Yamamoto - 2013-02-13 10:35:37

Na prośbę użyszkodnika PalaszD:

W przypadku chęci dokonania zmian w układzie dolotowym motocykla:
Po założeniu filtra K&N lub Pipercross
http://www.pipercross.net/
http://www.knfilters.com/
Ważne jest aby wyczyścić gaźniki i sprawdzić szczelność puszki filtra powietrza (może się okazać, że któryś z poprzednich właścicieli wywalił odmę ( mówię na przykładzie 750 ) i został otwór od spodu). Zakładam, że każdy zakłada filtr przy przeglądzie zimowym/sezonowym i ma czas na dłubanie. Albo jego mechanik ma.
Po zmianie filtra konieczna jest regulacja gaźników. Filtr stożkowy dostarcza do gaźnika więcej powietrza, więc zmienia się skład mieszanki i zaburza się stosunek powietrza do paliwa. Skład mieszanki osobiście poznaję po kolorze świecy - sarni brąz , i po zachowaniu motocykla.
Zmniejszając opór na dolocie ( filtr stożkowy ma większą przepustowość ) można pomyśleć o wymianie wydechów na przelotowe - ja tak mam u siebie.
Może się okazać, ze potrzebna jest zmiana dysz na większe.

Czyszczenie
https://www.youtube.com/watch?v=jPb4XpiKIk4

Irydowe świece NGK - założyłem aby oszczędzić na wymianach kompletu co sezon.
Założyłem jednocześnie filtr K&N i irydy. ( wydech przelotowy - pusty fabryczny tłumik + gaźniki z ZR7 - z tego co wiem mają większe dysze niż Zefir)
Gaźniki od razu do regulacji, bo straciły się wolne obroty.
Po regulacjach lekko spadło spalanie, poprawił się moment i dźwięk.

PalaszD - 2013-02-13 11:22:29

Dzięki Yama za opis :) plusik poleciał...
no ja słyszałem, że k&N właśnie poprawiają Nm z dołu...ale podobno po tym właśnie sprzęt jest bardziej paliwożerny...piszę oczywiście tylko to o czym słyszałem...ale Ty temu zaprzeczasz więc jako użytkownikowi bardziej ufam Tobie :)

Yamamoto - 2013-02-13 11:29:16

Paliwożerny - ok - skądś się te niutony muszą brać - nic za darmo.

Poprawiasz/tuningujesz silnik to nie narzekaj, że głośno/drogo/zużycie - tren tekst jest dla wielu zagadką i nierozwiązaną tajemnicą.

Tylko całość zależy od tego co masz w motocyklu - był o tym wątek. Że sam K&N nie sprawi, że dupy będą ściągać majtki przez głowę. Potrzeba jest regulacja + najlepiej wydech i dysze.
STROJENIE cy coś :D

a co do spalania? jak odkręcę to i 7 pewnie łyknie. ale to taki sprzęt jest

speedward - 2013-02-18 10:23:05

Taki oto "znalazłem" filtr, zostawiłem go sobie po założeniu gąbkowego parę lat temu...

http://images45.fotosik.pl/1724/e59c39a7f7050e16med.jpg

http://images50.fotosik.pl/1857/a932cd46ba643fcbmed.jpg

Z wyglądu i pomiarów identyczny jest z tym http://www.knfilters.com/search/product … od=KA-0006 ...:)
Teraz tylko muszę zamówić zestaw do czyszczenia.

Teraz pytanie teoretyczne: Jeżeli gaźniki były ustawione pod ten filtr, to czy wymiana na standardowy (gąbkowy popularny na alle..) mogło spowodować wysokie spalanie, prychanie z wydechów i słabe wkręcanie się silnika na niskich obrotach?
..................................................................

Przyszedł zestaw do mycia filtrów...jest w środku instrukcja po polsku jak myć.
Płyn w zapachu przypomina ten co się bańki mydlane robi, kto ma dzieci to powinien wiedzieć.
Płyn do mycia zawiera "Etoksylowany Alkohol Tridecylowy" i 5-15% środków powierzchniowo czynnych.
Płyn psikamy na suchy filtr, czekamy 10 minut i płukamy delikatnie w chłodnej wodzie.
Zużycie płynu ok 1/5 - 1/6 butelki 355ml.

http://images46.fotosik.pl/1962/13269b332d95e86amed.jpg

W czasie płukania okazało się, że filtr był dość czysty, niewiele cząstek stałych wypłyneło i brudnej wody.

