od minerała już nie wrócisz do półsyntetyka... aż takie złe sprężanie, że chcesz minerała już zalewać??
Offline
Po co?
Jedynym wypadkiem kiedy pomogło zalanie 15W była Ąda CBR 900 z przytartą pąpą oleju- na 10W po jakimś czasie zaczęła się żarzyć kontrolka oleju. Zalanie 15W pomogło doraźnie.
Nie masz czasem silnika po remoncie? Jakby był przed to mógłbyś się bawić olejami, ceramizerami, motodoktorami. Jak po to wg mnie nie eksperymentowałbym.
Offline
Po wymianie cylindrow pali wiecej oleju 1,2l na 2,500km. Czytalem, ze wymiana oleju na 15w50 pomaga w takich sytuacjach (szczegolnie w starych moto) no i dodatkowo silnik ciszej pracuje.
Offline
Coś mi śmierdzi. Na starych cylindrach palił mniej oleju, na nowych więcej?
A jak zalejesz 20W to już wogle nie będzie palił i będzie cichuteńki. Gęstszy olej to "naprawa" doraźna i reakcja na skutek. To samo masz w samochodach. Jak jest gęściej to jest ciszej. Ale nie naprawi to silnika.
Borknagar jak wyszło Ci ostatnie spalanie oleju? Ja swojego nie liczę, bo zbieram kasę na szlif i dolewam na bieżąco.
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2017-06-26 11:50:00)
Offline
Mi średnio 500ml / 1000km. Czyli duużo. Ale mam wyciek na wahacz, więc nie wiem ile z tego to spalanie, a ile wyciek. Leje się jak ze strumienia.
Offline
Yamamoto napisał:
Coś mi śmierdzi. Na starych cylindrach palił mniej oleju, na nowych więcej?
A jak zalejesz 20W to już wogle nie będzie palił i będzie cichuteńki. Gęstszy olej to "naprawa" doraźna i reakcja na skutek. To samo masz w samochodach. Jak jest gęściej to jest ciszej. Ale nie naprawi to silnika.
Borknagar jak wyszło Ci ostatnie spalanie oleju? Ja swojego nie liczę, bo zbieram kasę na szlif i dolewam na bieżąco.
Nowe (znaczy inne ), od innego starego zefira, ale mechanik ogladal i powiedzia, ze sa w lepszym stanie niz moje poprzednie, bo na tamtych palil na 3gary. Byla szansa , ze moze pierscienie dotra sie z tymi innymi cylindrami ale wyglada na to ze nie.
Olej chyba nie jest spalany, ale wyrzuca go (przynajmiej w czesci) gdzies tam w okolicach polaczenia obudowy filtra powietrza z silnikiem.
PS. "To samo masz w samochodach. Jak jest gęściej to jest ciszej. Ale nie naprawi to silnika." - No wlasnie, bedzie gescie i ciszej i moze nie bedzie zuzywal tyle oleju.
Offline
Borknagar napisał:
Mi średnio 500ml / 1000km. Czyli duużo. Ale mam wyciek na wahacz, więc nie wiem ile z tego to spalanie, a ile wyciek. Leje się jak ze strumienia.
Czyli podobnie jak mi a wyciek na wahacz to moze z amorow?
Offline
PalaszD napisał:
od minerała już nie wrócisz do półsyntetyka... aż takie złe sprężanie, że chcesz minerała już zalewać??
Jest JASO i nie musi byc mineralny... np. taki
Nazwa produktu Shell Advance 4T AX7 15W-50
Zastosowanie olej motocyklowy
Klasa lepkości SAE 15W-50
Gęstość w temp. 15°C kg/m3 870
Temp.zapłonu COC°C minimum 235
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 40°C 1490.00
Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C 146.00
Wskaźnik lepkości 146
Spełnione wymagania i posiadane aprobaty API SM; JASO: MA2
Offline
Tam gdzie pokazujesz strzałką jest wylot z odmy - zdemontuj kolanko, przeczyść wszystko i załóż kolanko wypełniwszy je siatką metalową - wspomoże to wyłapywanie par oleju. 15W nie pomoże na wycieki oleju....
tina napisał:
Nowe (znaczy inne ), od innego starego zefira, ale mechanik ogladal i powiedzia, ze sa w lepszym stanie niz moje poprzednie, bo na tamtych palil na 3gary. Byla szansa , ze moze pierscienie dotra sie z tymi innymi cylindrami ale wyglada na to ze nie.
