Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2015-05-06 06:34:24

estor

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-12-14
Posty: 57
Punktów :   

Jak zdjąć przednie koło zr750

witam mam problem ze zdjęciem koła przedniego .
od spodu są dwie śruby i je odkręciłem ale wzdłużnie na lagach przez koło idą śruby ? tam jest imbus 12. jak go kręcę to kręci się z drugiej strony imbus i zaczyna mi się kręcić mechanizm od prędkościomierza , jak się za to zabrac ? mam jedne imbus 12 potrzebuje 12 do zdjęcia ?

Offline

 

#2 2015-05-06 08:24:20

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6449
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Jak zdjąć przednie koło zr750

Musisz mieć dwa imbusy, żeby ośkę wykręcić. Jednym będzie się obracać.
Poza tym musisz jeszcze zaciski odkręcić w miejscu mocowania do lag.
Jak zdejmiesz koło to ABSOLUTNIE nie naciskaj na klamkę hamulca


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#3 2015-05-06 09:23:03

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Jak zdjąć przednie koło zr750

Tak jak pisze Pałasz, dwa imbusy. Z jednej strony masz nakrętkę a z drugiej całą ośkę. Te dwa mniejsze imbusy poprzeczne służą do zabezpieczenia przykręconej ośki i ustabilizowania jej pozycji. Jeśli chcesz wyciągnąć samą ośkę w celu np. wymiany napędu prędkościomierza to wystarczy wyjąć samą ośkę, jednak jeśli wywalasz całe koło to obowiązkowo odkręcasz zaciski (po dwa imbusy przy lagach) bo nie przejdzie ci obręcz pomiędzy nimi.
Taka jedna sugestia dotycząca ponownego montażu koła - nie skręcaj ośki na maxa tylko tak by koło swobodnie się obracało, a następnie poprzecznymi imbusami dokręć porządnie.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#4 2015-05-06 09:48:14

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: Jak zdjąć przednie koło zr750

hmmm ja zawsze odkręcałem zabezpieczenia od strony ośki, a od strony 'nakrętki' nie ruszałem...


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#5 2015-05-06 10:02:53

estor

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-12-14
Posty: 57
Punktów :   

Re: Jak zdjąć przednie koło zr750

dzięki zabezpieczenie zdjełem , stanełem w miejscu bo mam jeden imbus , musze kupić drugi , dzięki za info pozdr

Offline

 

#6 2015-05-06 10:09:20

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Jak zdjąć przednie koło zr750

JACHOO, coś mnie się wydaję, że ośkę powinien przykręcić z określonym momentem.

Najlepiej klucz dynamometryczny w dłoń i ośkę skręca się z momentem 88Nm (info z Haynesa).
Do tego te śrubki zabezpieczające w 750 należy dokręcić z momentem 34Nm.
Takim samym momentem(34Nm) dokręcasz zaciski.

Dla 550 zamiast 34Nm jest 32Nm.

Ja mam klucz taki: http://www.jula.pl/catalog/narzedzia-i- … nm-149002/
W zupełności wystarcza do "domowego warsztatu" . Do niego mam jeszcze drugi 5 - 25Nm zakupiony na alledrożyźnie (przydaje się np. przy robieniu luzów zaworowych).

Offline

 

#7 2015-05-06 11:10:24

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Jak zdjąć przednie koło zr750

Piodabro o tym właśnie napisałem żeby nie dokręcać jej na siłę. Jednak liczę się z tym że 90 % użytkowników tego forum klucza dynamometrycznego nie posiada. Dlatego najprostszą metodą żeby zrobić to bez tego przyrządu jest dokręcanie ośki jednocześnie obracajac kołem, i w chwili kiedy zaczyna być hamowane przez ściskanie przestajesz dokręcać. Natomiast co do śrub zabezpieczających to co by haynes nie pisał to i tak zawsze będę dokręcał je na tyle mocno, by mieć pewność że któregoś dnia nie przejadę po własnym kole (oczywiście nie mówię o dokręcaniu przy użyciu 2m dźwigni). Nie ujmując twojej wiedzy technicznej i znajomości haynesa bo wiem że jest ona naprawdę spora, ale niekiedy zdrowy rozsądek i odrobina praktyki są cenniejsze niż suche teksty książkowe, tym bardziej że nie masz pewności że akurat klucz nie jest rozkalibrowany i wskazywana wartość jest właściwa. Rozumiem sens wydania 100 zł (choć w zasadzie dobrej jakości dynamometryk kosztuje powyżej 300 zł - wiem bo w firmie na serwisie takie posiadamy) aby dokręcać głowicę ale w przypadku koła jest to raczej mało zasadne.
Marek masz rację że zostawiając zabezpieczenie nakrętki i odkręcenie samej ośki jest jak najbardziej poprawne


