- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - wakuometr http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=864 |
Nieaktywny - 2012-12-05 19:32:41 |
mam pytanie - czy swoje zefirki synchronizujecie sami czy jezdzicie do warsztatów? bo znalazlem w necie kilka artykulow na temat samodzielnej synchronizacji gaznikow wakuometrami wlasnej roboty. niby proste do zrobienia i zasada tez prosta. zbudowalem podobnie jak kilka osob i podobnie jak jedna czy dwie osoby mam ten sam problem - poziom sie nie wyrownuje. pojecia nie mam czemu bo powietrza nigdzie nie ma - trzy razy zlewalem i uzupelnialem, ale dalej cos nie tak. jutro sprobuje jeszcze raz przejrzec moje urzadzenie i zobaczymy czy cos z tego wyjdzie. moze jakies sugestie? |
PalaszD - 2012-12-05 23:07:15 |
w odpowiedzi na pytanie - mój Zephyr zawsze trafia w ręce mojego dobrego przyjaciela :) On akurat wakuometry nabył w Louisie i już niejeden sprzęt na nim synchronizował...z powodzeniem :) |
pablo89 - 2012-12-11 16:19:31 |
najlepiej zakupić jakiś dobry wakuometr wtedy masz pewność ze masz rzeczywiste wskazania. Ja osobiscie wszelkie regulacje przeprowadzam sam i polecam wakuometry słupkowe carbtune. tym sprzetem synchronizowałem mase gaźników i się sprawdza |
Saladin - 2013-02-03 21:51:01 |
Nie zakładając kolejnego wątku tutaj chciałbym zapytać, czy moje gaźniki mogę uznać za zsynchronizowane ? |
PalaszD - 2013-02-03 22:25:50 |
Trochę kiepski ten filmik, ale skoro działałeś zgodnie z instrukcją to OK...rozumiem, że maszyna chodzi równo nawet jak przechylasz na boki? |
Pudelski7 - 2013-02-03 22:50:27 |
nie wiem czy nie masz za malej dawki paliwa ale nie nie wiem jaka ma byc wartosc odpowiednia w 550(ale chyba kolo 20mmHg), troche się odchylaja slupki. Ja u siebie na tym samym przyrządzie ustawilem tak ze wszystkie "słupki" utrzymywały się idealnie na tym samym poziomie i robiłem to na 1100 obrotach na minute, na wszystkich gaznikach ustawilem taka samo dawke mieszanki i dopiero wtedy ustawialem położenie przepustnicy. |
Saladin - 2013-02-04 17:13:50 |
Przechylanie na boki nic nie zmienia. |
Pudelski7 - 2013-02-04 19:49:13 |
u mnie tez jak sie zato zabrałem były duże rozbieznosci ustawiłem na gazniku wzorcowy odpowiednie podcisnienie przy pomocy srubki mieszanki paliwai i na reszcie gazników ustawiłem identyczna mieszanke jak na gazniku wzorcowym, słupki wtedy strasznie sie porozchylały i moto zaczą paskudnie pracowac. Wtedy śruba od położenia przepustnicy dostroilem podcisnienie i moto bardzo fajnie chodzi. Byłem w szoku bo nigdy nie slyszałem zeby tak ładnie sie wkrecał i pracowal. Na zimnym silniku wystarczy mu 15s na ssaniu i odrazu moge je calkiem wyłączyc. z tym że ja to ustawiałem nie tak jak ty na odrobinie podniesionych obrotach tylko na wolnych. |
Saladin - 2013-02-05 05:21:22 |
A który to jest ten wzorcowy gaźnik ? Jeżeli za bardzo wykręcisz śrubki na pozostałych, które zaczynają się rozgrzewać w miarę szybko i równomiernie to mogą się zalewać świece. U mnie świece są OK i wszystkie jednakowe. |
Pudelski7 - 2013-02-05 18:57:00 |
w 1100 wzorcowy jest pierwszy chodzi oto ze w nim mozna tylko ustawic dawke mieszanki a otwarcia przepustnicy się nie reguluje, potem ustawiam skład mieszanki identycznie jak na pierwszym na pozostałych (mi po zrobieniu tej operacji jak napisałem wczesniej słupki sie strasznie porozchylały) a nastepnie srubka polożenia przepustnicy (te od góry) synchronizowałem pozostałe 3 gazniki. ustawiajac w ten sposób uzyskałem najlepszy efekt pracy silnika (krotko go trzymam na ssaniu, ładnie się wkręca ładnie trzyma obroty i pieknie rowno pracuje). Taka sugestia. sprawdz sobie na karzdym gazniku jak masz ustawiona dawke mieszanki zapisz gdzies i spróbuj zsynchronizowac w taki sposób jesli bedzie cos nietak to zawsze mozeszz wrócić do wcześniejszych ustawień. |
Saladin - 2013-02-06 18:41:06 |
U mnie nie ma jakiegoś "głównego" gaźnika. Mam manual Haynes'a i nic tam o "głównym" gaźniku nie jest napisane. Dawkę paliwa ustawiłem na wyczucie, a kierowałem się szybkością rozgrzewania się kolektorów, tak mi polecił kolega Levisik z forum "mojekawasaki ". Te ustawienia się sprawdzają. Teraz po czyszczeniu gaźników spróbowałem wszystkie ustawić instrukcyjnie i ... dupa :( Silnik w miarę rozgrzewania się samoczynnie zwiększał obroty, wywaliłem gaźniki z powrotem i poustawiałem po staremu i ... silnik zaczął pracować normalnie, rury rozgrzewają się jednakowo. |
bobek - 2013-02-07 01:08:26 |
Żeby zacząć synchro gaźników w pierwszej kolejności sprzwdzamy luzy zaworowe, nastepnie regulacja składu mieszanki a dopiero potem synchronizacja. |
Pudelski7 - 2013-02-07 12:02:23 |
ehh Ja właśnie u siebie zrobiłem tak mniej więcej jak pisze bobek. Niestety wiecej nie bede w stanie CI pomóc bo od nidawna się zaczołem bawić z synchro i uczyłem się na swoim na zasadzie prób i błędów mi się udało fajnie go ustawić. Niestety większą ilościa spostrzeżeń nie jestem w stanie się podzielić. |
Saladin - 2013-02-07 20:22:05 |
Ssanie u mnie też działa płynnie. Kolejność synchronizacji znam, i się jej trzymałem. Pokazałem film znajomym i potwierdzili, ze wszystko jest OK, więc temat chyba wyczerpany i moje gaźniki uważam od teraz za zsychnchronizowane ;) |