Na prośbę użyszkodnika PalaszD:
W przypadku chęci dokonania zmian w układzie dolotowym motocykla:
Po założeniu filtra K&N lub Pipercross
http://www.pipercross.net/
http://www.knfilters.com/
Ważne jest aby wyczyścić gaźniki i sprawdzić szczelność puszki filtra powietrza (może się okazać, że któryś z poprzednich właścicieli wywalił odmę ( mówię na przykładzie 750 ) i został otwór od spodu). Zakładam, że każdy zakłada filtr przy przeglądzie zimowym/sezonowym i ma czas na dłubanie. Albo jego mechanik ma.
Po zmianie filtra konieczna jest regulacja gaźników. Filtr stożkowy dostarcza do gaźnika więcej powietrza, więc zmienia się skład mieszanki i zaburza się stosunek powietrza do paliwa. Skład mieszanki osobiście poznaję po kolorze świecy - sarni brąz , i po zachowaniu motocykla.
Zmniejszając opór na dolocie ( filtr stożkowy ma większą przepustowość ) można pomyśleć o wymianie wydechów na przelotowe - ja tak mam u siebie.
Może się okazać, ze potrzebna jest zmiana dysz na większe.
Czyszczenie
https://www.youtube.com/watch?v=jPb4XpiKIk4
Irydowe świece NGK - założyłem aby oszczędzić na wymianach kompletu co sezon.
Założyłem jednocześnie filtr K&N i irydy. ( wydech przelotowy - pusty fabryczny tłumik + gaźniki z ZR7 - z tego co wiem mają większe dysze niż Zefir)
Gaźniki od razu do regulacji, bo straciły się wolne obroty.
Po regulacjach lekko spadło spalanie, poprawił się moment i dźwięk.
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2013-02-13 10:52:59)
Offline
Dzięki Yama za opis plusik poleciał...
no ja słyszałem, że k&N właśnie poprawiają Nm z dołu...ale podobno po tym właśnie sprzęt jest bardziej paliwożerny...piszę oczywiście tylko to o czym słyszałem...ale Ty temu zaprzeczasz więc jako użytkownikowi bardziej ufam Tobie
Offline
Paliwożerny - ok - skądś się te niutony muszą brać - nic za darmo.
Poprawiasz/tuningujesz silnik to nie narzekaj, że głośno/drogo/zużycie - tren tekst jest dla wielu zagadką i nierozwiązaną tajemnicą.
Tylko całość zależy od tego co masz w motocyklu - był o tym wątek. Że sam K&N nie sprawi, że dupy będą ściągać majtki przez głowę. Potrzeba jest regulacja + najlepiej wydech i dysze.
STROJENIE cy coś
a co do spalania? jak odkręcę to i 7 pewnie łyknie. ale to taki sprzęt jest
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2013-02-13 11:38:39)
Offline
Taki oto "znalazłem" filtr, zostawiłem go sobie po założeniu gąbkowego parę lat temu...
Z wyglądu i pomiarów identyczny jest z tym http://www.knfilters.com/search/product … od=KA-0006 ...
Teraz tylko muszę zamówić zestaw do czyszczenia.
Teraz pytanie teoretyczne: Jeżeli gaźniki były ustawione pod ten filtr, to czy wymiana na standardowy (gąbkowy popularny na alle..) mogło spowodować wysokie spalanie, prychanie z wydechów i słabe wkręcanie się silnika na niskich obrotach?
..................................................................
Przyszedł zestaw do mycia filtrów...jest w środku instrukcja po polsku jak myć.
Płyn w zapachu przypomina ten co się bańki mydlane robi, kto ma dzieci to powinien wiedzieć.
Płyn do mycia zawiera "Etoksylowany Alkohol Tridecylowy" i 5-15% środków powierzchniowo czynnych.
Płyn psikamy na suchy filtr, czekamy 10 minut i płukamy delikatnie w chłodnej wodzie.
Zużycie płynu ok 1/5 - 1/6 butelki 355ml.
W czasie płukania okazało się, że filtr był dość czysty, niewiele cząstek stałych wypłyneło i brudnej wody.
Filtr obciekł więc suszę, na razie chłodnym powietrzem..
Po dokładnym wysuszeniu suszarką do włosów filtr wygląda tak:
..a po nasączeniu olejkiem tak:
.....................................
Stary filtr...
Wrażenia po wymianie: silnik zaczął bardziej łagodnie pracować, widocznie było tak jak pisał Yamo, zbyt bogata mieszanka i chodził trochę jak traktor. Wcześniej słychać było detonacje każdego cylindra z osobna, teraz mruczy jak prawdziwy motocykl. Ładnie wkręca się w obroty, ale.... reszta w poście świecach
Ostatnio edytowany przez speedward (2013-02-21 13:40:33)
Offline
speedward napisał:
Teraz pytanie teoretyczne: Jeżeli gaźniki były ustawione pod ten filtr, to czy wymiana na standardowy (gąbkowy popularny na alle..) mogło spowodować wysokie spalanie, prychanie z wydechów i słabe wkręcanie się silnika na niskich obrotach?
