Yamamoto - 2013-02-13 10:35:37

Na prośbę użyszkodnika PalaszD:

W przypadku chęci dokonania zmian w układzie dolotowym motocykla:
Po założeniu filtra K&N lub Pipercross
http://www.pipercross.net/
http://www.knfilters.com/
Ważne jest aby wyczyścić gaźniki i sprawdzić szczelność puszki filtra powietrza (może się okazać, że któryś z poprzednich właścicieli wywalił odmę ( mówię na przykładzie 750 ) i został otwór od spodu). Zakładam, że każdy zakłada filtr przy przeglądzie zimowym/sezonowym i ma czas na dłubanie. Albo jego mechanik ma.
Po zmianie filtra konieczna jest regulacja gaźników. Filtr stożkowy dostarcza do gaźnika więcej powietrza, więc zmienia się skład mieszanki i zaburza się stosunek powietrza do paliwa. Skład mieszanki osobiście poznaję po kolorze świecy - sarni brąz , i po zachowaniu motocykla.
Zmniejszając opór na dolocie ( filtr stożkowy ma większą przepustowość ) można pomyśleć o wymianie wydechów na przelotowe - ja tak mam u siebie.
Może się okazać, ze potrzebna jest zmiana dysz na większe.

Czyszczenie
https://www.youtube.com/watch?v=jPb4XpiKIk4

Irydowe świece NGK - założyłem aby oszczędzić na wymianach kompletu co sezon.
Założyłem jednocześnie filtr K&N i irydy. ( wydech przelotowy - pusty fabryczny tłumik + gaźniki z ZR7 - z tego co wiem mają większe dysze niż Zefir)
Gaźniki od razu do regulacji, bo straciły się wolne obroty.
Po regulacjach lekko spadło spalanie, poprawił się moment i dźwięk.

PalaszD - 2013-02-13 11:22:29

Dzięki Yama za opis :) plusik poleciał...
no ja słyszałem, że k&N właśnie poprawiają Nm z dołu...ale podobno po tym właśnie sprzęt jest bardziej paliwożerny...piszę oczywiście tylko to o czym słyszałem...ale Ty temu zaprzeczasz więc jako użytkownikowi bardziej ufam Tobie :)

Yamamoto - 2013-02-13 11:29:16

Paliwożerny - ok - skądś się te niutony muszą brać - nic za darmo.

Poprawiasz/tuningujesz silnik to nie narzekaj, że głośno/drogo/zużycie - tren tekst jest dla wielu zagadką i nierozwiązaną tajemnicą.

Tylko całość zależy od tego co masz w motocyklu - był o tym wątek. Że sam K&N nie sprawi, że dupy będą ściągać majtki przez głowę. Potrzeba jest regulacja + najlepiej wydech i dysze.
STROJENIE cy coś :D

a co do spalania? jak odkręcę to i 7 pewnie łyknie. ale to taki sprzęt jest

speedward - 2013-02-18 10:23:05

Taki oto "znalazłem" filtr, zostawiłem go sobie po założeniu gąbkowego parę lat temu...

http://images45.fotosik.pl/1724/e59c39a7f7050e16med.jpg

http://images50.fotosik.pl/1857/a932cd46ba643fcbmed.jpg

Z wyglądu i pomiarów identyczny jest z tym http://www.knfilters.com/search/product … od=KA-0006 ...:)
Teraz tylko muszę zamówić zestaw do czyszczenia.

Teraz pytanie teoretyczne: Jeżeli gaźniki były ustawione pod ten filtr, to czy wymiana na standardowy (gąbkowy popularny na alle..) mogło spowodować wysokie spalanie, prychanie z wydechów i słabe wkręcanie się silnika na niskich obrotach?
..................................................................

Przyszedł zestaw do mycia filtrów...jest w środku instrukcja po polsku jak myć.
Płyn w zapachu przypomina ten co się bańki mydlane robi, kto ma dzieci to powinien wiedzieć.
Płyn do mycia zawiera "Etoksylowany Alkohol Tridecylowy" i 5-15% środków powierzchniowo czynnych.
Płyn psikamy na suchy filtr, czekamy 10 minut i płukamy delikatnie w chłodnej wodzie.
Zużycie płynu ok 1/5 - 1/6 butelki 355ml.

http://images46.fotosik.pl/1962/13269b332d95e86amed.jpg

W czasie płukania okazało się, że filtr był dość czysty, niewiele cząstek stałych wypłyneło i brudnej wody.

