Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2014-09-11 15:04:54

 Borknagar

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Krk
Zarejestrowany: 2013-09-19
Posty: 570
Punktów :   
Motocykl: Awasaki Zetor

Redukcja spalania

Siema,

Ostatnio zastanawiam się, jakby tu zredukować spalanie w mojej 750-tce. Podczas spokojnej jazdy w pojedynkę spalanie jest ok, na poziomie 5.0 - 5.5 litra. Jednak podczas jazdy we dwójkę z bagażem, przy prędkościach rzędu 110 - 130 i obrotach w okolicy 6 tysięcy, spalanie oscyluje w granicach 6.5 - 7.0 litrów. Trochę sporo, zwłaszcza przy dzisiejszych cenach paliwa. Ja wiem, że mając dodatkową masę to musi więcej spalić, ale chciałbym zredukować zużycie paliwa jak najbardziej się da. Zwłaszcza, że planuję dołożyć owiewkę, a to dodatkowo podniesie spalanie.

Myślałem o poniższych modyfikacjach:
1. Wymiana zębatek na większą ilość zębów
2. Filtr K&N - czy on coś pomoże?
3. Wyregulowanie gaźników i zaworów, i tak miałoby robione w zimie, pewnie coś pomoże.
4. Świece irydowe - pomogą coś, czy wręcz przeciwnie?

Wiem też, że najlepszy sposób na obniżenie spalania to gładkie i spokojne obchodzenie się z manetką gazu (co uskuteczniam) oraz odchudzenie jeźdzców.

Czy macie jeszcze jakieś sugestie? Coś z tych rzeczy wymienionych pomoże?


Bo motocykl to pierwotna magia, siła zakutego w żelazo Templariusza z poszczerbionym mieczem, na zbryzganym krwią, czarnym, słaniającym się na nogach koniu. (http://http-riderblog-pl-in.riderblog.pl/)

Offline

 

#2 2014-09-11 15:21:11

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: Redukcja spalania

może masz wymienione zębatki? najłatwiej porównać obroty do prędkości na danym biegu z innym moto, w ZR7 na 4 przy 4000obr jadę 80km/h, ale lepiej jakby się jakiś Zephyrowiec 750 wypowiedział


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#3 2014-09-11 17:09:07

 Borknagar

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Krk
Zarejestrowany: 2013-09-19
Posty: 570
Punktów :   
Motocykl: Awasaki Zetor

Re: Redukcja spalania

Na 5 biegu, przy 5 tys. obrotów mam 110 km/h. Przy 6 tys. jest to około ~125 km/h. Wydaje mi się, że zębatki są standardowe (choć musiałbym zdjąć pokrywę, aby się przekonać).


Bo motocykl to pierwotna magia, siła zakutego w żelazo Templariusza z poszczerbionym mieczem, na zbryzganym krwią, czarnym, słaniającym się na nogach koniu. (http://http-riderblog-pl-in.riderblog.pl/)

Offline

 

#4 2014-09-11 20:31:25

 Daras

Zlotowicz

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 661
Punktów :   
Motocykl: DL650

Re: Redukcja spalania

to jest złe spalanie ? To chyba norma ?
Tak mi się do tej pory wydawało ...  Ups...

Nie przesadzał bym z modyfikacjami, bo więcej wydasz kasy, niż zaoszczędzisz na paliwie w ciągu roku.
Ogranicz się do regulacji gaźników, dbaj o ciśnienie w oponach, delikatnie z manetką gazu i będzie lepiej.

Swoją drogą muszę zobaczyć ile mój spala
Tylko to lanie pod korek, już ci się wydaje że jest pełno a tu ciach bąbel powietrza i znowu lejesz po kropelce i lejesz i lejesz  ... 
a przy tak małym zbiorniku jeden lub dwa "bąble" powietrza i masz duże przekłamanie wyników 
Przydałoby się podpiąć jakiś zbiorniczek z podziałką zamiast zbiornika.


