Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Zephyr 750 91r - stuki, dym...pomysły reanimacji.

#1 2015-07-26 00:23:51

 szparag86

Użytkownik

Skąd: Września
Zarejestrowany: 2015-07-25
Posty: 540
Punktów :   
Motocykl: xj600 94r

Zephyr 750 91r - stuki, dym...pomysły reanimacji.

Witam, udało mi się ( bądź nie) za 1200zł zakupić zarejestrowany i opłacony moto.
Zephyrek jest kompletny i ogólnie trzyma się kupy (przynajmniej mi się tak wydaje jako laikowi .
Sprzęt nabyłem z uszkodzonym silnikiem.
Sprowadzony z Francji 3 lata temu, ostatnie 1,5 roku przestał w garażu. Na liczniku 75 tys km
http://images68.fotosik.pl/1068/a48c75f051cdd85bm.jpg

http://images66.fotosik.pl/1068/c69f570a914b86cem.jpg


Zalałem benzynki, sprawdziłem olej, założyłem nowy aku i zapalił...

Trochę przebiera i po rozgrzaniu rosną obroty ( tak max do 3 tys obr - gaźniki pewnie do czyszczenia i synchronizacji). Po pełnym rozgrzaniu i przygazowaniu kopci na niebiesko ( po niedzieli pomierzę ciśnienia i będzie wiadomo czy pierścienie czy tylko uszczelniacze).

Dodatkowo podczas pracy na biegu jałowym z silnika dochodzą bardzo niepokojące dźwięki, jakby był na czymś luz. Z tego co czytałem może to być główny łańcuch przeniesienia napędu lub łańcuch rozrządu. No i na koniec uszkodzone jest sprzęgło, podobno słano brało. Podciągnąłem linkę i udało mi się troche przejechać ( minimalnie ciągnęło po wbiciu biegu) ale nagle coś strzeliło i teraz wybierak kręci się luźno.

Moje pytania, czy jest jakikolwiek sens ratować ten motocykl, czy lepiej go rozebrać na części, lub może zakupić cały silnik??

Wymontowałem dziś rozrusznik i zębatka w silniku ma duże luzy, "kolebie" się na boki tak ma być? Może to ona hałasuje.
O to mi chodzi:
http://images69.fotosik.pl/1067/57d3b7b139cfd024m.jpg

Dodatkowo filmik z zapalania i gaszenia:
https://www.youtube.com/watch?v=V60nqUtTRy4



Nagrałem kilka filmików trzasków w trakcie pracy i pokazałem jak obraca się trzpień wybieraka sprzęgła żeby łatwiej było mnie zrozumieć
trzaski
https://www.youtube.com/watch?v=CR50vUFt1IU
trzaski i dymienie
https://www.youtube.com/watch?v=HIVrh1WD9mA
trzaski i wybierak
https://www.youtube.com/watch?v=AWVlg600qqA


Co o tym wszystkim myślicie?? Od czego zacząć sprawdzanie i czy w ogóle jest sens??
Pozdrawiam i z góry dziękuję Tomek

Ostatnio edytowany przez szparag86 (2015-07-26 08:40:06)


„Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)

Offline

 

#2 2015-07-26 01:56:42

 JONy

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Magnuszew
Zarejestrowany: 2012-06-15
Posty: 936
Punktów :   14 
Motocykl: 550,750,1100,ZR7...były

Re: Zephyr 750 91r - stuki, dym...pomysły reanimacji.

Myślałem,że panewka ale dałeś w palnik i jakby ucichło...Stawiam na sprzęgło/kosz sprzęgłowy. Spuśc olej ,wykręć dekiel i bedziesz wiedział. Silnik od ZR7 po małych modach pasuje.

Ten Michałek z tyłu w jakim rozmiarze?


to nie prędkość zabija.... tylko nagłe zatrzymanie..

Offline

 

#3 2015-07-26 07:38:42

 szparag86

Użytkownik

Skąd: Września
Zarejestrowany: 2015-07-25
Posty: 540
Punktów :   
Motocykl: xj600 94r

Re: Zephyr 750 91r - stuki, dym...pomysły reanimacji.

panewka to nie jest na100%, nagranie pewnie nie oddaje tego dźwięku. Panewka to taki bardziej ostry metaliczny stuk rytmiczny (przynajmniej w autach), a tutaj to jest takie głuche pukanie powiedziałbym jak by jakieś zębatki się ocierały o coś.
Hałas wydobywa się tylko na minimalnych obrotach i  w czasie jazdy jak schodzi z obrotów i przy dodaniu gazu również na niskich obrotach.

