Jak obiecałem - tak robię:
HID już w pełni zainstalowany
poniżej mały turtorial:
Potrzebne będą:
Należy zacząć od rozebrania lampy:
są tam 2 śrubeczki na dole:
Po zdjęciu klosza wyjmujemy zwykłą żarówkę - najpierw ściągamy gumę uszczelniającą:
wyjmujemy sprężynkę zabezpieczającą H4
I w to miejsce pakujemy HID:
teraz kabelki trzeba odpowiednio podłączyć - znaleść wejśćie od krótkich świateł i masę:
Sprawdzamy, czy żarnik świeci i można przystąpić do składania - tak samo jak rozbieraliśmy, tylko odwrotnie.
Kable wejdą spokojnie - gorzej z przetwornicą... ja najwięcej czasu poświęciłem na jej "schowanie"
długo szukałem miejsca...gdybym miał większe zdolności to dorobiłbym kabel i schował ją koło akumulatora pod siedzeniem
ale ja znalazłem inny sposób - schowałem ją za lampą - jednak zabrakło mi kilku mm żeby wszystko pasowało...
miałem jednak stary uchwyt lampy i go lekko przerobiłem:
Podsumowanie:
+ o wiele lepsza widoczność - większe bezpieczeństwo!!
+ nie razi - testowałem dzisiaj specjalnie z bratem - on jechał autem przedemną, a także się mijaliśmy na drodze - nie jest gorzej niż zwykła żarówka
UWAGA - żarnik musi być z przesłoną!!!
+ mniejszy pobór prądu
- brak homologacji na lampę - woże pod siedzeniem zwykłą żarówkę - w razie się policja przyczepi to jej montaż potrwa 2min...
z doświadczenia kolegów - nawet na przeglądach nikt się nie czepiał i nikt z moich znajomych nie miał przez to problemów z policją...
Jak pomogłem to kliknij plusika po lewej stronie
Offline
mam tylko jedno pytanie czy na tym hid-ie sa krótkie i długie światła??
Offline
Zalezy jaki zarnik masz...ja mam akurat teraz zwykly ksenon...ale sa tez zarniki biksenon w ktorych opada przeslona i robia sie dlugie
Jutro moze przy czasie zmienie zarnik i sprobuje odpalic dlugie
Offline
Po całym sezonie użytkowania HID stwierdzam, że była to dobra modyfikacja.
Teściu przeniósł mi przetwornicę pod siedzenie (przedłużył kable)
Niestety świateł "długich" nie mam - przesłona działa na elektromagnes i by mi zjadał energię z aku w trakcie postoju - tak mi teść powiedział.
ale może przez zimę coś wykombinuje
Z ksenonem zatrzymała mnie policja - nie czepiali się, dostałem także przegląd
Offline
Czas i u mnie na modyfikację lampy przedniej. Krótkie światło pozwala na jazdę w nocy max. ok. 80km/h. Długie świeci daleko, ok, lecz przed samym motocyklem i pobocze jest kiepsko oświetlone. Jak włączę długie z krótkim to jest nawet ok. Ciekawe ile żarówka wytrzyma czasu na takim włączeniu (dwa żarniki w jednym czasie grzeją).
Znalazłem 4 rozwiązania.
Chiński HID:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-bi-xen … 7223258858
Led H4 najmniej ingerencji (czy da się włączyć równocześnie, żeby z długimi świeciły też krótkie?)?
https://allegro.pl/oferta/zarowki-h4-x3 … 8421773123
Lub cała lampa LED (ta jest trochę akurat za mała):
https://pl.aliexpress.com/item/32905533 … b201603_52
Dodatkowe lampy montowane np. na gmole:
https://pl.aliexpress.com/item/32945280 … b201603_52
Kto co ma i co poleca?
Ostatnio edytowany przez Vice (2019-10-17 13:05:01)
Offline
Użytkownik
Mam chińskiego leda le nie jeździłem w nocy, więc Ci nie odpowiem jak się sprawuje. W dzień jestem dobrze widoczny, w korku samochody zjeżdżają do krawędzi jezdni.
Pierwsza lampa, którą chińczyk mi wysłał, nie wytrzymała nawet miesiąca, druga póki co działa bez zarzutu. Mam ten model: https://pl.aliexpress.com/item/32965351 … 5c0fLiOwqr
Offline
Wg mie
1 regeneracja odbłyśnika
2 markowa żarówka H4
3 doświetlenie na gmolach.
Offline