Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#16 2012-05-06 20:03:12

 trafal

Użytkownik

Skąd: Gdynia
Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 25
Punktów :   
Motocykl: Kawasaki Zephyr ZR 550

Re: wymiana oleju

Ja słyszałem że konieczność wymiany oleju to ściema marketingowa producentów....ważniejszy jest filtr oleju.
No ale nie sprawdziłem tej teorii

Offline

 

#17 2012-05-06 22:35:14

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2645
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: wymiana oleju

Jeździj tak to pogadamy. U siebie wymieniam co sezon. czyli co 7-10 tys. Widzę zmiany w kolorze/gęstości/lepkości oleju. Na warsztacie też czasem mam takie fury co smoła się wylewa- Twój sprzęt Twoja decyzja


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#18 2012-07-06 23:52:06

 Nieaktywny

Użytkownik

Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2012-03-16
Posty: 77
Punktów :   
Motocykl: KAWASAKI ZR750C/ZR7

Re: wymiana oleju

pytanie mam odnosnie wymiany oleju - czy po wymianie oleju trzeba odpowietrzac chlodnice?
szukalem, ale nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na ten temat?

Offline

 

#19 2012-07-07 08:20:12

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: wymiana oleju

ja nic nie odpowietrzałem po wymianie oleju i wszystko było jak przed do momentu gdy padła mi skrzynia,lub ten mechanizm zmiany biegów jeszcze nie wiem ale to bez związku

Offline

 

#20 2012-07-08 17:33:19

 antek

Użytkownik

Skąd: Srebrna pow. płoński
Zarejestrowany: 2011-01-19
Posty: 365
Punktów :   
Motocykl: ZR 750

Re: wymiana oleju

wydaje mi się że nic takiego nie trzeba robić, przeciez zalewając każdy inny silnik niczego nie odpowietrzasz

Offline

 

#21 2013-12-01 16:35:19

 Daras

Zlotowicz

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 661
Punktów :   
Motocykl: DL650

Re: wymiana oleju

i tak i nie ...

bezwzględnie do motocykla olej motocyklowy !

Silniki mają po 20 lat ale konstruowane były pod olej 10W-40 i tego trzeba się trzymać.
Najgorszy dla silnika jest rozruch, dlatego pogarszanie właściwości smarnych gorszym olejem jest co najmniej dziwne.
A to, że Twój Zephry jest w dobrym stanie to nie zasługa mineralnego oleju tylko delikatnej eksploatacji. Gdyby miał
przebieg 60 - 70 tys., był odpalany 4 razy dziennie a nie rocznie to prawdopodobnie już by się zatarł. 

to moje zdanie,
                        ja będę lał 10W-40 


"Nie wiem, nie znam się.  Zarobiony jestem !"

Offline

 

#22 2013-12-01 17:06:05

woyas

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-05-06
Posty: 348
Punktów :   
Motocykl: zephyr 550

Re: wymiana oleju

Jeszcze nie spotkałem się,żeby ktoś tu zalecał do moto olej samochodowy, może nie czytałem uważnie.
Ale w temacie olei silnikowych nawet mechanicy nie są zgodni jedni wyznają zasadę,że w miarę rosnącego przebiegu należy dążyć do minerala.
Inni, że należy jak najdłużej lać syntetyk a dopiero wtedy gdy widać oznaki zmęczenia na silniku ewentualnie zmieniać.
Symbol 5W, 10W 15W itd. przypisany jest temperaturze w której gęstnieje więc na rodzaj oleju jaki trza lać tak naprawdę ma wpływ strefa klimatyczna.
Druga cyfra odpowiada grubości filmu olejowego im niższa tym cieńszy film.
Ja będę starać się lać to co sugeruje producent a dopiero wtedy gdy zauważę że nie zapewnia właściwej ochrony zmienię na grubszy film .
Tak czy siak zadecyduje o tym przebieg i warunki w eksploatacji, a nie wiek motocykla.


Moja racja jest najmojsza

Offline

 

#23 2013-12-01 19:05:06

 speedward

Platynowy Zlotowicz

Skąd: woj.lubelskie
Zarejestrowany: 2010-10-06
Posty: 1256
Punktów :   15 
Motocykl: Kawa ZR 1100

Re: wymiana oleju

Ja jeździłem kiedyś japońskim motocyklem na samochodowym 10w40, chyba był to lotos czy orlen.
Była to sytuacja awaryjna.Zapaliła się lampka poziomu oleju i musiałem czegoś dolać. Jak tylko dotarłem do cywilizacji wymieniłem cały olej na motocyklowy. Silnika nie zatarłem ale jechałem na obrotach 2,5 tyś max. Mimo to olej samochodowy nie nadaje się do motocykli.

Ostatnio edytowany przez speedward (2013-12-01 19:16:49)


Perła? Jasne!

Offline

 

#24 2013-12-02 08:04:19

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6449
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: wymiana oleju

Armex po Twoim "sprostowaniu" muszę się z Tobą w zupełności zgodzić.
Minerał tylko i wyłącznie gdy silnik popadnie w gorszą kondycję - i oczywiście nieodwracalne na półsyntetyka...
a czy w ogóle ktoś z Was jeździ już na mineralnym??
Ja śmigam na Castrolu GPS 10W40 (ten czerwony)


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#25 2013-12-02 09:09:40

 JONy

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Magnuszew
Zarejestrowany: 2012-06-15
Posty: 936
Punktów :   14 
Motocykl: 550,750,1100,ZR7...były

