Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2010-02-16 21:42:57

 p@blo

Użytkownik

Skąd: Racibórz
Zarejestrowany: 2010-02-14
Posty: 121
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

stelaż pod sakwy

Czy ktoś ma w swoim Zephyrku stelaż pod sakwy. Sprawa dość nietypowa, ale interesują mnie rozwiązania techniczne, jak zamontować, jak wyprofilować itp. Sam chce podejść do tematu wykonania stelażu ze nierdzewki, ale szukam inspiracji. Widziałem na alledrogo, że niektóre mają jakby "oryginalne" stelaże.

Offline

 

#2 2010-02-16 22:15:11

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: stelaż pod sakwy

ja tez bede sie zabieral do samodzielnego zrobienia stelarzu na boczne kufry bede je przykrencal do uchwytow pod siedzeniem tez jeszcze nie wiem czy robic jeden stelaz na dwie sakwy czy pojedyncze, napewno bedzie trzeba zrobic zastrzaly aby stezaz sie nie wygiol. bedziemy mogli sobie pomagac przy tworzeniu....)


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#3 2010-02-19 10:27:28

 Doman

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2010-01-23
Posty: 635
Punktów :   
Motocykl: ZR550B , Hornet 919

Re: stelaż pod sakwy

Ja już powoli zbieram materiały na taki Inspiracji szukam na markowych stelażach Tak że witam w klubie


Był Ogar 205, dwa Junaki, Varadero, Vulcan. Gdzie zaczyna się pasja , tam kończy się ekonomia .

Offline

 

#4 2010-02-19 21:44:22

 p@blo

Użytkownik

Skąd: Racibórz
Zarejestrowany: 2010-02-14
Posty: 121
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: stelaż pod sakwy

Ja się zdecyduję najpierw kupić jakieś sakwy, a później dopiero zacznę modelować stelaż.

Offline

 

#5 2010-02-19 22:32:35

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: stelaż pod sakwy

no ja tez pierwsze za sakwami sie rozgladne i wtedy bede stelaz do nich pasowal


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#6 2010-03-09 12:42:04

 arey

Użytkownik

Skąd: Warszafka / St. Miłosna
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 60
Punktów :   
Motocykl: ZR 550 Zephyr 91'

Re: stelaż pod sakwy

Witam, ja mam oryginalne, (sprawiają takie wrazenie ) mogę je zwymiarować, podać zdjęcia ITP :-)   Do 550tki

Offline

 

#7 2010-03-09 19:05:19

 Doman

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2010-01-23
Posty: 635
Punktów :   
Motocykl: ZR550B , Hornet 919

Re: stelaż pod sakwy

Kompletne stelaże z bagażnikiem ? To ja jestem chętny na foty i wymiary . Z góry dzięki . 

Pozdreaux


Był Ogar 205, dwa Junaki, Varadero, Vulcan. Gdzie zaczyna się pasja , tam kończy się ekonomia .

Offline

 

#8 2010-03-09 20:36:06

 arey

Użytkownik

Skąd: Warszafka / St. Miłosna
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 60
Punktów :   
Motocykl: ZR 550 Zephyr 91'

Re: stelaż pod sakwy

Khm, no, niestety bez bagażnika,   jako że 550 nie ma tez Handrelinga dla plecaczka to zamierzam dorobić sobie mocowany własnie do stelaża. Możliwe że się pokuszę aby ten hand reling był od razu z bagażnikiem??? idę zdjęcia robić.

pierwsza fota:
http://img534.imageshack.us/img534/7296/z1m.th.jpg


cdn. nastąpi jak naładuje baterie w aparacie bo zrobiłem jedną i zdechł, wymiary już niebawem.

Zrobiłem CDN wczoraj ale nie zapisało go


powtarzam:

schemacik (na czerwono spawy):
http://img709.imageshack.us/img709/3820/schemacior.th.jpg

Zwymiarowane zdjęcie
http://img514.imageshack.us/img514/5175/z1mw.th.jpg

Widok z tyłu:
http://img706.imageshack.us/img706/9966/dsc00008br.th.jpg

Widok z góry:
http://img31.imageshack.us/img31/7369/dsc00003kk.th.jpg

Zbliżenie na mocowanie, widok jest od dołu samego mocowania pod zadupkiem, nie dało się bardziej oddalić bo telefon o koło zawadzał. rozstaw otworów pod śruby jest taki jak rozstaw otworów u ciebie w ramie. Stelaz jest zamontowany pod błotnikiem na dystansach dodatkowo, około 3cm.

