Teoretycznie nie powinno się wymieniać poszczególnych elementów, bo wtedy szybciej skończysz żywot reszt i tego nowego...
Ogólnie wg ksiązkowych zaleceń po wymianie całego zestawu po ok 7tys km zalecana jest wymiana zębatki zdawczej (przedniej)...ja tego nie zrobiłem.
i nie sugerowałbym się naciągiem jako oznaczeniem trwałości napędu...
Offline
No właśnie wiem że się nie zaleca takiej operacji ale pewnie zrobie tak jak napisał spedward. Z tym że na następnego posta dotyczącego tego spostrzeżenia bedzie trzeba poczekać hehe:D joke
Offline
Użytkownik
Co do zębatki, myślę, że można spróbować. Jeżeli łańcuch miałeś dobrze docięty i nie jest zbyt wyciągnięty, to nowa zębatka powinna z nim współpracować bez problemu. Sprawdź czy łańcuch wyciągną się równomiernie. Obracając kołem sprawdzaj naciąg, czy się nie zmienia. Teoretycznie nie powinno się tak robić, ale jak wiadomo na rynku są różni producenci zębatek.
Mar33cki mi wychodzi spalanie w granicach 6,5l w cyklu miejskim. Jak go przycisnę na trasie, to potrafi dojść do 7,5l.
Offline
Mam pytanie odnośnie liczby zębów.
Czy może mi ktoś powiedzieć ile zębów powinna mieć przednia oraz tylna zębatka w ZR550?
I jeszcze jedno pytanie, widzę w mecie zębatki do ZR550 15, 16 oraz 17 zębów.
Jaka jest różnica jeżeli założy sie zębatkę o jeden ząb większą a jaka jak o jeden ząb mniejszą?
Offline
Ogolnie im mniej zebow na przedniej zebatce to lepsze odejscie a mniejsza predkosc max.
Serwisówka to podstawa? Kolejny analfabeta?
Offline
W serwisówce masz zębatki opisane średnicami, w sprzedaży ilością zębów więc trzeba sprawdzić ile zębów daje średnice wskazane w serwisówce.
Co do wpływu ilości zębów na obroty w 550 temat był poruszany tutaj: http://www.zephyr.pun.pl/viewtopic.php?id=1427
Offline
Yamamoto napisał:
Ogolnie im mniej zebow na przedniej zebatce to lepsze odejscie a mniejsza predkosc max.
Serwisówka to podstawa? Kolejny analfabeta?
Zaraz analfabeta.
Serwisowkę mam po angielsku a w szkole miałem rosyjski ;
Offline
W sumie to w serwisówce nie znalazłem średnic zębatek dla 550.
Dla 750 są wpisane przód: 65,58 - 65,78 [mm]; tył 187,02 - 187,52 [mm] a dla spryciaka ni mo
Tak czy inaczej w przypadku 550 polecam przód 15 i tył 38 zębów i jest tip top.
Offline
Wymieniłem napęd jakieś 7kkm manual mówi że po wymianie napędu i po zrobieniu okolo bodajze 6kkm powinienem wymienić przednią zębatkę. Jak ma się do tego praktyka ??
Offline
Ja wiem że wymienia się cały zestaw jednocześnie i raczej nie ma sęsu zmieniać jednego elementu bo łańcuch i zebatki układają się równo
Offline
Właśnie zębatkę zdawczą należy wymienić po ok 6; 7 tys km na nową, a później już cały zestaw...
ja nie wymieniłem, jak przyjdzie czas, to wleci cały nowy zestaw...
Offline
Cześć, jesteście może w stanie odświeżyć zdjęcia z poradnika?
Jestem na etapie zmiany napędu, łańcuch przecięty a koło nie chce zejść.
Offline