Filtr obciekł więc suszę, na razie chłodnym powietrzem..

http://images45.fotosik.pl/1727/7ba0244fdc48e142med.jpg

Po dokładnym wysuszeniu suszarką do włosów filtr wygląda tak:

http://images39.fotosik.pl/1946/eb01f499791fc948med.jpg

..a po nasączeniu olejkiem tak:

http://images40.fotosik.pl/1954/1a090167337faa89med.jpg

.....................................

Stary filtr...

http://images45.fotosik.pl/1728/129d85b7ee7747f8med.jpg

http://images37.fotosik.pl/1970/0b188306334d7511med.jpg

Wrażenia po wymianie: silnik zaczął bardziej łagodnie pracować, widocznie było tak jak pisał Yamo, zbyt bogata mieszanka i chodził trochę jak traktor. Wcześniej słychać było detonacje każdego cylindra z osobna, teraz mruczy jak prawdziwy motocykl. Ładnie wkręca się w obroty, ale.... reszta w poście świecach :)

Yamamoto - 2013-02-18 20:21:05

speedward napisał:

Teraz pytanie teoretyczne: Jeżeli gaźniki były ustawione pod ten filtr, to czy wymiana na standardowy (gąbkowy popularny na alle..) mogło spowodować wysokie spalanie, prychanie z wydechów i słabe wkręcanie się silnika na niskich obrotach?

Dokładnie :D
Jeżeli do tego miałeś dysze zmienione to przy standardowym filtrze silnik dostawał za dużo paliwa i za mało powietrza.

speedward - 2013-02-19 12:30:42

Przyszły Irydy..

http://images41.fotosik.pl/1947/e1e48c2053d4e486med.jpg

http://images42.fotosik.pl/773/bff95762675eaeb4med.jpg

http://images44.fotosik.pl/600/d08bc23b0797e190med.jpg

...................................................................................

Stare świece w ustawieniu identycznym jak w silniku.

http://images46.fotosik.pl/1964/f3038ca49bcf9cbcmed.jpg

http://images35.fotosik.pl/1817/a4dde26b3f63f45bmed.jpg

Wrażenie po wymianie: silnik WRESZCIE <duży łyk piwa> przestał prychać z wydechów i dławić się przy dodaniu gazu. Pracuje jednostajnie miarowo, obroty jałowe ok 1200...<b.duży łyk vettera>...ale co tam obroty jałowe! Dotyk manetki i wściekły strzał obrotów, skaczą jak w sześćsetce. 

Tęsknie wiosny, jak żaden z was, by wypróbować to wszystko na asfalcie!!!

PalaszD - 2013-02-19 12:33:53

No i bangla - teraz jeszcze tylko K&N musisz "odświeżyć" i zobaczysz co z tego będzie :)

speedward - 2013-02-21 14:13:20

Operacja wymiany filtra (na stary, ale umyty i zaimpregnowany) oraz nowe świeczki dała pozytywny efekt, do szczęścia brakuje paruset kilometrowej wycieczki, by sprawdzić jak ze spalaniem.

Reasumując polecam wcześniejszą wymianę świec i filtra gdy coś się dzieje z pracą silnika. Wiadomo, że to nie są tanie sprawy ale jednak są to rzeczy eksploatacyjne które się zużywają i negatywnie wpływają na spalenie i moc silnika.

Jak to wymienicie i dalej pupa to w tedy podejrzenia na kable WN, gaźniki, zawory...

Wymiana filtra jest bardzo łatwa, ze świecami jest troszkę dłużej i trudniej, dobrze jest się zaopatrzyć w dobry klucz/nasadkę do grzechotki. Oddawanie moto do warsztatu to zbędny wydatek.
Piwko po skończonej robocie smakuje niesamowicie! :D

Wieczorkiem sprawdziłem jak pali na zimny silniku. Ssanie i pali na dotknięcie.

PalaszD - 2013-02-21 14:25:17

no proszę...teraz tylko synchro gaźników i będzie pewnie ładnie banglał :)
ja gdybym nie miał teraz tak sporych wydatków na rozrząd, sprzęgło, zawory itp to pewnie też bym w K&N zainwestował...a tak na razie zostaje gąbka...

speedward - 2013-04-15 09:45:15

speedward napisał:

Tęsknie wiosny, jak żaden z was, by wypróbować to wszystko na asfalcie!!!