Filtr obciekł więc suszę, na razie chłodnym powietrzem..

http://images45.fotosik.pl/1727/7ba0244fdc48e142med.jpg

Po dokładnym wysuszeniu suszarką do włosów filtr wygląda tak:

http://images39.fotosik.pl/1946/eb01f499791fc948med.jpg

..a po nasączeniu olejkiem tak:

http://images40.fotosik.pl/1954/1a090167337faa89med.jpg

.....................................

Stary filtr...

http://images45.fotosik.pl/1728/129d85b7ee7747f8med.jpg

http://images37.fotosik.pl/1970/0b188306334d7511med.jpg

Wrażenia po wymianie: silnik zaczął bardziej łagodnie pracować, widocznie było tak jak pisał Yamo, zbyt bogata mieszanka i chodził trochę jak traktor. Wcześniej słychać było detonacje każdego cylindra z osobna, teraz mruczy jak prawdziwy motocykl. Ładnie wkręca się w obroty, ale.... reszta w poście świecach :)

Yamamoto - 2013-02-18 20:21:05

speedward napisał:

Teraz pytanie teoretyczne: Jeżeli gaźniki były ustawione pod ten filtr, to czy wymiana na standardowy (gąbkowy popularny na alle..) mogło spowodować wysokie spalanie, prychanie z wydechów i słabe wkręcanie się silnika na niskich obrotach?

Dokładnie :D
Jeżeli do tego miałeś dysze zmienione to przy standardowym filtrze silnik dostawał za dużo paliwa i za mało powietrza.

speedward - 2013-02-19 12:30:42

Przyszły Irydy..

http://images41.fotosik.pl/1947/e1e48c2053d4e486med.jpg

http://images42.fotosik.pl/773/bff95762675eaeb4med.jpg

http://images44.fotosik.pl/600/d08bc23b0797e190med.jpg

...................................................................................

Stare świece w ustawieniu identycznym jak w silniku.

http://images46.fotosik.pl/1964/f3038ca49bcf9cbcmed.jpg

http://images35.fotosik.pl/1817/a4dde26b3f63f45bmed.jpg

Wrażenie po wymianie: silnik WRESZCIE <duży łyk piwa> przestał prychać z wydechów i dławić się przy dodaniu gazu. Pracuje jednostajnie miarowo, obroty jałowe ok 1200...<b.duży łyk vettera>...ale co tam obroty jałowe! Dotyk manetki i wściekły strzał obrotów, skaczą jak w sześćsetce. 

Tęsknie wiosny, jak żaden z was, by wypróbować to wszystko na asfalcie!!!

PalaszD - 2013-02-19 12:33:53

No i bangla - teraz jeszcze tylko K&N musisz "odświeżyć" i zobaczysz co z tego będzie :)

speedward - 2013-02-21 14:13:20

Operacja wymiany filtra (na stary, ale umyty i zaimpregnowany) oraz nowe świeczki dała pozytywny efekt, do szczęścia brakuje paruset kilometrowej wycieczki, by sprawdzić jak ze spalaniem.

Reasumując polecam wcześniejszą wymianę świec i filtra gdy coś się dzieje z pracą silnika. Wiadomo, że to nie są tanie sprawy ale jednak są to rzeczy eksploatacyjne które się zużywają i negatywnie wpływają na spalenie i moc silnika.

Jak to wymienicie i dalej pupa to w tedy podejrzenia na kable WN, gaźniki, zawory...

Wymiana filtra jest bardzo łatwa, ze świecami jest troszkę dłużej i trudniej, dobrze jest się zaopatrzyć w dobry klucz/nasadkę do grzechotki. Oddawanie moto do warsztatu to zbędny wydatek.
Piwko po skończonej robocie smakuje niesamowicie! :D

Wieczorkiem sprawdziłem jak pali na zimny silniku. Ssanie i pali na dotknięcie.

PalaszD - 2013-02-21 14:25:17

no proszę...teraz tylko synchro gaźników i będzie pewnie ładnie banglał :)
ja gdybym nie miał teraz tak sporych wydatków na rozrząd, sprzęgło, zawory itp to pewnie też bym w K&N zainwestował...a tak na razie zostaje gąbka...

speedward - 2013-04-15 09:45:15

speedward napisał:

Tęsknie wiosny, jak żaden z was, by wypróbować to wszystko na asfalcie!!!

Zefir po wymianie filtra i świec zmienił się nie do poznania. Przyzwyczaiłem do jego ospałej jazdy, kręciłem go wyżej.
Teraz ciągnie szaleńczo praktycznie od samego dołu, trasę do Kazimierza mogłem pokonać w zasadzie na ostatnim biegu.Wzrósł moment i moc. Bo za tym nic nie regulowałem i synchronizowałem.

Co do pomiaru spalania czekam aż spalę cały zbiornik, bo aktualna średnia mogła by być zawyżona w związku z dzidowaniem i specyficzną trasą do Kazika.