PS. "To samo masz w samochodach. Jak jest gęściej to jest ciszej. Ale nie naprawi to silnika." - No wlasnie, bedzie gescie i ciszej i moze nie bedzie zuzywal tyle oleju.
1 - a mechanik w ogóle pomierzył owalizację i zużycie tłoka i cylindra?
2 - a chociaż pierścienie nowe założyłeś?
3 - chcesz naprawiać czy picować silnik? Bo zalewanie 15W lub 20W do "starego"silnika śmierdzi Cytrynem i Gumniakiem. Tudzież bajką "Sąsiedzi".
Ogarnij wycieki, uszczelnij silnik, dotrzyj pierścionki. A uszczelniacze zaworowe sprawdzałeś/wymieniałeś?
Tu też Borknagar walczył ze spalaniem oleju, które okazało się wyciekami http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=1537&p=1 .
Więc pytanie czy Ci pali czy cieknie?
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2017-06-26 14:13:00)
Offline
Yamamoto napisał:
Tam gdzie pokazujesz strzałką jest wylot z odmy - zdemontuj kolanko, przeczyść wszystko i załóż kolanko wypełniwszy je siatką metalową - wspomoże to wyłapywanie par oleju. 15W nie pomoże na wycieki oleju....
tina napisał:
Nowe (znaczy inne ), od innego starego zefira, ale mechanik ogladal i powiedzia, ze sa w lepszym stanie niz moje poprzednie, bo na tamtych palil na 3gary. Byla szansa , ze moze pierscienie dotra sie z tymi innymi cylindrami ale wyglada na to ze nie.
PS. "To samo masz w samochodach. Jak jest gęściej to jest ciszej. Ale nie naprawi to silnika." - No wlasnie, bedzie gescie i ciszej i moze nie bedzie zuzywal tyle oleju.1 - a mechanik w ogóle pomierzył owalizację i zużycie tłoka i cylindra?
2 - a chociaż pierścienie nowe założyłeś?
3 - chcesz naprawiać czy picować silnik? Bo zalewanie 15W lub 20W do "starego"silnika śmierdzi Cytrynem i Gumniakiem. Tudzież bajką "Sąsiedzi".
Ogarnij wycieki, uszczelnij silnik, dotrzyj pierścionki. A uszczelniacze zaworowe sprawdzałeś/wymieniałeś?
Tu też Borknagar walczył ze spalaniem oleju, które okazało się wyciekami http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=1537&p=1 .
Więc pytanie czy Ci pali czy cieknie?
ad1 - nie wiem, raczej nie, cylindry zakupione w ciemno od goscia z forum i zalozone. Glowica byla planowana i prawdopodobnie uszczelniacze zaworowe byly wymieniane.
ad2 - pierscienie stare. Rozumiem, ze powinny byc nowe.... ale teraz juz po temacie...moze za jakis czas
ad3 - moze masz racje.
Dzieki za wskazowke, zrobie to kolanko.
Offline
Trochę szkoda, że bez pomiarów i bez nowych pierścieni zostało złożone. Uszczelniacze zaworowe przy regulacji luzów można wymienić - jeżeli nie zrobił Ci tego mechanik podczas remontu głowicy to zamówić przy okazji wykonania w/w usługi.
Szkoda, żebyś zmieniał olej na nie do końca sprawnym silniku - moje (i nie tylko moje) doświadczenie mówi, że zanim zaczniesz szukać dziury w całym doprowadź to stanu fabryka. Albo bardzo zbliżona fabryka czyli ogarnij wycieki, uszczelnij uszczelniacze i dopiero wtedy szukaj ewentualnego spalania oleju. Przy czym pamiętaj, że to olejak. Musi palić olej-wynika to z konstrukcji.
Zawsze można było kupić Hądę. Hądy som najlepsze.
Offline
Czytalem Borknagara, chyba ma to samo co ja . Dowiem sie czy uszczelniacze byly robione, jak tak to pozostaje kwestia pierscieni. Silnik byl uszczelniany i jest suchutki, tylko z tej odmy leci, ale rozumiem , ze to wina uszczelniaczy albo pierscieni.
Offline