- Forum Kawasaki ZEPHYR http://www.zephyr.pun.pl/index.php - Warsztat http://www.zephyr.pun.pl/viewforum.php?id=7 - Zaciski hamulcowe. http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=94 |
Doman - 2010-03-13 14:52:45 |
Witam |
Michal - 2010-03-13 16:02:45 |
Doman idź do DOBREGO sklepu z łożyskami, powinni mieć też oringi, może coś dobierzesz. Polecam sklepy "PREMA" sieć hurtowni łożysk, naprawdę dobrze wyposażone... |
arey - 2010-03-13 23:39:53 |
ale tą aukcję ewentualnie widziałeś ??? używka, kompletny... http://allegro.pl/item938527198_kawasak … prawy.html |
zeph750 - 2010-03-14 09:48:45 |
Poszukaj w swojej miejscowości jakiegoś sklepu z artykułami gumowymi. W Warszawie na ul. Puławskiej przy ul. Dolnej jest taki sklep jakby ktoś potrzebował. Tam można dostać wszystko co jest z gumy. Myślę, że i z dorobieniem nie byłoby problemu. |
jacek45 - 2010-03-14 15:53:21 |
ja do swojego zefirka kupowalem w sklepie-serwisie wozkow widlowych w krakowie, bo tam mam najblizej-zabralem cale zaciski i pasawalem, bo faktycznie komplet uszczelek na jeden zacisk kosztowal nawet w larssonie ok.120 zl a tu mnie wyszly ok.20 zl caly komplet na przod, |
Doman - 2010-03-16 09:34:18 |
Też bym dobrał oringi od czegoś ale te moje są sparciałe , poprzerywane i popękane . Nie mam odnośnika i nie znam tez wymiarów . A pasować na oko to nie będę ( w końcu to hamulce) Właśnie czekam na fotki zacisków z alledrogo i może już dziś zamówię jak będą ok. |
kalizephyr - 2010-12-14 21:59:14 |
Wydaje mi się że juz to gdzieś czytałem ale przeszukałem forum i nic więc pisze, jaka jest średnica (wewnętrzna) przewodów hamulcowych ?? Wydaje mi się że to 4mm ale wole się upewnić. |
Jasiu - 2010-12-15 09:56:58 |
nie wiem jak gumowe ale przewód w oplocie stalowym ma około 2 mm średnicy wewnętrznej. |
kalizephyr - 2010-12-15 18:43:42 |
napewno ?? wydaje mi sie ze 4mm |
5eba - 2011-03-18 21:26:36 |
witam. nie chcialem zakladac nowego tematu bo pytanie o hamulcach przednich. czy dopuszczalne jest lekkie szuranie hamulcow o tarcze? slychac w moim moto lekkie szuranie na przedniej tarczy i nie wiem czy to regulowac. |
Pudelski7 - 2011-03-19 14:58:44 |
wiesz co u mnie tez slychac ale jak moto postoi dlugo, wystarczy ze raz czy dwa razy przychamujesz dobrze i juz nie powinien es nic slyszec. |
Doman - 2011-04-03 12:19:02 |
Też mi szurają ale tylko podczas hamowania więc chyba taki urok Zefirka :) |
Yamamoto - 2012-05-16 13:06:14 |
Odkopuje. |
dobrzan - 2012-05-16 14:39:36 |
Źle odpowietrzone? |
Yamamoto - 2012-05-16 15:08:03 |
Nie to. W tym sezonie już dwa razy odpowietrzane. Przy zmianie płynu na początku i po pierwszych 2 tysiach |
bobek - 2012-05-16 18:55:33 |
Napewwno zapowietrzone. |
Yamamoto - 2012-05-16 21:51:38 |
I tak to mam zamiar po raz kolejny odpowietrzyć. Więc będę do skutku. Bo zaciski same suche, więc nie uszczelniacze. |
dobrzan - 2012-05-18 09:56:40 |
Zgadzam się z przedmówcą :) Nie żałuj płynu, spuścisz sporo, to układ się elegancko przepłucze. |
bobek - 2012-05-18 17:41:43 |
Nie wiem jakie mam klocki ale też mi strasznie szurało po tarczy. Najgożej podczas jazdy mnie to wkurzało. |
kalizephyr - 2012-05-18 20:23:12 |
a propo odpowiuetrzania to jest dobry patenet od dołu zacisku wpompowywuje sie strzykawka przez wezyk plyn i taki zapieg schodzi duzo szybciej niz tradycyjne pompowanie klamki |
