Użytkownik
Sezon się kończy a dla mnie już się skończył. Zabieram się za mojego zephyr'ka.
Na pierwszy rzut idzie wymiana uszczelniaczy pod głowicą, ponieważ mam już dość butów pochlapanych olejem silnikowym
Samych uszczelniaczy się nie da wymienić, więc zamówiłem też uszczelkę pod głowicę, okazało się że posypała się też uszczelka pod pokrywą zaworów.
Mam dość czekania i proszenia mechaników więc dlatego sam się za to biorę, uszczelki pozamawiane oryginalne. Wole zapłacić więcej ale mieć pewność
Nie rozkuwałem łańcuszka rozrządu.
http://naforum.zapodaj.net/5516734760c6.jpg.html
http://naforum.zapodaj.net/0c03cc08c9b2.jpg.html
http://naforum.zapodaj.net/9f1bd8b933a5.jpg.html
Offline
Bardzo dobrze zrobiłeś że nie rozkułeś łańcucha. Wszystkie elementy głowicy pozakładaj spowrotem tak samo, Na uszczelce pod głowicę powinieneś mieć napis top, ta strona uszczelki ma iść do góry. Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem ale chciałeś spowrotem założyć głowice na starej uszczelce?? dokręć pierwsze głowice z momentem wstępnym a następnie dopiero z momentem właściwym (musisz ją dokręcać na krzyż). Po zrobieniu około 1000 km czeka cię ponowne dociągnięcie głowicy z momentem właściwym.
Offline
Mamy na myśli normalny kluch dynamometryczny a nie taki:
Do takich śrub wystarczy nawet klucz 1/4cala konkretny z legalizacją.
Może pobliski mechanik użyczy za zgrzewkę piwa.
Wymieniasz też przy okazji uszczelniacze zaworowe? Jeśli jest jakieś nadmierne spożycie oleju, to warto za jedna uszczelka głowicy.
Życzę miłej pracy:)
Tutaj masz jeszcze momenty dokręcania:
i kolejność dokręcania szpilek:
Ostatnio edytowany przez rafi068 (2015-10-17 17:10:23)
Offline
Według mnie jak już masz ściągniętą głowice to musowo wypadało by zmienić uszczelniacze zaworowe i dotrzeć gniazda zaworowe.
Offline
Popieram, za wymianę uszczelniaczy, splanowanie płaszczyzny i dotarcie zaworów w gniazdach nie zapłacisz majątku, a przy takiej robocie i koszcie uszczelki pod głowicę, szkoda gdyby za pół roku trzeba ponownie rozbierać
Offline
Użytkownik
Nie miałem zamiaru składać na starej uszczelce. Co do planowania to się zastanawiam. Jeżeli chodzi o uszczelniacze i docieranie gniazd zaworowych to miałem to robione około dwa/trzy lata temu.
Klucz dynamometryczny pożyczam od kumpla.
Jeszcze jedna sprawa, wykręciłem jedną całą szpilkę.
Pytanie czy osobno wkręcić szpilkę i śrubę czy całość ??
Ostatnio edytowany przez kalizephyr (2015-10-19 14:01:56)
Offline
Tam bedzie gwint w aluminium wiec bedzie dość miekko. Odkręć nakrętkę ze szpilki i wkręć pierwsze samą szpilke a potem nakrętkętke. Unikniesz ścięcia gwintu (ja kręcisz w alu. to musowo naoliw gwint.
Offline
Użytkownik
Okey, a co z tymi uszczeniaczami i docieranie gniazd?
Offline
Kup pastę do docierania gniazd zaworowych wyciąg zawór i RĘCZNIE dotrzyj gniazda zaworów, Dotarcie jednego zaworu zajmuje około godziny (docieramy zaworem zamontowanym w gnieździe). jak będziesz składał głowice do kupy to wtedy zamontuj nowe uszczelniacze.
A sprawdzenie czy zawory sa dobrze dotarte wygląda następujaco.
-dotrzyj zawór ssacy i wydechowy na danym cylindrze.
-odwróć głowicę do góry nogami włóż zawory i dociśnij delikatnie palcem. Następnie zalej komorę naftą. Na dobrze dotartej głowicy nie powinna polecieć ani kropelka.
Pod żadnym pozorem nie docieraj głowicy wiertarką jak to pokazują pseudo specjaliści na youtube. Tak dotarta głowica w życiu na dłuższą metę nie będzie trzymać dobrze ciśnienia.
Acha docierając gniazda obracaj zaworem w prawo i lewo o 180*
Offline
ale czy opłaca się tracić tyle czasu na ręczne dotarcie zaworów, za splanowanie głowicy i dotarcie zaworów oraz wymianę uszczelniaczy nie zapłaci się więcej niż 150zł + koszt części
Offline
A satysfakcja . No jasne jak komuś się nie chce bawic samemu to jak najbardziej można oddać;). Ale ja wychodzę z założenia chcesz mieć zrobione jak należy to zrób to sam.
Offline
@Pudelski7 ogolnie masz racje o ile sam potrafisz to zrobic, bo jesli nie to chyba jednak lepiej oddac to komus kto potrafi ogarnac zadanie
zeby nie bylo potem ze gazniki sie w sumie latwo czysci tylko membrany sa drogie
Offline
kalizephyr, może byś zrobił skany uszczelek, jak masz ori. Można by dorabiać samemu.
Offline