Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2012-10-02 16:27:20

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

DISEL

Ponieważ zbliża się zimno i zmuszony będę zostawić na jakiś czas dwa kółka ,a dygać trzeba, więc wpadłem na genialny pomysł  zakupienia diesla.wcześniej naturalnie muszę sie pozbyc primery 2.0 benzyna,ale do tematu.
W życiu nie miałem samochodu z silnikiem wysokoprężnym i nie wiem czy to do końca dobry pomysl ,tym bardziej że auto ma byc uzywane.
Rozważane modele to V40 Volvo (silnik renault,podłoga carisma tylko znaczek chyba tej firmy-ale ładnie wygląda he he), mazda 2 1.4 (silnik tez siakis francuz reszta fusia z fordem-trochę mała ,ale ma mało palić przecież) i tu mi się pomysły kończą .więc jak ktoś miał styczność z tymi dwoma lub ma jakieś inne pomysły to piszcie , przy okazji ożywimy z deka forum A wszystko ze znaczkiem VW odpada raczej ,miałem kiedyś golfa 1 i od tamtego czasu snie moge na te auta patrzeć,może mało obiektywnie ,wiem.
Oczywiście odwiedziłem fora tych modeli ,ale strach się bać ,naprawdę aż tak zle? to koło dwumasowe ,to wtryski ,pompa--- wychodzi że to tylko stoi po warsztatach!!!

Offline

 

#2 2012-10-02 17:01:50

 JONy

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Magnuszew
Zarejestrowany: 2012-06-15
Posty: 936
Punktów :   14 
Motocykl: 550,750,1100,ZR7...były

Re: DISEL

Z tanich i małych aut to miałem kiedyś Pełgota 106 1,5D. Były też 1,4TD i były jeszcze lepsze. Miałem tylko problem z pompą wtryskową ale kupiłem kpl naprawczy i dałem do regeneracji i chyba 700zeta mnie to wyniosło. Była to pompa Lucasa i te są nietrwałe praktycznie we wszystkich dieslach. Z pompą Bosch problemów nie ma. Do dziś mam sentyment do Lwa
Tylko w zimę diesel lubi płatać figle...
Edit ; szukaj 206. można uchodzić w dobrej kasie całkiem fajne auto.

Ostatnio edytowany przez JONy (2012-10-02 17:04:12)


to nie prędkość zabija.... tylko nagłe zatrzymanie..

Offline

 

#3 2012-10-02 17:23:54

woyas

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-05-06
Posty: 348
Punktów :   
Motocykl: zephyr 550

Re: DISEL

Nie bój się vw silnik 1,9 tdi rewelacja, jeśli kupisz grata, to wiadomo że będzie stał w warsztacie, nie wiem jaki rocznik Cię interesuje b5 i młodsze maja wielowahaczowe zawieszenie drogie w naprawach i szybko się zużywa na naszych drogach.Ważne żeby nie było filtra cząsteczek stałych no chyba, że robisz długie trasy.
Mam przejściówke z 95r więc na temat dwumasy się nie wypowiem,ale śmigam z przyczepką, której ładunek przekracza tonę i daje radę.
pozdr. Udanego wyboru


Moja racja jest najmojsza

Offline

 

#4 2012-10-02 21:27:00

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6450
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: DISEL

Ile planujesz przeznaczyć na to auto? bo jeśli to ma być dupowóz tylko na zimę to najlepiej właśnie brać jakieś stare 1,9 TDI - toto jeździ na wszystko i się nie psuje...
a jeśli myślisz o czymś na dłuższy okres (a po wpisanych modelach tak domniemam) to już jest w czym wybierać...
ogólnie większosć nowych posiada dwumasę i filtr cząstek stałych...
dwumasa to wydatek rzędu 3000zł, a DPF jedynie uprzykrzy życie, a tylko w ekstremalnych przypadkach jest kosztowny...
ja kupiłem 2 lata temu Opla Signum 1,9 CDTI - od tego czasu zrobiłem 50tys km i w kwestii silnika nic się nie działo...w sumie nic się nie dzieje (jedyna naprawa - elektronika w kierownicy - 400zł) i tylko leję w bak, jeżdże i zmieniam olej... spalanie to 6,5 litra (nie jest aż tak ekonomiczny) ale ma za to 170km

diesel jest dobry, ale trzeba przed zakupem naprawdę wybadać wcześniejszą historię, bo wpaść na minę jest łatwo...a potem to tylko koszta...
zerknij też na Opla Astrę 1,7 CDTI ale bez DPF - palą po 5 litrów w cyklu mieszanym, a i można je podkręcić do 150 koni