"Nie wiem, nie znam się.  Zarobiony jestem !"

Offline

 

#5 2014-09-11 23:22:20

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2643
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Redukcja spalania

Ceny paliwa nie są takie złe. Daj z przodu zębatkę większą o 1 ząb. Standard to chyba 16, w ZR7 jest już 17 zębów. Irydy ok, ale do K&Na najlepiej wydech dłubać.
Nie przekraczaj 130 i 6 k obrotów. Mi we dwójkie + bagaż pali 5,5 czego byłeś świadkiem.
Owiewka zmniejszy opory, więc spalanie też.
Chcesz małego spalania kup Fał Sroma 650 albo Fał Te pińcet.


Mi pomaga dobra kupa przed jazdą.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#6 2014-09-12 08:06:41

 spamzor

Użytkownik

Skąd: Gliwice
Zarejestrowany: 2013-02-21
Posty: 55
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750,ZZR600,SV650

Re: Redukcja spalania

Przy ostatnim wyjezdzie z plecaczkiem i bagazem zeph wzial mi ok 5 l na setke (spora czesc trasy niestety autostrada z predkoscia w przedzdiale 120 - 140), gazniki mam porzadnie wyregulowane i swieczki irydowe, mysle ze u porzadna regulacja + regularnie czyszczony filtr powietrza (nawet ten fabryczny) i  spokojnie idzie wyciagac spalanie w okolicach 5l przy spokojnej jezdzie.

Planuje nie dlugo przesiasc sie na cos pow. litra, to jeszcze bede tesknil za takim spalaniem, kumpla XJR 1300 ciagnie regularnie ok 8 - 9 l chociaz jezdzi bardzo spokojnie, a mnie coraz bardziej kusi jakas 1l+ V-ka , tam to dopiero jest dramat ze spalaniem

Offline

 

#7 2014-09-12 09:59:32

 Borknagar

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Krk
Zarejestrowany: 2013-09-19
Posty: 570
Punktów :   
Motocykl: Awasaki Zetor

Re: Redukcja spalania

No właśnie, chciałem się zbliżyć do tej magicznej liczby 5.5 litra z jazdą we dwójkę. A czy silnik od ZR7 i jego gaźniki mogłyby robić taką różnicę?


Bo motocykl to pierwotna magia, siła zakutego w żelazo Templariusza z poszczerbionym mieczem, na zbryzganym krwią, czarnym, słaniającym się na nogach koniu. (http://http-riderblog-pl-in.riderblog.pl/)

Offline

 

#8 2014-09-12 12:37:32

 Daras

Zlotowicz

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-02-24
Posty: 661
Punktów :   
Motocykl: DL650

Re: Redukcja spalania

Panowie, mówicie o 1l paliwa na 100km przebiegu !
taki literek:
                 - to śmiało można powiedzieć o błędzie pomiarowym (przy tankowaniu na stacji) - napowietrzenie paliwa, temperatura otoczenia, również jakość paliwa, itp.
                 - to różnice pomiarowe drogowe, dla jednego trasa to 130km/h po pustej autostradzie, dla drugiego 130km/h drugorzędną drogą i ciągłe wyprzedzanie.
                  jak znam życie to jedno 130 nie musi być równe drugiemu    A tu blisko jest granica gdzie silnik albo pali albo chleje    
                  A gdzie tu mówić o nierównościach terenu, wietrze, wielkości i wadze kierowcy,  pasażerki, bagażu, ...   itd.

A ile może zaoszczędzić irydowa świeca? (cztery świece )   Zakładam, że 0,5l na 100km - (nie mam pojęcia dlatego strzelam że pół)
to przy różnicy 35,- w cenie (50/15) trzeba przejechać ponad 5000km żeby być na zero !
Zbiornik wachy masz gratis po następnych 3400 km

Prościej, jak pisze "spamzor" dobra regulacja i filtry, a ja dodam że jak chcesz trochę przyszczędzić to musisz łagodniej jeździć.


