Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2015-12-17 11:05:08

 Borknagar

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Krk
Zarejestrowany: 2013-09-19
Posty: 570
Punktów :   
Motocykl: Awasaki Zetor

Konie czy moment obrotowy do turystyki?

Hej,

Zastanawiałem się, co do turystyki (boczne drogi, autostrady z rzadka) i jazdy miejskiej jest lepsze: większy moment obrotowy przy niższych obrotach ale mniej koni, czy więcej koni ale mniejszy moment obrotowy? I dlaczego? Chodzi mi o jazdę z pasażerką i bagażem najczęściej. Zephyr 750 ma ~60Nm @ 7300 rpm i ~70KM @ 9000 rpm i na niektórych cięższych podjazdach zdażało się zamulić.


Bo motocykl to pierwotna magia, siła zakutego w żelazo Templariusza z poszczerbionym mieczem, na zbryzganym krwią, czarnym, słaniającym się na nogach koniu. (http://http-riderblog-pl-in.riderblog.pl/)

Offline

 

#2 2015-12-17 11:44:31

 mkmal

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2015-08-14
Posty: 125
Punktów :   
Motocykl: ZR750C, Jawa 250 353, Jawa 50

Re: Konie czy moment obrotowy do turystyki?

Oho... Kij w mrowisko
Jedno i drugie jest istotne, jedno i drugie jest od siebie wprost uzależnione (prostym wzorem). Ja osobiście wolę wysoki moment niż moc. Ale w takim np. dieslu wysoki moment jest nisko i krótko, więc trzeba wachlować skrzynią. W benzyniaku odwrotnie, więc to samo... Najlepszy byłby silnik mający wysoki moment przez jak największy zakres obrotów (od 1000 do 8000) co jest oczywiście niewykonalne Ale upraszczając - to moment odpowiada za siłę z jaką pojazd będzie się "odpychał" od podłoża. Moc idzie raczej na pokonywanie strat związanych z wykorzystaniem tego momentu.


https://www.motostat.pl/user_images/80905/icon3.png

Offline

 

#3 2015-12-17 12:56:47

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6449
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Konie czy moment obrotowy do turystyki?

hmm... żeby 750 miała problemy z podjazdami? Pierwsze słyszę i jestem zdziwiony tym bardziej, że znam Ciebie i Anię i Wy do ciężkich nie należycie
Może poprostu nie zredukowałeś?
Sporo też zależy od przełożenia. Moim zdaniem Zephy są idealne do takich własnie warunków jak piszesz - boczne drogi (asfaltowe), miasto.
Jak na autostrady to tylko plastiki, albo nakedy z owiewkami, ale to Cię nie interesuje
Mocny z dołu jest Harley i większość chopperów, minusem jest to, że prędkość komfortowa na takiej maszynie to w granicach 90- 110 i kiepsko się spakować można.

Myślisz o zmianie, czy takie tylko zastanowienie Cię naszło?


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#4 2015-12-17 13:05:57

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6449
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Konie czy moment obrotowy do turystyki?

mkmal napisał:

Oho... Kij w mrowisko
Najlepszy byłby silnik mający wysoki moment przez jak największy zakres obrotów (od 1000 do 8000) co jest oczywiście niewykonalne

hehe jest wykonalne i takie silniki są niestety ELEKTRYCZNE


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#5 2015-12-17 13:07:30

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: Konie czy moment obrotowy do turystyki?

hehe ja w końcówce sezonu lecąc z małżonką na Świdnicę DK25 też odczuwałem braki mocy, ale to był raczej szybki popołudniowy agresywny bandycki przejazd niż turystyczne turlanie się


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#6 2015-12-17 13:12:21

 Borknagar

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Krk
Zarejestrowany: 2013-09-19
Posty: 570
Punktów :   
Motocykl: Awasaki Zetor

Re: Konie czy moment obrotowy do turystyki?

Pałasz, tak, redukcja była zbyt późno Ale czasem myślę, że doceniłbym kilka Nm więcej w dole...

Zastanawiam się, jakie jest optimum takiego połączenia Nm - KM do turystyki. Mi się wydaje, że coś pomiędzy? Jakiś kompromis jest najlepszy? Czy jednak jedno jest ważniejsze od drugiego?


