Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2012-09-04 21:39:34

vassago

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-04-28
Posty: 19
Punktów :   

trzy z pierwszych pięciu postów tutaj

panie i panowie...tak jak w tytule różne problemy prawie zero rozwiązań które zdecydowanie rozwiązały problem jedynie wskazówki.dodam że piszczenie w tylnym kole które podejrzewałem że może być związane z łożyskami okazało się że wystarczyło naciągnąć łańcuch i przestało...do tego okazało się żę pomimo iż łańcuch i zębatki oraz dodatkowo zabezpieczenie zostały wymienione na nowe to po dwóch miesiącach o około 4tyś km zębatki są zjechane a w przedniej zębatce to zabezpieczenie (a'la agrafka) jest przestawione i nie nachodzi na tą małą zębatke wręcz jest poza nią (str.142 obrazek 14.2d z manuala ) a na dodatek "wspaniały" pan mechanik  zakładając nowy łańcuch założył go za długiego i naciągnięcie łańucha regulowane tylnim kołem jest już ustawione za połową!!!!i teraz moja prośba do was o sugestie,co myślicie,co zrobił nie tak "wspaniały" i czy to wszystko może mieć wpływ na to że nadal pali mi się kontrolka biegu neutralnego pomimo iż pokonuje kolejne kilometry .bo jutro musze z nim powalczyć
ps.tak z góry sory za post.wielu może go uznać za głupi marnujący tylko "atrament"...ale i tak dzięki...pozdro

Ostatnio edytowany przez vassago (2012-09-04 21:42:41)

Offline

 

#2 2012-09-04 21:47:11

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6449
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: trzy z pierwszych pięciu postów tutaj

Forum jest po to, żeby pisać wiec ostatnie zdanie jest niepotrzebne

Na wstępie zacznij od poszukania prawdziwego mechanika, bo tych "panów Władeczków" ci u nas dostatek...
na pewno w Twojej okolicy jest dobry mechanik - podpytaj innych kolesi co śmigają na moto - wszak dobre zdanie to najlepsza reklama...

widzę, że masz sporo problemów ze swoją maszyną.
Życie mnie nauczyło, że olbrzymi z pozoru problem okazuje się przeważnie błahostką...
Trudno cokolwiek stwierdzić po opisie...zapodaj może kilka zdjeć i na pewno jakieś wprawne oko zauważy pewne nieprawidłowości...
z tą kontrolką na 99% jakieś zwarcie...


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#3 2012-09-04 22:10:50

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: trzy z pierwszych pięciu postów tutaj

te zabespieczenie, o ile wiem o co Ci biega-zabespieczenie zebatki na dwóch śrubach,tak ma być u mnie też ta zębatka z deka lata ,tak to skośnokie wymyslili, łańcuch powinien wytrzymać trochę więcej he he niż 4tys., albo lipa zamiennik albo za rzadko smarowany,zasada jest taka że jak się świeci to lipa,co do tego kabelka zmasowanego luzu to nie ma co szukać winnego tylko naprawić ,mechanika to lepiej zmień,

Offline

 

#4 2012-09-04 22:22:21

vassago

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-04-28
Posty: 19
Punktów :   

Re: trzy z pierwszych pięciu postów tutaj

ale czy te ząbki nie powinny nachodzić na siebie??

Offline

 

#5 2012-09-04 22:42:11

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: trzy z pierwszych pięciu postów tutaj

ząbki na podkładce i na zębatce są lekko przesunięte, na tym polega to zabezpieczenie,ja jak próbowałem to dociągnąć do równego to urwałem śrubę he he,
http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=647 tu masz troszkę otym

Ostatnio edytowany przez wojt70 (2012-09-04 22:44:46)

Offline

 

#6 2012-09-05 10:33:41

 dobrzan

Użytkownik

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-01-25
Posty: 101
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550 '92
WWW

