Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2015-03-20 22:34:49

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Naciąganie łańcucha i smarowanie

Hej - dziś prosta, ale za to bardzo ważna czynność, jaką jest właściwy naciąg i smarowanie łańcucha.
Łańcuch powinno się kontrolować w granicach około 1000km.
Smarowanie to w zależności od tego, jakiego lubrykantu używamy, ale najlepiej przyjąć co 300km, częściej, gdy jedziemy po deszczu...

No więc - zaczynamy. Motocykl stawiamy na centralnej podstawce, lub jeśli jej nie mamy, to na stojaku. Można też oczywiście ustawić na podpórce bocznej. W zephyrach zastosowano naciąg śrubą mimośrodową - jest to jedno z najlepszych rozwiązań.

Łańcuch powinien mieć około 35mm - 45mm luzu tzn jeśli uniesiemy go w górę, a natępnie w dół, to wartość pośrednia powinna wynosić ok 3cm.
https://lh3.googleusercontent.com/-5DQhtLbg-tU/VQyFidiRHHI/AAAAAAAADEM/gzMtM4S9zME/w1008-h567-no/DSC_0273.JPG

Jeśli jest więcej, to łańcuch należy naciągnąć.

Potrzebne będą 2 klucze imbusowe 8 - do śrub wahacza i 12 do mimośrodu.
https://lh6.googleusercontent.com/-pRbMxtOAVnw/VQyFiHQ5wgI/AAAAAAAADEE/ACg_g8kpNkc/w1008-h567-no/DSC_0274.JPG

Najpierw odkręcamy śruby na samym końcu wahacza:
https://lh4.googleusercontent.com/-fgXZiItiu5Q/VQyFipGXnhI/AAAAAAAADEU/IOufIgwt1cI/w1008-h567-no/DSC_0275.JPG

Musimy je wykręcić całkowicie, aby później móc operować mimośrodem.

Za pomocą większego klucza obracamy śrubę mimośrodową kontrolując jednocześnie skalę naciągu
https://lh3.googleusercontent.com/-YufPkF4mJ2M/VQyFkUJLehI/AAAAAAAADEk/gLj35oanrcY/w1008-h567-no/DSC_0278.JPG

Po naciągnięciu kontrolujemy drugą stronę, czy na skali mamy tą samą wartość.

W moim przypadku to 7 i pół. Weryfikujemy naciąg:
https://lh6.googleusercontent.com/-SvR95XRyl8g/VQyFlOhLvRI/AAAAAAAADEs/2EpV_i4gzlY/w1008-h567-no/DSC_0277.JPG
Naciąg jest OK. Można jeszcze spuścić motocykl z podnóżka i usiąść na nim, wtedy też łańcuch się delitaknie naciągnie.
Jeśli na obydwu mimośrodach mamy tą samą wartość, a łańcuch nie ugina się więcej jak 3cm to skręcamy śruby na wahaczu.
https://lh4.googleusercontent.com/-fgXZiItiu5Q/VQyFipGXnhI/AAAAAAAADEU/IOufIgwt1cI/w1008-h567-no/DSC_0275.JPG


Po zakończonej czynności pamiętajmy, aby nasmarować łańcuch. Dobrze, jak jest on rozgrzany po jeździe. Wtedy smar lepiej przylega.
Smarujemy zawsze od wewnętrznej strony łańcucha

https://lh4.googleusercontent.com/-vZrSiry2Lgg/VQyFlrJbjTI/AAAAAAAADE4/4qvle94GtlE/w1008-h567-no/DSC_0279.JPG


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#2 2015-03-20 23:10:56

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2628
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Naciąganie łańcucha i smarowanie

Dobrze że poruszyłeś ten temat a przy tym fajnie opisałeś. Wielu o tym zapomina tak jak o kontrolowaniu ciśnienia w kolach a są to rzeczy jakby nie patrzeć wpływające na nasze bezpieczeństwo. Strach pomyśleć co może spowodować zerwany łańcuch przy dużej prędkości. Warto jeszcze wspomnieć aby przy czyszczeniu i smarowaniu łańcucha zerknąć na jego stan.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#3 2015-03-22 18:53:28

