Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#16 2012-06-25 21:40:07

siwy

Użytkownik

Skąd: Chorzów
Zarejestrowany: 2011-02-10
Posty: 152
Punktów :   
Motocykl: ZEPHYR 1100

Re: Kontrolka smarowania

wojt coś sie tak zagrzał po co te kur.... może i racja z tym niemcem, tylko pytanie powstaje kolejne czy ten niemiec chciał go sprzedać (w co nie wieże)czy oddać na szrot, skąd wyciągnął go cwany polaczek.

Ostatnio edytowany przez siwy (2012-06-25 21:40:54)

Offline

 

#17 2012-06-25 21:46:32

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Kontrolka smarowania

przepraszam nie chciałem żeby to tak wyszło ,zły jestem ze musimy ,większość z nas, bujać się motongami z którejś tam ręki ,co prawda ma to swój urok ..tak czy siak nie bierz tego do siebie

Offline

 

#18 2012-06-25 21:55:42

siwy

Użytkownik

Skąd: Chorzów
Zarejestrowany: 2011-02-10
Posty: 152
Punktów :   
Motocykl: ZEPHYR 1100

Re: Kontrolka smarowania

spoko dla tego ja mam zepa od 10 lat i choć było sporo kupców za naprawde ekstra kase nie sprzedałem by sie nie wpierniczyć na mine jak z GS 500. Tak czy inaczej wydaje mi sie że trzeba rozkopać motor albo popchnąć dalej bez kontrolki. nie zalecam.

Offline

 

#19 2012-09-09 16:34:58

tomekm74

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-06-17
Posty: 8
Punktów :   

Re: Kontrolka smarowania

Dzieki za podpowiedzi była wina pompy olejowej zmieniłem na inna i jest OK

Offline

 

#20 2012-09-09 19:17:49

 speedward

Platynowy Zlotowicz

Skąd: woj.lubelskie
Zarejestrowany: 2010-10-06
Posty: 1256
Punktów :   15 
Motocykl: Kawa ZR 1100

Re: Kontrolka smarowania

gratulacje.ile kosztowała?jak sprawdzone ze to wlasnie to było padniete?


Perła? Jasne!

Offline

 

#21 2015-05-09 12:10:07

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Kontrolka smarowania

Odkopię trochę temat bo mojego Zephyra 750 spotkała podobna przypadłość. Na zimę całkowicie sprawne technicznie moto rozebrane w celu położenia nowego lakieru. Przy silniku ruszane jedynie: miska olejowa (zmiana uszczelki) oraz lewa pokrywa boczna (wymiana simeringów dźwigni zmiany biegów i wałka przedniej zębatki łańcuchowej). Motocykl ponownie zmontowany, wsadzony nowy filtr oleju, wlany nowy olej Castrol 10W40, Zephyr odpalony i ... po rozgrzaniu na niskich (jałowych) obrotach zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Po zwiększeniu obrotów kontrolka gaśnie. Na zimnym silniku pomimo niskich obrotów kontrolka nawet nie mrugnie. Obawiam się najgorszego czyli panewek, jednak okoliczności w jakich powstał problem dają mi do myślenia ponieważ kończyłem sezon z całkowicie sprawnym silnikiem (nawet po zgaszeniu ciśnienie zapalało się dopiero po chwili a zdarzało się że gasło nawet przy kręceniu samym rozrusznikiem podczas odpalania.
Stąd moje pytania bo może ktoś z was przechodził już podobne perypetie:
- czy nowy olej może być tego powodem (nie wiem co było wlane wcześniej przez poprzedniego właściciela, może jeździł na mineralnym a półsyntetyka już nie trawi).
- czy jest możliwość że nowy filtr oleju może powodować zakłócenia
- może poprostu usterka czujnika (gdzie on się właściwie znajduje)
- gdzie w 750 podpiąć manometr w celu pomiaru ciśnienia (wiem z serwisówki ze powinno ono wynosić 2,0 - 2,5 bara przy 4000 or/min)
Ewentualnie inne sugestie, bo za tydzień zlot a tu pojawił się problem który może mnie uziemić
Czytałem gdzieś że zbyt duża temp. oleju powoduje że staje się tak rzadki że pompa nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia, dlatego nasuwa mi się wątek temperatury bo pomimo spuszczenia oleju po odkręceniu chłodnicy była jeszcze pełna (olej z niej nie spłynął) więc może nie napełniła się samoczynnie nowym (jest zapowietrzona) i powoduje to brak chłodzenia.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#22 2015-05-09 12:50:11

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Kontrolka smarowania

Dziurkę do pomiaru ciśnienia masz pod pokrywką impulsatora(ta od zapłonu).
Ktoś ostatnio nawet takiej śruby szukał. To jest śruba z o-ringiem(w 550 przynajmniej).
W Haynesie nazywają to Oil Gallery Plug.

Tu masz wyciąg z Haynesa na temat pomiaru ciśnienia.
http://pdabrowski.ovh/moto/olej.jpg


Na tym rysunku zaznaczyłem te śruby (tak są po obu stronach, ale Haynes wspomina o tej po prawej) na czerwono.
Na niebiesko masz czujnik ciśnienia oleju. Do tego w rocznikach 93 i 94 w wersji UK masz czujnik wkręcony zamiast tej śruby do pomiaru. Pokazane w prawym dolnym rogu rysunku.
Rysunek dotyczy 750'tki. Zaczerpnięty z EPC.
http://pdabrowski.ovh/moto/gallery.jpg


PS. Wiele osób narzeka na Castrol'a. Ja mam u siebie Motul'a 5100 MA2 10W40 i wszystko gra.
Nie kupuj olejów na allegro, często są podróbki. Lepiej zakupić w stacjonarnym sklepie, chyba, że ten sklep sprzedaje na alledrogo.

