Ogłoszenie

Niestety sezon pomału dobiega końca...sporo z nas jeszcze jeździ...pogoda sprzyja :) a zimą będzie czas na rozmowy na forum i dłubanie przy sprzętach

  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

#31 2015-02-26 18:27:09

gkiwi

Użytkownik

Skąd: dolnośląskie
Zarejestrowany: 2011-11-23
Posty: 16
Punktów :   
Motocykl: ZR550B

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

PalaszD, z tą centralną stopką fajny pomysł, ale w 550 niestey jej nie ma... jej brak odczułem ostatnio bardzo przy zmianie oleju w lagach

Offline

 

#32 2015-02-26 19:38:49

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6035
Punktów :   39 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Myślałem,  że masz 750...(możesz uzupełnić to w swoim profilu)
No niestety producent w 550 centralki nie przewiduje...


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#33 2015-03-12 11:35:10

foreight

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-05-27
Posty: 80
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

A czy przedni amortyzator - dolne golenie - są oryginalnie polerowane czy malowane? U mnie ktoś je chyba wyczyścił do gołego alu. I zastanawiam się nad polerką lub malowaniem na srebrno.

Offline

 

#34 2015-03-12 12:05:07

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6035
Punktów :   39 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Oryginalnie lagi przednie są anodowane, ale dość często (gdy widać śniedź) są polerowane.
Ja swoje mam spolerowane na lustro


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#35 2015-03-12 12:53:28

 servius

Użytkownik

Skąd: Biała Podlaska
Zarejestrowany: 2014-11-07
Posty: 75
Punktów :   

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

PalaszD napisał:

Myślałem,  że masz 750...(możesz uzupełnić to w swoim profilu)
No niestety producent w 550 centralki nie przewiduje...

Ja w swojej 550 mam stopke centralną, ale pewnie ktoś ją dorabiał.

Offline

 

#36 2015-03-12 15:32:43

 JACHOO

Srebrny Zlotowicz                     Moderator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2063
Punktów :   23 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Też się zastanawiałem nad polerką lag, ale boję się o utrzymanie tego w połysku. Jak to wygląda u Ciebie Palasz, często je czyścisz?


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#37 2015-03-12 15:54:08

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6035
Punktów :   39 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Raz na rok na wiosnę - czas trwania zabiegu odświeżania - jedno piwo
zn przeważnie jak je mocno zachlapię (np w trakcie jazdy w deszczu) to zawsze po dotarciu na miejsce wycieram suchą szmatką, ale tak robię ze wszystkimi polerkami i wtedy ze spokojem raz na rok wystarczy "odświeżyć"


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#38 2015-03-12 17:00:23

foreight

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-05-27
Posty: 80
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

to chyba je jednak pomaluje a silnik wypoleruje

Offline

 

#39 2015-03-12 22:10:33

 JACHOO

Srebrny Zlotowicz                     Moderator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2063
Punktów :   23 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Cały silnik chcesz polerować? Mnie Damian przekonałeś do polerki lag, przynajmniej zimą będzie pretekst żeby posiedzieć troche z maszyna w garażu


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#40 2015-03-16 08:14:28

foreight

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-05-27
Posty: 80
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

JACHOO, tylko boczne dekle, całość było by ciężko wypolerować na motorze

Offline

 

#41 2015-03-19 18:44:33

estor

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-12-14
Posty: 57
Punktów :   

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

JACHOO napisał:

Zacznę może od mojego przykładu z polerowaniem części aluminiowej i chromowanego kolektora wydechowego.
Kolektor był zmatowiony, z bliska widać rdzawe wykwity, w dotyku szorstki, od strony zewnętrznej na długości ok 7 cm w kolorze rdzawym. Zakupiona wata ze staliwa średniej granulacji do polerowania aluminium. Po przetarciu kolektora suchą szmatką przeszedłem do ręcznego polerowania watą. Bardzo szybko chrom nabierał połysku a rdzawe naloty zmieniały się w lśniący chrom. Przy dokładnym przyglądaniu się z bliska można zauważyć miejsca w których wychodziła rdza ale z odległości 1 m wygląda jak nowo chromowany. Wata nie zostawia rys jak typowy papier ścierny. Po tym zabiegu również ręcznie przetarłem kolektor pastę K2 ALUCHROM dla dopełnienia połysku i zabezpieczeniu powierzchni. Całe czyszczenie jednego kolektora zajęło mi ok. 5 min.

http://images66.fotosik.pl/529/20d5097b1825a57fm.jpg
Na zdjęciu pierwszy kolektor po zastosowaniu metody, drugi w stanie nie ruszonym, kolejne dwa po polerowaniu ręcznym tylko pastą TEMPO.