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Naciąganie łańcucha i smarowanie

Imbusy to 8mm do popuszczenia mimośrodu, oraz 12mm do regulacji. Watro je mieć w przyborniku pod siedzeniem, najlepiej w kształcie "Elki"

Offline

 

#4 2015-03-23 00:08:20

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Naciąganie łańcucha i smarowanie

Tak informacyjnie: W ZR 550 luz łańcucha podawany przez producenta to 35 - 45 mm.

Edit, pomiar producent każe robić gdy moto stoi bez obciążenia na kosie.

Ostatnio edytowany przez piodabro (2015-03-23 09:19:13)

Offline

 

#5 2015-03-23 06:59:21

 mar33cki

Srebrny Zlotowicz                       Administrator

Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2012-09-05
Posty: 2231
Punktów :   16 
Motocykl: FZS 1000 Fazer

Re: Naciąganie łańcucha i smarowanie

Dla ZR7 luz łańcucha na centralce: 30-45 mm (całkowity góra-dół)
Potrzeba trochę inszy zestaw narzędzi : kombinerki (do zawleczki), klucze do ośki (bodajże 19/21), klucze do regulacji naciągu (chyba 12 i 8).
Procedura bardzo podobna: najpierw luzujemy ośkę i kontry od naciągu, naciąg regulujemy wkręcając/wykręcając śruby regulujące, kontrujemy nakrętkami, dokręcamy ośkę, wkładamy i rozginamy zawleczkę.
Ważne - pamiętać o założeniu zawleczki po dokręceniu ośki i równym ułożeniu koła wzdłuż osi!


1. Nie jeździć szybciej od swojego Anioła Stróża!!!
2. Uważać na samobójczo podlatujące ptactwo...
3. Tyle razy kontrolowanie i własnochętnie wsiąść i zsiąść z moto...
aktualny stan Mustanga

Offline

 

#6 2015-06-08 22:24:39

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2643
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Naciąganie łańcucha i smarowanie

Naciąg i tak najlepiej sprawdzić jak obciążysz moto. W moim przypadku - jazdy w 3 osoby jak moto stoi luzem to łańcuch jest luźny. Jak siądziemy to jest ok.
Łańcuch smaruje od zewnętrznej. Nie chce mi się spuszczać nad tym. Za to smaruję co tankowanie. I co deszcz/mycie.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#7 2015-06-08 23:31:09

 Gepard

Zlotowicz

Skąd: Zabrzeg SBI
Zarejestrowany: 2015-01-18
Posty: 173
Punktów :   
Motocykl: ZR 550B

Re: Naciąganie łańcucha i smarowanie

Dzięki za manuala ostatnio sprawdzałem ale teraz mam to wytłumaczone tak jak trzeba i gdzie się go reguluje. Dzięki

Offline

 

#8 2015-06-09 15:15:41

 bolo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-02-22
Posty: 111
Punktów :   
Motocykl: 750tka

Re: Naciąganie łańcucha i smarowanie

http://www.autokosmetyki.pl/images/wurt … 00ml-b.jpg

Nada się takie coś do smarowania? Mam puche, a chwilowo nie chciałbym kupować specyfików (motul/castrol) za 30-40zł.

Offline

 

#9 2015-06-09 16:16:40

 Yamamoto

Srebrny Zlotowicz

Skąd: KOS/SMI
Zarejestrowany: 2011-09-04
Posty: 2643
Punktów :   33 
Motocykl: JapCrap750,K1200RetroSport
WWW

Re: Naciąganie łańcucha i smarowanie

Smaruj olejem przekładniowym (Hipol) kropionym z buteleczki po wodzie utlenionej. Kropelka na ogniwko. Taniej się nie da. Gdzieś o tym pisałem na forum.