Zefir po wymianie filtra i świec zmienił się nie do poznania. Przyzwyczaiłem do jego ospałej jazdy, kręciłem go wyżej.
Teraz ciągnie szaleńczo praktycznie od samego dołu, trasę do Kazimierza mogłem pokonać w zasadzie na ostatnim biegu.Wzrósł moment i moc. Bo za tym nic nie regulowałem i synchronizowałem.

Co do pomiaru spalania czekam aż spalę cały zbiornik, bo aktualna średnia mogła by być zawyżona w związku z dzidowaniem i specyficzną trasą do Kazika.

PalaszD - 2013-04-16 09:30:03

No to super - czyli efekt jest i widać, że różnica niemała :)

na całym zbiorniku pewnie nie będzie wielkiej różnicy...oczywiście pewnie będzie większe spalanie, bo lepsza reakcja na manetkę prowokuje i korci, żeby jeszcze mocniej odkręcić :)

Yamamoto - 2013-10-01 10:45:34

Dalsza część tuningu.
Wklejam linka bo znowu zgubię.
http://www.zephyrfreunde.de/TuningZephyr750.pdf

danele - 2013-10-21 14:55:42

Witam,
w Zephyrze 550 chcę założyć filtry powietrza bezpośrednio na gaźniki i wyeliminować dotychczasowy filtr powietrza wraz z całym air-boxem.
W air-boxie znajduje się czujnik temp. powietrza zasysanego do gaźników - co z nim zrobić po demontażu Air-boxa?
Czy jest on potrzebny? Jeżeli tak to gdzie go mogę zamontować?

Yamamoto - 2013-10-21 16:09:20

Tzn jakie filtry? Stożkowe? Szczerze życzę powodzenia w regulacji silnika, tak aby dobrze chodził i bez dziury w obrotach.
Jeżeli mądre japońskie główki tak wymyśliły to jest potrzebny - podejrzewam, że koordynuje on podgrzewanie gaziorów. Wypnij teraz i sprawdź co się będzie działo. Ewentualnie zastąp go jakimś opornikiem.

danele - 2014-06-26 15:03:45

No i wyrzuciłem airboxa, załozyłem filtry stożkowe Filtron AS780. Gaźników nie regulowałem jeszcze.
Odpala normalnie, wolne obroty ładnie trzyma, ale na ,,zimnym'' silniku po odwinięciu manetki trochę przymula ( za dużo powietrza dostaje) natomiast przy rozgrzanym ,,piecu" chodzi ładnie i znika efekt przymulania.

Yamamoto - 2014-06-26 17:33:43

Dobra. Daj znać jak poszły próby drogowe i jaki jest kolor świecy zapłonowych.

Pitero - 2017-09-15 22:39:02

danele napisał:

No i wyrzuciłem airboxa, załozyłem filtry stożkowe Filtron AS780. Gaźników nie regulowałem jeszcze.
Odpala normalnie, wolne obroty ładnie trzyma, ale na ,,zimnym'' silniku po odwinięciu manetki trochę przymula ( za dużo powietrza dostaje) natomiast przy rozgrzanym ,,piecu" chodzi ładnie i znika efekt przymulania.

Odkopie temat, bo ciekawi mnie watek osobnych filtrow na gazniki. Wiadomo cos wiecej?

JACHOO - 2017-09-16 07:08:46

Pitero, jak przeczytasz regulamin forum, odwiedzisz "powitalnie", napiszesz kto ty jesteś i jakiego masz Zephyra to chętnie podzielimy się z tobą doświadczeniami związanymi z adaptacją stożków. Szanujmy się wzajemnie.

tina - 2018-09-21 17:22:48

To ja odkopie, jesli mozna. Przywitany juz jestem :) Jezdzi ktos na filtrach stozkowych i moze podzielic sie wrazeniami ?

