Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

#1 2016-02-19 11:11:48

 Apacz

Użytkownik

Skąd: Łodź
Zarejestrowany: 2016-01-05
Posty: 12
Punktów :   
Motocykl: ZR550B

Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

Cześć!

Wczoraj dobrałem się do pokrywy zaworów, którą elegancko odkręciłem i przekonałem się, że poprzedni użytkownik 550-tki uszczelnił ją na silikon. Trochę mnie to zasmuciło, ale dla chcącego nic trudnego. Wyczyściłem resztki czerwonego silikonu i zabrałem się za sprawdzanie luzu zaworowego. Zgonie z Hayens'em ustawiłem silnik w pozycji TDC (Top dead centre) i kolejno wg. schematu sprawdzałem luzy. Mierzyłem je wkładając blaszki od środka osi bloku silnika. Później obróciłem silnik o 360' i zacząłem sprawdzać pozostałe zawory. Ku mojemu zdziwieniu wartości wyszły dalekie od tych chcianych.

Wydechowe (0.15mm-0.25mm)
1-0.11mm
2-0.12mm
3-0.14mm
4-0.10mm

Dolot (0.10mm-0.20mm)
5-mniej niż 0.03mm
6-mniej niż 0.02mm
7-0.04mm
8-mniej niż 0.02mm

Dalej byłem zmęczony, było już grubo po 23:00, więc nie brałem się za rozkręcanie wałków. Tutaj moje pytanie. Motor przy kupnie i przejażdżkach palił normalnie, brzmiał tak jak powinien. Czy w ogóle jest możliwe żeby przy takich luzach odpalał i jeździł? Może popełniłem błąd przy pomiarach?

p.s.
Wrzucam zdjęcie dwóch pozycji ułożenia wałków.
https://onedrive.live.com/redir?resid=6 … lder%2cJPG

p.s.2
Dodam jeszcze, że po odkręceniu filtra powietrza z gaźnika cylidnra pierwszego wylała się benzyna. Świeca od cylindra 1 była mokra i czarna, natomiast pozostałe przepięknie kawowe.

Pozdrawiam!

Ostatnio edytowany przez Apacz (2016-02-19 11:13:10)

Offline

 

#2 2016-02-19 11:23:38

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2643
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

Zmierz na trzeźwo jeszcze raz. Skoro napisałeś, że nie palił na jeden gar to jakim cudem pracował normalnie?


OFFTOP:
Silniki z serii KZ/GPZ/ZR są trudno zajebywalne. Jeździłem kiedyś GPZ 550 gdzie sprężanie było 9-7-7-9. Szłą jak głupia.

Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2016-02-19 11:31:14)


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#3 2016-02-19 11:24:36

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

bedzie normalnie jeździł bo zawory nie sa jeszcze podparte. wszystkie zawory masz do regulacji a ponadto gaźniki na stół i ustaw poziom paliwa w komorze pływakowej, przy okazji je wyczyścisz.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#4 2016-02-19 11:36:13

 Apacz

Użytkownik

Skąd: Łodź
Zarejestrowany: 2016-01-05
Posty: 12
Punktów :   
Motocykl: ZR550B

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

Gaźniki już leżą na stole. Komory pływakowe obok membran, wszystko pływa w czyściku do gaźników. Ściągnąłem zestaw regeneracyjny do gaziorów z Japonii (bo było o dziwo dużo taniej). Także gaźniki to osobna sprawa. Wyglądają raczej dobrze po ich odpowiednim wyczyszczeniu i ustawieniu powinno być wszystko w porządku. Świeca mogła się w sumie zamoczyć w trakcie demontażu, ale słowo daję, że brzmiał przepięknie ten silnik.
Martwią mnie te zawory. Zmierzę na trzeźwo w sobotę wszystko jeszcze raz, jak kolega radzi, chociaż wątpię, żeby wyszło coś innego, bo już mierzyłem dwukrotnie.