Re: trzy z pierwszych pięciu postów tutaj

Vassago, jeśli chodzi o kontrolkę luzu i gasnący silnik przy zasprzęglaniu masz ewidentnie problem z elektryką - chłopaki pisali Ci juz o tym wielokrotnie.
Poprostu sprawdź przewody, złączki i wyłączniki - jest z tym troche pieprzenia ale podstawowa wiadza i miernik wystarczy. Jest to bardziej robota dla elektryka niż mechanika

Jeśli chodzi o napęd to nie powinien się zużyc w 2 miesiace. Albo kupiłes gówniany, albo masz cos spierdzielone.
Z twoich postów  wszystko wydaje mi sie jakieś dziwne. Zmierzyłeś zużycie tego łańcucha? podaj długość jego 21 członów? Podstawiłeś chociaż moto tak żeby miał koło uniesione i sprawdziłeś jak się wszytsko obraca? Czy stawia duży opór albo wydaje dziwne dżwieki. Możesz zdemontować tylny zacisk i zobaczyć jak wtedy idzie.

Nie podoba mi się "obsmarowywanie" mechanika, beż opisania żadnych konkretów.

Pozdro!

Offline

 

#7 2012-09-05 12:05:05

vassago

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-04-28
Posty: 19
Punktów :   

Re: trzy z pierwszych pięciu postów tutaj

jeśli chodzi o łańcuch i zębatki-to tutaj w tym wypadku zdałem się na warsztat.w serwisie-teoretycznie poważnym w stargardzie,gdzie polecało mi go kilku znajomych.szef tegoż warsztatu powiedział że jak najbardziej mogę kupić wszystko ale on może zrobić to również policzy oczka na łańcuch posprawdza wszystko dokładnie.było tylko 100zł drożej u niego niż ten sam lub podobny zestaw na allegro który ja chciałem kupić-jtg bodajże...dla świętego spokoju i żeby nie mieć tego na głowie zdałem się na warsztat.dodam że dodatkowo chodziło mi o to żeby w takiej sytuacji nie mógł powiedzieć że to ja ch...owy zestaw kupiłem i to moja wina.całkowicie na niego się zdałem.motor przed odbiorem był na podnośniku i chodził normalnie.tak jak pisałem mechanik-mechanicy to nie jakaś domówka tylko warsztat który ma duży ruch i zajmuje się naprawdę sporą ilością napraw...w okolicy stargardu to bodajże jedyny warsztat gdzie msz wyważarkę do kół...a jeśli chodzi o "obsmarowanie" mechanika to tak nie do końca nie ma żadnych konkretów a moje słowa o nim w żadnym wypadku nie są obraźliwe tylko fakty!może złośliwe ale człowieka szlak trafia....ps.byłem dziś u nich i zaproponowali że ściągną cały zestaw i wyślą na gwarancje.oczywiście to się wiąże że z 2 tyg.nie będę miał motoru a wypwdku gdy to jest mój transport do pracy to tak nie za bardzo mi teraz odpowiada

Offline

 

#8 2012-09-05 12:29:11

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6449
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: trzy z pierwszych pięciu postów tutaj

no jak masz mozliwość reklamowania to reklamuj... nie ma się co zastanawiać...musisz tylko inny transport sobie skołować...


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#9 2012-09-05 12:34:07

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2645
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: trzy z pierwszych pięciu postów tutaj

A smarowałeś łańcuch?
A nie był za mocno naciągnięty?
W 750 skracałem ale o jakąś śmieszną ilość ogniw chyba 5 albo 3 ( wymieniałem też zębatkę na większą ).
Albo sam policzysz ogniwka i z reklamacją do mechanika. Być może gość zapomniał ( też jest człowiekiem ).
Tak samo z elektryką. Przejrzałeś te kostki/kable/wyłączniki? Przemierzyłeś? Z tego co pamiętam to moto stało, więc woda i ruda mogły się wszędzie dostać.
Co do porad. Nikt z nas ( z tego co wiem ) nie widział Twojego moto na oczy. Szukam ( y ) dzieląc się wiedzą jaką sami posiadamy.

