Siemka
Zima to pora ulepszania kontroli i modyfikacji w swoich stajniach
Postanowiłem wykonać obowiązkową dla modelu 11 i nie tylko ... pełną regulację z czyszczeniem w myjce ultradźwiękowej włącznie komór gażnika z zastosowaniem podstawowego zestawu naprawczego TourMaxa przweidzianego do tego modelu
Komory zostały oddzielone i w takiej formie wędrują do kąpieli
zestawy naprawcze muszą jeszcze trochę poczekać na swoją kolej
pozstałe części mają się po wyczyszczeniu dobrze
Namierzam oringi olejoodporne i śruby pod wymianę do komór pływakowych i pokryw membrany
regulacja i montaż wkrótce na kartach
Ostatnio edytowany przez skaryf (2013-12-11 13:51:00)
Offline
Można sobie te śruby dokupić w AES-ie, no chyba że chcesz oryginalne.
A oringi te pomiędzy gaźnikami dobrałem w sklepie z maszynami rolniczymi gość miał wszelakie oringi, ewentualnie szukaj sklepu które specjalizuja sie tylko i wyłącznie w oringach napewno tam dobierzesz.
Offline
Mnie też czekają gaźniki...membrany też wymieniałeś? Czy sa jeszcze OK? u mnie jedna lekko pękła, ale na szczęście na samym rancie... w dobrej cenie wyjąłeś te zestawy naprawcze?
Czekam z niecierpliwością na dalszą część relacji
Offline
Siemka
Dzięki za podpowiedź Pudelski
Śruby chce zmienić na imbusowe z nierdzewki a oringi na sztuki zakupię z allegro
Membrany mam jeszcze dobre a zestawy tourmaxa zakupiłem w Inter Cars po 40 PLN od zestawu
Szukam jeszcze reperaturek na górę zawierające iglicę z podkładkami regulacyjnymi .Trop juz jest ale niestety nie u nas w kraju
Offline
Witajcie
Po dłuuugiej nieobecności dokończę swoją gaźnikową historię i chętnie podzielę się uwagami
...po kąpieli i wymianie oringów uszczelniających magistralę paliwową wstępnie złożone gaźniki czekają na przedmuchanie i kolejną fazę
właściciel organu cierpliwie oczekuje w garażu na cieplejszy podmuch i utęskniony powrót do normalnego stanu
Ostatnio edytowany przez skaryf (2014-03-05 20:02:56)
Offline
Kolejnym etapem było sprawdzenie stanu poziomu paliwa w komorach pływakowych
potrzebna do tego była kroplówka z paliwem podłączona do przewodu zasilającego gaźniki oraz rurka o przekroju fi 6 o długości około 300 mm dla wygodniejszej opcji dodatkowo włożyłem ją w przewód o przekroju fi 8 i zacząłem inspekcję trzymając rurkę wzdłuż gaźnika odkręcamy śrubę spuszczającą paliwo z komory pływakowej i patrzymy czy poziom paliwa utrzymuje się idealnie na łączeniu komory pływakowej z obudową gaźnika .
Inspekcja była powtórzona 4 - krotnie dla każdej komory
po skończonej inspekcji możemy przystąpić do zakładania gaźnika pamiętając o założeniu rurek odpowietrzających zapięciu opasek na rurę zasilającą linek gazu i powrotu bo po zamontowaniu późniejsze poprawki mogą okazać się bardzo uciążliwe
Zasmuciły mnie zakupione zestawy TourMaxa do gaźników bo po krótkim czasie po instalacji przy małej inspekcji komór pływakowych okazało się że pod wpływem paliwa gumki uszczelniające rozciągnęły się uniemożliwiając ponowny montaż .
Wniosek - obecnie produkowane zestawy są jednorazowe!!! .
Mam nadzieję że tyczy się to tylko gumek
Skorzystałem ze starych oryginalnych wciąż jędrnie wyglądających i co najważniejsze wciąż sprawnych
Ostatnio edytowany przez skaryf (2014-03-05 20:27:52)
Offline
Ajj moim też by się to przydało... Wyglądają na zdjęciu jak nowe zestawy naprawcze pasowały jak ulał?
A gdzie zginęło przednie koło?
