Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

#1 2015-10-17 12:53:04

 kalizephyr

Użytkownik

3783826
Skąd: okolice Rezszowa
Zarejestrowany: 2010-04-02
Posty: 169
Punktów :   
Motocykl: KAWASAKI ZEPHYR 750

Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Sezon się kończy a dla mnie już się skończył. Zabieram się za mojego zephyr'ka.
Na pierwszy rzut idzie wymiana uszczelniaczy pod głowicą, ponieważ mam już dość butów pochlapanych olejem silnikowym
Samych uszczelniaczy się nie da wymienić, więc zamówiłem też uszczelkę pod głowicę, okazało się że posypała się też uszczelka pod pokrywą zaworów.
Mam dość czekania i proszenia mechaników więc dlatego sam się za to biorę, uszczelki pozamawiane oryginalne. Wole zapłacić więcej ale mieć pewność
Nie rozkuwałem łańcuszka rozrządu.

http://naforum.zapodaj.net/5516734760c6.jpg.html

http://naforum.zapodaj.net/0c03cc08c9b2.jpg.html

http://naforum.zapodaj.net/9f1bd8b933a5.jpg.html


Trzymaj motor mocno w ryzach, abyś nie wszedł w kontakt z glebą – od tego są maszyny rolnicze.

Offline

 

#2 2015-10-17 14:39:00

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Bardzo dobrze zrobiłeś że nie rozkułeś łańcucha. Wszystkie elementy głowicy pozakładaj spowrotem tak samo, Na uszczelce pod głowicę powinieneś mieć napis top, ta strona uszczelki ma iść do góry. Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem ale chciałeś spowrotem założyć  głowice na starej uszczelce?? dokręć pierwsze głowice z momentem wstępnym a następnie dopiero z momentem właściwym (musisz ją dokręcać na krzyż). Po zrobieniu około 1000 km czeka cię ponowne dociągnięcie głowicy z momentem właściwym.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#3 2015-10-17 14:56:37

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Pamiętaj, klucz dynamometryczny przy tej robocie to podstawa. Najlepiej taki z kątomierzem..

Offline

 

#4 2015-10-17 17:07:02

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Mamy na myśli normalny kluch dynamometryczny a nie taki:
http://fotoo.pl//out.php?i=1043371_5721084249.jpg
Do takich śrub wystarczy nawet klucz 1/4cala konkretny z legalizacją.
Może pobliski mechanik użyczy za zgrzewkę piwa.
Wymieniasz też przy okazji uszczelniacze zaworowe? Jeśli jest jakieś nadmierne spożycie oleju, to warto za jedna uszczelka głowicy.
Życzę miłej pracy:)


Tutaj masz jeszcze momenty dokręcania:
http://fotoo.pl//out.php?i=1043372_se1.png

i kolejność dokręcania szpilek:
http://fotoo.pl//out.php?i=1043373_se2.png

Ostatnio edytowany przez rafi068 (2015-10-17 17:10:23)

Offline

 

#5 2015-10-18 12:40:10

crazyduck

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-30
Posty: 263
Punktów :   

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

warto jeszcze splanować głowice

Offline

 

#6 2015-10-18 14:26:41

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Według mnie jak już masz ściągniętą głowice to musowo wypadało by zmienić uszczelniacze zaworowe i dotrzeć gniazda zaworowe.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#7 2015-10-18 15:38:19

 szparag86

Użytkownik

Skąd: Września
Zarejestrowany: 2015-07-25
Posty: 540
Punktów :   
Motocykl: xj600 94r

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Popieram, za wymianę uszczelniaczy, splanowanie płaszczyzny i dotarcie zaworów w gniazdach nie zapłacisz majątku, a przy takiej robocie i koszcie uszczelki pod głowicę, szkoda gdyby za pół roku trzeba ponownie rozbierać


„Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)

Offline

 

#8 2015-10-19 13:55:34

 kalizephyr

Użytkownik

3783826
Skąd: okolice Rezszowa
Zarejestrowany: 2010-04-02
Posty: 169
Punktów :   
Motocykl: KAWASAKI ZEPHYR 750

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Nie miałem zamiaru składać na starej uszczelce. Co do planowania to się zastanawiam. Jeżeli chodzi o uszczelniacze i docieranie gniazd zaworowych to miałem to robione około dwa/trzy lata temu.
Klucz dynamometryczny pożyczam od kumpla.
Jeszcze jedna sprawa, wykręciłem jedną całą szpilkę.
Pytanie czy osobno wkręcić szpilkę i śrubę czy całość ??

