Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Kawasaki Zephyr 550 92' brak iskry-prośba o pomoc

#1 2017-04-20 17:14:15

 nikonman

Użytkownik

Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2017-04-20
Posty: 32
Punktów :   
Motocykl: kawasaki ZR 550 92'
WWW

Kawasaki Zephyr 550 92' brak iskry-prośba o pomoc

Dzień dobry .
Po 30 latach przerwy wracam na oo. Wybór padł na Tenerę 1VJ ale po zakupie okazała się zbyt wymagająca dla moich kości, Idzie do ludzi więc zephyr 1992r  red metalik 34.000km stan bardzo ładny. Po tygodniowym postoju pojawił się problem z zapłonem. Rozrusznik kręci, czasem coś pyrknie, ale nie zapala a zapalał od strzała. Na 2 zewnętrznych cylindrach brak iskry ( bez fajki również ) więc nie podejrzewam cewek. Czasem jakby słaba iskra była , ale nawet jak jest to bardzo słaba.  Coś z cewek wychodzi bo w rękę czasem kopnie. Poczytałem trochę i wszędzie trafiam na problem z impulsatorem. Moja intuicja podpowiada mi jednak, że problem może być bardziej prozaiczny, ale po kilku dniach posiadania kawy nie poznałem jej tajemnic. Jest bardzo zimno ok 4-5 stopni i zastanawiam się czy to w jakiś sposób, lub wilgoć ( parkuje na razie pod chmurką i pokrowcem, do morza 200 m ) może mieć wpływ na elektrykę zephyrka. Ładuje cegłę i zamierzam zlustrować instalacje elektryczną, ale liczę jako żółtodziób w temacie Kawasaki na jakąkolwiek poradę. 30 lat temu kiedy jeździło się na motocykla często przedwojennych , lub zaraz powojennych elektryka wyglądała nieco inaczej
Pozdrawiam i LwG
Przemas, Gdańsk

Offline

 

#2 2017-04-20 20:34:02

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6450
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Kawasaki Zephyr 550 92' brak iskry-prośba o pomoc

Siema. Przy tych warunkach obstawiam padnięty akumulator. Naładuj cegłę i zobacz. To nie Honda i tu z elektryką nie powinno być problemów.
Na pewno jeszcze ktoś się wypowie w tej materii.

P.S napisz o sobie kilka słów w powitalni, a zobaczysz jak zostaniesz miło i sympatycznie przywitany


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#3 2017-04-20 20:44:12

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2645
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Kawasaki Zephyr 550 92' brak iskry-prośba o pomoc

A nie masz zamienionych kabli?
Zewnętrzne cylindry to 1 i 4? Sprawdź masy cewek i przewody wysokiego napięcia.
Czemu podejrzewasz impulsator?
Wilgoć zawsze na propsie. Sprawdź masy i przejścia.
Czym się różniła elektryka? W przypadku Zepha masz mniej pierdolenia się z ustawianiem przerwy na platynkach. Reszta jest ta sama. Prądy płyną tak samo....


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#4 2017-04-20 22:05:33

 nikonman

Użytkownik

Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2017-04-20
Posty: 32
Punktów :   
Motocykl: kawasaki ZR 550 92'
WWW

Re: Kawasaki Zephyr 550 92' brak iskry-prośba o pomoc

Witaj. Mój 1 post na forum i szok, odpowiedział mi sam Yamamoto Dzięki a i tobie kolego PalaszD. Jak pisałem rozrusznik kręci więc to nie aku, ale właśnie się ładuje, żeby jutro mieć volty na podorędziu. Kolega z Afryki poradził, żeby zaczął od bezpieczników i połączeń kabli. Co mają w kawie bezpieczniki do iskry jak rozrusznik działa ? Yamamoto , może nie spojrzałem z których cewek wychodzą kable WN do cylindrów, ale śmigałem tydzień temu i było ok, poza jedną rzeczą. Mąż poprzedniej właścicielki zlikwidował ograniczenie mocy ( na przepustach) , wyregulował gaźniki jak twierdzi, ale po zimie mówił, że przy ok 120-140 zaczyna jakby brakować paliwa. Obstawiał brudne gaźniki. Ja już przy 40 km/h miałem to co on choć nie zawsze, energiczne odkręcenie manetki jakby dławiło silnik, biorąc pod uwagę usyfione świece to tak jakby go zalewało. Wolne obroty ustawiłem na jakieś 1100. Nie miała baba problemu to kupiła sobie kawasaki
Co do prądu Yamamoto, wierz mi, że "niegdyś" wyglądało to inaczej. Jakieś impulsatory, moduły, bezpieczniki ...... W junaku miałem iskrownik i mogłem dzidować bez cegły. Żadnego nawet bezpiecznika, ba, oprócz kabla WN mogłeś nie mieć żadnego innego kabelka no ale jazda bez świateł Jak iskrownik padł to z kawałka kabla robiłeś mostek i  w 5 minut zapłon bateryjny To były czasy .W IFA-BK-350 1956 boxer dwusów 2 cewki 2 x kondensator, tam się działy cyrki. Dojechałem na jednym garze a przyczyną był kondensator. Jechałem po odizolowaniu kondensatora od masy ?! Uszkodzony, ale bez niego nie odpalał Swoja drogą bardzo fajna zabawka, protoplasta MZ-ki  Jeszcze nie sprzedałem Tenere xt600z 1987 r , ten sprzęt działa chyba nawet bez iskry 48KM na 156 kg moment obr. urywa łeb Co by się nie działo to piękno zephyra wynagradza drobne usterki. Mam 180 cm i uważam , że moto idealne dla osób do 175. Wstawię kierownicę od enduro ( lekko wyższa i szersza) i będzie fajnie, bo nie lubię "leżeć" na kierownicy.  Mam spękane bridgestony, jakie gumy polecicie ?
Milej i stosunkowo udanej nocy wszystkim życzę.
Przemas
PS
Jest ktoś na forum z Gdańska ,  lub okolic ? Może jakaś ekipka na zlot ?

