Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2012-04-06 21:18:58

matti-525

Użytkownik

Skąd: Iława
Zarejestrowany: 2011-03-23
Posty: 15
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750 C

Odpalanie

witam. posiadam zephyra 750c z 1991 i mam pytanie.
czy kiedy odpalacie moto po nocy na ssaniu to tez wam wskakuje na 4 tyś obr. ? i jak regulujecie ssaniem to albo spadnie do minimalnych obrotów albo telepie silnikiem jakby miało się zaraz coś urwać ?

oraz jak po jeździe zgasicie moto i po ok 20 min odpalamy go na nowo to obroty są poniżej 1 tyś i żeby było ok to trzeba go wtedy na ssaniu dusić? / mimo że silnik jest ciepły/ pytam ponieważ jak mam takie problemy i proszę o jakąś poradę. pozdrawiam

Offline

 

#2 2012-04-06 21:23:48

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Odpalanie

w 550 ssanie też działa zero jedynkowa ,czyli albo cała ulica nie śpi albo Tobie gaśnie i odnowa,kwestia wyczucia tego pipka od ssania ,niektórzy coś tam kombinowali było na forum gdzieś
co do drugiego problemu to obroty mozesz zwiększyc tą czarną plastikową pokrętką przy gaźnikach z lewej strony ,może to pomorze

Offline

 

#3 2012-04-06 21:52:48

matti-525

Użytkownik

Skąd: Iława
Zarejestrowany: 2011-03-23
Posty: 15
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750 C

Re: Odpalanie

ta pipka od ssania jest masakryczna do wyczucia, i jest dokładnie tak jak ty mówisz "albo, albo" a co do drugiego to na ciepłym jak sie rozgrzeje to trzyma 1100 obr/min, a przejadę się, zgaszę zapalę fajkę, gnaty rozprostuje, odpalam chwilowo jest dobrze, a potem obroty spadają ponizej tysiąca i trzymam na ssaniu mimo że garnki gorące i nie wiem co jest grane, więć regulacja od spodu gaźników nic nie da, kumpel ma suzuki gsx 1100g z 1992 i odpala moto na pół ssania i mu trzyma ładnie 2 tysiączki, po jeździe gaśi moze podejść za 2-3 godziny i moto odpala bez ssania, nie wiem gdzie problem leży ?? chyba że ten typ tak ma, choć to troche banalne tłumaczenie.

Offline

 

#4 2012-04-06 22:11:52

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Odpalanie

nie to coś tam nie hallo ale o tym to nie mam pojęcia(poza śrubką czarną he he)

Offline

 

#5 2012-04-06 23:18:20

skaryf

Użytkownik

Skąd: Katowice;Gliwice
Zarejestrowany: 2011-02-08
Posty: 253
Punktów :   12 
Motocykl: Zephyr 1100

Re: Odpalanie

zawsze możesz rozebrać lewą manetkę i przesmarować dźwignię ssania smarem teflonowym co na pewno zwiększy komfort płynniejszej regulacji wysokości

Offline

 

#6 2012-04-07 06:42:28

 Saladin

Użytkownik

Skąd: Ełk
Zarejestrowany: 2012-02-15
Posty: 123
Punktów :   
Motocykl: CBR 1000f

Re: Odpalanie

Niestety mam podobną sytuację Ssanie działa tak jak koledzy opisali, a kręcenie pokrętłem od obrotów nie wiele pomaga lub wręcz szkodzi. Jak ustawię ok. 1300 to w czasie jazdy słyszę, że nie schodzi z obrotów przy zmianie biegów tylko trzyma w okolicy 3 tys., wtedy ustawiam za niskie (ok 900) i podnoszę je gazem. Manetkę mam przesmarowaną, gaźniki czyściutkie, wszystkie trzy linki przesmarowane. Tracę nadzieję, ze to może działać tak jak powinno

Offline

 

#7 2012-04-07 08:03:18

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Odpalanie

Saladin w moim działa wszystko oki a kupiłem go ponad rok temu i dotąd bez żadnych regulacji ganiam .Poczekaj aż się Koledzy od gaźników (prawdziwi mechanicy)odezwą ,być może związane jest to z regulacją zaworów również. oczywiście oprócz ssania fakt że z czasem idzie się wstrzelić w punkt coraz częściej he he

Offline

 

#8 2012-04-07 09:41:06

bobek

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-03-07
Posty: 35
Punktów :   

Re: Odpalanie

Trzeba się przyzwyczaić lepiej nie będzie. Ja naciągłem sobie linkę ssania i po odpaleniu silnika jak wskoczy na wysokie obroty popuszczam dzwignie bardzo delikatnie tak na 2 tys obrotów. Troche praktyki i da sie to opanować.

Offline

 

#9 2012-04-07 13:40:23

 Saladin

Użytkownik

Skąd: Ełk
Zarejestrowany: 2012-02-15
Posty: 123
Punktów :   
Motocykl: CBR 1000f

Re: Odpalanie

wojt70 napisał:

... ,być może związane jest to z regulacją zaworów również ...

Zawory mam już ustawione, więc  to nie to, króćce ssące też wyglądają ok. Czasami jak zamknę przepustnice linką powrotną to pomaga ale i tak obroty falują. Czasami wydaje mi się, że słychać takie "kichnięcia" z tłumika, świece wymieniał poprzedni właściciel w ubiegłym roku i zrobił na nich ok. 500 km, są ładnie wypalone.