Ostatnio edytowany przez PalaszD (2012-10-02 21:28:08)


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#5 2012-10-03 10:40:47

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: DISEL

oki Panowie jak dwumasa sprawdzic mniej wiecej wiem ale ten filtr cząstek stałych? taksówka ma byc na dłuzej , w między czasie doszedł space star did silnik, tam coś z napinaczem rozrządu nie bangla ponoc do kuńca, no a jak mi kucnie zimą to tylko pinezki w moje funkiel nówki oponki i kawasaki rusza w sniegi he he,a właśnie dokupiłem przednią musze wpisac w *co zrobiłem dla...*
nie ukrywam że najbardziej podoba mi się V40 niby volvo , rower w kombi też kapitalny ,tam z kolei silnik bmw a to wróży spore wydatki serwisowe
kwota to siakieś 3 klocki w euro pokemonach , kulne sie jeszcze pełgotem ,choć miałem okazję jeźdźic najmniejszym cabrio ze skrzynią zajączki żółwiki i beee,ale to inna bajka, potem astra
a tak na marginesie to fajnie mieć 170 kucy ,przymierzałem się dwukrotnie do jazza ,ale po primerce 134 kucy to zepsute auto jest ta hanka heh

Offline

 

#6 2012-10-03 13:46:48

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6450
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: DISEL

ale Ty myślisz o czymś nowszym, czy starszym? Bo DPFy ładowali do diesla od około 2005 roku - norma EURO4 - po tym poznasz.
DPF ma za zadanie łapać sadzę do puszki - dlatego za nowymi dieslami nie ma chmury dymu...ekologia...tylko ta puszka co jakiś czas musi się wypalać - wtedy wzrasta temperatura silnika, podaje więcej ropy i temp wzrasta do około 600stopni... poprawne wypalenie polega na trzymaniu silnika na wysokich obrotach dopóki proces się nie zakończy - nagłe przerwanie poprzez zgaszenie powoduje dolewanie ON do oleju silnikowego - masakra.
Ogólnie starsze auta nie powiadamiały kiedy zaczyna się proces wypalania i tu jest największy błąd...
jak jeździsz po mieście, albo na krótkich odcinkach to zapchasz na maxa filter i auto zgaśnie...(wypalanie zaczyna się pow temp 70stopni)
mój np jeździ dużo w trasie, wypala dlatego co około 1400 - 1600km
ale na mieście zapycha się np co 400km...
zalezy też jaki silnik - niektóre wypalają np co 300km w trasie, a co 200 w mieście...
jedyna opcja to usunięcie chwasta i wstawienie emulatora, żeby kompa oszukiwać - wtedy spada spalanie, zaczyna kopcić i jak zrobią Ci kontrolę na stacji diagnostycznej to zabierają dowód...

taki to kosztowny urok ekologii w Europie, a Chińczyki się śmieją i nas trują...


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#7 2012-10-03 17:33:19

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: DISEL

euro 3 spoko styknie,w morde skomplikowane ,tak czy siak dzieki, co do b5 to właśnie w primerce też jest siakies bardziej skomplikowane zawieszenie i ...wolałbym mniej

Offline

 

#8 2012-10-03 20:00:15

 speedward

Platynowy Zlotowicz

Skąd: woj.lubelskie
Zarejestrowany: 2010-10-06
Posty: 1256
Punktów :   15 
Motocykl: Kawa ZR 1100

Re: DISEL

Jeździłem paroma dizlami, ale nie swoimi. Jak zadbane to nawet fajnie się jeżdzi. Prywatnie mam dwie zagazowane benzyny co palą jak smoki..
Obecnie bujam sie na 1.3 multi jet . niby słaby ale sympatyczny. Na zbiornku zrobilem ostatnio 1050km,a le ekonomicznie mimo wszystko wychodzi tyle samo co fura z gazem.


Perła? Jasne!

Offline

 

#9 2012-10-03 20:45:28

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6450
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: DISEL

no ja kupiłem diesla ze względu na ekonomię...bo sercem zawsze z benzyną...
jak by paliwo nie było tak drogie to bym kupił sobie Signum 2,8 turbo - 280KM coś, co tygryski lubią najbardziej


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#10 2012-10-04 13:35:21

 wojt70

Użytkownik

60654302
Zarejestrowany: 2011-05-15
Posty: 518
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: DISEL

wczoraj posiedziałem w sieci do późna i co raz bardziej odechciewa mi się diesla,dodatkowo w rankingu siedmiolatków moje upatrzone volfo uplasowało się gdzieś około 70 miejsca ,czyli moja obecna taksówka leje je pod każdym kątem jak burą suke ....krótko mówiąc póki co jestem znowu w dupie

