Dzis robiłem próbę plakiem na rozgrzanym silniku i oto wyniki:
Pryskając centralnie na króciec gaźnik-głowica obroty rosły tak o ok 300-500, potem wracało do normy.
Pryskajac na króćce airbox-gaźnik obroty rosły o 2000-2500.
Chyba ważniejsze są te przy głowicy-no nie? nie mają pęknięć, sa ładne, miękkie. Oringi przy nich nowe.
Czy po takim teście można stwierdzić, że coś jest nie halo? Czy pryskając plakiem po całej baterii gaźników obroty powinny stać i ani drgnąć?
Offline
Powinno być szczelnie-czyli pryskasz plakiem/zmywczem i nie podnoszą się obroty. IMO zmywacz lepszy bo ma wąski strumień. Sprawdź jak Ci siedzą sprężynki i opaski.
Offline
Opaski dokręcone, znaczy sie druga dociągłem do maxa. Problem tkwi raczej w tych króccach airbox-gaźnik. Nałożone są. Sprężynki są. macie jakieś sposoby na uszczelnienie? zamiast sprężynek dać opaski skręcane?
Offline
Ja mam teraz zamienione sprężynki na opaski skręcane, ponieważ nie mam już oryginalnego uchwytu airboxa i na sprężynkach mi wypadał. Opaski trzymają i uszczelniają bardzo dobrze.
Offline
Nowy użytkownik
Witam,
Czy ktoś jest w stanie zmierzyć średnicę wewnętrzną/zewnętrzną i głębokość rowka pod O-Ring w króćcach do ZR550?
Mam w planie wyjęcie gaźników i przejrzenie się króćcom. Wygląda na to, że puszcza tylko O-Ring. Chciałbym zrobić szybką akcję serwisową bez czekania na przesyłkę z wywalonymi gaźnikami. Muszę je kupić wcześniej. W ASO chcą 33.49pln za sztukę a O-Ring 32X2 z VITON'u kosztuje max 5pln. Podejrzewam, że taki rozmiar tam jest potrzebny ale muszę się upewnić.
Dziękuję
Wojtek
PS już zmierzyłem rowek. Ma głębokość 1.6-1.7mm. Więc O-Ringi 32x2 Viton będą odpowiednie.
Ostatnio edytowany przez precedent102 (2016-09-07 19:38:27)
Offline
Qwa kupowałem je zimą i zapodziałem gdzieś paragon, a tam były wymiary...
Najpewniej to wyjąć gaźniki (jeśli masz możliwości) i odkręcić jeden króciec Weź najbardziej odporne temperaturowo.
Offline
Nowy użytkownik
A więc wymieniłem O-Ringi i jeden króciec bo aluminiowa flansza była trochę skorodowana i korozja spowodowała odspojenie się gumy od aluminium. Wada nie była na wskroś bo wziąłem nóż i pociąłem króciec wzdłuż i wszerz żeby sprawdzić jak to wygląda. Problem wolnych obrotów nie został rozwiązany. Można ustawić bardzo niskie tak, że silnik prawie gaśnie lub zbyt wysokie 2500-3000. Przeanalizowałem temat i wydaje mi się, że są jeszcze 2 miejsca gdzie może się pojawić nieszczelność:
- kanał ssania (oprócz dodatkowego paliwa z komory pływakowej silnik ciągnie powietrze spod membrany) niedokładne zamknięcie spowoduje zasysanie lewego powietrza spod membrany
- uszczelnienie ośki obrotowej przepustnicy
znalazłem nawet kilka słów (po angielsku) na ten temat:
http://www.kawasakiforums.com/forum/klx … ace-43126/
Co myślicie koledzy?
Ostatnio edytowany przez precedent102 (2016-09-27 19:44:39)
Offline
U siebie też obstawiałem osie przepustnic. Gość za regeneracje krzyknął 280zł od sztuki czyli x4 Jak zrobie zawory, to bede walczył i sprawdzał dalej
Offline