Witajcie, do napisania skłoniła mnie rozmowa z kolegą na temat stanu oleju w naszych zr550.
To gdzie znajduje się okienko kontroli stanu oleju w ZR to każdy wie.
To, że poziom oleju powinien być w górnym położeniu pomiędzy górnym a dolnym znacznikiem też każdy wie.
Ale powiedzie mi czy poziom oleju w zephyrze należy sprawdzać gdy stoi on oparty na bocznej stopce?
Czy gdy stoi wyprostowanym na podnośniku serwisowym?
W moim moto gdy stoi prosto na podnosniku to poziom oleju jest przy górnej kresce. A gdy stoi podparty o stopkę to oleju nie wwidać.
Natomiast u kolegi gdy jego moto stoi wyprostowane to okienko kontrolne zalane jest całkowicie. A gdy stoi podparte na bocznej stopce to poziom jest pośrodku okienka.
Więc jak to jest poprawnie?
I jeszcze jedno gdy silnik jest ciepły np po jeździe to moje okienko jest załadowane! Dlaczego?
Zalany mam silnik motylem t4 20w50.
Ostatnio edytowany przez armex (2014-04-17 23:03:57)
Offline
JA PIE RMAN DOLE....
Naprawdę?
Co to jest zr 500?
Słyszałeś o rozszerzalności cieplnej cieczy?
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2019-03-14 10:09:42)
Offline
W takim razie ulżyło mi bo już myślałem, że popelniam jakiś błąd w myśleniu.
A zaparowane okienko poziomu oleju? Czy to normalne?
Do precyzuje, zaparowane jak stoi na stopce i olej wpłynie na lewą stronę.
Offline
ja zawsze sprawdzam na wprost jak moto stoi na oponach
najgorzej, jak się przechyli ale z rąk mnie jeszcze nie wypadł więc luzik
Offline
Mi tez delikatnie paruje...ja wymieniam olej w przyszłym tygodniu
Offline
Paruje,poniewaz silniki w ZR550 jak i 750 z racji tego ze sa "olejakami" dlugo sie rozgrzewaja.
Para wodna zawarta w silniku nie zdazy odparowac na krotkich dystansach,dluzsza trasa kiedy silnik rozgrzeje sie do normalnej temp pracy spowoduje odparowanie wilgoci z silnika.
Poziom oleju oczywiscie sprawdzamy kiedy motocykl stoi w pionie.
Ostatnio edytowany przez modjo (2014-04-18 21:45:40)
Offline
Witram, dziękuje za wyczerpującą odpowiedź.
Mam jeszcze ostatnie pytanie.
Według manualną dedykowany olej silnikowy to półsyntetyk 10w40 lub mineralny 20w50.
Czy jeżeli zapałem silnik mineralnym olejem 20w50 i przejechałem na nim około 1kkm to czy mogę jeszcze wrócić do półsyntetyka?
Generalnie oprócz gęstości, jaka jest to różnica dla silnika?
Słyszałem, że na półsyntetyku lżej chodzi sprzęgło.
Pozdrawiam.
Offline
Oczywiscie ze mozesz wrocic do polsyntetycznego oleju 10w40,polsynteczyny jest bardziej odporny na obciazenia i zerwanie filmu olejowego,20w50 jest za gesty w naszym klimacie.
Juz poprawilem.
Ostatnio edytowany przez modjo (2014-04-19 15:00:14)
Offline
Modjo, dzieki!W orginalnej instrukcji jest ze na centralnej stopce sprawdzamy olej(1100).
Ostatnio edytowany przez speedward (2014-04-20 16:01:43)
Offline
Zgodnie z serwisówką należy poziom oleju sprawdzić na lekko rozgrzanym silniku co sprawia ten proces bardzo przyjemnym bo zmusza do jazdy
Ja potem odstawiam na jakieś 5 minut co by wszystko pospływało i wtedy oceniam stan rzeczy w tak zwanym przeze mnie kakaowym oku
Offline
No jestem już na forum jakiś czas i mam za sobą pierwsze potyczki techniczne więc też dołożę swoją cegiełkę. Na 100 % w 550 poziom oleju sprawdzamy kiedy moto stoi prosto na równym podłożu. do wykonania tej czynności potrzebne będzie: Motocykl kawasaki zephyr 550, równe podłoże, osoba do pionowania motocykla, sprawdzacz organoleptyczny (najlepiej właściciel) alleluja i do przodu, powodzenia pozdrawiam wszystkich borykających się z takimi "problemami" oby tylko takie Was dotyczyły.
Offline
serio dwie osoby? dajcie spokoj to tylko sprawdzenie poziomu. reka podtrzymaj w miare prosto, oko na okienko oleju i po sprawie.
Offline