Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#31 2015-05-25 16:37:05

 Borknagar

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Krk
Zarejestrowany: 2013-09-19
Posty: 570
Punktów :   
Motocykl: Awasaki Zetor

Re: Żre olej

Tak, robiłem u Luny i jeśli chodzi o pracę silnika to jestem mega zadowolony, bo wszystko chodzi jak w zegarku. Tylko ten olej. A w jaki sposób sprawdzić, czy winne są uszczelniacze zaworowe?


Bo motocykl to pierwotna magia, siła zakutego w żelazo Templariusza z poszczerbionym mieczem, na zbryzganym krwią, czarnym, słaniającym się na nogach koniu. (http://http-riderblog-pl-in.riderblog.pl/)

Offline

 

#32 2015-05-25 16:58:35

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Żre olej

Metodą eliminacji innych łatwiejszych do zdiagnozowania usterek. Olej w większości przypadków do komory spalania dostaje się przez pierścienie tłokowe lub uszczelniacze zaworowe. Jeśli ciśnienie sprężania będzie w normie na każdym z cylindrów to kolejnym punktem są właśnie uszczelniacze zaworów. Może ci jeszcze wywalać olej przez odmę ale te 2 l raczej byś zauważył bo z airboxa ciekłoby ci po spodniach.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#33 2015-05-26 01:04:24

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Żre olej

Kompresję pomierz.
Jak będzie słaba to zrób próbę olejową.
Jak się poprawi to pierścionki nie trzymają, jak nic się nie poprawi w pomiarach (lub nieznacznie) to zawory lub uszczelka pod głowicą do zrobienia.
Chociaż żarcie oleju raczej spowodowane jest słabym stanem pierścieni lub wyciekami. Pomiar komprechy prawdę Ci powie.

Offline

 

#34 2015-05-26 11:16:48

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Żre olej

Uszczelka odpada bo Borknagar pisał że Luna wymieniała mu wszystkie na nowe.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#35 2015-05-26 11:36:45

 Borknagar

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Krk
Zarejestrowany: 2013-09-19
Posty: 570
Punktów :   
Motocykl: Awasaki Zetor

Re: Żre olej

Jaki jest poziom skomplikowania i koszty wymienienie uszczelniaczy zaworowych i pierścieni? Z tego co pisaliście, to wymiania uszczelniaczy zaworowych nie jest taka skomplikowana. A jak to wygląda z pierścieniami?


Bo motocykl to pierwotna magia, siła zakutego w żelazo Templariusza z poszczerbionym mieczem, na zbryzganym krwią, czarnym, słaniającym się na nogach koniu. (http://http-riderblog-pl-in.riderblog.pl/)

Offline

 

#36 2015-05-26 11:44:41

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Żre olej

Ja bym wymienił same uszczelniacze narazie, szkoda że nie zrobiłeś tego odrazu. Żeby wymienić pierścienie musisz zdjąć cylindry. Więc jest to dość kosztowne.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#37 2015-05-26 14:22:00

 Borknagar

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Krk
Zarejestrowany: 2013-09-19
Posty: 570
Punktów :   
Motocykl: Awasaki Zetor

Re: Żre olej

Gdybym tylko wiedział, że trzeba. Z tego powodu wymieniłem uszczelki, bo myślałem, że właśnie tam najwięcej leci oleju. No cóż, następnym razem będę mądrzejszy.


Bo motocykl to pierwotna magia, siła zakutego w żelazo Templariusza z poszczerbionym mieczem, na zbryzganym krwią, czarnym, słaniającym się na nogach koniu. (http://http-riderblog-pl-in.riderblog.pl/)

Offline

 

#38 2015-05-26 14:36:02

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Żre olej

Pisałeś że masz wyciek z uszczelnienia wałka zdawczego. może tamtędy ucieka. Wymieniłbym pierwsze uszczelnienie walka, następnie uszczelniacze zaworowe. oczywiście po sezonie.

Tutaj masz uszczelniacz trzeba Ci ich 8.
http://allegro.pl/uszczelniacz-zaworowy … 45040.html

Ja bym obstawiał że to one sa przyczyną patrząc nato ile miałeś nagaru na wierzchu tłoka.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#39 2015-05-26 14:51:15

 Daras

Zlotowicz

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 661
Punktów :   
Motocykl: DL650

Re: Żre olej

Borknagar napisał:

Odświeżam temat. Uszczelki wymienione, silnik się nie poci, jeszcze lekko przecieka uszczelka / simmering przy pokrywie zębatki przedniej, ale wydaje mi się, że nie wpływa to aż tak na poziom zużycia oleju. Teraz po przejechaniu 3kkm dolałem prawie 2L oleju (dolewałem po trochę w trasie). Jakieś sugestię, co mogę sprawdzić?

Dogrzewam silnik przed jazdą, nic nie kopci, co mogę sprawdzić, wymienić? Jest jeszcze nadzieja zredukować poziom spalania oleju, czy po prostu olać sprawę, dolewać i jeździć?

Panowie jestem laikiem, ale jak by spalał taką ilość oleju to chyba by strasznie dymił ? ?
A Borknager pisze, że nie kopci !?


"Nie wiem, nie znam się.  Zarobiony jestem !"