Yamamoto - 2012-05-19 10:01:59 |
Jestem zajebisty.... |
upj - 2012-09-01 20:39:03 |
Szuranie klocków to jedno u mnie zauważyłem po zmianie klocków na nowe że po hamowaniu zaciski nie za bardzo odpuszczają i ciężkawo koło ręką obrócić . Po rozebraniu zacisków czyszczeniu wszystko oki do pierwszego naciśnięcia klamki . Czy tłoczki powinny się cofnąć same o te parę dziesiątek milimetra robiąc luz , czy coś mi się "spsuło" . Zauważyłem to dopiero jak moto postawiłem na stojaki :( |
Pudelski7 - 2012-09-01 22:52:31 |
Po puszczeniu klamki tłoczki powinny sie same cofnac i kolo powinni sie gladko krecic. Moze odrobine opcierac tuz po puszczeniu klamki ale na teyle żeby nie było to wyczuwalne. Coś Ci padło. może potrzebny jest zestaw naprawczy pompy hamulca, ale co do tego nie jestem pewien bo sie z czyms takim od kiedy posiadam jaka kolwiek maszyne nie spotkalem. Japisz do Jasia on moze Ci pomóc. |
upj - 2012-09-02 09:06:07 |
Znabyłem zestaw naprawczy pompy zobaczymy czy coś poprawi , zaciski mam dopieszczone więc może to pompa szwankuje ? Pytanie następne jakie dopuszczalne bicie boczne tarcz przednich w mm ? Najlepiej jakby nie biły ale czasami się "sfalują" choć nie powinny . |
PalaszD - 2012-09-02 11:39:19 |
To jak poskladasz to daj znac bo ja mam miekki hamulec tzn musze podpompowac przed hamowaniem i tez prawdopodobnie nabede ten zestaw... |
Jasiu - 2012-09-02 23:19:34 |
upj dopuszczalne bicie to jest bodajrze o,2 albo 0,3 mm o ile dobrze pamiętam. |
upj - 2012-09-04 10:14:09 |
Jasiu dzięki za podpowiedź , narazie czekam na zestaw naprawczy . Pytanie o bicie tarczy było bez związku z przyblokowywaniem zacisków . Jak zdjąłem zaciski pokusiło zakręcić kołem i zobaczyłem że troszkę bije , pewnie coś było " na rzeczy " z tą bezwypadkowością :( |
PalaszD - 2012-09-04 10:37:09 |
Zn ja na siłę hamowania nie narzekam, bo nawet heble są dobre, tylko muszę zawsze podpompować z 2 razy...nauczyłem się już szybkiej reakcji, ale jednak strach dac się komuś przejechać, żeby nie miał cyrków z brakiem hamowania... |
upj - 2012-09-06 22:23:44 |
Zestaw doszedł , w niedzielę rozbieram pompę i zobaczymy :) |
Doman - 2012-10-04 14:57:12 |
Ile i gdzie za taki komplet naprawczy ? |
kalizephyr - 2012-10-25 22:47:43 |
tak się zastanawiam nad moimi hamulcami ponieważ cos mi nie gra a odpowietrzane byly z 5 razy a klamka dalej do polowy, ale zauwazylem ze jak sciagne zacisk to jak pompuje klamka to jeden tloczek sie wysuwa a drugi dopiero jak zblokuje tn pierwszy. Wydaje mi sie ze uszczelniacze spuchły i trzymaja tłoczek no ale moze sie myle (tak samo jest nawet po wyczyszczenie tłoczka i reszty) |
Mantrak - 2013-05-06 11:17:23 |
Odgrzebuję ten temat. |
Yamamoto - 2013-05-07 16:50:50 |
Ja stawiam na pompę. Mam nowe uszczelnienie na zaciskach i pompie, poskładane jak panbuk przykazał. Tłoczki wchodzą pod naciskiem kciuka. I dupa. |
PalaszD - 2013-05-08 08:56:20 |
U mnie też coś jest nie tak z hamulcem, bo klamka bardzo głęboko - prawie do manetki dochodzi...muszę "podpompować" z raz i potem robi się sztywna jak... ;) |
Jasiu - 2013-05-10 22:33:14 |
miałem to samo. Najpierw wleciał stalowy oplot - minimalnie lepiej. później lepsze klocki, płyny, odpowierzania co chwile - bez zmian. Następnie wleciała pompa od Brembo 16 mm - było lepiej, ale hamulec nadal "znikał" w miarę używania. Na koniec wleciał komplet naprawszy zacisków - efekt? hamulce na miarę superbike'a :D |
