Po wyjęciu gaźników zauważyłem dwa przeźroczyste wężyki, które chyba nie były nigdzie podpięte albo je jakoś wyrwałem ;P. Do czego toto jest ? Wyglądaja jakby były wciśnięte gdzieś tam z tyłu po obudowę filtra powietrza czy coś. Co to za wężyki ?
Offline
Witam . Bardzo proszę o pomoc. Dziś zatankowałem swojego zephyrka 550, pojechałem do pracy odstawilem motor na parking ,przykryłem plandeką . Po pracy odsłoniłem moto i przez chwile poczulem zapach paliwa , ale nic wsiadlem i podjechałem do domu ,lecz zaniepokojenie i zerknołem pod gaźniki . No tak widzę że lekko się sączy i coś cieknie . Przetarłem i czekam i patrze i nic sucho i sucho . Odpaliłem moto no i widzę że delikatnie niedużo ale jest wyciek. Czyli wycieka dopiero jak moto pracuje , no i dodam że po tym tankowanie dość szybko przejechałem przez ulicznego policjanta i mnie trochę wyrzuciło , moje pytanko ,co to może być ,czemu tak nagle zaczęło mi cieknąć ?? czyżby pływak się zawiesił po tym wyskoku , bo też kiedyś słyszałem że jak pływak się zawiesi to mogą być wycieki. Pomocy.... czy ja muszę wyciągać te gaźniki ??jak to się robi ?? jakiś schemat ,instrukcja. W zephyrku nie da się zakręcić kranika jest tylko on,primary i reserv. Czy jak odłączę przewody paliwo mi wycieknie. Bardzo proszę o poświecenie mi trochę czasu i jakąkolwiek pomoc. Z góry bardzo dziękuję.
Offline
spokojnie, spokojnie
fakt, że kranik ma 3 położenia i nie ma off-u to nie tragedia. Kranik w położeniu On i Res puszcza paliwo tylko wtedy gdu pracuje silnik i generuje podciśnienie do membrany w kraniku, a ta natomiast otwiera przepływ paliwa. W polożeniu PRI (zalewanie gaźników) pailwo leje się non-top, nie ważne czy silnik pracuje czy nie.
Jeżeli chcesz zobaczyć czy zawiesił ci się któryś z pływaków po prosu ustaw kranik w położenie pri i obserwuj co się dzieje pod motocyklem. Radzę nie używać otwartego ognia w pobliżu, szlifierki, krzesiwa itp.
Jak masz zawieszony pływak.... no to rozbiórka niesttety cię czeka i czyszczenie. Można ograniczyć się do komór pływakowych, o ile dostaniesz sie do nich od spodu (4 śrubki na krzyżak)
Ja miałem kawałek żużla pod zaworkiem iglicowym i silnik z każdą minutą na wolnych obrotach pracował tylko gorzej(poprzedniego dnia latałem i cóś mnie sie nie podobało na wolnych obrotach). Skutek podobny do zawieszonego pływaka, mgiełka paliwowa z jednego z wydechów. Zawieszony gaźnik zalewa pomału kolejny i kolejny, aż w końcu silnik klęka
Offline
Dzieki bardzo . A czy jeśli zacznie mi cieknąć to paliwo jak odkręcę na prrim. to nie naleci mi paliwa do oleju , bo wtedy zapewne , kosztowało by mnie to wymianą oleju . Dodam że nie jest to duży wyciek lecz coś tam się sączy. Czy po takim odkręceniu i czyszczeniu gaźnika trzeba robić synchronizacje gaźników ?? :-)
Offline
Miałem podobną sytuację . Wymieniłem uszczelki pod komorami pływakowymi oraz zestaw naprawczy kranika . Jak ręką odjął .
Offline
marco122 napisał:
Dzieki bardzo . A czy jeśli zacznie mi cieknąć to paliwo jak odkręcę na prrim. to nie naleci mi paliwa do oleju , bo wtedy zapewne , kosztowało by mnie to wymianą oleju . Dodam że nie jest to duży wyciek lecz coś tam się sączy. Czy po takim odkręceniu i czyszczeniu gaźnika trzeba robić synchronizacje gaźników ?? :-)
paliwa do oleju raczej nie powinno Ci nacieknąć, bo obieg smarowania powinien być szczelny
co do synchronizacji......
sprawa ma się tak, że po całkowitym rozgrzebaniu gaźników i czyszczeniu należy zrobić synchro, bez tego kulawo będzie się kręcił na oobroty.
Jeżeli ograniczysz się tylko do komór pływakowych, to nie traktujemy tego jako ingerencję w nastawy gaźników i możemy synchro sobie odpuścić, natomiast jeżeli dawno nie było robione synchro to może warto się skusic i poczyścić gaźniory i i oddać później komuś uczonemu do regulacji. Co jest podobno ważne, to pilnować precjozów od każdego gaźnika - czytaj nie pomieszać.
Offline
dzięki. Przyjrzałem się dokładniej no i wygląda to jak na uszczelki komór gaźnika ,może faktycznie tu problem, a zestaw naprawczy kranika był niedawno wymieniany wiec to chyba jest ok. Wymienię te uszczelki , co do czyszczenia i synchro to się na razie wstrzymam jeśli sytuacja nie zmusi . Silnik pracuje ładnie i na wolnych jak i przy podkręcaniu, wiec spróbuje z ta uszczelką, mam nadzieję że nie będę miał problemu z kupnem . Dzięki za porady. Do usłyszenia.
Offline