PalaszD - 2013-04-16 09:30:03

No to super - czyli efekt jest i widać, że różnica niemała :)

na całym zbiorniku pewnie nie będzie wielkiej różnicy...oczywiście pewnie będzie większe spalanie, bo lepsza reakcja na manetkę prowokuje i korci, żeby jeszcze mocniej odkręcić :)

Yamamoto - 2013-10-01 10:45:34

Dalsza część tuningu.
Wklejam linka bo znowu zgubię.
http://www.zephyrfreunde.de/TuningZephyr750.pdf

danele - 2013-10-21 14:55:42

Witam,
w Zephyrze 550 chcę założyć filtry powietrza bezpośrednio na gaźniki i wyeliminować dotychczasowy filtr powietrza wraz z całym air-boxem.
W air-boxie znajduje się czujnik temp. powietrza zasysanego do gaźników - co z nim zrobić po demontażu Air-boxa?
Czy jest on potrzebny? Jeżeli tak to gdzie go mogę zamontować?

Yamamoto - 2013-10-21 16:09:20

Tzn jakie filtry? Stożkowe? Szczerze życzę powodzenia w regulacji silnika, tak aby dobrze chodził i bez dziury w obrotach.
Jeżeli mądre japońskie główki tak wymyśliły to jest potrzebny - podejrzewam, że koordynuje on podgrzewanie gaziorów. Wypnij teraz i sprawdź co się będzie działo. Ewentualnie zastąp go jakimś opornikiem.

danele - 2014-06-26 15:03:45

No i wyrzuciłem airboxa, załozyłem filtry stożkowe Filtron AS780. Gaźników nie regulowałem jeszcze.
Odpala normalnie, wolne obroty ładnie trzyma, ale na ,,zimnym'' silniku po odwinięciu manetki trochę przymula ( za dużo powietrza dostaje) natomiast przy rozgrzanym ,,piecu" chodzi ładnie i znika efekt przymulania.

Yamamoto - 2014-06-26 17:33:43

Dobra. Daj znać jak poszły próby drogowe i jaki jest kolor świecy zapłonowych.

Pitero - 2017-09-15 22:39:02

danele napisał:

No i wyrzuciłem airboxa, załozyłem filtry stożkowe Filtron AS780. Gaźników nie regulowałem jeszcze.
Odpala normalnie, wolne obroty ładnie trzyma, ale na ,,zimnym'' silniku po odwinięciu manetki trochę przymula ( za dużo powietrza dostaje) natomiast przy rozgrzanym ,,piecu" chodzi ładnie i znika efekt przymulania.

Odkopie temat, bo ciekawi mnie watek osobnych filtrow na gazniki. Wiadomo cos wiecej?

Jachoo - 2017-09-16 07:08:46

Pitero, jak przeczytasz regulamin forum, odwiedzisz "powitalnie", napiszesz kto ty jesteś i jakiego masz Zephyra to chętnie podzielimy się z tobą doświadczeniami związanymi z adaptacją stożków. Szanujmy się wzajemnie.

tina - 2018-09-21 17:22:48

To ja odkopie, jesli mozna. Przywitany juz jestem :) Jezdzi ktos na filtrach stozkowych i moze podzielic sie wrazeniami ?

Jachoo - 2018-09-23 07:01:43

Na oryginalnych gaźnikach nikt nie jeździ bo się najzwyczajniej w świecie jeździć nie da :)
Na gaźnikach mechanicznych z założonymi stożkami to już zupełnie inna bajka i w tym zestawieniu jeździć się już da :D
To tak w wielkim skrócie bo Tina moją historię dobrze znasz ;)

Pudelski7 - 2018-09-23 14:10:40

Jeśli chcesz modzić to wpakuj filtr KN o zwiększonym przepływie, ale wtedy musisz koniecznie zmienić dysze.

tina - 2018-09-23 16:47:03

JACHOO napisał:

Na oryginalnych gaźnikach nikt nie jeździ bo się najzwyczajniej w świecie jeździć nie da :)
Na gaźnikach mechanicznych z założonymi stożkami to już zupełnie inna bajka i w tym zestawieniu jeździć się już da :D
To tak w wielkim skrócie bo Tina moją historię dobrze znasz ;)

No tak .... ;)

tina - 2018-09-23 16:49:49

Pudelski7 napisał:

Jeśli chcesz modzić to wpakuj filtr KN o zwiększonym przepływie, ale wtedy musisz koniecznie zmienić dysze.

Nie che modzic....a tymbardzej z dyszami nie chce modzic. Kupie stozkowe K&N, dam gazniki do regulacji i wypowiem sie na forum. Gaznikow tez nie chcialbym wymieniac. Zobacze jakie bedzie efekt wymiany samych filtrow.

