Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

#1 2015-01-17 12:36:12

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2628
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Sprawą oczywistą jest że nasze maszyny najlepiej wyglądają kiedy są czyste i błyszczące. Zephyr to motocykl który posiada wiele elementów z surowego aluminium lub pokrytych chromem a których utrzymanie w czystości nie jest w cale takie prostę. Aluminium z czasem matowieje i śniedzieje a na chromie pojawiają się naloty, rdza lub przebarwienia. Dlatego zachęcam aby w tym wątku wszyscy użytkownicy wypowiadali się w jaki sposób dbają o czystość swoich maszyn, jakie mają patenty na szybkie i łatwe doprowadzanie do połysku maszyny oraz jakie środki są do tego celu używane. Myślę że opierając się na doświadczeniu obecnych tu ludzi będzie można wybrać najlepszą, najszybszą i najtańszą metodę i uniknąć przykrych niespodzianek lub zbędnych wydatków na środki które się nie sprawdziły.

Zacznę może od mojego przykładu z polerowaniem części aluminiowej i chromowanego kolektora wydechowego.
Kolektor był zmatowiony, z bliska widać rdzawe wykwity, w dotyku szorstki, od strony zewnętrznej na długości ok 7 cm w kolorze rdzawym. Zakupiona wata ze staliwa średniej granulacji do polerowania aluminium. Po przetarciu kolektora suchą szmatką przeszedłem do ręcznego polerowania watą. Bardzo szybko chrom nabierał połysku a rdzawe naloty zmieniały się w lśniący chrom. Przy dokładnym przyglądaniu się z bliska można zauważyć miejsca w których wychodziła rdza ale z odległości 1 m wygląda jak nowo chromowany. Wata nie zostawia rys jak typowy papier ścierny. Po tym zabiegu również ręcznie przetarłem kolektor pastę K2 ALUCHROM dla dopełnienia połysku i zabezpieczeniu powierzchni. Całe czyszczenie jednego kolektora zajęło mi ok. 5 min.

http://images66.fotosik.pl/529/20d5097b1825a57fm.jpg
Na zdjęciu pierwszy kolektor po zastosowaniu metody, drugi w stanie nie ruszonym, kolejne dwa po polerowaniu ręcznym tylko pastą TEMPO.

Metodę tę chciałem sprawdzić również na aluminium dlatego wykorzystałem kawałek górnej półki. Po polerowaniu watą (znacznie dłuższym niż w przypadku kolektora) struktura surowego alu zmieniała się w coraz to gładszą powierzchnię aż doszła do niemal lustra. Przypuszczam że długość zabiegu wynikała z faktu ze powierzchnia półki nigdy nie była polerowana i wymagała doprowadzenia do gładkości. Zabieg zakończony również pastą K2 ALUCHROM.

http://images67.fotosik.pl/531/11d5cc63254aeb73m.jpg
Zdjecie nie oddaje do końca efektu ale naprawde jest to niemal lustrzana powierzchnia.

Podsumowując. Zestaw (450 cm waty oraz tuba pasty) kosztował 25 zł. Efekt jaki można nim uzyskać jest naprawdę zadowalający. W przypadku kolektorów jestem bardzo zadowolony, natomiast w przypadku aluminium bardziej sprawdzi się w miejscach trudno dostępnych. Na duże powierzchnie raczej skłaniałbym się ku metodą wykorzystującym narzędzia (wiertarkę, szlifierkę). Dlatego największym minusem jest właśnie to że waty trzeba używać ręcznie i przy dużych elementach będzie to czasochłonne i męczące. Dodatkowo podczas polerowania wata zostawia mnóstwo maleńkich opiłków które wbijają się w skórę powodując podrażnienia (trzeba to robić w grubo ogumionych rękawicach. Samą pastę K2 ALUCHROM oceniam na 4+ gdyż nie do końca est w stanie wypolerować bardziej zmatowionych lub porysowanych miejsc bez przeszlifowania wcześniej powierzchni papierem lub wspomnianą watą. Używając ją po wacie lub do odświeżenia wcześniej polerowanych części jak najbardziej polecam.

Zachęcam kolejne osoby do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i patentami.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#2 2015-01-17 12:53:03

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Dobry temat - piwko się należy
Spróbuję Twojej metody na kolektorach.
W kwestii aluminium to u mnie najlepiej sprawdza się biały filc. Pastę miałem Aluchrom w takiej niebieskiej tubie. Ale już jej chyba nie produkują. Tak naprawdę wystarczy chwilę potrzeć szybkimi ruchami i mamy lusterko.
Jeśli aluminium jest mocniej zaśniedziałe to należy zastosować papier na wode 2000 i później pasta z filcem.