Re: wymiana oleju

armex zgadzam się co do rozgrzewania i samej początkowej jazdy zimnym moto. Szczególnie gdy mamy do czynienia z motongiem z chłodnicą olejową czyli w potocznej gwarze z "olejakiem' choć odnośnie Zepa jest to do końca nie prawdziwe określenie ,bo nie jest on w pełni chlodzony olejem jak np Suzuki Bandit czy pierwsze GIXy.Tzn olej nie przeplywa osobnymi kanałami chłodząc głowicę tylko jak gdyby przy okazji smarując klawiaturę... tak w skrócie.
Odnośnie oleju jaki powinien być stosowany w Zepach to trzeba zwrócic uwagę na to,że serwisówki byly pisane pod produkt dostępny w tamtym okresie czyli ponad 20 lat temu. Na dzień dzisiejszy mamy szerszy wachlarz dostępnych typów olei i naprawdę jest w czym wybierać. Przy czym odnośnie stosowania i doboru odpowiedniego typu napisano i dyskutowano już tyle razy (na różnych forach) ,że tak do końca to dalej nie wiadomo o sso w tym kamann...
Dodam tylko,że kiedyś mineralny olej był 15W40 , pólsyntetyk 10W40 a syntetyk 5W40. Teraz może być minerał 5W40... i bądź tu mądry
Prawdopodobnie - udowadniał ktoś przy okazji podobnego tematu z jepem ,ze w celu uzyskania jak najniższej ceny wszystkie oliwy z dolnej póły sa minerałami...


to nie prędkość zabija.... tylko nagłe zatrzymanie..

Offline

 

#26 2013-12-02 10:26:27

 Daras

Zlotowicz

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 661
Punktów :   
Motocykl: DL650

Re: wymiana oleju

A ja trochę zamącę

Założenie nr 1:   ekonomię mamy w ...   gdzieś,  a nasze moto traktujemy wyjątkowo.

Na czym polega zużycie silnika?  Na wycieraniu ruchomych części, osadzaniu się wszelkiego rodzaju brudu (osady, opiłki i inne badziewie, które nie wyłapał filtr), zmianach metalurgicznych, o których wiem że są ale nic poza tym.
Pierwsze doprowadza do luzów i np. spalania oleju jak puszczają pierścienie.
Drugie doprowadza do gorszego smarowania przez zmniejszenie przepływu.

Najgorsze dla silnika co jest?  Rozruch i praca na "zimnym". Dlaczego? Bo zaczyna pracę na "sucho" stopniowo rozchodzi się olej i dopiero po rozgrzaniu wszystkie elementy są odpowiednio smarowane i zabezpieczone.

Wnioski:
1. Dla dobra silnika jak najlepszy olej, zależy nam na lepszym i "szybszym" smarowaniu 
2. Jak pali olej to potrzebny jest remont a nie gęstszy olej. ,   może i spowolni spalanie ale przez swoje gorsze
    właściwości będzie gorzej smarował, co przyśpiesza w konsekwencji zużycie silnika.

(oczywiście pamiętacie o założeniu nr 1)

Generalnie ja się nie znam, to takie moje przemyślenia. Czy są właściwe ?  Na pewno nie ekonomiczne

W samochodach nigdy nie przeszedłem na gorszy olej. A 20 lat temu jeździłem przez kilka lat Polonezem, od nowości na 10W-40, zrobiłem nim 150 tys. i nigdy nie musiałem mu dolewać oleju między wymianami.


"Nie wiem, nie znam się.  Zarobiony jestem !"

Offline

 

#27 2013-12-02 22:11:50

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2645
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: wymiana oleju

OFFTOP
IMO poziom forum lekko podupadł.
Dyskusja o wyższości oleju motocyklowego nad samochodowym dla motocykla?
koniec OFFOTPA


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#28 2013-12-02 22:52:19

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6449
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: wymiana oleju

Hehe Yama czasami jest lepiej, czasami gorzej
Ja tu nie zauważyłem dyskusji na temat wyższości oleju samochodowego nad motocyklowym, była jedynie mała wspominka


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#29 2013-12-03 14:49:23

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2645
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: wymiana oleju

Bo ja się nie znam
Po czym poznać, że silnik spala olej ze zużycia, a nie z jazdy? Podczas jazdy w ruchu miejskim żre olej jak głupi, na trasie zero.
Sprzęta grzeje przed jazdą. Od 4 lat nie przekroczyłem 110 stC na termometrze oleju. Mimo usilnych starań.

Z innej nomen omen beczki.
Jestem pasażerem Opla z silnikiem 1,9 CDTI czyli włoskie 1,9 JTDm. Teść przez "oszczędności" zalał półsyntetykiem, bez opcji "low ash". Efektem był zaebany DPF
A po powrocie do full syntetyka silnik odzyskał humor i jakby DPF przestał się przytykać. Czyli mam wrócić od półsyntetyka? Zamiast syntetyka?
Fura ma 160 k km.

Latam na Castrolu GPS. I nie mam zamiaru zmieniać. Dolewam jak ubędzie. Czasem nawet litra w sezonie.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#30 2013-12-03 15:03:29

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6449
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: wymiana oleju

Odnośnie dolewek to ja w swoim 1100 standardowo zapodaje setkę co 1000km… tak sobie przyjąłem i w ten sposób uzupełniam i jest OK.
Fakt – troszkę tego oleju zje, ale ważne, że śmiga OK. – mi też na termometrze nawet w największe upały i korki nie skoczyło więcej jak 110…

też mam ten silnik w swoim autku i jestem mega zadowolony – 190tys stuknie na dniach, mam go od 3 lat (75k/km) i ani razu nie miał niepokojących objawów – oby tak zostało jak najdłużej


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.rodowody.pun.pl www.hustla.pun.pl www.eternalwinners.pun.pl www.avilla.pun.pl www.sp3a.pun.pl