Wracając do gaźników lepiej zrób je pożadnie i wszystkie nie jeden bo zachwile bedziesz je rozbierał raz jeszcze
Offline
Więc tak, gaźniki i kranik zrobione, nic nie cieknie nawet po zapaleniu ale mam kolejny problem.
Ni cholery nie mogę naciągnąć na gaźnik króćców filtr-gaźnik. Macie jakiś patent lub kolejność wkładania żeby pasowało??
Offline
Yamamoto to opisywał - poszukaj na forum.
Offline
a może masz już skurczone i stwardniałe króćce. Króciec na gaznik nachodzi bez oporów.
Offline
No to wszystko jasne. dokuczliwym jest brak miejsca przy montażu tych króćców, koledzy pomagali sobie środkami zwiększajacymi poślizg, placka, wazeliny technicznej itd. Fakt montaz tych króćców jest bardzo uciążliwy ale do zrobienia. Potrzeba cierpliwości i spokoju Powoli napewno Ci się uda.
Offline
Pudelski7 dzięki za motywację, wszystko jest ok. Wystarczyła nagrzewnica i trochę cierpliwości.
Moto odpalił, żadnych wycieków, wszystko jest ok.
Kolejny problem, a mianowicie regulacja gaźników. 1 kolanko od prawej jest znacznie chłodniejsze od pozostałych a drugie od lewej jest takie średnie. 1 i 3 od lewej nagrzewają się po równo. Pytanie do was czy jest na forum jakiś tutorial regulacji 4 gaźników?? Robiłem to już ale tylko na jednym.
Offline
Proponowałbym zestaw nowych świec a tak dla przypomnienia regulacja odbywa się za pomocą trzech śrub pomiędzy gaźnikami.
Ustawiamy w pierwszej kolejności zewnętrzne gaźniki 1 i 4 a następnie wyrównujemy środkową śrubą 2 i 3 i tak do uzyskania optymalnie najlepszej pracy silnika
Offline
Nie do końca j anajpierw ustalam skład mieszanki śrubą od powietrza na początek można ustawić tak jak radzi serwisówka czyli chyba trzeba je wykręcić 1,5 obrotu a następnie robisz synchronizacje. Do przeprowadzenia prawidłowej synchronizacji konieczny jest wakuometr.
Offline
Stwierdziłem, że nie ma co się z tym bawić samemu i kawusia poszła do znajomego mechanika który ma już doświadczenie w takich maszynach na regulacje i synchronizację gaźników oraz ustawienie poziomu paliwa w komorach pływakowych oraz na regulację zaworów.
Offline
Wracając do tematu motocykla zanim zawiozłem go do mechanika pojechałem na przegląd i pracownik stacji nie mógł znaleźć homologacji na wydechu mimo iż wydaje on się oryginalny. Z tyłu jest tylko napisane KH i parę numerków ale stwierdził że to nie jest homologacja. Mieliście podobnie czy po prostu mam nieoryginalny tłumik??
Offline
hmmm a jak wyglada homologacja na wydechu? jakis znaczek? tabliczka? na moim raczej nic przyczepionego nie widze, nawet niespecjalnie kojarze jakies napisy...
ps. zmien diagnoste najlepiej na takiego ktory sie zna. albo chociaz na takiego ktory sie nie zna i nie udaje ze jest inaczej.
Offline
Homologacja? ale co to ma do filtra powietrza?
Chyba szukacie drugiego dna, poza tym pierwsze słyszę, żeby diagnosta w ogóle pomyślał o sprawdzeniu homologacji, a druga sprawa jest taka, że po pierwsze głośny wydech robi się poprzez przerobienie ori, na którym wybite są oznaczenia (bo na wydechu oprócz napisów typu arrow, akrapovic etc. nie widziałam tabliczki), a są też wydechy homologowane, które nie spełniają polskich norm db, więc po co diagnosta ma to sprawdzać, jak już, to może zmierzyć głośność, jeśli ma sprzęt. Poza tym - ten sprzęt nie wyszedł z salonu wczoraj, a prawo zdążyło się już zmienić milion razy i dzisiaj Zephyr zostałby uznany za niebezpieczny/nieekologiczny/ niespełniający norm żadnych, więc nie mógłby mieć homologacji.
Wracając do wcześniejszych wypowiedzi, synchro należy rozpocząć od wyczyszczenia gaźników - dysz komór pływakowych i całego tego dziadostwa, sprawdzeniu membran itp. potem można myśleć o regulacji składu, którą możesz dobrze ustawić patrząc na kolor poszczególnych świec. Synchro dopiero na końcu, jak chcesz robić sam, a nie próbowałeś wcześniej z nikim, kto ma to już za sobą, to nie radzę, szczególnie w przypadku tych ori Zefirowych, mega czułych.
Porada - jeśli mechanik nie uznaje za stosowne wyjąć gaziorów i ich umyć, to zmieniać mechanika.
Btw. wydaje mi się, że gdzieć na ten temat się wyżywałam pisząc z Yamowego konta
Offline