Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Dwa Zephyry kupione. Od czego zacząć...

#16 2015-11-04 10:11:00

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2645
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Dwa Zephyry kupione. Od czego zacząć...

Zawory.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#17 2015-11-04 10:20:15

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6449
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Dwa Zephyry kupione. Od czego zacząć...

To tak jak Yama napisał - zawory do regulacji i to najlepiej od razu....


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#18 2015-11-04 10:39:58

 mkmal

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2015-08-14
Posty: 125
Punktów :   
Motocykl: ZR750C, Jawa 250 353, Jawa 50

Re: Dwa Zephyry kupione. Od czego zacząć...

To dla pewności dopytam co może się wydarzyć - wypalone gniazda zaworowe? Na weekend już jestem ustawiony do serwisu.


https://www.motostat.pl/user_images/80905/icon3.png

Offline

 

#19 2015-11-04 10:48:01

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2645
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Dwa Zephyry kupione. Od czego zacząć...

Wszystko.
Jak dla mnie masz po prostu zaniedbane zawory, może dojść do tego wymiana łańcuszka rozrządu i/lub napinacza (zależy jaki masz model napinacza).


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#20 2015-11-04 13:05:32

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Dwa Zephyry kupione. Od czego zacząć...

Jak luzy są za małe to po nagrzaniu zawory się nie domykają stąd utrata kompresji(i mocy) i problemy z odpaleniem na ciepło.
Chociaż u mnie wszystkie dolotowe zawory miałem podparte (na zimno nie było luzu) i moto chodziło dobrze
Skończyło się wymianą płytek z 2.55 na 2.35 i luzy są ok. U Ciebie zapewne różnica jest sporo większa.
Wyreguluj zawory i powinno grać. Może się też skończyć demontażem głowicy. Jak są wypalone gniazda to nie poregulujesz zbytnio...

Na próbę kupił bym płytkę jedną sporo cieńszą (nawet od 0.4 mm) i zapakował pod jeden z zaworów. Zobaczysz czy się luz pojawi i jesteś wtedy w stanie zmierzyć jaki.
Jak będą luzy to przekładasz kolejno do następnych zaworów i mierzysz jakie są potrzebne. Niestety będziesz musiał wielokrotnie wałki odkręcać i przykręcać.
W warsztacie mają zwykle komplety płytek więc mogą sprawdzić wszystkie na raz.

Luzy możesz śmiało zrobić sam, nie jest to trudne, ale warto zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny.
I trzeba mocno uważać na to żeby coś Ci w kanał łańcucha nie wpadło (do skrzyni korbowej).
Łańcucha nie trzeba rozpinać do tej operacji, a napinacz i tak musisz wyjąć przed regulacją.

Taka podpowiedź, napinacz w 550 da się wyjąć bez zdejmowania gaźników

Powodzenia.

Ostatnio edytowany przez piodabro (2015-11-04 13:07:58)

Offline

 

#21 2015-11-08 15:49:10

 mkmal

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2015-08-14
Posty: 125
Punktów :   
Motocykl: ZR750C, Jawa 250 353, Jawa 50

Re: Dwa Zephyry kupione. Od czego zacząć...

Mam pytanie. W piątek Zephyr odmówił posłuszeństwa i odpalił tylko na dwóch cylindrach. Wcześniej zdarzało się że odpalał na trzech, czwarty niedługo wracał do życia. Wiadomo że to objaw czegoś złego, ale nie jeździłem praktycznie wcale więc czekałem na wolny termin w serwisie. W ten piątek pojechałem rano do pracy, bo po południu miałem jechać oddać moto do serwisu. Jednak już nie odpalił. W domu wymieniłem kupione w międzyczasie przewody wysokiego napięcia i fajki. Samo to nie dało jednak efektu. Przełożyłem świece z drugiego i od razu zagadał. I tu po długim wstępie następuje pytanie - co może być powodem bardzo szybkiego padnięcia nowych świec? Na co mam zwrócić uwagę jak teraz pojadę do serwisu? Świece NGK zgodnie z katalogiem, wymienione niecały miesiąc temu.

Ostatnio edytowany przez mkmal (2015-11-08 15:58:20)


https://www.motostat.pl/user_images/80905/icon3.png

Offline

 

#22 2015-11-08 16:05:07

 kalizephyr

Użytkownik

3783826
Skąd: okolice Rezszowa
Zarejestrowany: 2010-04-02
Posty: 169
Punktów :   
Motocykl: KAWASAKI ZEPHYR 750

Re: Dwa Zephyry kupione. Od czego zacząć...