Cierpię na kompleks dużego brzucha i małego fiuta.
Motto: http://www.youtube.com/watch?v=vM-jF6q-8Gw
oraz
https://youtu.be/yG3PjM7pe-U

Offline

 

#10 2015-06-30 21:37:48

 Panda

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2014-08-26
Posty: 424
Punktów :   
Motocykl: Śprycha

Re: Naciąganie łańcucha i smarowanie

A co z tym etapem naciągania łańcucha?
https://lh3.googleusercontent.com/-3lk08ADxRaw/VZLvj9k5JEI/AAAAAAAAAPk/6VjL3YI-wrY/s640/1.jpg

Offline

 

#11 2015-06-30 22:06:01

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Naciąganie łańcucha i smarowanie

Przy naciaganiu łańcucha nie ma konieczności luzowania zacisku. Ta nastepuje tylko przy zmianie koła


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#12 2015-06-30 23:14:09

 piodabro

Zlotowicz

1860506
Skąd: Gdańsk
Zarejestrowany: 2014-08-02
Posty: 703
Punktów :   29 
Motocykl: ZR550B '94
WWW

Re: Naciąganie łańcucha i smarowanie

tu nie chodzi o zacisk, tylko o podporę zacisku. Jest ona z jednej strony na sztywno do ramy, a z drugiej do zacisku, który zamocowany jest na ośce.
W serwisówce polecają poluzować. Osobiście zawsze o tym zapominam. Wtedy trudniej przekręcić mimośród ale nie trzeba w dalszym ciągu używać do tego strasznej siły. Łatwiej za to ustawić mimośród i go dokręcić.
Jak poluzujesz będzie się łatwiej kręcić i tyla.
Jak chcesz mieć dobrze, rób tak jak piszą w serwisówce.

Offline

 

#13 2019-03-26 12:06:43

 Vice

Zlotowicz

Skąd: Chełm
Zarejestrowany: 2018-10-17
Posty: 254
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 750

Re: Naciąganie łańcucha i smarowanie

Stosował ktoś ten smar do łańcucha z Wurtha HHS Drylube?
https://allegro.pl/oferta/bezbarwny-sma … 5268932015

WYPRODUKOWANY NA BAZIE SUCHEGO WOSKU SYNTETYCZNEGO, SMAR DO ŁAŃCUCHÓW MOTOCYKLOWYCH Z USZCZELNIENIEM O-RING, Z-RING, X-RING.
DZIĘKI WŁAŚCIWOŚCIOM PEŁZAJĄCYM AKTYWNY SKŁADNIK WNIKA NAWET TO MIKROSKOPIJNYCH SZCZELIN. W CZASIE PRACY WYTWARZA SIĘ TRWAŁY, SUCHY FILM PTFE.
SMAR ZAPOBIEGA PRZYWIERANIU BRUDU I POWSTAWANIU LUZÓW ŁAŃCUCHA.ZAPEWNIA DOSKONAŁĄ OCHRONĘ ANTYKOROZYJNĄ

Sorki za duże litery, ale to wklejone z aukcji.


Jest Zephyr 750
i motorynka (1988),
była CB250N (1978),
był GPZ500S (1994),

Offline

 

#14 2019-03-26 12:32:06

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Naciąganie łańcucha i smarowanie

Ja mogę polecić Bellray albo Castrol.


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

#15 2019-03-26 12:37:03

 rafi068

Platynowy Zlotowicz

Skąd: Białężyn <PZ>
Zarejestrowany: 2015-03-20
Posty: 1284
Punktów :   20 
Motocykl: Zephyr 550

Re: Naciąganie łańcucha i smarowanie

Nie testowałem go. Szczerze moge polecic Motul C4 w podobnej cenie co wuth, którego pokazujesz.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.konskie.pun.pl www.swtor.pun.pl www.osm.pun.pl www.glatorianie.pun.pl www.pwf-online.pun.pl