Offline

 

#5 2017-04-20 22:31:36

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2645
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Kawasaki Zephyr 550 92' brak iskry-prośba o pomoc

OFFTOP
Co niegdyś? Jo dupce kombatanctwem zaleciało. Akurat Junak, WSK i Avo nie są mi obce. Ifa BK to marzenie z lat jak na księdza wołałem zorro.
Przerywacz = impulator, przyspieszacz=moduł...Sory pod zły adres trafiłeś kolego. To, że żyję niewiele dłużej niż Ty masz kombatancką przerwę o niczym nie świadczy. I czy IFA BK była protoplastą MZ?? Polemizował bym wspólne mają pochodzenie (Zschopau) i tryb pracy. Ale to temat na osobny wpis.
A jak Ci padł kondensator to wykopywałeś ziemniaka i jazda. Sprawdzone w Junaku i Ogarze 200.
OFFTOP OFF

Wracając do meritum. Brak iskry na cylindrach 1 i 4 wskazuje na problem z cewką. Sprawdź zasilanie i masy. Może być zaśniedziałe kabeloczko albo np zsunięty kolektora od wibracji. Jeżeli to początek posiadania moto to profilaktycznie proponowałbym czyszczenie i synchro gaźników+sprawdzenie zaworów. I potem szukanie dziury w całym.

Jeżeli masz spękane bridgestony albo nie daj borze tucholski battlaxy to polecam każde gumy pasujące na 550 byle nowe.

Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2017-04-20 22:33:00)


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#6 2017-04-20 22:45:02

 nikonman

Użytkownik

Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2017-04-20
Posty: 32
Punktów :   
Motocykl: kawasaki ZR 550 92'
WWW

Re: Kawasaki Zephyr 550 92' brak iskry-prośba o pomoc

ojojoj, co tak ostro panie kolego ? Nie zamierzałem się wymądrzać, ani niczego udowadniać, co ma metryka do tematu naszej rozmowy ? To, że jestem z 1968' nie ma tu nic do rzeczy. Twierdzisz jednak , że IFA to nie MZ ? Hmmm, to zobacz znaczki na późniejszych rocznikach IFY. To, że konstruktorami IFY było 3 inżynierów z czego 2 było Polakami też pewnie wiesz, więc nie będę przynudzał. Ziemniaki zamiast kondensatora ?.....Ok . Może jednak zamiast cewki ? Rajstopy zamiast paska klinowego, to mi się sprawdzało na bezdrożach CCCP, a ziemniaki to zależy od odmiany rzecz jasna a wiem to bo jestem z wykształcenia Technologiem Ogrodnictwa więc mam patent na " przesadzanie " Wolę je jednak jako frytki. Oczywiście wiesz, że iskrownik był ten sam co w Junaku to i w silniku rozruchowym DET-a ?

Offline

 

#7 2017-04-20 22:47:56

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2645
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Kawasaki Zephyr 550 92' brak iskry-prośba o pomoc

Dobra trochę mnie poniosło.Wypijemy na zlocie to sobie wyjaśnimy różnice między IFĄ a MZ.
Ziemniak za cewkę nie działał:P

Co z tymi masami na cewkach?


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#8 2017-04-20 22:59:26

 nikonman

Użytkownik

Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2017-04-20
Posty: 32
Punktów :   
Motocykl: kawasaki ZR 550 92'
WWW

Re: Kawasaki Zephyr 550 92' brak iskry-prośba o pomoc

na motocyklu przerwa 30 lat a ostatnią beczkę okowity piłem 12 lat temu, ale jest plan wrócić do degustatorstwa ale nie systematycznego Cos tam kiedyś bredzono o ziemniakach, ale w sprawie cewki a nie kondensów. Kondensatory , żeby działały muszą być umasowane, więc jak ta IFA szła na odizoloowanym. Mam pewna teorię ale szkoda klikania. Mało kto wie , ale tłoki w IFCE można było zastąpić tymi z MZ 150 TS jak dobrze pamiętam. Czopy na wale MZ ETZ były cienkie jak palec i wytrzymywały 12-18 tyś, w IFIE 3 x grubsze. Miała kilka wad konstrukcyjnych  pękały odlewy tylnych  suwaków przy osi, ale konstrukcja super. 143 kg i szła......Jawy 350 TS sport zostawiałem w tyle jadąc z pasażerem. Piękny acz delikatny sprzęt. Dziadek to ja może jestem , ale w metryce Wracając do tematu, jak sobie ludzie radzą z odblokowaniem zephyrów. Mój przyjechał z Niemiec zblokowany, ale już oddycha swobodnie Dzięki Bardzo za wszelkie porady a i za konstruktywną dyskusję

Offline

 
  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Kawasaki Zephyr 550 92' brak iskry-prośba o pomoc

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.logistykaaon.pun.pl www.gazeta-gwiazda.pun.pl www.3e.pun.pl www.klanlegends.pun.pl www.2800728.pun.pl