Ogłoszenie

Niestety sezon pomału dobiega końca...sporo z nas jeszcze jeździ...pogoda sprzyja :) a zimą będzie czas na rozmowy na forum i dłubanie przy sprzętach

#31 2013-12-04 15:58:55

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6052
Punktów :   39 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Utwardzenie zawieszenia

jeśli masz możliwość zapodania nowych sprężyn - to bym się nie zastanawiał co nowe, to nowe
nie wiem, czy ktoś jeździ na progresach byłbyś chyba pierwszy i byś potem mógł doradzić albo odradzić

ramy rurowe stalowe są ładne, ale niestety skrętne... trzeba się poprostu nauczyć i przyzwyczaić... ja też powymieniałem łożyska, amory z tyłu... jest lepiej w winklach, ale na koleinach i tak nim skręca (dziwne uczucie)

co do plecaczka - nie wiem jakich jest gabarytów, ale powinien zapierać się rękoma w miejscu tankpada (tej naklejki na zbiorniku - o ile masz, a jak nie to zerknij na zdjęcia w necie) Układ rąk "podobny" do takiego jakim robi się masaż serca - czyli skrzyżowane dłonie na płasko
na wyprostowanych rękach przy hamowaniu nie zmęczy się, a Ty nie jesteś dociskany.


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#32 2013-12-04 18:05:28

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Trzebieńczyce
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2320
Punktów :   31 
Motocykl: Jamok350,Jap crap,Zetorex1200

Re: Utwardzenie zawieszenia

Zmień sprężyny na progresy, potem olej. U mnie na razie starcza progres+10 W. 15W + standard+tulejki utwardzające dawał rade przy samotnej jeździe. Każdy ma inne potrzeby.
Pasażerkę naucz obserwacji drogi i pracy nogami. Moja rąk używa do focenia i odmachiwania - trzyma się kolanami i udami. Pracuje jak podczas jazdy konnej


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw

Offline

 

#33 2013-12-04 21:11:06

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Trzebieńczyce
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2320
Punktów :   31 
Motocykl: Jamok350,Jap crap,Zetorex1200

Re: Utwardzenie zawieszenia

Qrde pierwsze słyszę o tej firmie. Jak założysz progresy+10W może być sztywno. Proponuje polatać w normalnych warunkach a nie zimowych - lepsza współpraca jeździec - moto. Tył regenerują w Jaworznie. Opinii nie znam.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw

Offline

 

#34 2013-12-04 21:13:35

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6052
Punktów :   39 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Utwardzenie zawieszenia

taka zona to skarb
Moja zonka caly czas sie nie zapiera...obserwuje droge, a jak spodziewa sie heblowania to dopiero wtedy...normalnie w trasie tez nogami jak plecaczek Yama


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#35 2013-12-05 11:45:21

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 1931
Punktów :   15 
Motocykl: ZR7

Re: Utwardzenie zawieszenia

można trochę zmniejszyć efekt nurkowania przodu jak się najpierw lekko przyciśnie tylny hamulec, a dopiero potem przód - przód wtedy lekko 'siada' i łagodniej reaguje na hamowanie przodem - przydatne nie tylko z plecaczkiem

i tak jak pisał Yama - plecaczek musi się trzymać nogami i wspomagać rękoma w razie potrzeby - moja trzyma mnie po bokach na wysokości pasa - w kurtce mam szerokie pasy do regulacji - jest wygodnie, bo nie krępuje ruchów no chyba, że 'odwinę z garści' to mnie łapie w pół zwłaszcza jak się zapomni...


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#36 2013-12-17 16:50:20

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Trzebieńczyce
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2320
Punktów :   31 
Motocykl: Jamok350,Jap crap,Zetorex1200

Re: Utwardzenie zawieszenia

Są tej samej długości jak ori? Czy tej samej długości jak ori+tulejka? Jak z ilością zwojów?
Bo w 750 w ori masz zestaw sprężyna+tulejka. Jak założyłem progresy od wirtha to były dłuższe od ori+trudniejsze w ściśnięciu. Do tego wyraźnie grubszy drut+z jednej strony zciaśniające się zwoje.

Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2013-12-17 16:57:20)


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw

Offline

 

#37 2016-08-27 12:15:26

 sebastianm

Użytkownik

Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2016-06-16
Posty: 160
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750 99r, Jawa 250 58r

Re: Utwardzenie zawieszenia

Mam ten sam problem. Bardzo miekkie zawieszenie, odpuszczenie gazu powoduje już nurkowanie.
Gdy moto stoi na podstawce centralnej i zawieszenie jest maksymalnie rozciągnięte od uszczelniacza do pułki jest 14.2cm, jak stoi na dwóch kołach, już jest 11cm, a jak na niego usiądę zawieszenie zamyka się do 8.5cm. Przejazd po dziurawej drodze z Vmax 20km/h powoduje zamknięcie zawieszenia do 4cm. Dramat.
Jakie mam opcję?
1. Wymiana oleju na gęstrzy
2. Wymiana sprężyn na fabrycznie nowe oryginały
3. Wymiana sprężyn na progresywne.
Skłaniał bym się do punktu 3 ale zupełnie nie wiem co kupić, co możecie polecić?

