Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


  • Index
  •  » HydePark
  •  » Dzięki forum poradziłem sobie z Zephyrkiem.

#1 2011-10-23 13:06:15

 studio_fa

Nowy użytkownik

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2011-03-15
Posty: 6
Punktów :   

Dzięki forum poradziłem sobie z Zephyrkiem.

Witam Wszystkich Przyjemnie. Piszę ten post bo chyba jestem to Wam winien. Nie jestem mechanikiem bo na co dzień mam dużo innej roboty, ale z mechanikami miałem dużo do czynienia z racji dużej liczby różnych, prawie nigdy nowych pojazdów, w moim życiu. Po 7 latach jazdy czoperkiem( 5 tys km) postanowiłem nawiązać do wspomnień z lat 70 tych kiedy trochę jeździłem " na Junaku". W pamięci zapadł mi ogromny motor , który kładł się mocno na zakrętach. Niestety teraz kiedy ważę 2 razy więcej Junak wydaje się być za mały. Wybór padł na Zephyra 1100.Wiedziałem , że nikt nie sprzedaje motocykla bez powodu, dlatego szukałem długo głównie na Allegro. Kupiłem moto z Anglii. Okazało się , że długo stał w garażu, ale nie to był ten powód. Często zalewał 3 cylinder i czasem wyskakiwał 2 bieg. Mechanik do którego najpierw trafiłem miał piękny czysty  zakład. Stwierdził , że trzeba wymienić świece, olej i wyczyścić gaźniki. Kiedy na drugi dzień znowu odpalił na 3, stwierdził  że wszystko co trzeba już zrobił a motocykl to szrot. Trudno mi się było z tym zgodzić bo przebieg to było 19 tys km, a silnik kiedy nie był zalany to chodził jak anioł. Drugi mechanik to był już istny panikarz. Od stycznia do kwietnia opowiadał takie rzeczy, że ktoś inny sprzedałby mu ten motocykl za grosze. Jedyna korzyść to ta , że w końcu po zrobieniu wielu innych niepotrzebnych rzeczy, wyczaił usterkę . Był to przepuszczający kranik. Co prawda za pierwszym razem naprawę kranika za pomocą zestawu naprawczego skopał, ale to już byłem w stanie skontrolować i wyegzekwować . W kwietniu wyjechałem. Zephyr przeszedł wszystkie moje oczekiwania. W strachu przed mechanikami postanowiłem jeździć bez 2 biegu. W internecie zn