Offline
A teraz ....regulacja
Musimy sprawę postawić jasno ,że ustawienia z książki serwisowej dotyczą fabrycznie nowych jednostek i np:ustawienia śrub pilotowych w/g producenta jednostki na 2 i 1/2 obrotu stanowią parametr wyjściowy i 22 letnim modelu nie do końca mają odniesienia .Mówię tu o swojej 11
Offline
He he koło
W międzyczasie postanowiłem zregenerować układ przednich hamulców
Powody były dwa :
1 . na każdej ze stron widziałem że pracuje tylko para a nie cztery tłoczki
Musiałem wszystko przeczyścić
ku zaskoczeniu nowe zestawy naprawcze tu znowu zakupiłem zestawy TourMax'a mają pierścienie uszczelniające proste jakbyś przeciął rurę gumową nożem a w oryginale były stożki niemniej wszystko zagrało i hamulec jest jak brzytwa
2. Myślałem że stanowi to jakiś procent dyskomfortu podczas jazdy czyli zastygłe tłoczki nie cofały się wystarczająco pod wpływem drgań tarczy co miało wpływ na nierównomierną pracę przedniego koło czyli cały czas hamowała któraś strona a okazało się że zakupiona w zeszłym roku opona Dunlop Arrowmax ma nierównomierne nadlanie lub zgrzanie na pasku prowadzącym co daje mi odchylenie prawie 5 mm na grzbiecie opony
Bez zacisków kiedy puszczam koło i patrzę na wprost moto na rowek prowadzący następuje delikatne odchylenie na lewo ale na tyle widoczne że wiem że to wada fabryczna gumy ..Nie do końca wiem co teraz zrobić bo paragon wyblakł a ja nie zrobiłem na czas kserokopii paragonu i raczej z problemem teraz zostanę
Offline
Placiles gotowka czy kartą? Jak kartą to wystarczy wyciąg. Paragon moze być wyblakniety, wystarczy mieć swiadka jakiegoś - wtedy jest ciężej udowodnić, ale jak się uprzesz to Ci się uda.
Pochwal się za ile wytrwales zestaw naprawczy do zacisków, bo ja na dniach kupuje...
Offline
Sychronizacja przepustnic wakuometrem to podstawa żeby osiągnąć zamierzony efekt oczywiście przegląd luzów zaworowych przed - obowiązkowo
Na pewno wszyscy o tym wiedzą ale dla przypomnienia regulacja odbywa się za pomocą trzech śrub pomiędzy gaźnikami.Ustawiamy w pierwszej kolejności zewnętrzne gaźniki 1 i 4 a następnie wyrównujemy środkową śrubą 2 i 3
Zabrałem się w piątek koło 17.30 i raz dwa złapał nas zmrok Mówię nas bo towarzyszył mi nasz wspólny znajomy - Siwy który przybył z czarną skrzyneczką VACUMM i był wielce pomocny za co bardzo dziękuję
Offline
Dobra robota i ciekawe zdjęcia! Czyli po naprawie nie musiałeś regulować poziomu paliwa w komorach? Jak w końcu ustawiłeś śruby pilotowe?
Ostatnio edytowany przez dobrzan (2014-03-06 09:54:56)
Offline
Dzisiaj też rozebrałem gaźniki (ZR1100 z 92r.) i mam kilka pytań. Otóż dysze główne (Main Jet) mają wymiar 96 (wszystkie takie same), tymczasem w manualu jest napisane że #1 #4 cyl powinny być 98, a #2 #3 cyl. 100. Jak jest w waszych gaźnikach? W manualu jest określone że dotyczy to wersji SWISS. Czy ktoś ma inne wymiary dyszy (Main Jet)? Zastanawiam się też czy jest sens zmieniać tak żeby gaźniki zewnętrzne miały inny wymiar dyszy. Keyster sprzedaje takie zestawy gdzie są dwa wymiary, zastanawiam się czy warto wymieniać te dysze które mam.
Offline
Nie odpowiem dokładnie na Twoje pytanie, ale Swiss chyba oznacza Szwajcarie, a tam dość często zdarzały się załatwienia. Może masz właśnie taką zdławiona wersję?
Offline