izba90 - 2013-02-17 12:15:18

Witam, czy uszczelka pokrywy zaworów od ZEPHYR-A 750 będzie pasować do ZR-7 ?? Silniczki są prawie identyczne a uszczelki do ZR-7 ciężko znaleźć i są dość drogie a być może są takie same jak w "Zefirku"
Proszę o pomoc bo przed początkiem sezonu chce jeszcze zrobić regulację zaworów:)

qnerk - 2013-02-17 14:55:57

niestety są różne

Yamamoto - 2013-02-17 22:38:37

Zdejmij delikatnie i połóż na silikonie. Ja tak zrobiłem. U siebie mam silnik z ZR7. Ewentualnie kup materiał na uszczelki i wytnij

PabloEOP - 2013-02-17 23:49:55

Polecam sprawdzone.
http://allegro.pl/silikon-victor-reinz- … 17341.html

izba90 - 2013-02-18 11:04:35

Dzięki za pomoc silikon Victor Reinz już zamówiony;-) jeszcze tylko zamówie klucz dynamometryczny i biorę się do roboty;-)

PalaszD - 2013-02-18 18:54:05

Klucz dynamometryczny jest w uj drogi...

Yamamoto - 2013-02-18 20:08:53

Na co Ci dymanomentr?

izba90 - 2013-02-18 20:25:50

Wiem że klucze sa drogie ale się przyda;-) a potrzebuje bo będę wałki wyciągał i chce je potem przykrecic z odpowiednią siłą

Yamamoto - 2013-02-18 20:38:18

Ambitnie. Podziwiam i gratuluje

izba90 - 2013-02-18 20:46:50

Wolę wydać kasę na klucze niż zapłacić w serwisie za zrobienie. Pozatym lubie grzebać przy moto a klucze to i przy aucie się przydadza. A moto oddam na ustawienie mieszanki i synchro bo tego już sam nie zrobię

Yamamoto - 2013-02-18 20:49:13

Gratulacje.
A może jakiś post w Powitalni?

izba90 - 2013-02-18 20:53:12

Wsumie racja nie przywitałem się. Zaraz to naprawie:-)

PalaszD - 2013-02-19 08:26:00

Pewnie - jak masz zdolności i chęci to oczywiste, że lepiej samemu podziałać niż oddawać do warsztatu...pół biedy, jak jeszcze jakiś konkretny ten warsztat :)
Dobry dynamometryczny pewnie z 600zł kosztuje... (Beta)

izba90 - 2013-02-19 09:56:28

Aż tyle za klucz nie dam ale tak około 200zl planuje wydać




Hej;) a wiec tak silniczek rozebrany, luzy zaworowe zmierzone i wygląda to następująco:
ssące 0,06\0.08\0,1\0,1
wydechowe 0,03\0,02\0,06\0,08

i teraz mam dylemat kupować płytki czy szukać kogoś kto mi je przeszlifuje bo i tak już mam szlifowane?? oczywiście stroną szlifowaną w stronę szklanki:P

P.S. Na czym szlifuje się takie płytki??

A może płytki z samochodu tylko że mają srednice 13,42 i nie mam zabardzo pojęcia jak zmniejszyć ich średnice macie jakieś pomysły??;> cena to około 10-15zł za płytkę

mar33cki - 2013-03-01 13:33:00

wystaw pytanie w giełdzie.częsci - o ile już tego nie zrobiłeś :)

dużo jest roboty, żeby zmierzyć luzy zaworowe? Później tylko wymiana płytek, czy coś więcej trzeba zrobić? Pytam, bo nigdy tego nie robiłem, a pewnie by się przydało mojej kawci ;)

PabloEOP - 2013-03-01 15:59:50

Ty potrzebujesz płytki o średnicy 13mm, płytki o których wspomniałeś są pewnie od pegaugeota...
Płytki przeszlifują Ci wszędzie tam gdzie się zajmują regeneracją głowic,  szlifowaniem wałów, planowaniem głowicy, itp koszt około 5zł za sztukę.

izba90 - 2013-03-03 09:33:36

a więc przy samym mierzeniu luzów nie ma jakoś dużo roboty tylko troszkę rozbierania;) chociaż przydał by się klucz dynamometryczny do przykręcenia pokrywy żeby nie zerwać gwintów no i oczywiście trzeba mieć nową uszczelkę albo pobawić się silikonem:P
Ja swojego Motóra już złozyłem wszystkie luzy mam teraz w granicach 0,11-0,16. Dowiedziałem się że płytki można zakupić u Kawasaki we Wro za 30zł/szt. Ja zrobiłem szlifa i nie wydałem ani grosza bo robiłem sam:D do tego wymiana świeć, filtra powietrza i jest znacząca różnica w jeździe już nie mówiąc o zapalaniu aha i przy okazji zrobiłem polerkę kolektorów;)

qnerk - 2013-03-06 00:09:33

a jak szlifowałeś płytki? bo jeśli nie na magnesówce to możesz je w sumie wyrzucić w kubeł

izba90 - 2013-03-09 18:29:24

hmmm są inne sposoby na zeszlifowanie płytki:D każda płytkę którą szlifowałem mierzyłem w kilku miejscach po obwodzie i na środku by sprawdzić czy wszędzie ten sam wymiar płytki i czy nie jest gdzieś "przekoszona" wymiary były idealne więc wszystko zostało złożone do kupy i śmiga pięknie nic nie stuka praca silniczka równiejsza niż wcześniej i zero problemów z odpalaniem na zimnym silniku:)
przyznam że trzy dni się męczyłem z tymi płytkami ale zrobiłem sam i to na taką grubość jaką chciałem;) do szlifowania użyłem "lekko" przerobionej tokarki:P z jednej strony uchwyt na płytkę zrobiony wczesniej na tokarce a z drugiej kamień szlifierski. Możecie twierdzić że płytki są krzywe lub osłabione przez szlifowanie ale każda była mierzona dokładnie w kilku miejscach i wymiar idealny a powierzchnia gładsza od oryginalnej ze względu na wysokie obroty tokarki

www.naszagmina.pun.pl www.xiaolinshowdown.pun.pl www.sekai-no-okama.pun.pl www.naruto-senpu.pun.pl www.kula.pun.pl