Ewentualnie proponuję ściągnięcie Haynesa i zrobienie samemu - i będziesz jechał po sobie a nie po mechaniku,bo tego nie lubię.
Ja jadę po swoim czyli po sobie i mogę powiedzieć o nim wszystko:D


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#10 2012-09-05 13:26:28

 dobrzan

Użytkownik

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-01-25
Posty: 101
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550 '92
WWW

Re: trzy z pierwszych pięciu postów tutaj

Możesz kupić nowy zestaw, wymienić, a stary wysłać na reklemację. Jak uznają gwarancje to sprzedasz zestaw który dostaniesz

Ja bym się jednak upewnił czy rzeczywiście łańcuch i zębatki są zużyte a potem zastanowił się dlaczego się zużyły.
Może wypłukałeś smar z łańcucha albo jezdziłeś dużo w terenie, po błocie w deszczu itp i dlatego się zużył.

PS. Nie ma nic nadzwyczajnego w tym ze po zamontowaniu nowego napędu, regulacja naciągu łańcucha jest w połowie zakresu

Offline

 

#11 2012-09-05 13:42:19

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: trzy z pierwszych pięciu postów tutaj

części to chyba mimo wszystko najlepiej samemu kupic, i po sprawie ,łańcuch-zestaw did albo rk , wieksze prawdopodobienstwo że załozą to co chcesz, chociaz mój mechaniko -odporny kumpel zostawił w warsztacie 4 amorki ,a pół roku później przy sprzedazy okazało sie ze nikt starych nawet nie dotknał heh, no ale to skrajny przykład, co do obsmarowywania to chyba z deka przesadzacie,jak chłop nie jest do konca zadowolony to zmienia i po sprawie,z mojego doswiadczenia wynika że czym większy serwis tym wieksza zlewka,chodzi o auta bo mój motocykl od momentu zakupu mechanika nie widział i może dlatego tak ładnie smiga,
ostatnio trafił mi się przez przypadek swietny mechanik samochodowy na Kaszubach,malutki warsztat ,małe miescina ,ale wszystko czyste , poukładane ,samochód zrobiony na umówioną godzinę /wymiana tarcz klocków ,oleju i przegubu , jestem bardzo zadowolony i chętnie do niego wrócę ,szkoda że nie dłubie w motocyklach,
co do wyważarki do kół motocyklowych z tego co wiem wystarcza odpowiednie stożki,choć generalnie to u nas jest problem z tym wyważaniem
ale skoro Ci ten serwis polecali to może faktycznie masz coś zrąbane ...motocykl stał ,w moim odczuciu to najgorsze co może się zdarzyc poza dzwonem

Offline

 

#12 2012-09-05 21:19:50

vassago

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-04-28
Posty: 19
Punktów :   

Re: trzy z pierwszych pięciu postów tutaj

dziękuje za krytykę i pomoc...jutro prawdopodobnie kupię drugi zestaw bo jak pisałem muszę mieć czym jeździć.a ten zużyty warsztat wyśle na gwarancje.na pewno przyda się drugi zestaw bo jak pisałem dużo jeżdżę więc i tak po następnym sezonie były by do zmiany...
łanuch rzeczywiście mógł być za mała smarowany ale nie była na pewno za mocno naciągnięty co najwyżej na koniec był już za luźny.łańcuch i zębatki mają niecałe dwa miesiące i około 3 tyś km więc ich zużycie moim skromnym zdaniem nie powinno być zbyt duże(motor ma 50KM a ja osobiście traktuje go delikatnie,na czerwone nie wchodzę a wręcz do 8 rzadko dochodzę,max 140km/h czasami przy wyprzedzaniu więcej...) zębatka jest tak zużyta że mechanik który oglądał go dziś-prawdopodobnie to on zakładał-stwierdził że jest do zmiany,zęby są niesymetryczne i takie"łezki" ,miecze.
elektryką zajmę się na dniach i na pewno napiszę co było przyczyną...dzięki pozdro

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.medabots.pun.pl www.avilla.pun.pl www.hustla.pun.pl www.eternalwinners.pun.pl www.rodowody.pun.pl