Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2013-04-18 08:33:57

 Anonymous

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-08-29
Posty: 727
Punktów :   

Modyfikacje ogumienia

W 550 przód 110/80 - 17, tył 140/70 - 18

jakie są + a jakie minusy zakladanie Opon o innych parametrach?

Wiadomo, producent przewidzial tak a nie inaczej ale życie jest zyciem

Jak to jest np. z wyzszym profilem gumy przy zachowaniu szerokosci?

Offline

 

#2 2013-04-18 09:10:42

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Modyfikacje ogumienia

Najważnejsza jest szerokość - ta powinna być maksymalnie zbliżona do zalecanej przez producenta.
Za szeroka opona powoduje zmianę jej łuku i możemy zostać np mistrzem prostej, jeśli np zamiast 160 zamontujemy popularne 180...

Wyższy profil raczej nie wpłynie na parametry jazdy...jedynie zmieni odczuwanie nierówności - wyższy profil = lepszy komfort i mniejsze ryzyko pogięcia felgi w przypadku wjechania w japę wielkości krateru Etny... za to będzie wyglądał jak balon


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#3 2013-05-05 20:14:20

 Anonymous

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-08-29
Posty: 727
Punktów :   

Re: Modyfikacje ogumienia

Efekt "balonu" mi nie przeszkadza wręcz jest pożądany przy cafe ale może nie z tymi felgami

Jak patrzylem to na tyl 140/70/18 bardzo maly wybor  a jak ma byc cafe to chcialbym wlasnie jakis fajny balon zalozyc (z małą kostką?)

Ilośc przejrzanych opon w ostatnim czasie jest powalająca. Nie znalazłem jednak wyczerpującej odpowiedzi na moje pytanie, w jaki sposób zmiana rozmiaru opone w jędną lub w drugą stronę zmienia styl jazdy. Większośc pisze że tylko orginalny rozmiar żaden inny ale widze ze przy różnych moto są montowane przeróżne rozmiary. Gdzieś wyczytałem że możliwe modyfikacje są o 10mm w każdą stronę.
W 550 mamy felge 17 i 18 (110/80 i 140/70) a juz w 750 2 17stki (120/70 i 150/70), wynika z tego ze cięższa o niecale 20kg 750 jezdzi nizej na szerszym kapciu więc np modyfikacja w  550 np. 120/90 17 i 150/80 18 byłaby dużym "zagrożeniem"?

Rozumiem ze zmiany rozmiarów opon przy jezdzi na wprost nie przeszkadza dopiero przy skręcie zmodyfikowany łuk mże być nie taki jakbysmy tego chcieli i bach ...

Jeseli chodzi o zmiane tylko profilu to mysle ze o profilu wyzszym troche sie bardziej "bujamy" i mamy balony na dzióry jak napisał Pałasz a profil dół mamy "twardszą" jazde ale chyba lepszą przyczepnosc.

Zmiana szerokosci duzo nam zmienia ale jak dobrac by sie nie wyperdOlyć?

Niewiem czy kogoś zainteresują te gumowe dywagacje ale byłbym wdzięczny za wszelkie wzmianki wnoszące coś w ten temat

Ostatnio edytowany przez Kubek (2013-05-05 20:16:33)

Offline

 

#4 2013-05-06 09:17:19

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Modyfikacje ogumienia

No na szerszej się nie wywalisz, tylko w zakręt wejdziesz nie 120km/h a np 90km/h...  i szersza będzie Ci się wycierała mocniej na samym "szczycie" czyli na bokach będzie pełno mięcha, a na szerokości ok 2cm będzie slick


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#5 2013-05-06 09:52:14

 frankie

Użytkownik

37007
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-03-16
Posty: 375
Punktów :   

Re: Modyfikacje ogumienia

Poprzedni właściciel mojej 550ki miał założone 160/60/18 czyli nie zgadza się ani szerokość ani wysokość. Skręca się na tym dość dobrze ale czuje się jakby coś nie grało do końca podczas składania w zakręt. Aktualnie czekam na wolną chwilę aby podjechać do motogumy na wymiane (udało mi się kupić komplet w zalecanych rozmiarach). Napiszę czy czuć różnicę po wymianie.

Offline

 

#6 2013-05-06 14:15:18

 Anonymous

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-08-29
Posty: 727
Punktów :   

Re: Modyfikacje ogumienia

Tak tez z tą szerokością wykalkulowałem jeśli chodzi o tył. A jesli chodzi o przód jezeli bedzie szersza o 10mm?

O 160 nawet nie myslalem na tyl, bardziej myslalem 120 na przód

Frankie a co kupileś?

Offline

 

#7 2013-05-06 14:29:03

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Modyfikacje ogumienia

10 nic nie zmienia, ale 20 to już dużo zarówno z tyłu jak i z przodu.
Na przód możesz spokojnie 120 ładować


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#8 2013-05-06 14:36:17

 frankie

Użytkownik

37007
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-03-16
Posty: 375
Punktów :   

Re: Modyfikacje ogumienia

Kupiłem bridgestony, które sobie trochę poleżakowały.