Metodę tę chciałem sprawdzić również na aluminium dlatego wykorzystałem kawałek górnej półki. Po polerowaniu watą (znacznie dłuższym niż w przypadku kolektora) struktura surowego alu zmieniała się w coraz to gładszą powierzchnię aż doszła do niemal lustra. Przypuszczam że długość zabiegu wynikała z faktu ze powierzchnia półki nigdy nie była polerowana i wymagała doprowadzenia do gładkości. Zabieg zakończony również pastą K2 ALUCHROM.

http://images67.fotosik.pl/531/11d5cc63254aeb73m.jpg
Zdjecie nie oddaje do końca efektu ale naprawde jest to niemal lustrzana powierzchnia.

Podsumowując. Zestaw (450 cm waty oraz tuba pasty) kosztował 25 zł. Efekt jaki można nim uzyskać jest naprawdę zadowalający. W przypadku kolektorów jestem bardzo zadowolony, natomiast w przypadku aluminium bardziej sprawdzi się w miejscach trudno dostępnych. Na duże powierzchnie raczej skłaniałbym się ku metodą wykorzystującym narzędzia (wiertarkę, szlifierkę). Dlatego największym minusem jest właśnie to że waty trzeba używać ręcznie i przy dużych elementach będzie to czasochłonne i męczące. Dodatkowo podczas polerowania wata zostawia mnóstwo maleńkich opiłków które wbijają się w skórę powodując podrażnienia (trzeba to robić w grubo ogumionych rękawicach. Samą pastę K2 ALUCHROM oceniam na 4+ gdyż nie do końca est w stanie wypolerować bardziej zmatowionych lub porysowanych miejsc bez przeszlifowania wcześniej powierzchni papierem lub wspomnianą watą. Używając ją po wacie lub do odświeżenia wcześniej polerowanych części jak najbardziej polecam.

Zachęcam kolejne osoby do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i patentami.

Witam mam te sama wate oraz pasge mam pyganie odnosnie kolektorow mam w srodkowe przyrdzewiale w miejscu wejscia do silnika gdzie dojscie jest utrudnione czyściles je na ściągniętech kolektorach ? Jesli tak to jak je sciagnac kazdy jest przykrecony na caie sruby ale od dolu przy dojsciu do wydechu trzeba je jeszcze gdzies poluznic tak by wyszly ?

Offline

 

#42 2015-03-20 07:43:14

 JACHOO

Srebrny Zlotowicz                     Moderator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2063
Punktów :   23 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Próbę przeprowadzałem na zamontowanych, ale do właściwego czyszczenia kolektory zostały odkręcone (wykorzystałem fakt że całe moto było rozbierane na czynniki pierwsze). Żeby je wywalić musisz najpierw odkręcić tłumiki i wysunąć je do tyłu a następnie odkręcić osiem nakrętek przy głowicy i zsuń kołnierze trzymające na dół. Jeśli kolektory długo nie były ruszane to pewnie będą mocno siedziały ale mocniejszym ruchem je wyciągniesz. Uważaj żeby nie pogubić półksiężyców uszczelniających które siedzą pod kołnierzami.
Jeśli masz głęboką rdze to niestety wata cudów nie zdziała, ale u mnie rdzawy nalot zszedł rewelacyjnie i teraz kolektory lśnią jak zęby gwiazd porno


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#43 2015-03-20 11:19:53

estor

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-12-14
Posty: 57
Punktów :   

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Witam dzięki za odpowiedź nie jest tak zle z rdzo jest przy samym mocowaniu, co do pol księżycy juz myslalem ze z moimi jest cos nie tak i sa pekniete:)
pozdr

Offline

 

#44 2015-03-20 12:37:49

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 1919
Punktów :   15 
Motocykl: ZR7

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

na moto też się da doczyścić kolektory, ale oczywiście nie tak dobrze jak zdjęte ja jechałem flanelą zawiniętą 2-3x wokół rury


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#45 2015-03-20 14:45:31

estor

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-12-14
Posty: 57
Punktów :   

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

witam nie trza scaigać wydechów, wystarczy odręcic te 8 srób , oraz dwie obejmy przy wydechu i wyjdzie. calość,

Offline

 
  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.polskikorpusinwazyjny.pun.pl bezpiecznik pompy paliwa bmw e36 domek na drzewie bajka terapeutyczna jak wpisac komendy w cs.1.6 30 lvl margonem