Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2016-07-04 21:18:41

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Sprawdzanie króćców

Dzis robiłem próbę plakiem na rozgrzanym silniku i oto wyniki:
Pryskając centralnie na króciec gaźnik-głowica obroty rosły tak o  ok 300-500, potem wracało do normy.
Pryskajac na króćce airbox-gaźnik obroty rosły o 2000-2500.
Chyba ważniejsze są te przy głowicy-no nie? nie mają pęknięć, sa ładne, miękkie. Oringi przy nich nowe.
Czy po takim teście można stwierdzić, że coś jest nie halo? Czy pryskając plakiem po całej baterii gaźników obroty powinny stać i ani drgnąć?

Offline

 

#2 2016-07-04 22:25:25

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2647
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Sprawdzanie króćców

Powinno być szczelnie-czyli pryskasz plakiem/zmywczem i nie podnoszą się obroty. IMO zmywacz lepszy bo ma wąski strumień. Sprawdź jak Ci siedzą sprężynki i opaski.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#3 2016-07-06 14:43:59

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Sprawdzanie króćców

Opaski dokręcone, znaczy sie druga dociągłem do maxa. Problem tkwi raczej w tych króccach airbox-gaźnik. Nałożone są. Sprężynki są. macie jakieś sposoby na uszczelnienie? zamiast sprężynek dać opaski skręcane?

Offline

 

#4 2016-07-08 08:07:31

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2631
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Sprawdzanie króćców

Ja mam teraz zamienione sprężynki na opaski skręcane, ponieważ nie mam już oryginalnego uchwytu airboxa i na sprężynkach mi wypadał. Opaski trzymają i uszczelniają bardzo dobrze.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#5 2016-08-22 13:24:16

 precedent102

Nowy użytkownik

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2016-05-09
Posty: 7
Punktów :   
Motocykl: ZR550 '91

Re: Sprawdzanie króćców

Witam,
Czy ktoś jest w stanie zmierzyć średnicę wewnętrzną/zewnętrzną i głębokość rowka pod O-Ring w króćcach do ZR550?
Mam w planie wyjęcie gaźników i przejrzenie się króćcom. Wygląda na to, że puszcza tylko O-Ring. Chciałbym zrobić szybką akcję serwisową bez czekania na przesyłkę z wywalonymi gaźnikami. Muszę je kupić wcześniej. W ASO chcą 33.49pln za sztukę a O-Ring 32X2 z VITON'u kosztuje max 5pln. Podejrzewam, że taki rozmiar tam jest potrzebny ale muszę się upewnić.
Dziękuję
Wojtek

PS już zmierzyłem rowek. Ma głębokość 1.6-1.7mm. Więc O-Ringi 32x2 Viton będą odpowiednie.

Ostatnio edytowany przez precedent102 (2016-09-07 19:38:27)

Offline

 

#6 2016-08-22 14:44:52

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Sprawdzanie króćców

Qwa kupowałem je zimą i zapodziałem gdzieś paragon, a tam były wymiary...
Najpewniej to wyjąć gaźniki (jeśli masz możliwości) i odkręcić jeden króciec Weź najbardziej odporne temperaturowo.

Offline

 

#7 2016-09-27 19:39:49

 precedent102

Nowy użytkownik

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2016-05-09
Posty: 7
Punktów :   
Motocykl: ZR550 '91

Re: Sprawdzanie króćców

A więc wymieniłem O-Ringi i jeden króciec bo aluminiowa flansza była trochę skorodowana i korozja spowodowała odspojenie się gumy od aluminium. Wada nie była na wskroś bo wziąłem nóż i pociąłem króciec wzdłuż i wszerz żeby sprawdzić jak to wygląda. Problem wolnych obrotów nie został rozwiązany. Można ustawić bardzo niskie tak, że silnik prawie gaśnie lub zbyt wysokie 2500-3000. Przeanalizowałem temat i wydaje mi się, że są jeszcze 2 miejsca gdzie może się pojawić nieszczelność:
- kanał ssania (oprócz dodatkowego paliwa z komory pływakowej silnik ciągnie powietrze spod membrany) niedokładne zamknięcie spowoduje zasysanie lewego powietrza spod membrany
- uszczelnienie ośki obrotowej przepustnicy
znalazłem nawet kilka słów (po angielsku) na ten temat:
http://www.kawasakiforums.com/forum/klx … ace-43126/
Co myślicie koledzy?

Ostatnio edytowany przez precedent102 (2016-09-27 19:44:39)

Offline

 

#8 2016-09-28 01:08:36

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Sprawdzanie króćców

U siebie też obstawiałem osie przepustnic. Gość za regeneracje krzyknął 280zł od sztuki czyli x4 Jak zrobie zawory, to bede walczył i sprawdzał dalej

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.is2010.pun.pl www.makro-chemia.pun.pl www.narutopojedynki.pun.pl www.mateoo.pun.pl www.ktodostepnynabrowara.pun.pl