Offline

 

#9 2013-05-06 14:46:26

 Anonymous

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-08-29
Posty: 727
Punktów :   

Re: Modyfikacje ogumienia

Tak wlasnie sie zastanawiam bo 750 jezdzi na 120


do 550 bierzniki i rozmiary znam juz chyba na pamiec

5eba na nich jezdzi i jest zadowolony, są moim "backupem"

Ostatnio edytowany przez Kubek (2013-05-06 14:47:46)

Offline

 

#10 2015-07-15 08:36:26

 sankra19

Użytkownik

Skąd: Sandomierz
Zarejestrowany: 2015-06-06
Posty: 92
Punktów :   
Motocykl: Zefir 750c

Re: Modyfikacje ogumienia

Odświeżam temat. W Zephyr 750 mam zamontowane z przodu 110/80/17- katalogowo powinno być 120/70/17. Opona nie wygląda jeszcze źle. Różnica średnicy to zaledwie 1.3%. W autach taka modyfikacja jest możliwa a co z motocyklami. Moto będzie łatwiejsze w manewrowaniu, ale czy tak można? Cz w razie wypadku nie będzie problemów z ubezpieczycielem?

Offline

 

#11 2015-07-15 09:08:29

 Jachoo

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-12
Posty: 2628
Punktów :   27 
Motocykl: ZR750 Husarya

Re: Modyfikacje ogumienia

Jak masz założoną gumę 110 i jest jeszcze w dobrym stanie to się nie przejmuj tylko śmigaj na niej aż ją wykończysz, a wtedy zmień na właściwy rozmiar. Nie słyszałem jeszcze o przypadku czepiania się ubezpieczalni co do rozmiaru ogumienia.


__________________________________________________________________________________________

Wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: Co lubię w życiu robić? ...
... A potem zacznij to robić.

Offline

 

#12 2015-07-15 10:02:33

 PalaszD

Platynowy Zlotowicz                      Administrator

1040198
Call me!
Skąd: Września
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 6446
Punktów :   40 
Motocykl: ZR1100, GTR1400, Ogar200
WWW

Re: Modyfikacje ogumienia

dokładnie jak pisze Jachoo - śmigaj, aż się guma skończy
Rozmiar opon nie ma znaczenia w przypadku ewentualnej kolizji - prędzej mogą się czepiać, że jest "łysa"...


Kawasaki Zephyr - jedyny słuszny

Offline

 

#13 2015-07-15 13:50:38

 JONy

Srebrny Zlotowicz

Skąd: Magnuszew
Zarejestrowany: 2012-06-15
Posty: 936
Punktów :   14 
Motocykl: 550,750,1100,ZR7...były

Re: Modyfikacje ogumienia

sankra19 napisał:

Cz w razie wypadku nie będzie problemów z ubezpieczycielem?

W PL na pewno nie.
Ale jak zamierzasz bywać tym moto poza a szczegolnie na Zachodzie to możesz mieć problem.
Przypadek z innego forum:
Kolega stał Jeeem w korku pod Paryżem-mieszka tam na stałe-i przelatujący skuterowiec na 125tce zahaczył o niego rozpiżdżając się o inne auta. Polamany, wyrwana szczena i takie tam "lekkie" obrażenia-helikopter ewakuował.
Żabojady zabrały jepa na przegląd. Rozkminiali lącznie z porównywaniem wszystkich rzeczywistych wymiarów z katalogowymi czyli wysokość, szerokość i rozmiar ogumienia właśnie... Na szczęście akurat ten był stockowy.
Ja w swoim mam lift pare cali, dystanse 30mm i wieksze kola...
Piszę o puszce a nie o moto ale...jak wyłapiesz szlifa i moto odwiedzi przystanek Straßenbahn...


to nie prędkość zabija.... tylko nagłe zatrzymanie..

Offline

 

#14 2015-07-15 14:35:38

 sankra19

Użytkownik

Skąd: Sandomierz
Zarejestrowany: 2015-06-06
Posty: 92
Punktów :   
Motocykl: Zefir 750c

Re: Modyfikacje ogumienia

Pewnie najważniejszy jest indeks nośności- zbyt mały pojazd niesprawny o tym słyszałem, że agenci firm ubezpieczeniowych sprawdzają to od razu po przybyciu na miejsce wypadku/odholowania pojazdu. Indeks prędkości też, jednak ma znaczenie przy dużych prędkościach przy małych chyba się nie czepiają, ale każdy powód jest dobry aby nic nie wypłacić.

Offline

 

#15 2016-04-22 13:19:22

 Pudelski7

Zlotowicz                                    Moderator

Skąd: Jasło
Zarejestrowany: 2009-08-30
Posty: 1848
Punktów :   26 
Motocykl: Kawasaki Zephyr 1100

Re: Modyfikacje ogumienia

Witam ja mam pytanie bo bede musiał pewnie po tym sezonie wymienić tylnego laczka a mam możliwość zakupu nowej gumy w dobrej cenie tylko że w rozmiarze 170/60/17. I tu moje pytanie, wejdzie do 11???
Czy ktoś na takiej gumie jeździł i czy jest jakaś różnica w prowadzeniu???


motocykl jest najlepszy, bo zapewnia wspanialy kontakt ze wszystkim.
Doświadcza sie przyrody, smakuje kultury odwiedzanych krajow,
na wlasnej skorze doswiadcza sie kaprysow przyrody, wiatru, deszczu. Przeżycie jest pelniejsze...
http://www.motostat.pl/user_images/7652/icon3.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.swtor.pun.pl www.glatorianie.pun.pl www.konskie.pun.pl www.osm.pun.pl www.pwf-online.pun.pl