Edek239 - 2013-05-13 21:00:20 |
Też miałem problem założyłem zwykłe oringi i jest lepiej niż było... |
mar33cki - 2013-06-28 11:41:34 |
Chciałem wymienić płyn hamulcowy w przodzie, bo nie dość że go mało to pewnie stary jak świat. Niestety poprzedni zawodnik zmasakrował śrubki do tego stopnia, że nie mogę ich nijak odkręcić :( Kto wie jakie tam będą śrubki i czy ew jest na tyle materiału, żeby rozwiercić na większy gwint? |
PalaszD - 2013-06-30 11:46:51 |
masz na myśli śrubki od dekielka zbiorniczka płynu? |
mar33cki - 2013-07-01 09:22:19 |
właśnie wykrętaki dały radę, śrubki też udało się dokupić, płynu chwilowo tylko dolałem, ale wymienić muszę... Może oplot stalowy...:D |
PalaszD - 2013-07-01 09:35:17 |
Oplot stalowy dobra sprawa... cieszy fakt, ze ceny za ten gadżet są już coraz niższe :) |
mar33cki - 2013-08-22 19:34:11 |
przeglądając inne forum trafiłem na sklep owiewki24.pl i powiem, że mają fajne ceny za przewody w stalowym oplocie ;) |
TJa - 2013-08-23 16:48:42 |
nie ma zadnej, tylko wyglad ;) |
PalaszD - 2013-08-23 18:19:24 |
ale odpowietrzanie nie ma chyba nic wspólnego z ilością przewodów... odpowietrzamy na zacisku :) |
TJa - 2013-08-23 19:11:44 |
ma z iloscia załamań i połączeń :) różnica jest niewielka, ale wszedzie tam teoretycznie moze sie zebrac powietrze :) |
mar33cki - 2013-08-23 19:18:33 |
jak masz całość układu zalaną płynem hamulcowym to tylko na zacisku ;) Ale nie wierzę, że nie ma problemów z odpowietrzeniem np łącznika po wymianie przewodów, czy pompy ;) |
PalaszD - 2013-08-23 21:37:30 |
250zl to jeszcze w miare...chyba tez zima cos pokombinuje ;-) |
PalaszD - 2014-03-08 18:03:49 |
A ja stoje przed dylematem: zestaw naprawczy 260zl czy zaciski od gsxr.za tą samą kwotę z dobrymi klockami w komplecie...wolałbym oryginalne, ale 6cio tłoczkowe będą miały lepszy hebel... Jak sądzicie? |
Yamamoto - 2014-03-08 19:28:55 |
Te nowe też za jakiś czas musisz zrobić. Ja zostałem przy starych zaciskach+nowych uszczelnieniach. Jak będziesz wyrzucał to powiedz gdzie. I zamawiam pompę z tego gsxra jak jest w dobrej cenie. |
PalaszD - 2014-03-08 23:45:42 |
no kiedyś, czyli za X lat, albo lepiej...te siadają po 20 ;) |
mar33cki - 2014-03-28 11:25:10 |
no tom se zaszalał :) zamówiłem przewody w oplocie na przód ze sklepu http://owiewki24.pl/pl/c/PRZEWODY-HAMUL … GOTOWE/167 + zestawy naprawcze zacisków i pompy na alledrogo... |
PalaszD - 2014-03-28 11:36:47 |
no to faktycznie poszalałeś :) a te przewody to mają homologację? nigdzie nie widzę żadnej informacji. |
mar33cki - 2014-03-28 11:51:11 |
Mam nadzieję, że są testowane ciśnieniowo. Znalazłem info na kilku forach zadowolonych użytkowników, więc się zdecydowałem. |
alex9398 - 2014-03-28 23:40:13 |
Co do wpadającej klamki, jeśli szybko ją naciśniesz i nie wpada, a powoli, lekko i wpada do końca, to puszcza Ci gdzieś uszczelka, pewnie w pompie. A co do zacisków to bezpiecznie jest stosować uszczelnienia przeznaczone do pracy w hydrolu, który jest żrący: |
mar33cki - 2014-03-31 09:30:22 |
to by potwierdzało potrzebę regeneracji pompy, a przy okazji rozbiórki i zacisków, już dla świętego spokoju :) zestawy naprawcze kupiłem właśnie w italy racing na allegro |
alex9398 - 2014-03-31 13:43:34 |
Italyracing wymiata, dobre ceny :) |