Bo motocykl to pierwotna magia, siła zakutego w żelazo Templariusza z poszczerbionym mieczem, na zbryzganym krwią, czarnym, słaniającym się na nogach koniu. (http://http-riderblog-pl-in.riderblog.pl/)

Offline

 

#7 2015-12-17 13:20:07

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6449
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Konie czy moment obrotowy do turystyki?

Nie ma czegoś takiego niestety. Jak masz dużą moc i szybkie moto musisz kręcić pod czerwone obroty - im mniejszy silnik tym więcej wahlowania lewą nogą.
W FJR np jest sporo kucyków (prawie 150) i moment też jest spory, ale żeby łapy wyrywało to i tak musi być powyżej 5000 obrotów...
Nie mniej na 5 biegu (tak samo jak w Zephie 1100) spokojnie z 50km/h przyspieszasz do 140 w parę chwil.
Chyba rekordzistą jest BMW GTL1600 - od 80 do 130km/h w.... 1 sekundę


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#8 2015-12-17 13:44:35

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Konie czy moment obrotowy do turystyki?

Turbo bardzo ładnie zmienia charakterystykę momentu obrotowego i oddawanej mocy.
Dzięki turbo maksymalny moment można uzyskać dużo wcześniej i utrzymać go na dość wysokim poziomie.
Np. benzyniaki turbodoładowane osiągają maksymalny moment już przy 2000 obr. który utrzymuje się przez dłuższy czas.

Natomiast turbo w motocyklach jest dość problematycznym rozwiązaniem i nie wiele fabrycznych sprzętów jest z turbo

Ale w turystyce oczywiście wybrał bym większy moment. Moment to jest ten parametr który odpowiada za przyspieszenie (czyli to jak nam moto ciągnie do przodu).
Moc to głównie prędkość maksymalna - czytaj ile jesteśmy wstanie zrównoważyć oporów: powietrza, toczenia itd.

Offline

 

#9 2015-12-17 15:33:12

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Konie czy moment obrotowy do turystyki?

Tym bardziej, że chcesz mocno obciążyć maszynę bagażem. Wtedy moment jest ważniejszy nie tylko przy ruszaniu:) Zobacz,ze wszystkie woły robocze TIRy, ciągniki, itp to ropniaki, gdzie moment jest wymagany bardzo duży.

Offline

 

#10 2015-12-17 17:49:05

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6449
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Konie czy moment obrotowy do turystyki?

Druga sprawa,  że uturbienie jednostki wolnossącej wpływa na o wiele szybsze zużycie eksploatacyjne...
Zephyr moim zdaniem jest złotym środkiem,  no chyba, że ktoś kasiasty i stać go na nowoczesne, naszpikowane elektroniką turystyki powyżej litra


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#11 2015-12-17 22:50:56

 Borknagar

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Krk
Zarejestrowany: 2013-09-19
Posty: 570
Punktów :   
Motocykl: Awasaki Zetor

Re: Konie czy moment obrotowy do turystyki?

np. FJR


Bo motocykl to pierwotna magia, siła zakutego w żelazo Templariusza z poszczerbionym mieczem, na zbryzganym krwią, czarnym, słaniającym się na nogach koniu. (http://http-riderblog-pl-in.riderblog.pl/)

Offline

 

#12 2015-12-18 01:46:19

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2645
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Konie czy moment obrotowy do turystyki?

Moment i pojemność.
A w zephie redukcja, a nie przyspieszanie przez pochylanie.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#13 2015-12-18 09:13:12

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: Konie czy moment obrotowy do turystyki?

no i następny, który moment i moc zwiększył w amerykańskim stylu zwiększeniem pojemności


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#14 2015-12-18 09:45:11

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Konie czy moment obrotowy do turystyki?

TORQUE


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#15 2015-12-18 10:01:25

 Borknagar

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Krk
Zarejestrowany: 2013-09-19
Posty: 570
Punktów :   
Motocykl: Awasaki Zetor

Re: Konie czy moment obrotowy do turystyki?

Pochylanie redukuje opór powietrza


Bo motocykl to pierwotna magia, siła zakutego w żelazo Templariusza z poszczerbionym mieczem, na zbryzganym krwią, czarnym, słaniającym się na nogach koniu. (http://http-riderblog-pl-in.riderblog.pl/)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.rodowody.pun.pl www.medabots.pun.pl www.avilla.pun.pl www.eternalwinners.pun.pl www.sp3a.pun.pl