http://img717.imageshack.us/img717/9426/dsc00005o.th.jpg http://img25.imageshack.us/img25/586/dsc00006osg.th.jpg  http://img72.imageshack.us/img72/126/dsc00007vg.th.jpg

Mocowanie dolne, rurka zgięta dospawana do stelaża, z dospawanym płaskownikiem ok 5cm z otworem pod śrubke. Na pierwszym zdjęciu na powiekszeniu nóżki widać że ten płaskownik ma naspawany drugi o wymiarach 2,5na0,8 tuż obok nóżki, co powoduje jej unieruchomienie i brak możliwości obracania się. (nie może się obrócić podnóżek wokół osi śruby mocującej)
http://img641.imageshack.us/img641/5638/donogiw.th.jpg


Dodatkowo teoretyczna rączka. Na zielono rurka chrom lub alu zagięta mniej lub bardziej fantazyjnie wokół zadupka na wysokości wygodnej dla dłoni. Mocowana przykładowo na dwie podwójne obejmy (czerwone) skręcane na dwie śruby (czarne)
http://img52.imageshack.us/img52/3962/raczkawplanach.th.jpg

Ostatnio edytowany przez arey (2010-03-10 23:28:10)

Offline

 

#9 2010-03-10 16:09:07

 Doman

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2010-01-23
Posty: 635
Punktów :   
Motocykl: ZR550B , Hornet 919

Re: stelaż pod sakwy

Dzięki arey . Można by było dostać dokładną fotkę  mocowania pod fotelem . Już wiem co na wakacje mój ZR dostanie nowego

Pozdreaux


Był Ogar 205, dwa Junaki, Varadero, Vulcan. Gdzie zaczyna się pasja , tam kończy się ekonomia .

Offline

 

#10 2010-03-10 16:58:13

 zeph750

Użytkownik

Skąd: Grodzisk Maz. - Wawa
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 141
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750 C4 i Zephyr 550 B2

Re: stelaż pod sakwy

Witam Was ponownie,

A więc zdjąłem wymiary z mojego stelaża i porobiłem trochę fotek, które mogą się komuś przydać. Zacznę od bocznego stelaża bo tam jest najwięcej kombinacji:

http://img25.imageshack.us/i/wymiaryboczny.jpg/

System mocowania kufra do stelaża - Monokey, stanowi trójkąt równoramienny o wymiarach:
podstawy: 22,5 cm
ramię: 25 cm
Grzybki i zapięcie można znaleźć czasem na allegro w cenach 20-30 zł. Podkładki gumowe pod kufry za 4 sztuki za 10-20 zł widziałem.

Chciałbym podkreślić, że mój stelaż jest od 550 i jest przez to krótszy. Ramię dolne nie sięga do mocowania tłumika i musiałem zrobić przedłużkę. Przedłużka o wymiarach 53mm pomiędzy otworami.

Rama na której mocowany jest kufer:
Wysokość: 29 cm
Szerokość: 19 cm

Rozpórka bocznych kufrów: 32,5 cm

http://img704.imageshack.us/i/stelaztyl.jpg/

Grubość zastosowanej blachy do budowy ramion: 5mm
Grubość rury zastosowanej do budowy stelaża: 18mm

Stelaż boczny mocowany jest do stelaża centralnego za pomocą 3 śrub na każdą stronę. 2 śruby przychodzą pod standardowe mocowanie Kawasaki  (rozstaw około 118 mm) pod siodłem oraz 3 śruba u góry przy samym stelażu centralnym. Jedna ze śrub przy mocowaniu pod siodłem przechodzi przez tulejkę dystansową o długości 40mm.

http://img44.imageshack.us/i/mocowanies … czneg.jpg/
http://img25.imageshack.us/i/wymiaryboczny2.jpg/

Tu widać tulejkę o której mowa.

http://img689.imageshack.us/i/stelazzgory.jpg/

Na zdjęciu powyżej widać mniej więcej pod jakim kątem idzie mocowanie dolnego ramienia stelaża bocznego.

Stelaż centralny:
http://img44.imageshack.us/i/wymiarycentralny.jpg/

Wymiary: w węższym miejscu około 14,5 cm, w szerszym około 25 cm. Standard Monokey również.

I ogólne zdjęcie stelaża:

http://img44.imageshack.us/i/stelazogolnie.jpg/

Poniżej pdf ze strony louisa jak wygląda jeszcze stelaż centralny:

http://www.louis.de/shop/zusatz/anl/10022815.pdf

Uff... OK. To chyba tyle.

