aroso - 2012-12-29 19:35:46

Cześć,

Mam pytanie, co jest podczepione do gaźnika na poniższym rysunku? Służy to do podgrzewania gaźników? Generalnie z tego urządzenia wychodzi kabelke który ma trzy końcówki nigdzie nie podłączone.
Podłączone jest do jednego gaźnika po lewej stronie ( od przodu )
Jest to Kawasaki Zephyr 750 z 93r
http://img87.imageshack.us/img87/706/dsc0081ih.jpg

PalaszD - 2012-12-29 20:51:08

To nie sa gazniki od innego sprzeta? nie czasami od ZR7? Podejrzewam, ze tak...i w swoim Zephyrze tego pzewodu raczej nigdzie nie podlaczysz :)

aroso - 2012-12-29 21:08:31

dzięki za odpowiedź.
A masz może jakiś pomysł po co ktoś wymieniał gaźniki w nim z te z ZR7?

PalaszD - 2012-12-29 21:58:10

Ale ja nie wiem. czy na 100% sa z ZR7... tak tylko domniemam...
po co zmienial...trudno powiedziec? moze membrany popekaly? moze chcial stuningowac? to juz wie tylko ten, co je zalozyl...

JONy - 2012-12-29 23:47:17

Wykręć to z gaźnika i pokaż... nikt nie jest wróżką może masz cały silnik od ZR7 z podgrzewanymi gaziorami albo z jakimś czujnikiem położenia przepustnicy..
A poza tym to witamy się w "powitalni" ...

aroso - 2012-12-29 23:49:06

Podpatrzyłem na zdjęcia gaźników z ZR7 i w sumie wyglądają podobnie.
Chociaż coś więcej wiem na temat nowego nabytku :)
Dzięki

Jasiu - 2012-12-30 00:10:59

to nie są ori gaźniki jak chłopaki już pisali, nie wiem czy z zr7 ale na pewno z nowszego modelu a to o co pytasz to TPS czyli czujnik położenia przepustnicy, nie podłączysz go nigdzie z tego względu, że w zefirze jeszcze takich zbędnych bajerów nie było i po prostu nie ma do czego :)

Yamamoto - 2012-12-30 11:49:38

Jakie masz pokrywy zaworów? Jeżeli półokrągłe to masz silnik z Zefira. Jeżeli kanciate to ZR7. Tak samo dekle w silniku. Zefir miał w kolorze naturalnego amelinium a ZR7 czarne.
To jest czujnik położenia przepustnicy, który o ile dobrze zrozumiałem angielski ma dopasowywać mapy zapłonu do otwarcia przepustnicy. Ustrojstwo głównie na rynek jUeSej - w Kalifornii są restrykcyjne normy i np u tylko u nich jest EVAP. <http://alflash.com.ua/evap.htm>.
Albo masz same gaziory albo cały silnik. Olej tą wtyczkę. Ja  mam silnik z ZR7 i niby też mam KTRICka i podgrzewane komory. Wszystko wypięte i odłączone.
Od gaźnika z Zephyr różni się większymi dyszami. To wiem na pewno.
Po co ktoś zmieniał? Może gaźniki wychodziły taniej niż membrany, może taki miał kaprys?Moto z Polski i glucone już przez naszych czy sprowadzone i ktoś za gramanicą dłubał?

Nieaktywny - 2012-12-30 13:07:44

to jest czujnik polozenia przepustnicy, podlaczony jest do sterownika, ktory zmienia wyprzedzenie zaplonu (czy jakos tak).
w kazdym razie gazniki sa z zr7 tak jak ktos wyzej pisal. moze nie same gazniki, s caly silnik masz z zr7 - tak jak u mnie.
a jesli masz taka wtyczke to po srodku gaznikow powinna byc jeszcze jedna wtyczka - do podgrzewania gaznikow. z kazdego gaznika wychodzi kabelek pionowo w dol i lacza sie po srodku - tego tez nigdzie nie podlaczysz bo w zephyrach tego nie bylo. a poza sterownikiem potrzebne sa jeszcze czujnik temperatury powietrza, oleju i jeszcze cos tam bylo.

aroso - 2012-12-30 18:52:32

Same dekle mam aluminiowe więc ok, a reszta silnika jest czarna. Patrzyłem też na numer silnika i mój ma KZ750EE224475 staram się poszukać gdzieś co dokładnie to jest ale ciężko idzie.
Muchus21 jaki masz początek numeru silnika swojego? też zaczyna się na KZ750E...
Jakie początki numeru macie w swoich Zephy-ach?

Yamamoto - 2012-12-30 22:15:19

Jeżeli masz dekle aluminiowe i półokrągłe pokrywy zaworów to masz silnik Zefirowski. Jak nie masz gdzie podpiąć to wypier...oll. Ja tak z robiłem z podgrzewaniem komór pływakowych.
Po cholere? Motocykl jest lżeszy i bardziej zadupca a ekologom na nosie mogie zagrać.

www.dcforum.pun.pl www.crashfans.pun.pl www.fenixclan.pun.pl www.polskiservwszystkiego.pun.pl www.najciekawsze.pun.pl