Zatem przyszła pora na pierwsze pytania tutaj ...
Jest to 550 rocznik 92
Przebieg: niby 33k ale kto by to dziś wiedział nie kupując nowego moto;)
Jak w temacie wymieniłem olej na 10w40 i kopci na niebiesko - ( nie wiem jeszcze czy nie przez gazniki, bo czyszczone były i jeszcze trzeba synchro zrobic) zatem pewnie doktor dolany albo gęstszy był.
Pytanie, czy od razu robić uszczelniacze zaworów, czy dolewac gęstszy ? Czy wymienić na gęstszy ?
Nie wiem jak na rozgrzanym czy to coś zmienia?
Offline
A jaki był wcześniej?
Poczekaj aż się ustabilizuje stan oleju i praca silnika.
Offline
Zanim bedziesz grzebal spradz ile tego oleju ci spala. Sam wymieniałeś osobiście, czy nie wlałeś za duzo? Sprawdz swiece z ktorym cylindrem jest problem. Pojezdzij i narazie nie panikuj.
Offline
Sprawa wygląda tak, że to co napisanejest na deklu, czy w manualu to są ilości na suchy silnik - silnik nie będzie suchy, jeżeli już było jęzdżone, a jak moto ma dziesiąt tysięcy, to było trzeba sprawdzić i sprawdzać poziom oleju. przy 550 sprawdzasz olej na wyprostowanym moto, co już mówiło tu naście razy - czyli potrzeba dwóch osób albo sprytu jeśli dymi po wymianie oleju, a nic więcej nie było robione, to nie szukaj nie wiadomo jakich przyczyn.Chyba, że moto było zalane minerałem, a zalałeś pólsynetetykiem albo syntetykiem(bez sensu), wtedy może być to wina nie układu smarowania, ale na przykład wypłukanymi nagarami/syfami - pierścienie(uszkodzone uszczelniacze zaworowe przy chłodzonym powietrzem silniku mogą skutkować dostawaniem się oleju, ale w niewielkich ilościach). Nie szukałabym jednak tak daleko, skoro to tylko wymiana oleju.
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2019-03-14 10:07:26)
Offline
Yamamoto napisał:
Luna: Sprawa wygląda tak, że ...
...Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta....
sory nie mogłem się powstrzymać...
Offline
Nie wydaje mi się żeby to była wina zmiany oleju na lepszy. Np. syntetyk 10w50 na będzie gęstszy niż minerał 15w40.
Możesz odkręcić kolektor wydechowy i zobaczyć jak wyglądają kanały, jeśli w którymś będzie olej to znaczy że ścieka po trzonu zaworowym, czyli uszczelniacze do wymiany.
Można tez sprawdzić kanały dolotowe, ale wg mnie łatwiej najpierw sprawdzić wydechowe
Ostatnio edytowany przez dobrzan (2014-05-30 11:13:26)
Offline