Ogłoszenie

Niestety sezon pomału dobiega końca...sporo z nas jeszcze jeździ...pogoda sprzyja :) a zimą będzie czas na rozmowy na forum i dłubanie przy sprzętach

#1 2015-09-06 22:01:03

 BłyskawicaPołudnie

Nowy użytkownik

40310935
Skąd: Piaseczno
Zarejestrowany: 2015-08-25
Posty: 6
Punktów :   

Honda NC750X DCT - test

Witam wszystkich serdecznie
Pozwolę sobie podzielić się wrażeniami z jazdy nowym modelem Hondy, NC 750X DCT - być może ktoś będzie tym zainteresowany
Sprzęt wypożyczyłem na 3 doby w Hondzie AutoWitolin w Warszawie i starałem się trochę posprawdzać jej możliwości. Silnik 750 generuję niewielką moc , bo tylko 54KM jeśli dobrze pamiętam. Najciekawsze jest jednak zestawienie go z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów Szczerze powiem, że wyobrażałem sobie jazdę na niej niczym na dużym skuterze, miło mnie jednak nowa Honda rozczarowała
Po pierwsze posiada ona 3 tryby pracy: tryb D - drive, a więc mega oszczędny automatyczny tryb pracy skrzyni - mega oszczędny, bo motocykl otrzymałem z wyświetlającym się na wyświetlaczu spalaniem uwaga uwaga : 2.9l /100 km Jak to zobaczyłem, to zastanawiałem się sporą chwilę jak trzeba jeździć 750tką żeby takie spalanie uzyskać Okazuje się, że w trybie drugim - S - sport , osobiście maksymalne spalanie uzyskałem na poziomie 3.3l / 100km . Wracając do trybu D , charakteryzuje się on niezwykle częstą zmianą biegów, co niech zobrazuje fakt, że przy prędkości 60kmh mamy już zapiętą 6stke !
Następny tryb , tryb S - sport. Tutaj silnik kręci się zawsze nieco wyżej, powiedzmy do 3 - 3.5 tysiąca obrotów. Nisko? No cóż, czerwone pole mamy w tym motocyklu już przy 6500 obrotów/min , zatem jest to bardzo nisko obrotowy motor, wręcz chopperowy. Paradoksalnie, motocykl jest bardzo zrywny. Działa w nim , tak jak w autach automatach, tzw. kickdown, czyli przy gwałtownym odkręceniu manetki potrafi zredukować biegi nawet o dwa, by uzyskać jak największy moment obrotowy - brawo Honda.
Ostatni tryb to tryb półautomatyczny. Przy lewej manetce mamy łopatki do zmiany biegów. Pod kciukiem, poniżej kierunkowskazów jest redukcja, a pod palcem wskazującym z przodu - łopatka zmiany w górę. Wszystko pięknie działa (pozwala nawet zmieniać biegi ręcznie, chwilowo po mocnym przyspieszeniu w trybie nie półautomatycznym - bardzo przydatne) , niestety dopóki elektronika nie zacznie wyczyniać dziwnych rzeczy. Osobiście raz zdarzyło mi się jadąc przez miejscowość, trzymając równy gaz na trójce, że w tym trybie motocykl zredukował bieg na ... 1 !! Dobrze, że obroty miałem spokojne... Nie wiem dlaczego tak się stało, ale zdecydowanie należy to poprawić.
Z minusów takowej skrzyni muszę dodać jeden - zmiana biegów czasami następuje w zakrętach, co powoduje zmianę siły ciągu silnika a przez to zaburzenie pracy amortyzatorów - po prostu dostajemy lekkiego "strzała" na stabilność motocykla.
Podsumowując. Motocykl bardzo łatwy w prowadzeniu, całkiem ciekawie i szybko pracująca skrzynia automatyczna , niesamowicie oszczędny a zarazem solidnie wykonany i niezwykle łatwy w prowadzeniu
Polecam jazdy testowe czy wypożyczenie jak w moim przypadku, natomiast na dłuższą metę motocykl trochę nudny, wręcz poprawny do bólu.
PS. przegazówki nie zrobimy pod światłami, dopóki nie zrzucimy na neutral
Ktoś jeszcze jeździł nową Hondą?

Offline

 

#2 2015-09-06 23:51:09

 JONy

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Magnuszew
Zarejestrowany: 2012-06-15
Posty: 936
Punktów :   14 
Motocykl: 550,750,1100,ZR7...były

Re: Honda NC750X DCT - test

BłyskawicaPołudnie napisał:

- zmiana biegów czasami następuje w zakrętach

Hmmm...to ja na to nie wsiadam

Wyguglałem to cudo:

Honda NC750X – dane techniczne

Silnik: dwucylindrowy, rzędowy

Pojemność: 745 ccm

Moc: 55 KM

Maks. moment obr.: 68 Nm (4750 obr./min.)

Skrzynia biegów: 6-biegowa automatyczna

Napęd: łańcuch

Hamulec przedni: hydrauliczny jednotarczowy

Hamulec tylny: hydrauliczny jednotarczowy

Wymiary (dł. x szer. x wys.): 2210 x 840 x 1285 mm

Wysokość siodła: 83 cm

Ciężar z płynami: 229 kg

Zbiornik paliwa: 14 litrów

Cena: 32 500 zł

Sorry Winnetou... nic mnie tu nie zachwyca   25 letni spryciak jest ładniejszy, lżejszy, dwie tarcze z przodu i ma tyle samo mocy a pali też nie wiele więcej. A prostota rządzi .

Do jakiego odbiorcy jest skierowane to moto?


to nie prędkość zabija.... tylko nagłe zatrzymanie..

Offline

 

#3 2015-09-07 10:36:52

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 686
Punktów :   28 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Honda NC750X DCT - test

JONy do bogatego, nie mającego co robić z kasą, lubiącego nietypowe rozwiązania techniczne
Takich ludzi pewno niewielu.

Jedyne co fajne w tym silniku to duży moment obrotowy jak na coś co ma 50KM.
To zasługa większej pojemności i mniejszego wyżyłowania.

Offline

 

#4 2015-09-09 12:21:52

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Trzebieńczyce
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2315
Punktów :   31 
Motocykl: Jamok350,Jap crap,Zetorex1200

Re: Honda NC750X DCT - test

Męskich nie było?

BłyskawicaPołudnie napisał:

Polecam jazdy testowe czy wypożyczenie jak w moim przypadku, natomiast na dłuższą metę motocykl trochę nudny, wręcz poprawny do bólu.
Ktoś jeszcze jeździł nową Hondą?

A jaka ma być Hąda jak nie nudna i poprawna do boolu?

Jeździłem Aprilią Maną. Dupy nie urywa.
Niby wszystko ok, ale lewa stopa tupie. Jak mi urwie nogę to rozważę taką opcję.

Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2015-09-09 12:49:53)


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.seductionpoland.pun.pl jak dobrze bzyknąć kobiete forum akustyków prawdziwa milosc cytaty monster world na smartfona