JACHOO - 2018-09-23 07:01:43

Na oryginalnych gaźnikach nikt nie jeździ bo się najzwyczajniej w świecie jeździć nie da :)
Na gaźnikach mechanicznych z założonymi stożkami to już zupełnie inna bajka i w tym zestawieniu jeździć się już da :D
To tak w wielkim skrócie bo Tina moją historię dobrze znasz ;)

Pudelski7 - 2018-09-23 14:10:40

Jeśli chcesz modzić to wpakuj filtr KN o zwiększonym przepływie, ale wtedy musisz koniecznie zmienić dysze.

tina - 2018-09-23 16:47:03

JACHOO napisał:

Na oryginalnych gaźnikach nikt nie jeździ bo się najzwyczajniej w świecie jeździć nie da :)
Na gaźnikach mechanicznych z założonymi stożkami to już zupełnie inna bajka i w tym zestawieniu jeździć się już da :D
To tak w wielkim skrócie bo Tina moją historię dobrze znasz ;)

No tak .... ;)

tina - 2018-09-23 16:49:49

Pudelski7 napisał:

Jeśli chcesz modzić to wpakuj filtr KN o zwiększonym przepływie, ale wtedy musisz koniecznie zmienić dysze.

Nie che modzic....a tymbardzej z dyszami nie chce modzic. Kupie stozkowe K&N, dam gazniki do regulacji i wypowiem sie na forum. Gaznikow tez nie chcialbym wymieniac. Zobacze jakie bedzie efekt wymiany samych filtrow.

Pudelski7 - 2018-09-23 17:20:13

Nie będzie dobrze chodzić, przy stożkach też powinno się dyszki zmienić bo jest więcej powietrza. Na dłuższą metę mozesz gniazda zaworowe wypalić.

tina - 2018-09-24 13:15:46

OK, juz ne chce stozkow... Wasze zdanie potwierdza mechanik kotry ustawial gazniki u mnie. Pozostaje mi szukac kroccow elastycznych, bo moje sa twarde i spadaja po czasie. Dzieki, ze mnie odwiedliscie od tego pomyslu.

... a dam po piwku, co mi tam :)

Pudelski7 - 2018-09-24 14:27:31

tina napisał:

OK, juz ne chce stozkow... Wasze zdanie potwierdza mechanik kotry ustawial gazniki u mnie. Pozostaje mi szukac kroccow elastycznych, bo moje sa twarde i spadaja po czasie. Dzieki, ze mnie odwiedliscie od tego pomyslu.

... a dam po piwku, co mi tam :)

ASO przyjacielu, nie są strasznie drogie

mar33cki - 2018-09-24 15:40:28

Pudelski7 napisał:

tina napisał:

OK, juz ne chce stozkow... Wasze zdanie potwierdza mechanik kotry ustawial gazniki u mnie. Pozostaje mi szukac kroccow elastycznych, bo moje sa twarde i spadaja po czasie. Dzieki, ze mnie odwiedliscie od tego pomyslu.

... a dam po piwku, co mi tam :)

ASO przyjacielu, nie są strasznie drogie

albo ebay, ja na ebay kupiłem króćce ori taniej niż w ASO

JACHOO - 2018-09-25 07:59:49

:piwo:

tina - 2018-09-25 09:41:59

mar33cki napisał:

Pudelski7 napisał:

tina napisał:

OK, juz ne chce stozkow... Wasze zdanie potwierdza mechanik kotry ustawial gazniki u mnie. Pozostaje mi szukac kroccow elastycznych, bo moje sa twarde i spadaja po czasie. Dzieki, ze mnie odwiedliscie od tego pomyslu.

... a dam po piwku, co mi tam :)

ASO przyjacielu, nie są strasznie drogie

albo ebay, ja na ebay kupiłem króćce ori taniej niż w ASO

4 nowe kosztuja 400PLN - produkt na zamowienie.
:/

mar33cki - 2018-09-25 10:27:42

a ja myślałem, że tylko króćce gaźnik-głowica są takie drogie! uważaj na handlarzy, bo potrafią wystawić cenę za sparciałą używkę wyższą od nowego ori

tina - 2018-09-25 11:23:14

tak, wiem.....dlatego najpierw pytam na forum, dzieki. Jachoo cos pisal , ze moze znajdzie.

Pudelski7 - 2018-09-25 11:34:24

Ja piernicze faktycznie, jaką cene doje....li, ja jak kupowałem to chodziły po  30-35zł sztuka

monster world na smartfona diablo 2 kości awantura o kasę wygrane www.peugeot406coupe.pun.pl jak obliczyc procent tkanki tluszczowej