Tak spolerowane alu wystarczy później przetrzeć na sucho po deszczu i raz na rok delikatnie odświeżyć pastą


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#3 2015-01-17 18:42:35

 speedward

Platynowy Zlotowicz

Skąd: woj.lubelskie
Zarejestrowany: 2010-10-06
Posty: 1255
Punktów :   15 
Motocykl: Kawa ZR 1100

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Lakieowane cześci shell pasta polerska w puszce a reszta autosol.


Perła? Jasne!

Offline

 

#4 2015-01-18 18:00:32

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

gwoli ścisłości w ZR7 kolektory są z polerowanej nierdzewki, w Zephie są chromowane?


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#5 2015-01-18 18:14:44

 5eba

Złoty Zlotowicz                          Administrator

Skąd: Grajewo/Podlasie
Zarejestrowany: 2010-11-11
Posty: 1717
Punktów :   
Motocykl: 1100 '93

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

tak w zephie kolektory sa chromowane. ja stosuje wspomniany przez speeda autosol na wiekszych powierzchniach wiertarka z regulacja obrotow i rozne koncowki filcowe tj. tarcze lub trzpienie.
na lakier klade wosk turtle, czekam chwile i scieram sucha szmatka, efekt bomba.


Zephyr 4ever

Offline

 

#6 2015-01-18 19:37:00

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Nie są chromowane. Sa z nierdzewki


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#7 2015-01-18 19:52:40

 5eba

Złoty Zlotowicz                          Administrator

Skąd: Grajewo/Podlasie
Zarejestrowany: 2010-11-11
Posty: 1717
Punktów :   
Motocykl: 1100 '93

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

ten mocny polysk wyglada jak chrom, dobrze wiedziec


Zephyr 4ever

Offline

 

#8 2015-01-18 20:28:46

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2628
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Nie no, kolektory są chromowane. Chyba. Ale teraz daliście mi zagrychę. Nierdzewka by się tak nie błyszczała i nie byłaby podrdzewiała przed czyszczeniem. To raczej chrom.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#9 2015-01-18 20:41:46

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Ja obstawiam, że jest nierdzewna polerowana jak Marek napisał.  Chrom jak by był,  to każdy by miał takie piękne kolanka w swoik moto. A tak to w większości są zaśniedziałe


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#10 2015-01-18 21:07:35

 speedward

Platynowy Zlotowicz

Skąd: woj.lubelskie
Zarejestrowany: 2010-10-06
Posty: 1255
Punktów :   15 
Motocykl: Kawa ZR 1100

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Tez mi sie tak wydaje,natomiast tlumiki i ta osłona rur pod stopką to już chromowane.


Perła? Jasne!

Offline

 

#11 2015-01-19 08:54:17

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2628
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Dyskusja zaczyna odbiegać od tematu, ale trochę ją jeszcze podrążę . Mianowicie łącznik wszystkich kolektorów pod silnikiem mam cały pordzewiały (Pałasz też wspominałeś że ci przegnił), zatem czy jest możliwe że skośnookie zespawywaliby razem stal nierdzewną ze zwykłą? Do łączenia tych dwóch rodzajów materiału służą nieco inne technologie. Nie żeby była to dla mnie jakaś istotna rzecz czy mam kolektory chromowane czy polerowane, ale poprostu zaciekawia mnie ta pierdołka


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#12 2015-01-19 09:16:24

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

No u mnie przegnił, ale nie na wylot, tylko stal była osłabiona, a ja mechanicznie to uszkodziłem i powstała dziura...
Nierdzewka też niestety po pewnym czasie skoroduje zwłaszcza, gdy działają na nią kwasy powstające w wyniku spalania benzyny. Dodatkowym minusem jest to, że tam też dociera woda i wilgoć.


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#13 2015-01-19 15:36:46

 dobrzan

Użytkownik

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-01-25
Posty: 101
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550 '92
WWW

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Ja się będę upierał że w 550 i 750 są chromowane. Ewidentnie jest warstwa czegoś, co jak się to uszkodzi to zaczyna rdzewieć

W 1100 może być inaczej

Offline

 

#14 2015-01-20 08:24:53

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Zmieniam trochę temat zaczynam watoliną o najgrubszej granulacji oczyszczać lakier z setów bo chce je wypolerować. Strasznie żmudnie to idzie wczoraj tarłem godzinę i pół seta pasażera przetarłem. Może ma ktoś szybszy sposób?? Polerowanie już jakoś idzie ale starcie farby to masakra.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#15 2015-01-20 08:27:17

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

farbę najlepiej usuniesz maczając sety w płynie hamulcowym lakier schodzi jak poje*any
a jak chcesz mechanicznie usunąć to lepiej papierem ściernym 600. Potem i tak musisz spolerować powstałe rysy i wżery za pomocą papieru na wodę, a dopiero na końcu polerka właściwa za pomocą pasty


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 
  • Index
  •  » Warsztat
  •  » Polerowanie aluminium, chromów i części lakierowanych

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.osm.pun.pl www.pwf-online.pun.pl www.konskie.pun.pl www.glatorianie.pun.pl www.4girls.pun.pl