Witam.
Przetarła mi się linka sprzęgła (na szczęście nie pękła). Zamówiłem i wymieniłem na nową, ale po wymianie inaczej wchodzą biegi. Np stojac na parkingu nie mogę wrzucić 2 (później podczas jazdy już działa ale na postoju biegi w góre nie działają). Sam luz jest teraz ciężko wyłapać - trzeba bardzo delikatnie operować dźwignią żeby w końcu wskoczył.
Czy ktoś wie czym to jest spowodowane i jak to wyregulować? Wysunął mi się ten bolec podczas odczepiania drugiego końca linki przy samym deklu i podejrzewam że to mogło mieć znaczenie ale już teraz sam nie wiem ...
Z góry dzięki za porady.
Offline
Dokładnie - kwestia regulacji. Miałem to samo. Regulacja jest u dołu, dwoma śrubami oraz przy klamce. Nie wiem jak powinno być książkowo ale ja regulowałem metodą prób i błędów
Offline
nie wiem jak w 550 ale w 1100 w skrzyni biegów jest "blokada", która uniemożliwia wrzucenie dwójki na postoju, jedynie po ruszeniu się da, o ile jeszcze działa
Wyreguluj poprawnie linkę i problemy powinny zniknąć.
Ostatnio edytowany przez Jasiu (2014-09-06 23:36:45)
Offline
Luz na klamce 1,5 do 2 mm musi być bo sie bedzie ślizgaczyć i spalisz tarcze.Jak ciężko idzie znalezienie luzu to znaczy że jest napięta linka i tyle. Bo raczej poprowadziłeś ją tak samo jak była i nie załamuje jej nigdzie co?
Offline
Dzięki za info.
Linka została poprowadzona tak samo jak była - nigdzie sie nie załamuje. Chyba musiała się ułożyć bo teraz już jest ok - N można złapać nawet dojeżdżając do świateł więc nie jest źle.
Bardziej mnie interesuje teraz inna kwestia - śruba regulacji sprzęgła która jest przy klamce - wie ktoś jaki to jest wymiar i gdzie to można dostać? Na rynku są tylko śruby M8x1 albo M8x1,25 a to za mało (pancerz linki jest większy niż przeznaczone na niego miejsce w śrubie). Przy starej lince jest ten sam problem. Dla wyjaśnienia dodam że tą śrubę mam pęknięta i dlatego szukam nowej.
Offline