Ile pali ile łyka i jak przy tym bryka u mnie spalanie jest jak drugie śniadanie minimalne raz było 5,5 ale sie szybko utleniło ogólnie wychodzi 6,6 i ma ochotę więcej jeść ... znaczy pić żeby jechać żeby żyć więcej trasy mniej miasta rzecz jasna.... Ale powiem krótko do synchronizacji mam gaźniki więc to może sa tego spalania nawyki zimą je rozbiorę membrany oblukam tu zajrzę tam postukam a na wiosnę przeprowadzę synchronizacje i zobaczymy czy spalanie bedzie bardziej pod śniadanie czy pod kolacje żeby tylko nie było śniadanie z obiadem za jednym przysiadem
Offline
sluchajcie ludzie, jest mozliwe spalanie 11 l./100 km ? ja lubie odkręcić ale dzis przezylem szok gdy po 140 km braklo mi paliwa. oczywiscie brakło w polu a nie w poblizu stacji
Offline
mnie srednio pali ~8 - tylko miasto i tylko do pracy i powrot, a do tego krotkie odcinki wiec nie ma jak sie dobrze zagrzac. W porywach do 10 na 'placu zabaw' wiec pewnie i 11l jest mozliwe
Offline
@ becker- trochę dużo kiedy regulowałeś zawory i gaziory?
Offline
to moj 1100 tyle nie pali... chyba czas najwyzszy na regulacje :-) ale faktycznie 140km to malo...a paliwo gdzie indziej nie ucieklo?
Offline
wcielo mi posta , wiec napisze jeszcze raz : nie wiem gdzie sie podziewa benzyna . ale po grzebaniu w gaznikach i wymianie jednej membrany cieżko wyregulowac wolne obroty, skaczą. cięzko wyregulować również ssanie jak odpalam na zimnym, kazdy nawet minimalny ruch wajchą powoduje albo skok obrotów do 3-4 tys albo spadek do zera i gasnie - czy tez tak macie przy odpalaniu?
nie jezdze dlugich tras, raczej miasto i raczej drogi 2-3 pasmowe wiec jest gdzie odkręcic i odkręcam, 100-120 rzadko mi się zdarza tak wolno jezdzic, nie regulowalem gazników bo sprzet mam od 2-3 miesięcy i w zasadzie walczylem zeby nie gasł na wolnych, dalem do sprawdzenia i wymiany króćców ale mechanik powiedział, ze króćce szczelne tylko ta membrana była strzelona, teraz juz wymieniona. cały czas mam problem w ustawieniem wolnych obrotów, bo albo jest na granicy zgaśnięcia albo leci na 2-3 tys., regulacja obrotów śrubką na dole pod gaźnikami niewiele daje bo nie potrafię wyczuć tego najodpowiedniejszego momentu, kiedy jest "dość". czytam ze koło 8 l./100 km jest prawie norma więc może jak mi tak te obroty wariują i jezdze troche szybciej niz większość to moze jednak jest możlliwe ze 11 l./ 100 wciąga z baku. wczoraj na stacji przejechane 140 km i nalałem 15,5 litra prawie pod korek
Offline
czyli z opisu wywnioskowałem, że jeździsz ostro - więc powinien wtedy spalić koło 8 litrów, ale raczej nie 11 - no chyba, że do odcinki dajesz na każdym skrzyżowaniu
regulacja gaźników to podstawowa podstawa i od tego zacznij - tym bardziej, jak membrana była wymieniana i gażniki rozbierane.
dobre synchro i problem powinien zniknąć.
Offline
Moja 750 ostatnio spaliła 6l na 100km na trasie. Jazda normalna, koło 100km/h, przy czym ruszałem dość żwawo i nie bałem się odkręcić przy wyprzedzaniu. Jakbym jechał spokojniej, to pewnie bym do 5,5l zleciał, ale ciężko mi sobie wyobrazić aby zejść poniżej tej liczby.
Takie pytanko pomocnicze, ile jesteście w stanie przejechać na rezerwie? Jestem ciekaw maksymalnego zasięgu u mnie, maksymalnie na baku przejechałem 240km, nie wliczając rezerwy. Przy delikatnej jeździe i łącznie z rezerwą, zasięg 300km jest osiągalny?
Offline
hehe ja już od dawna mam zamiar wziąć z 2 literki paliwka w butelkę i sprawdzić max zasięg... 2x zdarzyło mi się kawałek pchać zephyra i teraz już jak tylko załącza się rezerwa, to czem prędzej szukam stacji...
750 przy zachowaniu "eco-drivingu" do 4,5l/100km byś zszedł.
najważniejsze to:
- odpowiednie ciśnienie w oponach,
- najszybsze rozpędzenie się do żądanej prędkości przelotowej,
- hamowanie silnikiem
- utrzymywanie stałej prędkości w trakcie jazdy
dzięki tym zasadom do 5l/100km powinieneś zejść zachowując frajdę z jazdy (szybkie starty, v przelotowa =120km/h)
oczywiście przy założeniu, że gaźniki są ładnie zsynchronizowane
Offline
Dobry pomysł z paliwem w butelce, będę musiał tak zrobić. Zatankuje pod korek, pojadę ile się da moim normalnym stylem, jak zdechnie to popatrzę na licznik przebiegu - i będę wiedział, kiedy szukać stacji. A gaźniki były regulowane pod koniec poprzedniego sezonu, a zrobiłem ledwie 1k, więc się nie powinny rozregulować.
Offline
Mnie 750 w cyklu wyłacznie miejskim przy założeniu rozgrzewania silnika aż do ustabilizowania obrotów wychodzi równo 7l/100km
Przed sezonem była robiona regulacja i synchro gaźników i regulacja zaworów.
Jako że wskaźnik poziomu paliwa niestety nie działa i to niestety nie z winy czujnika w baku to raz zdarzyło mi się że paliwa brakło ale Zephyrek był na tyle dobrze wychowany że zgasł dokładnie w momencie jak dojechałem do domu . Żeby nie było tak słodko to przekręcenie kranika w pozycję rezerwy ku mojemu zdziwieniu nic nie dało. Po demontażu kranika okazało się że z jakiś nieznanych przyczyn nie mam rurki dla pozycji standardowej czyli rezerwy nie ma.
Offline
KubaEOP jak wracał z Wrześni ze zlotu to spalił mu 4,5l/100km
ale chyba prędkości były niewysokie - pewnie sie sam wypowie, jak przeczyta
Offline
550 ką 4,5L/100km to bez żadnego problemu. Bez emeryckiej jazdy i eco,eco, fakt że moja prędkośc przelotowa to coś miedzy 90 a 110 km/h
teraz 800ka na trasie wyszła 6,1 z plecakiem, co tez uważam za dobry wynik. Wiadmo ze jak kręcisz to pewnie i 11 pożre bydle
Offline
Ostatnia przejażdżka mnie powaliła bo zrobiłem 102 km i uzupełniłem paliwo w zbiorniku. weszło tylko 4,5 litra paliwa. Niebywałe. Faktem jest, że raz tylko na krótki czas rozpędziłem się do 100 km/h. Utrzymywałem prędkość w granicach 80 km/h
Offline
Mi zawsze, nieważnie od stylu jazdy wychodzi około 6l, raz tylko jak zapiep... ponad 200 km/h przez dłuższy czas po autostradzie to podeszło pod 9l.
Offline