postanowiłem odwrócić zębatke przednią (dzięki wątkowi Antka i podpowiedziom Yamamoto) i troszke zgłupiałem.
Zębatka w 550 jest montowana nie na srubie centralnej tylko przez takie cosik http://www.ebay.de/itm/ZR-550-Zephyr-Ri … 56386d7ffe
No i niby okejka ale u mnie jak dosunę zebatkę do końca wałka na tych frezach i docisnę blaszką to za cholerę tych śrubek nie mogę wkręcić ,efekt jest taki że skręcona zębatka z tą blaszką ma całkiem spory luz i nie dochodzi do końca wałka ,i teraz nie wiem czy tak ma być czy czegoś brakuje po drodze bo poprzedni właściciel coś z paprał lub coś się rozsypało.Dodam tylko że zębatka nie jest symetryczna więc przełożyc jej za bałdzo nie można.
Może Ktoś z Was zmieniał zestaw napedowy w 550 lub samą przednią zebatkę?....i wie jak to powinno wyglądać,a i sam wałek ma nacięcie nie powinno tam być jakieś zabezpieczenie jak to się cholera na tym wałku trzyma ?
No chyba że właśnie to przesunięcie nacięć tych dwóch części ma trzymać na nacięciu wałka ,tylko ten luz zębatki wtedy jakiś duży ???
Ostatnio edytowany przez wojt70 (2012-04-06 21:48:04)
Offline
moim zdaniem powinieneś wymienić zębatkę na nową, a nie kombinować z obracaniem - zębatka majątku nie kosztuje, a to jedna z najważniejszych rzeczy:
http://www.select-shop.pl/zebatka-przed … -2583.html
ja jak wymieniałem zestaw napędowy zapomniałem zagiąć blaszkę na nakrętkę...po 1000km odkręciła się i zginęła...100zł w plecy za nową śrubę i tą blaszkę do zaginania.
Pozdrawiam
Offline
Palasz dzięki tyle że napisałem i tak nie da się jej obrócić ,problem jest w tym że nie wiem czy była poprawnie zmontowana ,według książki nic tam więcej nie widzę ...na dodatek leje za oknem a ja pod chmurka zostałem z bajkiem.
Offline
Jak patrzę na rysunek zębatki z linku Pałasza, to widzę, że ona nie może (nie powinna) być założona odwrotnie , ponieważ z jednej strony jest odsadzona od karteru silnika.
Offline
Nie ,nie chodzi mi o to że była odwrócona ,tylko o to czemu ma taki luz po skręceniu(patrz mój link-zdjęcie z licytacji pokazuje zębatkę z 550 -tki z zamocowaniem )czy za zębatką idzie jakis pierścień,dystans na przykład,u mnie go nie ma,ksiązka tego (moja ) też nie rozkminia ,do tego te dwie śruby pokazuje żeby dokręcać raz 39Nm ,na drugim rysunku 9,8Nm !!!
39 to chyba centralna w 750 sie tak dowala ,bo te małe to zerwę na pewno.
Tak czy siak u mnie ma luz w osi tak z pół centymetra ,to tak jakby złapać koło w celu sprawdzenia luzu na łożysku i latało by tyle na boki ,no nie wiem jak to opisać inaczej.
Offline
Offline
dzięki ,idę obadam raz jeszcze co i jak troche się przeciro...
...no i obadałem upier...jedną śrubę ,więc teraz już na spoko zamawiam nową zębatkę i zobaczę jak będzie po skręceniu
Ostatnio edytowany przez wojt70 (2012-04-07 20:10:49)
Offline
Odkopuję :-D I co tam wymyśliłeś z tym luzem zębatki ? Dzisiaj wracałem z Torunia i przez 250 km Chrobotało mi pod pokrywą przedniej zębatki. Myślałem, że to łańcuch przeskakuje ale jak po powrocie sprawdziłem to okazało się, że zębatka jeszcze żyje i niczego szczególnego tam nie zauważyłem, tylko ten luz zębatki mnie niepokoi :-/ Uruchomiłem silnik bez zębatki i wbiłem 1 2 i 3 i żadnych niepokojących dźwięków nie stwierdziłem. Dodam tylko, że łańcuch już nie da się więcej naciągnąć.
Edit: na wszelki wypadek dzisiaj nasmarowałem łańcuch i... hałas zniknął :-D Nawet nie przypuszczałem, że to może tak hałasować.
Ostatnio edytowany przez Saladin (2012-06-07 23:56:02)
Offline
no właśnie łańcuch strasznie hałasuje jak jest nienasmarowany...
najlepiej psikać co 300km ( w zależności jaki producent i jakie warunki atmosferyczne)
najlepiej jest przyjąć, żeby nie świeciły się ringi łańcucha
Offline
ta zębatka tak jest zamocowana fabrycznie ,z tym smarowaniem to przechlapane ,ja juz smaruje czymkolwiek ,u mnie dodatkowo zauważyłem nie równomierne rozciągnięcie łańcucha ,ogólnie napęd do wymiany
zębatka nie doszła ,wygrana w licytacji,ponoć nie było na magazynie,była z podkładką ,w między czasie wykręciłem upitrana śrubkę ze starej i dałem rowerową na imbus,tyle że dociagałem kluczem dynamometrycznym
Offline