Fotka poglądowa o jaką śrubkę chodzi . Z 550 ale w 750 powinno być podobnie.
http://pdabrowski.ovh/moto/gallery1.jpg

Ostatnio edytowany przez piodabro (2015-05-09 13:00:21)

Offline

 

#23 2015-05-11 11:52:13

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Kontrolka smarowania

Chłodnica oleju odpada na bank, bo w moim rozkręcałem rurki do polerowania wiec olej zleciał cały, a po zalaniu i odpaleniu zassał w sekundę. stawiałbym na oringi w filtrze i/lub w misce olejowej. może się podwinął.

Offline

 

#24 2015-05-11 12:32:37

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Kontrolka smarowania

Dzięki Rafi068 za cenną sugestię. Też mi się wydawało mało prawdopodobne żeby olej nie potrafił wypchnąć powietrza z chłodnicy ale zastanawiałem się nad tym ponieważ po skończonej jeździe kiedy silnik był gorący sama chłodnica była zimna a powinna mieć mniej więcej temperaturę oleju. Sprawdzę też jak sugerujesz oringi filtra.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#25 2015-06-03 15:47:23

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2629
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Kontrolka smarowania

Problem zażegnany !!! Napiszę co było przyczyną bo być może ktoś będzie maił podobny problem, a forum ma być w końcu kopalnią wiedzy dla posiadaczy Zephyrów.
Pomiar ciśnienia wykazał 1 - 1,2 bara przy 4000 obr/min. Prawidłowy wynik to ok 2 - 2,5 bara. Wyeliminowało mi to uszkodzony czujnik. Kolejna na liście awarii była pompa olejowa. Aby ją zdemontować trzeba odkręcić miskę oraz pokrywę sprzęgła i kosz sprzęgłowy.
Po zdjęciu miski olejowej naszym oczom ukażą się (albo jak w moim przypadku podczas wymiany uszczelki nie ukażą) trzy okrągłe gumowe uszczelki średnicy ok 1,5-2 cm. Znajdują się one na wyjściu pompy olejowej, na wejściu do magistrali obok filtra oraz na wejściu do gniazda przy rurkach chłodnicy. Wszystkie one po odkręceniu miski trzymają się na słowo honoru w swoich gniazdach i istniej prawdopodobieństwo ich wysunięcia lub całkowitego wypadnięcia, a że znajdują się od góry to uwierzcie mi że naprawdę można tego nie dostrzec. U mnie wysunęła się częściowo uszczelka pompy i po ponownym założeniu miski nie uszczelniała dokładnie połączenia pompa-miska i część oleju zamiast do prawidłowego obiegu trafiała z powrotem do miski. Kiedy odkryłem walniętą uszczelkę uznałem że na 90% ona była przyczyną wariacji kontrolki, dlatego nie wymieniając pompy a samą uszczelkę poskładałem wszystko w całość, zalałem ponownie olejem 10W40 i odpaliłem silnik. Po rozgrzaniu kontrolka nie zapaliła się jak poprzednio na niskich obrotach więc domniemam że już wszystko wróciło do normy. Dzisiaj korzystając że pojechałem moto do pracy, podłączyłem się ponownie do ciśnieniomierza który pokazał wynik 2,1 - 2,3 bara. Zatem stwierdzam ponownie: Problem zażegnany
Jeszcze jedna sugestia dla zakładających miskę olejową. Dookoła otworu na filtr w misce znajduje się rowek na oring. Uważajcie aby on też nie wpadł wam z tego rowka podczas montażu.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#26 2015-06-03 21:56:03

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Kontrolka smarowania

2,3 bara - to masz silnik w super kondycji:) Huzar nakręci jeszcze kilometrów:)

Offline

 

#27 2015-06-03 23:28:19

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6449
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Kontrolka smarowania

Czyli po raz kolejny okazała się blahostka dobrze, że tak się skończyło


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#28 2015-06-04 11:04:17

 speedward

Platynowy Zlotowicz

Skąd: woj.lubelskie
Zarejestrowany: 2010-10-06
Posty: 1256
Punktów :   15 
Motocykl: Kawa ZR 1100

Re: Kontrolka smarowania

Niezly numer.


Perła? Jasne!

Offline

 

#29 2015-06-04 12:11:34

 5eba

Złoty Zlotowicz                          Administrator

Skąd: Grajewo/Podlasie
Zarejestrowany: 2010-11-11
Posty: 1717
Punktów :   
Motocykl: 1100 '93

Re: Kontrolka smarowania

huzar juz zdrowy, pieknie!


Zephyr 4ever

Offline

 

#30 2015-06-04 13:59:39

 kalizephyr

Użytkownik

3783826
Skąd: okolice Rezszowa
Zarejestrowany: 2010-04-02
Posty: 169
Punktów :   
Motocykl: KAWASAKI ZEPHYR 750

Re: Kontrolka smarowania

Chyba mam problem, właśnie ta śruba o której jest mowa tylko że pod alternatrem jest u mnie pęknieta. Uszczelniłem ją i nie kapie ale chyba będe mósiał poszukac nowej. Jakim przyżądem mierzy się owe ciśnienie ??


Trzymaj motor mocno w ryzach, abyś nie wszedł w kontakt z glebą – od tego są maszyny rolnicze.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.faniasg.pun.pl www.avatar2009.pun.pl www.envoysofsky.pun.pl www.sitegothic.pun.pl www.saifirani.pun.pl