Zastanawiam się jak to sprawdzić. Bo nie chciałbym inwestować w sprzęgło jeśli okaże się że to łańcuch wali, a wtedy jest naprawa nieopłacalna i lepiej motor wymienić na inny.
Może jeszcze ktoś napisze krok po kroku od czego zacząć.
W poniedziałek może uda mi się pomierzyć ciśnienia jeśli będą ok to wtedy warto będzie wymienić kll sprzęgło i uszczelniacze i jeszcze trochę pośmiga.

P.S. co do opony to nie powiem teraz z głowy, a mieszkam w innym miejscu niż warsztat.

Ostatnio edytowany przez szparag86 (2015-07-26 07:41:23)


„Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)

Offline

 

#4 2015-07-26 12:12:42

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Zephyr 750 91r - stuki, dym...pomysły reanimacji.

Co do kopcenia, to robisz pomiar komprechy.
Jak wyjdą jakieś słabe ciśnienia to z próbą olejową.
Jak po wlaniu kilku ml oleju do cylindra jest dużo lepiej to masz pierścienie do wymiany.

Walić może kosz sprzęgła. U mnie też stuka, ale na zimnym silniku, jak jest ciepły to stuki już nie są tak słyszalne.
Do tego jak strzeliło coś i wybierak nie działa, to znaczy, że masz albo rozwalony grzybek a który ciągnie wybierak, albo wybierak.
Spuść olej i zdejmij pokrywę sprzęgła, będziesz wiedział lepiej.
Łańcuch przeniesienia napędu raczej tak nie stuka, tylko grzechocze i po rozgrzaniu cichnie.

Prawdopodobnie lata w środku sprzęgła element wybieraka, ja bym nie odpalał moto z taką awarią, bo może być tylko gorzej wtedy.

PS takie pytania mnie zawsze zadziwiają
To jak wróżenie z fusów. Jak nie odkręcisz pokrywy sprzęgła to się nie dowiesz co tam grzechocze.

Ostatnio edytowany przez piodabro (2015-07-26 12:13:43)

Offline

 

#5 2015-07-26 13:57:19

 szparag86

Użytkownik

Skąd: Września
Zarejestrowany: 2015-07-25
Posty: 540
Punktów :   
Motocykl: xj600 94r

Re: Zephyr 750 91r - stuki, dym...pomysły reanimacji.

Wiem, że to wróżenie z fusów, jutro sprzęt rozgrzeje spuszczę olej i zdejmę kapę.
Chciałem głównie wiedzieć czy takie trzaskanie może generować łańcuch główny.
Bo jak moto przywiozłem to linka sprzęgła była zdjęta z wybieraka. Założyłem i ją i pomimo, że ciągnęło dało się jechać i przepinać biegi, hałas wydobywał się od początku niezależni od wciśniętej bądź nie dźwigni sprzęgła...
Dzięki za aktywność
Dam znać co wyszło...

Ostatnio edytowany przez szparag86 (2015-07-26 14:06:16)


„Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)

Offline

 

#6 2015-07-26 14:20:37

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Zephyr 750 91r - stuki, dym...pomysły reanimacji.

Przepinać biegi to można i bez sprzęgła

Offline

 

#7 2015-07-26 16:01:11

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6450
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Zephyr 750 91r - stuki, dym...pomysły reanimacji.

Ja bym go w krzaki wepchnął


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#8 2015-07-26 16:29:36

 szparag86

Użytkownik

Skąd: Września
Zarejestrowany: 2015-07-25
Posty: 540
Punktów :   
Motocykl: xj600 94r

Re: Zephyr 750 91r - stuki, dym...pomysły reanimacji.

Panie Damianie jutro będziesz miał szansę, zrobimy nową konkurencję pchnięcie zephyrem w krzaki na czas:)


„Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)

Offline

 

#9 2015-07-27 22:51:00

 szparag86

Użytkownik

Skąd: Września
Zarejestrowany: 2015-07-25
Posty: 540
Punktów :   
Motocykl: xj600 94r

Re: Zephyr 750 91r - stuki, dym...pomysły reanimacji.

Dziś zdjęliśmy z Panem Damianem kapę sprzęgła.... czego tam nie było fiufiufiu, ułamany grzybek wysprzęglika ( ale to ułamał się już u mniej po odpaleniu jak założyłem linkę - przed ułamaniem też tłukło).
Nasi tam byli i wyspawali wybierak...

kilka filmików:

https://www.youtube.com/watch?v=Q4bkvRgz6B8

https://www.youtube.com/watch?v=WwZY2MQjgXE

https://www.youtube.com/watch?v=KZczevoRuew

Chyba w normie...?

reasumując jest jakiś sposób na określenie czy to łańcuch sprzęgła wali czy coś innego??
Jak główny łańcuch to nie tykam tego tylko szukam jakiejś motorowni z ZR7

Ostatnio edytowany przez szparag86 (2015-07-27 22:53:38)


„Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)

Offline

 

#10 2015-07-27 23:06:07

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6450
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Zephyr 750 91r - stuki, dym...pomysły reanimacji.