Offline

 

#40 2015-05-26 15:03:32

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Żre olej

Jeśli przed zmianą uszczelek olej znikał ci w takim tempie jak piszesz to zacząłbym od sprawdzania kompresji przed jakimkolwiek ruszaniem silnika. Jeśli silnik się pocił to uszczelki oczywiście też nadają się do wymiany jednak przyczyn ubytków oleju szukałbym właśnie w miejscach o których pisałem. Koszt wymiany samych uszczelniaczy to ok. 20-30 zł/szt plus koszt robocizny. Po tej operacji raczej ponowne sprawdzenie luzów zaworowych. Operacja powinna być wykonalna bez wywalenia silnika z ramy (sam nie sprawdzałem). Nieszczelność na połączeniu pierścienie-cylinder to już inna sprawa bo jak już usłyszałeś koniczne jest zwalenie cylindrów. Nie mam pojęcia ile kosztują pierścionki do 750 ale słyszałem gdzieś na forum że może to być nawet 300 zł/kpl. na jeden cylinder (nie wiem czy jest to realna kwota bo wydaje mi się trochę dużo - może to cena na 4 tłoki?). Istnieje jeszcze obawa że gładź cylindra będzie porysowana i wtedy zmiana pierścieni nic nie pomoże a nawet pogorszy sprawę. W takiej sytuacji pozostanie już tylko szlif, ale zaraz nasuwa się pytanie czy są do zdobycia zestawy naprawcze po szlifie do Zephyra?
Daras słusznie piszesz o kopceniu i również się nad tym zastanawiałem ale:
- skoro nie zostawia plamy w garażu bo uszczelki zmienione to olej nie może się wydostawać inną drogą jak przez wydechy lub odmę
- "nie kopci" to pojęcie względne bo kopci każdy (w końcu to silnik spalinowy), jednak uznałem że dla jednych kopcenie to zasłona dymna z chipowanego TDI a dla innych delikatny dymek powstały przy przygazówce


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#41 2015-05-26 15:10:19

 Borknagar

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Krk
Zarejestrowany: 2013-09-19
Posty: 570
Punktów :   
Motocykl: Awasaki Zetor

Re: Żre olej

Panowie, zrobię tak. Pierścieni nie będę ruszał, bo już na to funduszów nie mam. Za to postaram się jeszcze raz uszczelnić wałek zdawczy a następnie uszczelniacze zaworowe. Jeśli zredukuje to zużycie o 50% to będę zadowolony. Jeśli nie, to trudno, więcej nie będę już ruszał bo niestety nie będzie to opłacalne. Równie dobrze mógłbym lać olej i jeździć.


Bo motocykl to pierwotna magia, siła zakutego w żelazo Templariusza z poszczerbionym mieczem, na zbryzganym krwią, czarnym, słaniającym się na nogach koniu. (http://http-riderblog-pl-in.riderblog.pl/)

Offline

 

#42 2015-05-26 15:14:34

 Daras

Zlotowicz

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 661
Punktów :   
Motocykl: DL650

Re: Żre olej

W samochodzie miałem kiedyś niedokręcony filtr oleju.  Pod samochodem nie było, żadnych plam, silnik suchy i nie dymił !
Bo olej spierdzielał jak dawałem mu w palnik na autostradzie, a wiatr wydmuchiwał go wtedy pod  samochód.

Może w Zefirku wywala jakąś uszczelką lub też filtrem w podobny sposób ?

Ostatnio edytowany przez Daras (2015-05-26 15:15:58)


"Nie wiem, nie znam się.  Zarobiony jestem !"

Offline

 

#43 2015-05-27 18:55:59

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Żre olej

Kurde.
Sprawdź kompresję, potem zrób to samo tylko z próbą olejową.
Będziesz wiedział czy to pierścienie czy co innego.
Taki pomiar wbrew pozorom bardzo dużo mówi o stanie silnika.
Pomiar kompresji możesz zrobić sam(jak kupisz manometr), albo w zaprzyjaźnionym warsztacie(żeby Cię nie skasowali zbytnio).

Operacja opisana w Haynesie.

Ostatnio edytowany przez piodabro (2015-05-27 18:58:48)

Offline

 

#44 2015-05-27 21:37:39

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Żre olej

Borknagar napisał:

Panowie, zrobię tak. Pierścieni nie będę ruszał, bo już na to funduszów nie mam. Za to postaram się jeszcze raz uszczelnić wałek zdawczy a następnie uszczelniacze zaworowe. Jeśli zredukuje to zużycie o 50% to będę zadowolony. Jeśli nie, to trudno, więcej nie będę już ruszał bo niestety nie będzie to opłacalne. Równie dobrze mógłbym lać olej i jeździć.

Zrobiłbym tak samo.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#45 2016-08-07 19:55:37

 Borknagar

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Krk
Zarejestrowany: 2013-09-19
Posty: 570
Punktów :   
Motocykl: Awasaki Zetor

Re: Żre olej

Trochę nowości w temacie.

Zrobiliśmy pomiar kompresji (bez próby olejowej) i wyszła 11-12-12-12, czyli z tego co wiem to wyszła nieźle.

Natomiast mam wyciek - wygląda, jakby olej lał się ze śrub pokrywy zębatki przedniej. Jednak w rzeczywistości olej dostaje się do obudowy airboxa (tej części obudowy bliżej gaźników), obudowa ma małą szczelinę przez którą ten olej w trakcie jazdy kapie na pokrywę zębatki i tam cieknie. Dlatego myślałem, że coś spod pokrywy przecieka, a tu zonk, to z airboxa.

Teraz pytanie - co to oznacza? Pierścienie nie trzymają i są przedmuchy? Wrócić na warsztat i zrobić próbę olejową, pomimo dobrej kompresji? Co radzicie?


Bo motocykl to pierwotna magia, siła zakutego w żelazo Templariusza z poszczerbionym mieczem, na zbryzganym krwią, czarnym, słaniającym się na nogach koniu. (http://http-riderblog-pl-in.riderblog.pl/)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.tacyjakty.pun.pl www.hewito.pun.pl www.candykaa.pun.pl www.samotnicysam.pun.pl www.upbudownictwo.pun.pl