Ogłoszenie

Niestety sezon pomału dobiega końca...sporo z nas jeszcze jeździ...pogoda sprzyja :) a zimą będzie czas na rozmowy na forum i dłubanie przy sprzętach

#1 2013-02-13 10:35:37

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Trzebieńczyce
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2315
Punktów :   31 
Motocykl: Jamok350,Jap crap,Zetorex1200

Zmiany w filtrze i świecach ( K&N, Pipercross, NGK )

Na prośbę użyszkodnika PalaszD:

W przypadku chęci dokonania zmian w układzie dolotowym motocykla:
Po założeniu filtra K&N lub Pipercross
http://www.pipercross.net/
http://www.knfilters.com/
Ważne jest aby wyczyścić gaźniki i sprawdzić szczelność puszki filtra powietrza (może się okazać, że któryś z poprzednich właścicieli wywalił odmę ( mówię na przykładzie 750 ) i został otwór od spodu). Zakładam, że każdy zakłada filtr przy przeglądzie zimowym/sezonowym i ma czas na dłubanie. Albo jego mechanik ma.
Po zmianie filtra konieczna jest regulacja gaźników. Filtr stożkowy dostarcza do gaźnika więcej powietrza, więc zmienia się skład mieszanki i zaburza się stosunek powietrza do paliwa. Skład mieszanki osobiście poznaję po kolorze świecy - sarni brąz , i po zachowaniu motocykla.
Zmniejszając opór na dolocie ( filtr stożkowy ma większą przepustowość ) można pomyśleć o wymianie wydechów na przelotowe - ja tak mam u siebie.
Może się okazać, ze potrzebna jest zmiana dysz na większe.

Czyszczenie
https://www.youtube.com/watch?v=jPb4XpiKIk4

Irydowe świece NGK - założyłem aby oszczędzić na wymianach kompletu co sezon.
Założyłem jednocześnie filtr K&N i irydy. ( wydech przelotowy - pusty fabryczny tłumik + gaźniki z ZR7 - z tego co wiem mają większe dysze niż Zefir)
Gaźniki od razu do regulacji, bo straciły się wolne obroty.
Po regulacjach lekko spadło spalanie, poprawił się moment i dźwięk.

Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2013-02-13 10:52:59)


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw

Offline

 

#2 2013-02-13 11:22:29

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6037
Punktów :   39 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Zmiany w filtrze i świecach ( K&N, Pipercross, NGK )

Dzięki Yama za opis plusik poleciał...
no ja słyszałem, że k&N właśnie poprawiają Nm z dołu...ale podobno po tym właśnie sprzęt jest bardziej paliwożerny...piszę oczywiście tylko to o czym słyszałem...ale Ty temu zaprzeczasz więc jako użytkownikowi bardziej ufam Tobie


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#3 2013-02-13 11:29:16

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Trzebieńczyce
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2315
Punktów :   31 
Motocykl: Jamok350,Jap crap,Zetorex1200

Re: Zmiany w filtrze i świecach ( K&N, Pipercross, NGK )

Paliwożerny - ok - skądś się te niutony muszą brać - nic za darmo.

Poprawiasz/tuningujesz silnik to nie narzekaj, że głośno/drogo/zużycie - tren tekst jest dla wielu zagadką i nierozwiązaną tajemnicą.

Tylko całość zależy od tego co masz w motocyklu - był o tym wątek. Że sam K&N nie sprawi, że dupy będą ściągać majtki przez głowę. Potrzeba jest regulacja + najlepiej wydech i dysze.
STROJENIE cy coś

a co do spalania? jak odkręcę to i 7 pewnie łyknie. ale to taki sprzęt jest

Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2013-02-13 11:38:39)


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw

Offline

 

#4 2013-02-18 10:23:05

 speedward

Platynowy Zlotowicz

Skąd: woj.lubelskie
Zarejestrowany: 2010-10-06
Posty: 1220
Punktów :   15 
Motocykl: Kawa ZR 1100

Re: Zmiany w filtrze i świecach ( K&N, Pipercross, NGK )

Taki oto "znalazłem" filtr, zostawiłem go sobie po założeniu gąbkowego parę lat temu...

http://images45.fotosik.pl/1724/e59c39a7f7050e16med.jpg

http://images50.fotosik.pl/1857/a932cd46ba643fcbmed.jpg

Z wyglądu i pomiarów identyczny jest z tym http://www.knfilters.com/search/product … od=KA-0006 ...
Teraz tylko muszę zamówić zestaw do czyszczenia.

Teraz pytanie teoretyczne: Jeżeli gaźniki były ustawione pod ten filtr, to czy wymiana na standardowy (gąbkowy popularny na alle..) mogło spowodować wysokie spalanie, prychanie z wydechów i słabe wkręcanie się silnika na niskich obrotach?
..................................................................