Pudelski7 - 2018-09-23 17:20:13

Nie będzie dobrze chodzić, przy stożkach też powinno się dyszki zmienić bo jest więcej powietrza. Na dłuższą metę mozesz gniazda zaworowe wypalić.

tina - 2018-09-24 13:15:46

OK, juz ne chce stozkow... Wasze zdanie potwierdza mechanik kotry ustawial gazniki u mnie. Pozostaje mi szukac kroccow elastycznych, bo moje sa twarde i spadaja po czasie. Dzieki, ze mnie odwiedliscie od tego pomyslu.

... a dam po piwku, co mi tam :)

Pudelski7 - 2018-09-24 14:27:31

tina napisał:

OK, juz ne chce stozkow... Wasze zdanie potwierdza mechanik kotry ustawial gazniki u mnie. Pozostaje mi szukac kroccow elastycznych, bo moje sa twarde i spadaja po czasie. Dzieki, ze mnie odwiedliscie od tego pomyslu.

... a dam po piwku, co mi tam :)

ASO przyjacielu, nie są strasznie drogie

mar33cki - 2018-09-24 15:40:28

Pudelski7 napisał:

tina napisał:

OK, juz ne chce stozkow... Wasze zdanie potwierdza mechanik kotry ustawial gazniki u mnie. Pozostaje mi szukac kroccow elastycznych, bo moje sa twarde i spadaja po czasie. Dzieki, ze mnie odwiedliscie od tego pomyslu.

... a dam po piwku, co mi tam :)

ASO przyjacielu, nie są strasznie drogie

albo ebay, ja na ebay kupiłem króćce ori taniej niż w ASO

Jachoo - 2018-09-25 07:59:49

:piwo:

tina - 2018-09-25 09:41:59

mar33cki napisał:

Pudelski7 napisał:

tina napisał:

OK, juz ne chce stozkow... Wasze zdanie potwierdza mechanik kotry ustawial gazniki u mnie. Pozostaje mi szukac kroccow elastycznych, bo moje sa twarde i spadaja po czasie. Dzieki, ze mnie odwiedliscie od tego pomyslu.

... a dam po piwku, co mi tam :)

ASO przyjacielu, nie są strasznie drogie

albo ebay, ja na ebay kupiłem króćce ori taniej niż w ASO

4 nowe kosztuja 400PLN - produkt na zamowienie.
:/

mar33cki - 2018-09-25 10:27:42

a ja myślałem, że tylko króćce gaźnik-głowica są takie drogie! uważaj na handlarzy, bo potrafią wystawić cenę za sparciałą używkę wyższą od nowego ori

tina - 2018-09-25 11:23:14

tak, wiem.....dlatego najpierw pytam na forum, dzieki. Jachoo cos pisal , ze moze znajdzie.

Pudelski7 - 2018-09-25 11:34:24

Ja piernicze faktycznie, jaką cene doje....li, ja jak kupowałem to chodziły po  30-35zł sztuka

Vice - 2019-04-23 07:04:34

Czy zwykły filtr powietrza (Hiflo) w 750 można potraktować olejem z zestawu KN? Jakich olei używacie do nasączania filtra powietrza? A może zwykłym silnikowym  -jakimś rzadkim, np. 0W30?

Yamamoto - 2019-04-23 09:03:19

Można potraktować olejem z K&N. Używam olejów K&N. I do K&Na, i do Pipercrossa.

Vice - 2019-04-23 16:35:02

Ok, dzięki użyję zatem oleju z K&N :)

mar33cki - 2019-04-24 08:51:15

nie widziałem, że zwykłe filtry powietrza też się nasącza, K&N czy Pipercross to rozumiem, ale papierzaka?

Vice - 2019-04-24 12:06:48

Nie taki papierzak do końca - bardziej gąbczak. Lepiej syf i kurz wtedy wyłapuje ;)

rayan_s1 - 2021-03-06 12:21:59

Witam wszystkich.

Przeczytałem posty na temat filtrów stożkowych. I z tego co zrozumiałem to przy takiej modyfikacji należy wymienić także dysze dolotowe oraz choć niekoniecznie gaźniki na mechaniczne. Stąd moje pytanie gdzie mogę zakupić takie dysze oraz gaźniki do mojego Zephyrka 550. Czy są może gdzieś dostępne gotowe kity? Proszę o  odpowiedź i pozdrawiam wszystkich użytkowników.

www.sznauceromaniak.pun.pl www.ziemsu2012.pun.pl www.filorosi.pun.pl www.siprofit.pun.pl www.zgraja.pun.pl