Chwalę sobie mojego zephyra, gdyż jeżdżę głównie po mieście, ale na trasie to jest bieda. Do tej pory to ignorowałęm, ale jak zamieniłem się na chwilę na ER-5, to miałem wrażenie jak bym przesiadł się na jakąś rakietę. Ciężko jest wyprzedzić ciężarówkę i generalnie powyżej 100 na godzinę to przyspieszenie jest biedne.
v-max jaką kiedykolwiek udało mi się osiągnąć to niecałe 140kmh. Rozpędzanie od 120 do 140, to długa i żmudna procedura. Wydaje mi się, że na ostatnim biegu nie da się utrzymać 140kmh.
Przyczyn jakich się dopatruje:
- przyjechał od niemca jako 37KM i nikt nie zdjął ograniczenia mocy
- zephyr'em bez owiewki nie da się jechać więcej niż 140kmh
- lata zrobiły swoje i silnik już nie daje rady
- wszystkie zephyr'y 550 tak mają
Co sądzicie ?
Offline
nie jest to normalna rzecz....550 spokojnie 170 powinna polecieć, albo nawet jeszcze lepiej
z tych przyczyn, które poniżej wypisałeś od ręki możesz odrzucić 3 ostatnie...
ścigacz, to to nie jest, ale w swojej klasie jest jednym z najmocniejszych, więc to co opisujesz jest wynikiem jakieś przypadłości, która dopadła Twój egzemplarz. Przeważnie ograniczanie mocy polega na grzebaniu w gaźnikach... zerknij w serwisówkę i na swoje gaziory, czy nie ma tam jakiś kombinacji...
Offline
No właśnie zeszłej zimy miałem wymieniane zawory, regulowane, synchronizowane gaźniki i wszystko miało być git.
Szukałem też na forum wątku z warsztatami i opiniach odnośnie rekomendowanych warsztatów, ale nic nie znalazłem.
Niestety nie mam możliwości, żeby samemu się za to zabrać
Możesz kogoś polecić w okolicach Warszawy ?
Offline
Ja nikogo niestety Ci nie polece, ale jak miałeś robione zawory to mógł ktoś to spartolić. Sprawdz na poczaatek cisnienie na cylindrach.
Offline
Zawory były wymieniane? Jak była zdjęta głowica, to powinna być też od razu splanowana...
Pudelski słusznie zauważył, żeby sprawdzić kompresję na cylindrach...
co do mechaników z Warszawy...też niestety nie mam pojęcia... na pewno w stolicy najszybciej znajdziesz warsztat, ale żeby był porządny.... zerknij na mapę forumową i podpytaj kogoś z okolic.
Offline
Mój ze mna na pokładzie (190cm i w owym czasie 90kilka kilo) robił na płaskim licznikowe 190, do 180 bez większego stresu i to utrzymywał bez zająknięcia, z lekkiej górki pojawiło mi się 210 na blacie.
Offline
Ok. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Chciałbym sobie kupić miernik: http://allegro.pl/tester-cisnienia-spre … 25046.html . Co sądzicie ? Wygląda trochę chińsko tandetnie, ale może mi się zdaje, ktoś może używa ? Widziałem, też firmy YATO-3701, ale były w rozmiarze M14 i M18. , Czy to prawda, że nasze zephyry mają M12 świece ?
Edit 1: Wymieniałem obydwie opony, więc koła są wyważone.
Ostatnio edytowany przez m.levvy (2013-12-29 13:38:53)
Offline
Taki miernik użyjesz raz, max 2 razy... chyba, że masz warsztat, albo masz swoją ekipę, co grzebie przy moto - wtedy warto się zrzucić i mieć do "pożyczania"
Nie wiem, jakie w 550 są świece... w 1100 są CR9E
Offline
Mój 550 leci 190 km/h, ale na początku po zakupie miałem z nim problemy, wgl się nie zbierał, więc nawet nie sprawdzałem V-max. Chłopaki mają rację zbadaj ciśnienie w cylindrach, powinno być równe 9-14 Bar, sprawdź świece 0.6-0.7 (gwint 12 x 3/4'),Sprawdź gaźniki, u mnie były zasyfione do tego jakiś "majster" pozamieniał dysze i ustawił skład z kosmosu... Teraz zapie..ala
Offline