Przyszedł zestaw do mycia filtrów...jest w środku instrukcja po polsku jak myć.
Płyn w zapachu przypomina ten co się bańki mydlane robi, kto ma dzieci to powinien wiedzieć.
Płyn do mycia zawiera "Etoksylowany Alkohol Tridecylowy" i 5-15% środków powierzchniowo czynnych.
Płyn psikamy na suchy filtr, czekamy 10 minut i płukamy delikatnie w chłodnej wodzie.
Zużycie płynu ok 1/5 - 1/6 butelki 355ml.

http://images46.fotosik.pl/1962/13269b332d95e86amed.jpg

W czasie płukania okazało się, że filtr był dość czysty, niewiele cząstek stałych wypłyneło i brudnej wody.

Filtr obciekł więc suszę, na razie chłodnym powietrzem..

http://images45.fotosik.pl/1727/7ba0244fdc48e142med.jpg

Po dokładnym wysuszeniu suszarką do włosów filtr wygląda tak:

http://images39.fotosik.pl/1946/eb01f499791fc948med.jpg

..a po nasączeniu olejkiem tak:

http://images40.fotosik.pl/1954/1a090167337faa89med.jpg

.....................................

Stary filtr...

http://images45.fotosik.pl/1728/129d85b7ee7747f8med.jpg

http://images37.fotosik.pl/1970/0b188306334d7511med.jpg

Wrażenia po wymianie: silnik zaczął bardziej łagodnie pracować, widocznie było tak jak pisał Yamo, zbyt bogata mieszanka i chodził trochę jak traktor. Wcześniej słychać było detonacje każdego cylindra z osobna, teraz mruczy jak prawdziwy motocykl. Ładnie wkręca się w obroty, ale.... reszta w poście świecach

Ostatnio edytowany przez speedward (2013-02-21 13:40:33)


Perła? Jasne!

Offline

 

#5 2013-02-18 20:21:05

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Trzebieńczyce
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2315
Punktów :   31 
Motocykl: Jamok350,Jap crap,Zetorex1200

Re: Zmiany w filtrze i świecach ( K&N, Pipercross, NGK )

speedward napisał:

Teraz pytanie teoretyczne: Jeżeli gaźniki były ustawione pod ten filtr, to czy wymiana na standardowy (gąbkowy popularny na alle..) mogło spowodować wysokie spalanie, prychanie z wydechów i słabe wkręcanie się silnika na niskich obrotach?

Dokładnie
Jeżeli do tego miałeś dysze zmienione to przy standardowym filtrze silnik dostawał za dużo paliwa i za mało powietrza.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw

Offline

 

#6 2013-02-19 12:30:42

 speedward

Platynowy Zlotowicz

Skąd: woj.lubelskie
Zarejestrowany: 2010-10-06
Posty: 1220
Punktów :   15 
Motocykl: Kawa ZR 1100

Re: Zmiany w filtrze i świecach ( K&N, Pipercross, NGK )

Przyszły Irydy..

http://images41.fotosik.pl/1947/e1e48c2053d4e486med.jpg

http://images42.fotosik.pl/773/bff95762675eaeb4med.jpg

http://images44.fotosik.pl/600/d08bc23b0797e190med.jpg

...................................................................................

Stare świece w ustawieniu identycznym jak w silniku.

http://images46.fotosik.pl/1964/f3038ca49bcf9cbcmed.jpg

http://images35.fotosik.pl/1817/a4dde26b3f63f45bmed.jpg

Wrażenie po wymianie: silnik WRESZCIE <duży łyk piwa> przestał prychać z wydechów i dławić się przy dodaniu gazu. Pracuje jednostajnie miarowo, obroty jałowe ok 1200...<b.duży łyk vettera>...ale co tam obroty jałowe! Dotyk manetki i wściekły strzał obrotów, skaczą jak w sześćsetce. 

Tęsknie wiosny, jak żaden z was, by wypróbować to wszystko na asfalcie!!!

Ostatnio edytowany przez speedward (2013-02-21 13:50:02)


Perła? Jasne!

Offline

 

#7 2013-02-19 12:33:53

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6037
Punktów :   39 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Zmiany w filtrze i świecach ( K&N, Pipercross, NGK )

No i bangla - teraz jeszcze tylko K&N musisz "odświeżyć" i zobaczysz co z tego będzie


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#8 2013-02-21 14:13:20

 speedward

Platynowy Zlotowicz

Skąd: woj.lubelskie
Zarejestrowany: 2010-10-06
Posty: 1220
Punktów :   15 
Motocykl: Kawa ZR 1100

Re: Zmiany w filtrze i świecach ( K&N, Pipercross, NGK )

Operacja wymiany filtra (na stary, ale umyty i zaimpregnowany) oraz nowe świeczki dała pozytywny efekt, do szczęścia brakuje paruset kilometrowej wycieczki, by sprawdzić jak ze spalaniem.

Reasumując polecam wcześniejszą wymianę świec i filtra gdy coś się dzieje z pracą silnika. Wiadomo, że to nie są tanie sprawy ale jednak są to rzeczy eksploatacyjne które się zużywają i negatywnie wpływają na spalenie i moc silnika.

Jak to wymienicie i dalej pupa to w tedy podejrzenia na kable WN, gaźniki, zawory...

