Jak w temacie, słychać u mnie na zimnym silniku i wolnych obrotach łańcuch. Ponoć zmora Zephyrów. Czy wie ktoś ile taki łańcuch wytrzymuje km? Interesuje mnie koszt wymiany, a także zasadność wymiany (ponoć nowe łańcuchy po 5.000 km także stukają)?
Offline
z tego co sie orientuje nie ma sensu wymieniac, nie zamontowali napinacza przy tum lancuszku i jak zauwazyles po 5 tys bedzie to samo od nowa, a zeby go wymienic trzeba rozebrac polowe silnika:/
Offline
w serwisowce powinno pisac co ile km sie go powinno wymienic! kurcze w sumie to 50 tys logicznie myslac to moze byc czas wymiany. lukne w serwisowke moze cos znajde
prubowalem cos znalesc ale te serwisuwki sa po niemiecku i nic nie znalazlem
Ostatnio edytowany przez Pudelski7 (2010-02-17 23:30:46)
Offline
??? jak po niemiecku? kolega ma 550 a tam po "angielskiemu" stoi manual.
Niestety nie podają jakiejś konkretnej wartości, sprawdzać należy wyciągnięcie łańcucha. Gdy już sie nie da regulować to wymianka.
W podręczniku: strona 21, 1.7 i strona 27 1.13 Manual Kawasaki ZR550 & 750 Zephyr Fours '90 to '97
Offline
Masz może jakiś namiar ,bo chyba zle szukałem na allegro,a z tego co piszą w larssonie to on pasuje do wielu motocykli i modeli. wpisując (łańcuch wstępnego przeniesienia napędu) nie ma nic na allegro,a łańcuch jest tylko rozrządu pozdrawiam.
Offline
Którego łańcucha szukasz? Bo ten rozrządu jest dostępny na all.... jeżeli tego zdawczego z wału , to na zamówienie ale naprawdę musisz mieć ze 100tyś żeby on nie nadawał się do jazdy . Jeżeli Ci stuka , wali , to jest norma w "kawie" Zobacz filmiki na YT
Offline
Chodzi o ten łańcuch zdawczy,to teraz mnie uspokoiłeś że to jest norma widziałem filmiki na y.t i u mnie jest podobnie wg licznika jest przejechane 47 tyś. silnik nie kopci oleju nie bierze,to może na razie nic nie ruszać?
Offline
Wg mnie wymiana samego łańcucha bez współpracujących z nim części (koła zębate) mija się z celem. Poprawa na kilka tys km i znów to samo - wyrzucenie pieniędzy w błoto. Ale to moje zdanie.
Offline
A zobacz Przemo jak wymieniają łańcuszek rozrządu . Tylko łańcuch a koła zostają Może wtym zdawczym jest podobna opcia
Offline
Jeśli chodzi o rozrząd w samochodach, (łańcuchowy oczywiście) zawsze wymieniasz komplet. Tak samo jak każde inne przeniesienie napędu łańcuchem, czy to w motocyklu czy choćby w rowerze, wymieniasz łańcuch wraz zębatkami. Obydwie współpracujące części zużywają się w podobnym stopniu. Dlatego wymiana samego łańcucha wstępnego przeniesienia napędu w Zephyrze przynosi tak krótkotrwałą poprawę.
Offline