Z tego co słyszałem i sam praktykuje to po wymianie świec trzeba je wygrzać. Odpalić moto i pojechać w trasę. Słyszałem że po wymianie świec jak ktoś odpalił na chwilkę, żeby sprawdzić czy jest wszystko w porządku i zaraz moto zgasi to potem są kłopoty z odpaleniem.


Trzymaj motor mocno w ryzach, abyś nie wszedł w kontakt z glebą – od tego są maszyny rolnicze.

Offline

 

#23 2015-11-08 22:15:13

 belor

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KrK
Zarejestrowany: 2015-02-01
Posty: 229
Punktów :   
Motocykl: 550 Zefirków
WWW

Re: Dwa Zephyry kupione. Od czego zacząć...

Świece w ogóle muszą się dobrze rozgrzewać, a jak są nowe to najlepiej zrobić pierwszą kilku(nasto) kilometrową trasę, żeby się porządnie nagrzały, bo tak jak mówi kalizephyr - będą z nimi później problemy (wymiana).

Offline

 

#24 2015-11-10 07:56:36

 mkmal

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2015-08-14
Posty: 125
Punktów :   
Motocykl: ZR750C, Jawa 250 353, Jawa 50

Re: Dwa Zephyry kupione. Od czego zacząć...

Kurcze, faktycznie gdzie nie szukałem i gdzie nie czytałem piszą, że powinno się je wygrzać. A na pewno nie zgasić od razu po odpaleniu... No cóż, jestem bogatszy o nową wiedzę. Tylko dziwi mnie, że na opakowaniu nie jest napisane to wielkimi literami. W Hameryce już bym o dwa miliony papiera ich oskarżył za straty moralne


https://www.motostat.pl/user_images/80905/icon3.png

Offline

 

#25 2015-11-10 08:16:57

 belor

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KrK
Zarejestrowany: 2015-02-01
Posty: 229
Punktów :   
Motocykl: 550 Zefirków
WWW

Re: Dwa Zephyry kupione. Od czego zacząć...

tu jest polska

Offline

 

#26 2015-11-23 11:28:20

 mkmal

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2015-08-14
Posty: 125
Punktów :   
Motocykl: ZR750C, Jawa 250 353, Jawa 50

Re: Dwa Zephyry kupione. Od czego zacząć...

Dostałem odpowiedź od NGK Polska na moje pytanie odnośnie "wygrzewania świec":

Witam,

1.       Świece po zamontowaniu powinny osiągnąć temperaturę roboczą czyli rozgrzać się powyżej 450 stopni Celsjusza.

2.       Nie zaleca się odpalania motocykla ( na tzw. Chwilę ) Po odpaleniu powinno się rozgrzać motocykl- jeżdżąc ( odpalenie chwilowe niszczy świecę – nagromadza się nagar przewodzący prąd)

3.       Zużyte świece pomimo iż działają, mogą prowadzić do obciążenia całego układu zapłonowego – zaleca się wymianę zgodnie z zaleceniami producenta.

4.       Jeśli motocykl nie ma historii serwisowej, zaleca się kontrole zaworów oraz sprawdzenie i regulację gaźników aby wyeliminować problemy ze spalaniem mieszanki.

W razie pytań jestem do dyspozycji.

Pozdrawiam,

Dawid P. (na wszelki wypadek nazwisko usunąłem)

Reprezentant Regionalny


https://www.motostat.pl/user_images/80905/icon3.png

Offline

 

#27 2015-11-23 11:50:41

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6449
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Dwa Zephyry kupione. Od czego zacząć...

No proszę jak profesjonalnie podeszli do tematu chwali się


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#28 2015-11-23 12:37:42

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Dwa Zephyry kupione. Od czego zacząć...

Konkretna odpowiedź rozwiewa wszystkie wątpliwości

Offline

 

#29 2015-11-23 12:57:20

 mkmal

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2015-08-14
Posty: 125
Punktów :   
Motocykl: ZR750C, Jawa 250 353, Jawa 50

Re: Dwa Zephyry kupione. Od czego zacząć...

Tak, zgadzam się. Odpowiedź konkretna i wyczerpuje temat. Jednak nadal stawiam pytanie - dlaczego nie jest to "ogłaszane" na każdym pudełku?


https://www.motostat.pl/user_images/80905/icon3.png

Offline

 

#30 2015-11-23 13:22:00

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6449
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Dwa Zephyry kupione. Od czego zacząć...

Bo pewnie przyjmują, że zajmują się wymianami profesjonalne warsztaty i mechanicy są odpowiednio przeszkoleni
Ja o tym wiedziałem właśnie od mojego mechanika, że po wymianie trzeba wygrzać i to porządnie


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 
  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Dwa Zephyry kupione. Od czego zacząć...

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.rodowody.pun.pl www.avilla.pun.pl www.sp3a.pun.pl www.hustla.pun.pl www.medabots.pun.pl