Offline

 

#10 2012-04-07 15:04:37

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Odpalanie

nie wiem może membrany? u mnie jest oki jak już się rozgrzeje to odpala i ładnie schodzi z obrotów ,trzyma równo tyle ile mu ustawię ,odpala na zimnym i ciepłym po bardzo krótkim zakręceniu ,oczywiście na zimnym jak trafię w obroty...

Offline

 

#11 2012-04-07 15:28:41

 Saladin

Użytkownik

Skąd: Ełk
Zarejestrowany: 2012-02-15
Posty: 123
Punktów :   
Motocykl: CBR 1000f

Re: Odpalanie

Membrany są całe - rozbierałem, podobno gdy coś z nimi nie tak to silnik nie chce się wkręcać, a nie schodzić z obrotów. Odpala ładnie, ze ssaniem sobie radzę ale jak już się rozgrzeje i wyłączę ssanie to ciężko trafić w te książkowe 1300 obr/min. Ja się ustawi na postoju to podczas jazdy potrafią skoczyć do 3 tys., słychać podczas zmiany biegów, wtedy ustawiam za niski i schodzi z obrotów tylko np. na światłach trzymam manetką żeby nie zgasł.

Offline

 

#12 2012-04-07 15:28:52

 antek

Użytkownik

Skąd: Srebrna pow. płoński
Zarejestrowany: 2011-01-19
Posty: 365
Punktów :   
Motocykl: ZR 750

Re: Odpalanie

chyba to jednak taka przypadłość, jak odpalam zimny to muszę stać przy motocyklu jak się ubieram i co jakiś czas ręcznie regulować dźwignią ssania obroty, a żeby ta dźwigienka sama nie wracała zakładam gumkę oczywście recepturkę za tą dźwigienkę i za dźiwgienkę od trukawki dopiero jak się porządnie rozgrzeje czyt. 80 stopni to dopiero obroty są takie jakie powinny być czyli około 1 tys. obr. poniżej tej temperatury jest ciężko silnik utrzymać na równych obrotach.

Ostatnio edytowany przez antek (2012-04-07 15:30:30)

Offline

 

#13 2012-04-07 19:51:57

matti-525

Użytkownik

Skąd: Iława
Zarejestrowany: 2011-03-23
Posty: 15
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750 C

Re: Odpalanie

na moje to musi to być jakaś przyczyna mechaniczna że to tak działa, tylko znając zycie to jest pierdoła, a jak wiadomo pierdołę najgorzej znaleźć.
wierzyć się też nie chcę żeby inżynierowie z kawasaki tak to niedopracowali, że aż jest taki problem, sa starsze maszyny których silniki prscuja bez zastrzeżeń. tak samo jak z tym łańcuszkiem przeniesienia napędu że dzwoni, kumpel ma starą suzuki 4 cyl, nie pamietam dokładnie modelu, ale babcia jak nic,  i tam nic nie dzwoni i chodzi płynnie. bo się łańcuszek rozciąga, ile się rozciąga? tłumaczenie przypadłość tego modelu, że tak ma i tak bedzie. przypadłość może i tak, ale napewno do wyeliminowania. kawasaki zr7, silnik tej samej pojemności, tylko deczko młodszy i jest ok, może gdyby od innej wersji zalożyć łańcuszek to by zdał egzamin, u mnie  naszczescie go tak nie słychać, ale az mnie korci zeby spróbować i dopasowac od czegoś innego, tylko że brak czasu robi swoje, pozdrawiam i czekam na pomocne sugestie.  wesołych świąt.

Offline

 

#14 2012-04-07 22:40:41

krowa

Użytkownik

Skąd: Grodzisk Maz
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 230
Punktów :   

Re: Odpalanie

Ja mam identyczne problemy z gazem jak matti-525. Jak bym ja to mówił! Spr. juz wszystko: zawory, świece, gaźniki, membrany, silnik - bylem w serwisie autoryzowanym. Wszystko wydaje się ok a takie historie mam co chwilia. I kiedys jak sprzedam Zephyra to wlasnie glównie dlatego ze bede miał dość pieprzenia sie z tym gazem.

Takich problemów nie mają dopiero właściciele najnowszych zephyrół i zr7, gdzie wprowadzili podgrzewane gaźniki oraz napinacze łańsuchów . . .

No ale co do silników, to nie wiem czy wiecie ale ich konstrukcja wywodzi sie z lat siedemdziesiątych i od tamtych czasów produkowana był prawie bez zmian.

Offline

 

#15 2012-04-08 08:37:53

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Odpalanie

mój jest z 93 czyli podgrzewanych gazników nie ma i poza ssaniem nie mam żadnych problemów,po chwili na ssaniu ruszam i po stu metrach wyłączam ,przez jakis czas mam za niskie obroty tak z 800 i wtedy słychać grzechot ,potem wchodzi pomalutku coraz wyżej do 1300 i jest oki,przebieg prawie 40tys.
Ja jak sprzedam to ze względu na brak mocy ,ewentualnie smarowanie łańcucha i tu dwa typy ntv 650 taki osiołek albo thundercat ,zupełnie inna bajka ,ale w sumie fajny szybki turystyk,problem ze smarowaniem pozostanie heh,
no ale jak Krowa piszę konstrukcja dość stara i ma swoje wady ,ale mi osobiście jeździ się całkiem fajnie

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.narutowalka.pun.pl www.masters-of-mma.pun.pl www.aghgpz.pun.pl www.pokemon-heaven.pun.pl www.ovb-zdw.pun.pl