Offline

 

#38 2016-08-27 12:47:48

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6052
Punktów :   39 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Utwardzenie zawieszenia

A olej w lagach jest? Może kiedyś wyleciał i go tam poprostu nie ma??


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#39 2016-08-27 14:09:29

 sebastianm

Użytkownik

Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2016-06-16
Posty: 160
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750 99r, Jawa 250 58r

Re: Utwardzenie zawieszenia

Chyba jest....

Offline

 

#40 2016-08-27 14:31:56

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6052
Punktów :   39 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Utwardzenie zawieszenia

To zalej 15W40 ja w swoim 1100 taki zalalem i jest bardziej sztywny, lepiej się prowadzi we winklach


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#41 2016-08-27 15:09:57

 sebastianm

Użytkownik

Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2016-06-16
Posty: 160
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750 99r, Jawa 250 58r

Re: Utwardzenie zawieszenia

Panowie, to nie jest kwestia oleju, ten zawias za mocno nurkuje.
Do wymiany oleju wystarczy wykręcić dolną śrubkę po zewnętrznej stronie lagi? Żeby wykręcić górny korek muszę domontować kierownicę? Trzeba płukać lagi czy zlanie starego i wlanie nowego załatwi temat?

Offline

 

#42 2016-08-27 16:21:06

 JACHOO

Srebrny Zlotowicz                     Moderator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2097
Punktów :   24 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Utwardzenie zawieszenia

Miękki zawias to niestety bolączka Zephyrów. Są akcesoryjne progresy dedykowane do tego motocykla i to już sporo poprawia. Dodatkowo zalanie olejem 15 potęguje odczucie sztywniejszego widelca. Zmieniając poprowadzenie kierownicy możesz na moim przykładzie wykombinować regulację napięcia wstępnego aby dostosować ustawienie do swoich potrzeb i wagi.
Powiem ci że po tych modyfikacjach jestem naprawdę zadowolony z prowadzenia, nawet przy ostrzejszej jeździe. Gdyby jeszcze ten tył poprawić ...


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#43 2016-08-28 08:02:51

 sebastianm

Użytkownik

Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2016-06-16
Posty: 160
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750 99r, Jawa 250 58r

Re: Utwardzenie zawieszenia

Jachoo jak masz to rozwiązane u siebie? Masz sprężyny progresywne i do tego zamontowałeś jakieś pokrętła do wstępnej regulacji napięcia sprężyny? Z czego zaadoptowałeś regulację? Kierownicę zmieniłeś na jakąś akcesoryjną? Bo tam chyba trochę mało miejsca na pokrętło.

Offline

 

#44 2016-08-28 08:46:50

 JACHOO

Srebrny Zlotowicz                     Moderator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2097
Punktów :   24 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Utwardzenie zawieszenia

W dziale galeria masz całą powieść dotyczącą przebudowy mojego moto. Bliżej końca zamieściłem opis modyfikacji zawieszenia. Ja zmieniłem kierownicę na clipony, ale jeśli chciałbyś zastosować ten patent przy oryginalnym sterze to czeka cię wizyta u ślusarza i dorobienie dolnych półksiężyców wyższych o ok 2,5 cm. Sama przeróbka jest stosunkowo prosta jednak najtrudniej jest dostać dobre korki od ZX6 model '95-'97, bo tylko (z tego co wiem) ten model motocykla przy lagach 41 mm miał regulację.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#45 2016-08-28 14:01:05

 sebastianm

Użytkownik

Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2016-06-16
Posty: 160
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750 99r, Jawa 250 58r

Re: Utwardzenie zawieszenia

Domyślałem się że może być problem częściami. Odwiedziłem dzisiaj sklep i warsztat motocyklowy. Gość jak usiadł na kawe to powiedział że to zawieszenie jest niebezpieczne w użytkowaniu:D
Obgadaliśmy temat i Gość stwierdził że najtaniej będzie dorobić tuleje dystansową i podłożyć pod sprężyny. Potem zaproponował wymianę na progresywne. Za całą usługę z częściami powiedział ok 700PLN. Drogo/tanio?

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
jak zrobić pro eq w xenoxMT2 palenie scrolla cs www.demonicangels.pun.pl GraNaruto pun jak kot widzi