Z racji z tego że mój silnik, ogólnie cały motor idzie do remontu, będę pisał wszystko w jednym poście aby nie śmiecić i nie zakładać nowych tematów.
Czy u Was pod głowicą też są wywiercone otwory
https://www.fotosik.pl/zdjecie/3a0a15da912a6854
Górna pokrywa dekla głowicy były na imbusy
Mechanik stwierdził ze poprzednie śruby były wyciągniete , stad ktoś przewiercił i wstawił imbusy
Dodam tylko ze na pierwszym żeberku od góry pojawiał się olej
https://www.fotosik.pl/zdjecie/75461dd3c4d80a47
Ostatnio edytowany przez king (2022-04-22 23:23:10)
Offline
Tam od dołu są normalnie otwory ze śrubkami (chyba imbusowymi). I raczej zawsze z nich się poci. To zależy od stanu jakiejś uszczelki (chyba w środku).
Od góry powinien być lity odlew, tzn. jest od góry imbus ale trochę głębiej niż te otwory od dołu.
Offline
Panda napisał:
Tam od dołu są normalnie otwory ze śrubkami (chyba imbusowymi). I raczej zawsze z nich się poci. To zależy od stanu jakiejś uszczelki (chyba w środku).
Od góry powinien być lity odlew, tzn. jest od góry imbus ale trochę głębiej niż te otwory od dołu.
Ten który to robi mi ten silnik chce mi to zaspawać-chodzi o te dolne otwory i dopasować odpowiednie śruby
Offline
Zmień mechanika bo widać już na starcie jakie ma pojęcie. Te otwory są fabryczne i każdy je ma. Od góry pokrywa jest przykręcona na imbusy które mają osadzone łby w odlewie pokrywy.
W okolicach pokrywy poci się chyba każdy ZR bo faktycznie konstruktorzy się w tym miejscu nie popisali i uszczelnić ten silnik do suchego jest naprawdę ciężko.
Offline
Jachoo napisał:
Zmień mechanika bo widać już na starcie jakie ma pojęcie. Te otwory są fabryczne i każdy je ma. Od góry pokrywa jest przykręcona na imbusy które mają osadzone łby w odlewie pokrywy.
W okolicach pokrywy poci się chyba każdy ZR bo faktycznie konstruktorzy się w tym miejscu nie popisali i uszczelnić ten silnik do suchego jest naprawdę ciężko.
To skąd ten wyciek się pojawia ??
Offline
Wyciek (może to za dużo powiedziane), jest z tych od dołu idących otworów.
Ja tam w 550 chyba miałem zalane silikonem...
Dziś jeździłem i mi, zwłaszcza z lewej, zasyfiło oliwą żeberka
Wydaje mi się, że mechanik mi mówił, ze tam są w środku jakieś uszczelki (półksiężycowe?? nie wiem na pewno) i do 750 nie ma, tylko dobiera się od 550. Nie wiem czy to możliwe.
Offline
Na forum zagranicznym od zephyra pisali żeby RTV zakleiłem- taki typowy silikon do uszczelniaczy silnika
Czy dekiel od głowicy to były wszystkie śruby na imbusy , czy tylko te skrajne a reszta inne???
Offline
Mam do wymiany dwa tłoki
Znalazłem coś takiego
https://allegro.pl/oferta/kawasaki-zeph … 1381323456
Offline
rafi068 napisał:
Na przykładzie 550 śruby są M6 łeb sześciokątny 8mm. Co jest powodem wymiany tłoków? Service limit?
Dwa wewnętrzne tłoki są jak by pościerane , zdarte
https://www.fotosik.pl/zdjecie/b2038bf52ece64a5
Tutaj dokładniejsze zdjęcie
https://www.fotosik.pl/zdjecie/6d5de8911bd324d9
Ostatnio edytowany przez king (2022-04-25 17:10:05)
Offline
Oo fuck faktycznie słabo to wygląda. Te co pokazywałeś na Allegro wyglądają dość dobrze. Czasem lepiej poświęcić trochę czasu i poszukać gdzieś dalej, aukcje w pl, handlarze lub eBay. Tylko jeśli na odległość, to pytaj o szczegółowe zdjęcia tłoków i gładzi cylindra. No i komplet z jednego Moto.
Offline
rafi068 napisał:
Oo fuck faktycznie słabo to wygląda. Te co pokazywałeś na Allegro wyglądają dość dobrze. Czasem lepiej poświęcić trochę czasu i poszukać gdzieś dalej, aukcje w pl, handlarze lub eBay. Tylko jeśli na odległość, to pytaj o szczegółowe zdjęcia tłoków i gładzi cylindra. No i komplet z jednego Moto.
Zawszę mogę oddać , gdy okaże się ze nie są za dobrę, ogólnie cały silnik był na silikonie,
aaaa dwa tłoki były dobre więc ktoś już łapy na grzebał
Ostatnio edytowany przez king (2022-04-25 20:12:06)
Offline
A jak wygląda gładź cylindrów?
Offline
Jachoo napisał:
A jak wygląda gładź cylindrów?
Na jednym cylindrze wyczuwalne są pewne gródki, kupiłem nowy w sensie używanym z tłokami i są jeszcze w gorszym stanie niż te moje jeśli chodzi o cylinder- tłoki ujdą .
Po prostu silnik złom
Offline
Tak się zdarza jak motocykl jest w posiadaniu killera a nie motocyklisty. Jeśli cylindry są kiepskie to nie wiem czy jest sens wywalać kasę w remont reszty bo efekt i tak nie będzie daleki od ideału. Na twoim miejscu poszukałbym dobrych cylindrów (może nawet od Zr7 bo łatwiej będzie znaleźć) i dopiero wtedy zaczął składanie.
Offline