Wymiana filtra jest bardzo łatwa, ze świecami jest troszkę dłużej i trudniej, dobrze jest się zaopatrzyć w dobry klucz/nasadkę do grzechotki. Oddawanie moto do warsztatu to zbędny wydatek.
Piwko po skończonej robocie smakuje niesamowicie!

Wieczorkiem sprawdziłem jak pali na zimny silniku. Ssanie i pali na dotknięcie.

Ostatnio edytowany przez speedward (2013-02-21 19:23:18)


Perła? Jasne!

Offline

 

#9 2013-02-21 14:25:17

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6037
Punktów :   39 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Zmiany w filtrze i świecach ( K&N, Pipercross, NGK )

no proszę...teraz tylko synchro gaźników i będzie pewnie ładnie banglał
ja gdybym nie miał teraz tak sporych wydatków na rozrząd, sprzęgło, zawory itp to pewnie też bym w K&N zainwestował...a tak na razie zostaje gąbka...


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#10 2013-04-15 09:45:15

 speedward

Platynowy Zlotowicz

Skąd: woj.lubelskie
Zarejestrowany: 2010-10-06
Posty: 1220
Punktów :   15 
Motocykl: Kawa ZR 1100

Re: Zmiany w filtrze i świecach ( K&N, Pipercross, NGK )

speedward napisał:

Tęsknie wiosny, jak żaden z was, by wypróbować to wszystko na asfalcie!!!

Zefir po wymianie filtra i świec zmienił się nie do poznania. Przyzwyczaiłem do jego ospałej jazdy, kręciłem go wyżej.
Teraz ciągnie szaleńczo praktycznie od samego dołu, trasę do Kazimierza mogłem pokonać w zasadzie na ostatnim biegu.Wzrósł moment i moc. Bo za tym nic nie regulowałem i synchronizowałem.

Co do pomiaru spalania czekam aż spalę cały zbiornik, bo aktualna średnia mogła by być zawyżona w związku z dzidowaniem i specyficzną trasą do Kazika.


Perła? Jasne!

Offline

 

#11 2013-04-16 09:30:03

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6037
Punktów :   39 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Zmiany w filtrze i świecach ( K&N, Pipercross, NGK )

No to super - czyli efekt jest i widać, że różnica niemała

na całym zbiorniku pewnie nie będzie wielkiej różnicy...oczywiście pewnie będzie większe spalanie, bo lepsza reakcja na manetkę prowokuje i korci, żeby jeszcze mocniej odkręcić


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#12 2013-10-01 10:45:34

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Trzebieńczyce
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2315
Punktów :   31 
Motocykl: Jamok350,Jap crap,Zetorex1200

Re: Zmiany w filtrze i świecach ( K&N, Pipercross, NGK )

Dalsza część tuningu.
Wklejam linka bo znowu zgubię.
http://www.zephyrfreunde.de/TuningZephyr750.pdf

Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2013-10-01 11:39:24)


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw

Offline

 

#13 2013-10-21 14:55:42

danele

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-05-20
Posty: 22
Punktów :   
Motocykl: VTRSP1,CB700SC,ZR550,Elefant

Re: Zmiany w filtrze i świecach ( K&N, Pipercross, NGK )

Witam,
w Zephyrze 550 chcę założyć filtry powietrza bezpośrednio na gaźniki i wyeliminować dotychczasowy filtr powietrza wraz z całym air-boxem.
W air-boxie znajduje się czujnik temp. powietrza zasysanego do gaźników - co z nim zrobić po demontażu Air-boxa?
Czy jest on potrzebny? Jeżeli tak to gdzie go mogę zamontować?

Offline

 

#14 2013-10-21 16:09:20

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Trzebieńczyce
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2315
Punktów :   31 
Motocykl: Jamok350,Jap crap,Zetorex1200

Re: Zmiany w filtrze i świecach ( K&N, Pipercross, NGK )

Tzn jakie filtry? Stożkowe? Szczerze życzę powodzenia w regulacji silnika, tak aby dobrze chodził i bez dziury w obrotach.
Jeżeli mądre japońskie główki tak wymyśliły to jest potrzebny - podejrzewam, że koordynuje on podgrzewanie gaziorów. Wypnij teraz i sprawdź co się będzie działo. Ewentualnie zastąp go jakimś opornikiem.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw

Offline

 

#15 2014-06-26 15:03:45

danele

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-05-20
Posty: 22
Punktów :   
Motocykl: VTRSP1,CB700SC,ZR550,Elefant

Re: Zmiany w filtrze i świecach ( K&N, Pipercross, NGK )

No i wyrzuciłem airboxa, załozyłem filtry stożkowe Filtron AS780. Gaźników nie regulowałem jeszcze.
Odpala normalnie, wolne obroty ładnie trzyma, ale na ,,zimnym'' silniku po odwinięciu manetki trochę przymula ( za dużo powietrza dostaje) natomiast przy rozgrzanym ,,piecu" chodzi ładnie i znika efekt przymulania.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
golf 4 kontrolka kluczyk jakie są góry w gladiatus nazwie www.skijumpingmanager.pun.pl www.khorinis-life-rp.pun.pl historie o wampirach.pl