Dokładnie
Jeżeli do tego miałeś dysze zmienione to przy standardowym filtrze silnik dostawał za dużo paliwa i za mało powietrza.
Offline
Przyszły Irydy..
...................................................................................
Stare świece w ustawieniu identycznym jak w silniku.
Wrażenie po wymianie: silnik WRESZCIE <duży łyk piwa> przestał prychać z wydechów i dławić się przy dodaniu gazu. Pracuje jednostajnie miarowo, obroty jałowe ok 1200...<b.duży łyk vettera>...ale co tam obroty jałowe! Dotyk manetki i wściekły strzał obrotów, skaczą jak w sześćsetce.
Tęsknie wiosny, jak żaden z was, by wypróbować to wszystko na asfalcie!!!
Ostatnio edytowany przez speedward (2013-02-21 13:50:02)
Offline
No i bangla - teraz jeszcze tylko K&N musisz "odświeżyć" i zobaczysz co z tego będzie
Offline
Operacja wymiany filtra (na stary, ale umyty i zaimpregnowany) oraz nowe świeczki dała pozytywny efekt, do szczęścia brakuje paruset kilometrowej wycieczki, by sprawdzić jak ze spalaniem.
Reasumując polecam wcześniejszą wymianę świec i filtra gdy coś się dzieje z pracą silnika. Wiadomo, że to nie są tanie sprawy ale jednak są to rzeczy eksploatacyjne które się zużywają i negatywnie wpływają na spalenie i moc silnika.
Jak to wymienicie i dalej pupa to w tedy podejrzenia na kable WN, gaźniki, zawory...
Wymiana filtra jest bardzo łatwa, ze świecami jest troszkę dłużej i trudniej, dobrze jest się zaopatrzyć w dobry klucz/nasadkę do grzechotki. Oddawanie moto do warsztatu to zbędny wydatek.
Piwko po skończonej robocie smakuje niesamowicie!
Wieczorkiem sprawdziłem jak pali na zimny silniku. Ssanie i pali na dotknięcie.
Ostatnio edytowany przez speedward (2013-02-21 19:23:18)
Offline
no proszę...teraz tylko synchro gaźników i będzie pewnie ładnie banglał
ja gdybym nie miał teraz tak sporych wydatków na rozrząd, sprzęgło, zawory itp to pewnie też bym w K&N zainwestował...a tak na razie zostaje gąbka...
Offline
speedward napisał:
Tęsknie wiosny, jak żaden z was, by wypróbować to wszystko na asfalcie!!!
Zefir po wymianie filtra i świec zmienił się nie do poznania. Przyzwyczaiłem do jego ospałej jazdy, kręciłem go wyżej.
Teraz ciągnie szaleńczo praktycznie od samego dołu, trasę do Kazimierza mogłem pokonać w zasadzie na ostatnim biegu.Wzrósł moment i moc. Bo za tym nic nie regulowałem i synchronizowałem.
Co do pomiaru spalania czekam aż spalę cały zbiornik, bo aktualna średnia mogła by być zawyżona w związku z dzidowaniem i specyficzną trasą do Kazika.
Offline
No to super - czyli efekt jest i widać, że różnica niemała
na całym zbiorniku pewnie nie będzie wielkiej różnicy...oczywiście pewnie będzie większe spalanie, bo lepsza reakcja na manetkę prowokuje i korci, żeby jeszcze mocniej odkręcić
Offline
Dalsza część tuningu.
Wklejam linka bo znowu zgubię.
http://www.zephyrfreunde.de/TuningZephyr750.pdf
Ostatnio edytowany przez Yamamoto (2013-10-01 11:39:24)
Offline
Witam,
w Zephyrze 550 chcę założyć filtry powietrza bezpośrednio na gaźniki i wyeliminować dotychczasowy filtr powietrza wraz z całym air-boxem.
W air-boxie znajduje się czujnik temp. powietrza zasysanego do gaźników - co z nim zrobić po demontażu Air-boxa?
Czy jest on potrzebny? Jeżeli tak to gdzie go mogę zamontować?
Offline
Tzn jakie filtry? Stożkowe? Szczerze życzę powodzenia w regulacji silnika, tak aby dobrze chodził i bez dziury w obrotach.
Jeżeli mądre japońskie główki tak wymyśliły to jest potrzebny - podejrzewam, że koordynuje on podgrzewanie gaziorów. Wypnij teraz i sprawdź co się będzie działo. Ewentualnie zastąp go jakimś opornikiem.
Offline
No i wyrzuciłem airboxa, załozyłem filtry stożkowe Filtron AS780. Gaźników nie regulowałem jeszcze.
Odpala normalnie, wolne obroty ładnie trzyma, ale na ,,zimnym'' silniku po odwinięciu manetki trochę przymula ( za dużo powietrza dostaje) natomiast przy rozgrzanym ,,piecu" chodzi ładnie i znika efekt przymulania.
Offline