Ostatnio edytowany przez kalizephyr (2015-10-19 14:01:56)


Trzymaj motor mocno w ryzach, abyś nie wszedł w kontakt z glebą – od tego są maszyny rolnicze.

Offline

 

#9 2015-10-19 14:26:31

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Tam bedzie gwint w aluminium wiec bedzie dość miekko. Odkręć nakrętkę ze szpilki i wkręć pierwsze samą szpilke a potem nakrętkętke. Unikniesz ścięcia gwintu (ja kręcisz w alu. to musowo naoliw gwint.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#10 2015-10-20 10:41:20

 kalizephyr

Użytkownik

3783826
Skąd: okolice Rezszowa
Zarejestrowany: 2010-04-02
Posty: 169
Punktów :   
Motocykl: KAWASAKI ZEPHYR 750

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Okey, a co z tymi uszczeniaczami i docieranie gniazd?


Trzymaj motor mocno w ryzach, abyś nie wszedł w kontakt z glebą – od tego są maszyny rolnicze.

Offline

 

#11 2015-10-20 11:33:02

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Kup pastę do docierania gniazd zaworowych wyciąg zawór i RĘCZNIE dotrzyj gniazda zaworów, Dotarcie jednego zaworu zajmuje około godziny (docieramy zaworem zamontowanym w gnieździe). jak będziesz składał głowice do kupy to wtedy zamontuj nowe uszczelniacze.

A sprawdzenie czy zawory sa dobrze dotarte wygląda następujaco.
-dotrzyj zawór ssacy i wydechowy na danym cylindrze.
-odwróć głowicę do góry nogami włóż zawory i dociśnij delikatnie palcem. Następnie zalej komorę naftą. Na dobrze dotartej głowicy nie powinna polecieć ani kropelka.


Pod żadnym pozorem nie docieraj głowicy wiertarką jak to pokazują pseudo specjaliści na youtube. Tak dotarta głowica w życiu na dłuższą metę nie będzie trzymać dobrze ciśnienia.

Acha docierając gniazda obracaj zaworem w prawo i lewo o 180*


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#12 2015-10-20 19:12:45

 szparag86

Użytkownik

Skąd: Września
Zarejestrowany: 2015-07-25
Posty: 540
Punktów :   
Motocykl: xj600 94r

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

ale czy opłaca się tracić tyle czasu na ręczne dotarcie zaworów, za splanowanie głowicy i dotarcie zaworów oraz wymianę uszczelniaczy nie zapłaci się więcej niż 150zł + koszt części


„Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)

Offline

 

#13 2015-10-21 07:24:36

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

A satysfakcja . No jasne jak komuś się nie chce bawic samemu to jak najbardziej można oddać;). Ale ja wychodzę z założenia chcesz mieć zrobione jak należy to zrób to sam.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#14 2015-10-21 14:53:01

 TJa

Użytkownik

Skąd: WRC
Zarejestrowany: 2011-08-28
Posty: 303
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750 '95

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

@Pudelski7 ogolnie masz racje o ile sam potrafisz to zrobic, bo jesli nie to chyba jednak lepiej oddac to komus kto potrafi ogarnac zadanie


zeby nie bylo potem ze gazniki sie w sumie latwo czysci tylko membrany sa drogie

Offline

 

#15 2015-10-28 12:28:30

 woj191

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2013-07-01
Posty: 633
Punktów :   
Motocykl: ZRX 1200 BlueRex

Re: Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

kalizephyr, może byś zrobił skany uszczelek, jak masz ori. Można by dorabiać samemu.


Nowe motocykle są piękne.
Ale tylko stare mają duszę....

Offline

 
  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Wymiana uszczelki i uszczelniaczy pod głowicą.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.faniasg.pun.pl www.wszystkonatelefon.pun.pl www.avatar2009.pun.pl www.saifirani.pun.pl www.envoysofsky.pun.pl