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#8 2015-05-06 12:25:10

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Jak zdjąć przednie koło zr750

Ja dokręcam dynamometrykiem, i jak do tej pory nie zdarzyło mi się aby coś się poluzowało/odkręciło. Nie miałem także przypadku z urwaniem śruby.
Może i fakt, dokręcanie koła nie jest jakoś szczególnie ważne aby moment był idealnie w punkt, ale w silniku bardzo często trzeba coś dokręcić z dokładnym momentem (choćby panewki wałków rozrządu przy wymianie płytek zaworowych).
Dlatego przy samodzielnym serwisowaniu motocykla wydaje mi się, że lepiej posiadać taki klucz. Nawet ten za 100zł będzie przyzwoity i na pewno dokładniejszy niż "na oko"
Druga sprawa 100zł to nie majątek, a może zaoszczędzić wielu cierpień przy rozwiercaniu urwanych śrub lub naprawianiu zerwanych gwintów.

Mnie dziwi np. podana w Haynesie wartość momentu dla śrub sprężyn sprzęgła - 8,8Nm to bardzo mało. Osobiście dokręciłem nieco mocniej (niewiele coś koło 9 - 10Nm) oraz dla pewności zastosowałem klej do śrub(Threadlock).
Lecz na pewno jest w tym jakiś cel, że ten moment jest tak mały.
Nie jest to na pewno błąd, gdyż mam jeszcze niemiecką serwisówkę do Zephyra i moment jest ten sam.

Oczywiście jak bym nie miał klucza, pewnie robił bym bez(poza miejscami gdzie naprawdę trzeba go użyć). Ale skoro go mam to używam wszędzie

Offline

 

#9 2015-05-06 12:53:42

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Jak zdjąć przednie koło zr750

No i tym sposobem doszliśmy do konsensusu w kwestii używania klucza dynamometrycznego w motocyklu: silnik tak, reszta niekoniecznie


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#10 2015-05-06 14:22:36

estor

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-12-14
Posty: 57
Punktów :   

Re: Jak zdjąć przednie koło zr750

ale temat podjąłem a już myślałem że otrzyma coś w stylu było szukaj

Offline

 

#11 2015-05-06 14:25:09

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6449
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Jak zdjąć przednie koło zr750

Każdy temat jest dobry szczególnie taki z pozoru prosty, a jak się okazuje wcale nie taki prosty
a szukałeś zanim napisałeś??


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#12 2015-05-06 15:06:33

estor

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-12-14
Posty: 57
Punktów :   

Re: Jak zdjąć przednie koło zr750

tak wiedziałem jak się za to zabrać bo ściągałem w dominatrorze tyle że tu jakoś mocno siedzi i do tego ten nietypowy imbus , z tego co widzę
to na ciebie w każdym temacie można liczyć

Offline

 

#13 2015-05-06 15:06:40

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2645
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Jak zdjąć przednie koło zr750

Powracając. Starczy jeden imbus 12. Imbusem w ladze blokujesz ośkę i odkręcasz. Sposób mareckiego jest najlepszy....
Naciskać na hamulec możesz. Tylko potem czeka Cię rozchylanie klocków.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#14 2015-05-06 15:08:12

estor

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-12-14
Posty: 57
Punktów :   

Re: Jak zdjąć przednie koło zr750

Yamamoto napisał:

Powracając. Starczy jeden imbus 12. Imbusem w ladze blokujesz ośkę i odkręcasz. Sposób mareckiego jest najlepszy....
Naciskać na hamulec możesz. Tylko potem czeka Cię rozchylanie klocków.

nie bardzo rozumie a na razie czekam za 2 imbusem tzn jak zablokować ?

Offline

 

#15 2015-05-06 15:18:54

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Jak zdjąć przednie koło zr750

Odkręcasz zabezpieczenie tylko z jednej strony i kręcisz ośkę tam gdzie odkręciłeś.
Najlepiej jak zabezpieczenie poluzowane jest od ośki, a nakrętka zostaje w miejscu.
Wtedy odkręcasz ośkę i wyciągając ją uwalniasz koło...

Według rysunków z EPC nakrętka jest z lewej strony przy napędzie licznika.
Zatem poluzować musisz po prawej i imbusem 12ką z prawej strony odkręcasz.


Mówiąc zabezpieczenie mam na myśli to:
http://pdabrowski.ovh/moto/zabezpieczenie.png

Ostatnio edytowany przez piodabro (2015-05-06 15:29:21)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.faniasg.pun.pl www.saifirani.pun.pl www.sitegothic.pun.pl www.envoysofsky.pun.pl www.avatar2009.pun.pl