Operacja się udała,  pacjent zmarł...

Jak myślicie - chyba najpierw należałoby spróbować z wymianą kosza sprzęgła??


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#11 2015-07-28 07:56:49

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Zephyr 750 91r - stuki, dym...pomysły reanimacji.

Przede wszystkim to gratuluję Damianowi roli głównej w oskarowym filmie "Reanimacja Zephyra 2" A na poważnie to napewno kosz sprzęgłowy jest do wymiany ale ...
1. zanim władujesz się w koszty pomierz ciśnienia sprężania
2. zmierz ciśnienie oleju w układzie smarowania
3. wywal michę i zobacz jaki syf tam siedzi
a będziesz miał obraz w jakiej kondycji jest silnik i czy gra jest warta świeczki


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#12 2015-07-28 08:23:16

 szparag86

Użytkownik

Skąd: Września
Zarejestrowany: 2015-07-25
Posty: 540
Punktów :   
Motocykl: xj600 94r

Re: Zephyr 750 91r - stuki, dym...pomysły reanimacji.

No tylko cały czas nie wiemy jak sprawdzić czy to kosz czy łańcuch wali po karterach.
Sprężanie mogę sprawdzić. Kapę przykręciłem z powrotem, zaleje olej i już gotowe.
Gdzie tam najlepiej zmierzyć ciśnienie oleju?? (kontrolka gaśnie praktycznie od razu jak zacznę kręcić rozrusznikiem więc pewnie jest ok.)

Jeśli łańcuch główny to w ogóle nie opłacalne jest ten silnik robić (sam łańcuch kosztuje 800zł a gdzie tu wszystkie uszczelki i rozebranie oraz poskładanie silnika, lepiej go rozebrać na części, a założyć z zr7

Ostatnio edytowany przez szparag86 (2015-07-28 08:23:50)


„Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)

Offline

 

#13 2015-07-28 09:23:59

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Zephyr 750 91r - stuki, dym...pomysły reanimacji.

Nie przeglądałem schematów 750 ale wydaje mi się że stan przeniewienia napędu sprawdzisz po odkręceniu miski olejowej ( ale mogę się mylić zaczekaj aż ktoś to potwierdzi). Główną magistrale olejową na której możesz sprawdzić cisnienie oleju masz pod dekielkiem z napisem Kawasaki. Wystarczy odkręcić śrubę i wkręcić manometr.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#14 2015-07-28 09:27:28

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Zephyr 750 91r - stuki, dym...pomysły reanimacji.

Ciśnienie oleju sprawdzasz wkręcając manometr zamiast śruby-korka z prawej strony pod deklem impulsatora. Na rozgrzanym silniku przy 4000 obr/min ciśnienie powinno wynosić 2,0-2,5 bara. Jeśli wynik będzie w tych granicach to znaczy że nie jest jeszcze z niego taki trup. Generalnie kontrolka potrafi zgasnąć już przy 0,5-1,0 więc czerwona lampka może nam tylko wskazać nieprawidłowości a nie kondycję silnika. Łańcuch wali na 100 % i tego nie masz co sprawdzać, ale na filmiku z Pałaszem w roli głównej widać jak kosz ma luz poprzeczny i to świadczy o jego zużyciu. Zacznij od diagnostyki a potem ocenisz czy warto robić remont czy wymieniać serducho. Licz się z tym że przeszczep z ZR7 wyniesie cię ok 1500,-, moto straci oryginalność i obrotomierz będzie ci przekłamywał.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#15 2015-07-28 10:01:01

 szparag86

Użytkownik

Skąd: Września
Zarejestrowany: 2015-07-25
Posty: 540
Punktów :   
Motocykl: xj600 94r

Re: Zephyr 750 91r - stuki, dym...pomysły reanimacji.

Właśnie zrobiłem rezerwację na całego ZR-a niby oryginał z przebiegiem 21000, trochę gratów da się odzyskać i odsprzedać, myślę, że zmieszczę się w kwocie 1000zł jak się uda coś sprzedać... moto od pasjonata po szlifie, z plastików nic się nie odzyska. Rama i silnik ok, nowe opony, silnik świeżo po wymianach, regulacji zaworów i gaźników oraz wymianie napędu, ładne tarcze i klocki.
Myślę, że to najrozsądniejsza opcja.

Tylko pytanie jest to wersja z 2002 roku ZR7S, rozumiem, ze taki silniczek podejdzie tak??

Ostatnio edytowany przez szparag86 (2015-07-28 10:01:43)


„Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)

Offline

 
  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Zephyr 750 91r - stuki, dym...pomysły reanimacji.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.2800728.pun.pl www.maxiv.pun.pl www.klanlegends.pun.pl www.3e.pun.pl www.gazeta-gwiazda.pun.pl