- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Odpalanie na zimno - ostry metaliczny dźwięk http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=86 |
zeph750 - 2010-03-09 13:56:30 |
Witam Was, |
Doman - 2010-03-09 15:19:40 |
Nie jest to coś w rodzaju cykania na wolnych? Jak się rozgrzeje to nadal cyka a przy wyższych obrotach ustaje ? Jak tak to norma . Jaki masz przebieg? To może być też łańcuch rozrządu. |
zeph750 - 2010-03-09 15:29:04 |
Przebieg mam obecnie 38500 km. To jest takie cykanie i objawia się zazwyczaj gdy silnik jest zimny i chodzi na ssaniu. Wówczas jest to najbardziej słyszalne. Teraz zszedłem jeszcze raz go odpalić jak jeszcze nie ostygł i już tego dźwięku nie było. Nie mniej jednak tego dźwięku nigdy nie było. Pojawił się dopiero teraz po zimowym postoju. |
Michal - 2010-03-09 16:39:27 |
Może zawory należy ustawić? (A na pewno nie zaszkodzi). I taka rada dla użytkowników NIE przepalamy motocykla, jeśli nie zamierzamy jeździć; -) Takie zimowe przepalanie bardziej szkodzi naszej maszynie niż pomaga... |
Doman - 2010-03-09 18:51:04 |
Serwisówka mówi o regulacji co 10 tyś a przy Twoim przebiegu to już się będzie należało . Poza tym nie robiłeś nic przez 6500 a poprzedni własciciel też nie wiadomo co . |
Pudelski7 - 2010-03-09 19:33:21 |
wyreguluj zawory i bedzie gitara.. |
zeph750 - 2010-03-10 11:57:10 |
Hmm co do odpalania w zimę są właśnie dwie szkoły... Jedna mówi zostawić sprzęt, osuszyć gaźniki i nie dotykać. Druga mówi, że odpalać regularnie aż do nabrania temperatury pracy. Ja jestem osobiście za tą drugą metodą. Jednak ta druga metoda mimo niezdrowego odpalania na zimno utrzymuje silnik nasmarowany. No ale fakt dźwięk się pojawił a go nie było. Bardzo możliwe, że zawory już trzeba ustawić. Do tego synchro gaźników i świeży olej. |
arey - 2010-03-10 22:26:54 |
Wybaczcie za mały off topic, |
krowa - 2010-03-10 23:06:57 |
Witam, |
Doman - 2010-03-11 14:29:55 |
Krowa . To nie jest koniec silnika .Mam ZRa i cyka Maja ma ZRa i cyka . Ale tylko na wolnych . Regulacja zaworów rozwiąże problem . Bo jezeli coś wali w "dole" silnika to albo łańcuch albo korbowody , ale one by stukały ciągle , niezależnie od obrotów silnika. Przed sezonem proponuję regulacje "ventyli" :) |
arey - 2010-03-11 22:55:11 |
Od mechanika usłyszałem tylko, "ten typ tak ma". Dokładnie tak samo, na wolnych i na zimno. |
p@blo - 2010-03-12 21:42:21 |
Jestem zwolennikiem odpalania zimą motorka, ale pod warunkiem, że się go dobrze rozgrzeje. Tak aby w oleju nie zbierała się woda bo będzie później z niej niezły majonez. A to się dzieje przy ostrych zmianach temperatury, jak nie damy parze która się tam skrapla ulecieć. |
krowa - 2010-03-23 08:06:22 |
Witam, |
Pudelski7 - 2010-03-23 09:42:34 |
to moze byc lancuszek przeniesienia napedu. poprostu ten typ tak ma i nic z tym nie zrobisz. jesli wymienisz lancuszek zrobisz 5 tys i znow zacznie cykac. |
Maja - 2010-03-24 07:30:16 |
Ja wymieniłam łańcuszek przy 37tyś ale stanem licznika się nie sugerowałam . Mechanik zmierzył długość porównał z serwisówką i i wyszło że już czas. Po zmianie cykanie lekko ustało ale jest. Pod koniec tyg moto jedzie na regulacje zaworków. Zobaczymy co to zmieni. |
krowa - 2010-03-24 16:01:05 |
Mój łańcuch rozrządu, jego długość to dokładnie 127,4 (według książki serwisowej na granicy przydatności) - mnie też to wkrótce czeka :( |