Witam,
Jestem tu nowy a pytanie do starych wyjadaczy i znawcow. Zasadzam sie na zakup zephyra 750 . Znalazlem w necie taka tabelke:
1991 – rozpoczęcie produkcji. Średni Zephyr jest najczęściej kupowanym ze swojej rodziny i najbardziej przypomina legendarnego Z 900.
1993 – zmiana modułu zapłonowego.
1995 – kilka drobnych modyfikacji.
1996 – wprowadzono koła ze szprychami z drutu.
1997 – zmiana modułu zapłonowego.
1999 – zakończenie produkcji.
Mam pytanie czego dotyczyły zmiany w 1993, 1995 i 1997 roku. Czy byly to zmiany istotne. Czy warto z jakiegos powodu polowac na model po 1997 czy nie jest to nic istotnego. ??
Offline
widać masz sprzed zmiany
a poważnie, pomyliłem sie, w 93 weszły nowe moduły zapłonowe, a podgrzewanie od 95
-------------------------------------
spiro napisał:
Czy warto z jakiegos powodu polowac na model po 1997 czy nie jest to nic istotnego. ??
warto bo jest szansa ze bedzie mniej zmeczony zyciem niz z poczatku produkcji. KAZDY zephyr (ze wzgledu na wiek) wymaga 'pakietu startowego', wiec szukaj raczej najmniej styranego, a wiekiem sie tak bardzo nie kieruj.
Co do szprych to maja jedna wade - trzeba o nie dbac. Przy odlewanych nie ma tego problemu... ale ja i tak sobie kupie szprychowe do mojego '95
Ostatnio edytowany przez TJa (2013-03-18 19:23:28)
Offline
no szprychy trzeba centrować co jakiś czas... ale za to pięknie wyglądają
ile w ogóle planujesz przeznaczyć na zakup motocykla??
Offline
A o co chodzi z tymi modułami, wadliwe jakieś czy poblokowane?
Nie wiem na ile ta informacja jest rawdziwa (znalezina w jakis artykułach), w tych latach w ktorych modyfikowano moduly zmieniala sie odrobina moc, w granicy +/- 4KM. Przypuszczam ze dostosowac musieli sprzet do wymogów ochrony środowiska.
Offline
dzieki panowie
duzo mi to wyjasnie. Ja osobiscie uwazam ze odlewane kola wygladaja calkime git.
powiedzcie mi jeszcze slowko apropos podgrzewanych gazników. Czy to istotna modyfikacja, na co wplywa, co to daje???
i jeszcze jedno , jak rozpoznac na fotce z ogloszenia czy motocykl z 95 roku ma juz podgrzewane gazniki czy jeszcze nie.
Sory za lamerstwo ale dopiero wkrecam sie w temat
dzieki
Offline
Podgrzewanie? Większe spalanie, masz ekologiczniejszy motocykl. Jak ma to dla Ciebie znaczenie to szukaj. Ja u siebie wyrwałem podgrzewanie.
Bo znowu dostanę zjebę:
Z tego co się orientuję to jest to potrzebne albo do którejś z norm albo do któregoś z krajów UE - żeby spaliny miały inny skład->ekologia. Albo to przez Kalifornię i ten EVAP albo inne coś mające służyć ochronie populacji bielinka kapustnika
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2013-03-18 21:13:43)
Offline
@Yamamoto: tam zaraz zjebe
podgrzewanie poprawia prace na zimnym silniku (podobno ) . Idea wg mojego rozumienia jest taka zeby paliwo nie skraplalo sie na zimnych sciankach gardzieli gaznika
co do układu zapłonowego to nowy (podobno ) poprawia prace silnika przy gwałtownym odwinieciu manetki.
Offline
Przy module podejrzewam, że poprawiono to co było gpz 550- na starym module przy paliwie 95 oktan pojawiało się spalanie stukowe. Pomagało lanie 98 albo wymiana modułu. Ciepłe paliwo nie ma sensu - po co są intercoolery w turbo na przykład? Ciepłe niby lepiej paruje. Ale potem więcej pali - wybór należy do Ciebie.
Offline
Dodam, że jak w ogłoszeniu jest 95 to nie znaczy wcale że jest z 95 roku.
Niemcy w dowód wpisują datę pierwszej rejestracji! a nie produkcji.
Offline
Yamamoto napisał:
Przy module podejrzewam, że poprawiono to co było gpz 550- na starym module przy paliwie 95 oktan pojawiało się spalanie stukowe. Pomagało lanie 98 albo wymiana modułu.
na 99% wlasnie o to chodzilo
Yamamoto napisał:
Ciepłe paliwo nie ma sensu - po co są intercoolery w turbo na przykład? Ciepłe niby lepiej paruje. Ale potem więcej pali - wybór należy do Ciebie.
ale mylisz podgrzewanie paliwa, z podgrzewaniem gaznika Gazniki sa na tyle blisko silnika ze jak silnik cieply to i gazniki tez, problem jest tylko jak silnik zimny, gaznik zimny, a jechac trzeba. Jak masz zimny gaznik to moze sie wykraplac paliwo na jego elementach i zamiast dobrej mieszanki masz powietrze i paliwo cieknace po sciankach - a przynajmniej ja to sobie tak tlumacze
a co do intercooler - zawsze wydawalo mi sie ze to jest chlodnica powietrza, a nie paliwa - zimne powietrze jest gęstsze, wiec da sie zrobic bogatsza mieszanke
Offline
TJa napisał:
Gazniki sa na tyle blisko silnika ze jak silnik cieply to i gazniki tez, problem jest tylko jak silnik zimny, gaznik zimny, a jechac trzeba. Jak masz zimny gaznik to moze sie wykraplac paliwo na jego elementach i zamiast dobrej mieszanki masz powietrze i paliwo cieknace po sciankach - a przynajmniej ja to sobie tak tlumacze
a co do intercooler - zawsze wydawalo mi sie ze to jest chlodnica powietrza, a nie paliwa - zimne powietrze jest gęstsze, wiec da sie zrobic bogatsza mieszanke
OK. Ale dla mnie to kolejne unowocześnienie do wywalenia:D
Z intercoolerem mogłem się pomylić...późno było.
Offline