Ostatnio edytowany przez Apacz (2016-02-19 11:37:57)

Offline

 

#5 2016-02-19 12:03:25

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

Rozpisz sobie na kartce grubości płytek jakie masz zamontowane na każdym zaworze oraz luz wtedy będziesz mógł sobie rozpisać które płytki da się podmienić na inny zawór aby był odpowiedni luz resztę będziesz musiał dokupić. Ja gdzieś miałem 3 płytki ale nie bardzo chcę się ich pozbywać bo mogą mi się przydać w przyszłości.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#6 2016-02-19 13:13:52

 kwaq

Użytkownik

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2014-07-25
Posty: 96
Punktów :   
Motocykl: zr550

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

U mnie wszystkie ssące były podparte. Piszesz, że mniej niż 0,02 tzn. że żaden płatek szczelinomierza Ci tam nie wszedł, więc nie masz pewności czy zawór nie jest podparty. Według mnie powinieneś włożyć mniejsze płytki pod ssące(może da się pozamieniać) zmierzyć luzy na tych mniejszych i dopiero podług nich wyliczyć jakie płytki potrzebujesz . Co do pracy silnika mi też się wydawało, że mój pracuje nie najgorzej dopiero kiedy wyregulowałem zawory i zrobiłem synchronizacje gaźników zrozumiałem, że się myliłem

Offline

 

#7 2016-02-19 17:34:24

 mkmal

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2015-08-14
Posty: 124
Punktów :   
Motocykl: ZR750C, Jawa 250 353, Jawa 50

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

Poważnie aż taka jest różnica? Mi też wydawało się, że chodzi zupełnie nieźle... No to naprawdę jestem ciekaw jak teraz śmiga


https://www.motostat.pl/user_images/80905/icon3.png

Offline

 

#8 2016-02-19 18:04:58

 Apacz

Użytkownik

Skąd: Łodź
Zarejestrowany: 2016-01-05
Posty: 12
Punktów :   
Motocykl: ZR550B

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

Dzięki @kwaq. Zrobię tak, jak mówisz. Jeżeli są już podparte, to nie wiadomo jaka będzie właściwy luz zaworowy i jaka dokładniej podkładka powinna tam wejść. Powinienem też chyba przekręcić go conajmniej kilkadziesiąt razy, żeby po włożeniu tych mniejszych blaszek, porządnie się ułożyły. Co prawda dwa razy więcej roboty będzie z odkręcaniem tych wałków, ale jak tego porządnie nie podejdę, to po silniku lada dzień będzie. (o ile już nie ma tych przerażających dziur wybitych na cylindrach przez zawory). Ostatnie pytanie na dziś, powinienem ustawiać luzy pod minimalną wartość, czy maksymalną?

Ostatnio edytowany przez Apacz (2016-02-19 18:07:53)

Offline

 

#9 2016-02-19 18:44:36

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

Ustaw bliżej górnej wartości bo zepy mają tendencje do zmniejszana luzu.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#10 2016-02-19 18:53:47

crazyduck

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-30
Posty: 263
Punktów :   

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

płytki można szlifować nie musisz kupować nowych, tam gdzie nie masz luzu na początek daj pytkę o minimalny luz lub zeszlifuj  ,jeżeli pomimo tego nadal nie  będzie luzu, nadal o minimalna wartość ,jeżeli po pierwszej próbie będzie minimalny luz zostaw ,jeśli nadal będzie podparty ustawiaj tak długo aż uzyskasz maksymalny luz i miej nadzieje że się doklepie ,i nie musisz kręcić nie wiadomo ile by się ułożyło

Offline

 

#11 2016-02-19 21:58:08

 szparag86

Użytkownik

Skąd: Września
Zarejestrowany: 2015-07-25
Posty: 540
Punktów :   
Motocykl: xj600 94r

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

Tylko szlifowanie płytek to nie taka prosta sprawa. Trzeba mieć to czym zeszlifować, a po drugie zrobić to umiejętnie, żeby nie przegrzać materiału. Płytki są powierzchniowo utwardzane, więc szlifowana strona nadaje się już tylko do styku ze szklanką, a nie z krzywką wałka.


„Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)

Offline

 

#12 2016-02-19 22:27:48

crazyduck

Użytkownik

Zarejestrowany: 2014-11-30
Posty: 263
Punktów :   

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

jak nie prosta sprawa? mierzysz mówisz ile ma zdjąć i cała filozofia , w zr płytki są pod szklanka i z tego co wiem nie są utwardzane powierzchniowo zr to  nie gs czy xj

Offline

 

#13 2016-02-19 23:23:40

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

szparag86 napisał:

Tylko szlifowanie płytek to nie taka prosta sprawa. Trzeba mieć to czym zeszlifować, a po drugie zrobić to umiejętnie, żeby nie przegrzać materiału. Płytki są powierzchniowo utwardzane, więc szlifowana strona nadaje się już tylko do styku ze szklanką, a nie z krzywką wałka.

