08-31 14:24:01

JACHOO napisał:

Ja bym się nie przyznawał jak bym pierwszej rzeczy na liście nie sprawdził :P

Ja tez nie, ale sytuacja byla wyjatkowa :) Rozumiem, ze mogla sie zjarac zarowka, albo nawet kilka....ale wszystkie co do jednej ???

www.3e.pun.pl www.logistykaaon.pun.pl www.maxiv.pun.pl www.2800728.pun.pl www.gazeta-gwiazda.pun.pl