"Nie wiem, nie znam się.  Zarobiony jestem !"

Offline

 

#9 2014-09-12 16:42:59

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2643
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Redukcja spalania

Kup se VT 500 albo Sroma 650.
Daras ma racje.
Jeździsz dla hobby czy z musu?
Zawsze można zacząć grać w szachy - taniej wychodzi


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#10 2014-09-12 20:21:56

 Borknagar

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Krk
Zarejestrowany: 2013-09-19
Posty: 570
Punktów :   
Motocykl: Awasaki Zetor

Re: Redukcja spalania

Ale wy marudzicie. Po prostu nie chce mi się zatrzymywać na stacjach co ~180km.
Poza tym, co jest złego w redukcji spalania? Że mniej wydam na paliwo i dłużej pojeżdżę, to źle?


Bo motocykl to pierwotna magia, siła zakutego w żelazo Templariusza z poszczerbionym mieczem, na zbryzganym krwią, czarnym, słaniającym się na nogach koniu. (http://http-riderblog-pl-in.riderblog.pl/)

Offline

 

#11 2014-09-12 21:38:51

woyas

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-05-06
Posty: 348
Punktów :   
Motocykl: zephyr 550

Re: Redukcja spalania

Przemas dobrze gada! gdzie jest napisane, że przyjemność musi kosztować ?


Moja racja jest najmojsza

Offline

 

#12 2014-09-15 13:07:37

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Redukcja spalania

jak najszybciej osiągnąć żądaną prędkość i później ją utrzymywać. Hamulca używać tylko z konieczności - hamowanie silnikiem na maxa ile się da. No i jeździć w miarę cały czas utrzymując równą prędkość czyli tzw "umiejętne patrzenie w dal przed siebie, żeby np wyprzedzić bez dohamowania itp... czasami jazda eco też może sprawić frajdę...


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#13 2014-09-15 13:46:20

 Borknagar

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Krk
Zarejestrowany: 2013-09-19
Posty: 570
Punktów :   
Motocykl: Awasaki Zetor

Re: Redukcja spalania

Może macie rację, pewnie za mocno odkręcam, bo wyprzedzałem raczej dynamicznie. W końcu to też nie o to chodzi, żeby się z każdym ml paliwa liczyć, tylko mieć coś z tego, że się tym motocyklem jeździ.

Ale irydowe świece, owiewka i eksperyment z większą ilością zębów na zębatce i tak będzie na przyszły sezon.


Bo motocykl to pierwotna magia, siła zakutego w żelazo Templariusza z poszczerbionym mieczem, na zbryzganym krwią, czarnym, słaniającym się na nogach koniu. (http://http-riderblog-pl-in.riderblog.pl/)

Offline

 

#14 2014-09-15 14:55:51

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2643
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Redukcja spalania

woyas napisał:

Przemas dobrze gada! gdzie jest napisane, że przyjemność musi kosztować ?

Co to za przyjemność za darmo? Bes sęsu. Nie docenisz wtedy.
Zamiast o owiewce pomyśl o szybie na przykłąd


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#15 2014-09-16 08:31:58

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: Redukcja spalania

Yamamoto napisał:

woyas napisał:

Przemas dobrze gada! gdzie jest napisane, że przyjemność musi kosztować ?

Co to za przyjemność za darmo? Bes sęsu. Nie docenisz wtedy.
Zamiast o owiewce pomyśl o szybie na przykłąd

Wszystko zależy od punktu widzenia, ja np robię na dojazdy do pracy 1,5-2 tyś km miesięcznie, więc kwestia spalania też ma nie bagatelne znaczenie. 'Oszczędnym' dieslem palę ~6l, Kawą ~5.5l, ale czas dojazdu mam praktycznie stały 30-35min , a autem od 35min wzwyż. Ale jakby mi moto paliło 8 to bym je zmienił...


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.swtor.pun.pl www.glatorianie.pun.pl www.konskie.pun.pl www.4girls.pun.pl www.pwf-online.pun.pl