Pozdrawiam

PS: Gdyby coś było niejasne to służę pomocą. Stelaż, ponieważ jest od wersji 550 musi przejść jeszcze test obciążeniowy i zachowawczy na naszych drogach.

Ostatnio edytowany przez zeph750 (2010-03-10 17:14:10)


Let the good times roll.

Offline

 

#11 2010-03-10 17:32:27

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: stelaż pod sakwy

dzieki wielkie bedzie to bardzo pomocne dla mnie )
pozdrawiam


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#12 2010-03-10 18:16:02

 Doman

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2010-01-23
Posty: 635
Punktów :   
Motocykl: ZR550B , Hornet 919

Re: stelaż pod sakwy

Ostatnio edytowany przez Doman (2010-03-10 18:16:58)


Był Ogar 205, dwa Junaki, Varadero, Vulcan. Gdzie zaczyna się pasja , tam kończy się ekonomia .

Offline

 

#13 2010-03-10 22:38:22

 arey

Użytkownik

Skąd: Warszafka / St. Miłosna
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 60
Punktów :   
Motocykl: ZR 550 Zephyr 91'

Re: stelaż pod sakwy

Ech, nigdy więcej nic na szybko,  jak zdejmowałem tydzień temu zadupek to powolutku i się z tym cackałem, (dwa piny i dwie śrubki). Jak teraz chciałem zdjąć zadupek do zdjęć to na szybko bo już wiedziałem co i jak..... w garażu zimno, plastik blisko temperatury zeszklenia i wzięło się upitoliło %&%$&$#. Mam teraz 2 śrubki i jeden pin    trzeba będzie podkleić, i zalać glumatikiem.

Ale dosyć marudzenia, postaram się odkręcić z jednej strony stelaż (3śrubki) i zrobię poglądówkę.


Zeph750: Pytanie, zastanawiałem się nad kufrem ale że 550 jest jeszcze krótsza od 750 i lekko lżejsza to nabrałem wątpliwości czy wysunięcie bagażnika w tył jest dobre dla właściwości jezdnych pojazdu. Czy bardzo przeszkadza w prowadzeniu, i ewentualnie jak się to objawia gdy masz kufer założony i załadowany???

Offline

 

#14 2010-03-11 07:16:57

 zeph750

Użytkownik

Skąd: Grodzisk Maz. - Wawa
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 141
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750 C4 i Zephyr 550 B2

Re: stelaż pod sakwy

No właśnie tego jeszcze nie wiem, ponieważ stelaż i kufry nabyłem w sezonie zimowym. Sam jestem ciekaw jak zmienią się właściwości trakcyjne motocykla. Wiem jedno: na pewno z kuframi motocykl jest bardziej podatny na wiatr boczny. I drugie z obserwacji: Jeśli 3 kufry są za tylną osią to następuje odciążenie koła przedniego co na zakrętach może powodować podsterowność motocykla. Tego się trochę obawiam. Nie mam jeszcze możliwości przeprowadzenia testu mimo ładnej pogody bo od mojego domu do asfaltu jest 150m błota. Muszę jeszcze odczekać aż to wszystko wyschnie, zrobię próbę obciążeniową i powiem jak sprawa wygląda.


Let the good times roll.

Offline

 

#15 2010-03-11 14:22:27

 Doman

Użytkownik

Skąd: Jelenia Góra
Zarejestrowany: 2010-01-23
Posty: 635
Punktów :   
Motocykl: ZR550B , Hornet 919

Re: stelaż pod sakwy

Jazda z kuframi (pełnymi) będzie podobna do jazdy z pasażerem . Na Hondzie mam kufer centralny . Gdy pakowałem go na fuul plus tylne miejsce pasażera to odczuwałem tylko brak mocy . W winklach i na prostej nie ma problemów . Tak prawdę mówiąc to ile kilogramów do nich włożymy? 30 , 40? To i tak mniej niż pasażer . Więc zmian większych nie będzie ale uwaga podczas stawiania na boczną nóżkę . Środek ciężkości robi się wyżej i może się gibnąć .

Pozdreaux


Był Ogar 205, dwa Junaki, Varadero, Vulcan. Gdzie zaczyna się pasja , tam kończy się ekonomia .

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.wielkopolskiots.pun.pl www.serjtankian.pun.pl www.zajefizjo.pun.pl www.starsknights.pun.pl www.legendarnishinobi.pun.pl