Offline

 

#11 2012-10-04 14:09:52

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6450
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: DISEL

no jak chcesz 7mio latka to na 99% wpadnie Ci auto z DPF i dwumasą...
a Ty masz długie odcinki, czy krótkie do pracy? Bo jak długie to ten diesel Ci lepiej wyjdzie, a jak krótkie to sporo czasu spędzisz w warsztacie...
jesli w grę wchodzi tylko ekonomia, a nie wygoda to kup seicento albo pandę i zagazuj


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#12 2012-10-04 14:19:33

 JONy

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Magnuszew
Zarejestrowany: 2012-06-15
Posty: 936
Punktów :   14 
Motocykl: 550,750,1100,ZR7...były

Re: DISEL

Ja tam diesla nie kupię... no hyba,że Cummins ze 6-7 lytrów w jakimś Dodge Ram albo F3500....
Pałasz 2,8  turbo w Darka Vectrze pali średnio 11-13 litrów. Gdyby to zatruć LPG to by wyszło 13-15 l i zanim Ty byś ruszył z pod świateł to te 280KM zdążyło by cię objechać dwa razy w kółko.... gdzie ta ekonomia?
Dieslem jeździ ten co ma dostęp do diesla...


to nie prędkość zabija.... tylko nagłe zatrzymanie..

Offline

 

#13 2012-10-04 14:39:23

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6450
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: DISEL

hehe JONy no ja wiem, że spod świateł by mnie objechał i to bez pierdnięcia
tylko, że serwis tego silnika 2,8 to mega wielkie koszty, a i w trasie jak ja jeżdże do Wrocławia (200km w jedną stronę) średnio 2x w miesiącu to bym na benzynę nie zarobił...mój dieselek swoje 170koni ma i łyka w trasie niecałe 6 litrów przy V=120 -140km na zbiorniku robię około 800 do 900km, co przy aktualnych cenach ON kosztuje mnie niecałe 300zł...

aaa i jeszcze jedno - ja osobiście nigdy w życiu bym nie zagazował benzyny - taką zasadę wyznaję

Ostatnio edytowany przez PalaszD (2012-10-04 15:08:13)


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#14 2012-10-04 15:24:03

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: DISEL

ja od siebie napiszę o moich doświadczeniach:

Scenica 2001r 1,9dCi i mułowate to, słabo ciągnie, ale w środku miejsca sporo i na rodzinne auto z dwójką małych dzieci super, pali 5-6l ON. Trzeba dobrego mechanika, bo mój wioskowy sobie z nim słabo radził. Niektóre części są drogie np nie da się wymienić samego przegubu, tylko od razu cała półoś za 600zł w serwisie. Acha niektóre części są tańsze w serwisie niż w sklepie ;-)

Almera 2,2 DI 2001r ostatni japoński silnik diesla w nissanie, łańcuch rozrządu niby dożywotni, idzie całkiem nieźle, pali 5,6 (max 120km/h) - 6,5 (~160km/h) ON, jestem zadowolony, jeżdżę tym dzień w dzień do pracy ~100km/dziennie, trochę się zdziwiłem przy wymianie oleju - wchodzi prawie 6l (sic!)

Teściu jako służbowe miał Hyundaia i30 CW 1,6 CRDI, wygodne fajnie się prowadzi, silnik chodzi jak nie diesel i pali ~5,5l, kopa ma niezłego, Zadowolony.

Szwagier ma Mondeo mk3 2.0 TDCi, totalna porażka, regularnie ma problemy z wtryskami, musi jeździć do jakiegoś magika na kodowanie wtryskiwaczy, przeglądy, czyszczenie. Fakt - jak działa to ciągnie super i niewiele pali. Na dojazdy nie polecam, bo za dużo czasu u mechanika spędza...

Mama jeździ VW Golf 4 1,9 TDI, generalnie zadowolona, potrafi dziennie dojeżdżać do 100km w jedną stronę, w trasie pali 4,5l, w mieście ~6l, dobrze ciągnie, części dostępne i w miarę tanie.


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#15 2012-10-04 15:45:58

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6450
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: DISEL

jak życie pokazuje - im mniej elektroniki tym lepiej i nie ma się co psuć

dlatego silnik 1,9 TDI jest the best of the best (pisze tak, ale marki VW nie lubie i to bardzo )


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.serjtankian.pun.pl www.wielkopolskiots.pun.pl www.lechia-gdansk.pun.pl www.legendarnishinobi.pun.pl www.starsknights.pun.pl