Trzeba znaleść odpowiedniego mechanika ze szlifierką magnetyczną, płytki w zr są pod szklanką ale są utwardzone.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#14 2016-02-20 03:28:07

 kwaq

Użytkownik

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2014-07-25
Posty: 96
Punktów :   
Motocykl: zr550

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

mkmal napisał:

Poważnie aż taka jest różnica? Mi też wydawało się, że chodzi zupełnie nieźle... No to naprawdę jestem ciekaw jak teraz śmiga

Tak, teraz dużo równiej pracuje i jazda stała się bardziej elastyczna, na każdym biegu równiutko ciągnie .


Apacz napisał:

Dzięki @kwaq. Zrobię tak, jak mówisz. Jeżeli są już podparte, to nie wiadomo jaka będzie właściwy luz zaworowy i jaka dokładniej podkładka powinna tam wejść. Powinienem też chyba przekręcić go conajmniej kilkadziesiąt razy, żeby po włożeniu tych mniejszych blaszek, porządnie się ułożyły. Co prawda dwa razy więcej roboty będzie z odkręcaniem tych wałków, ale jak tego porządnie nie podejdę, to po silniku lada dzień będzie. (o ile już nie ma tych przerażających dziur wybitych na cylindrach przez zawory). Ostatnie pytanie na dziś, powinienem ustawiać luzy pod minimalną wartość, czy maksymalną?

Ja obracałem wałem ze dwa razy przed przymiarką, myślę, że nacisk zaworów jest wystarczający. Luz zaworowy najlepiej ustawiać po środku tolerancji. Pamiętaj również o tym, że wałki rozrządu powinieneś dokręcić kluczem dynamometrycznym. Obchodź się ze śrubami ostrożnie, najlepiej ich nie zamieniaj. Pamiętaj również, że głowica jest stosunkowo miękka i łatwo w niej zerwać gwint a wtedy możesz mieć problem.


Co do szlifowania płytek. Jest wielka burza na temat jedni się zapierają, że nie wolno tego robić, inni szlifują i też jeżdżą. Mój kolega pracował kilka lat jako mechanik w autoryzowanym serwisie Hondy i tam mięli maszynę do szlifowania płytek. Jeśli nie mamy specjalnej szlifierki jak mięli w Hondzie najlepiej udać się do jakiegoś zakładu, który posiada szlifierkę magnesową. Możesz pytać w zakładach zajmujących się regeneracją głowic lub ogólnej obróbki metalu, ja znalazłem też taką maszynę na Politechnice z tym, że nie każdy zakład chce się tego podejmować ze względu na wymiary płytek, są po prostu za małe i potrafią spierniczyć z maszyny. Co do ich utwardzania to tak, też jest kilka teorii na ten temat jedni mówią, że są utwardzane z jednej strony inni, że z obu jeszcze inni, że wcale. Możliwe, że to zależy od modelu silnika. Rozmawiałem na ten temat z facetem, który mi to szlifował i powiedział, że nawet jeśli są utwardzane to jest to minimum 0,4mm, ja szlifowałem miej więcej o 0,2 więc się nie przejmowałem. Ja jeszcze dodatkowo zaznaczyłem sobie(a właściwie zawory same się zaznaczyły ) którą stroną była włożona płytka i poprosiłem o przeszlifowanie od strony zaworu.

szparag86 napisał:

Płytki są powierzchniowo utwardzane, więc szlifowana strona nadaje się już tylko do styku ze szklanką, a nie z krzywką wałka.

Przecież krzywki wałka rozrządu chodzą bezpośrednio po szklance a płytki są z drugiej strony szklanek, między szklanką a zaworem.

Ostatnio edytowany przez kwaq (2016-02-20 03:32:41)

Offline

 

#15 2016-02-20 12:54:47

 szparag86

Użytkownik

Skąd: Września
Zarejestrowany: 2015-07-25
Posty: 540
Punktów :   
Motocykl: xj600 94r

Re: Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

Chyba ze w zephyrze tak jest.  opieram sie na yamaszce gdzie to rozbieralem


„Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)

Offline

 
  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Regulacja Zaworów - Czy jest bardzo źle?

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.fretki.pun.pl www.x-gaming.pun.pl www.krejzolandiaa.pun.pl www.vipshow.pun.pl www.diamentowy-serwer.pun.pl