Odezwij się do PabloEOP - ma dokładnie rozpisane co i gdzie podpiąć i zamienić przy przekładce.
Offline
oki dziś wieczorem jadę odebrać dawcę, w sobotę może rozmontuje co nieco, na pewno się odezwę, dziękuję
Dawca:
http://allegro.pl/kawasaki-zr7s-uszkodz … 86879.html
cena spora, ale dużo zbiłem no i biorąc pod uwagę poczynione w tym moto inwestycje chyba się opłaca, jadę dziś z Pałaszem do W-awy
Mam nadzieję, że to nie jest jakaś nietypowa wersja i nie wyjdą jakieś problemy z przekładką
Offline
Nie ma nietypowej wersji wszystkie są takie same to dzisiaj będzie wesoły autobus po motonga
Offline
Ale się zabraliście do tego jak pies do jeża
Trzeba było od razu sprzęgło rozebrać, to tylko kilka śrubek a tarcze z przekładkami wyciągasz w pakiecie.
Ten wodzik od sprzęgła ma być luźny tylko ten grzybek urwany więc do wymiany
U mnie luz obrotowy kosza też jest i w niczym nie przeszkadza. Stuka na zimnym, na ciepłym dużo mniej(prawie nie słychać).
Kosz ma amortyzator skrętny którego sprężynki jak się wyrobią to mamy właśnie taki luz.
Luz osiowy? Jak nie wyjmiesz tarcz itp, tak, że zostanie sam kosz to się nie dowiesz na czym ten luz...
Na biegu skrzynia też ma luz między trybami. (obracasz koszem a dopiero po chwili czujesz opór i porusza się koło)
Także rozbierać dalej.
I taka uwaga, ciężko bardzo jest odkręcić kosz sprzęgła. Bez dobrego pneumata i czegoś do zblokowania kosza nie podchodź
Offline
u mnie wali i na ciepłym i na zimnym. do tego moto kopci więc nie będę się bawił w rozbieranie tylko podmienimy motor, wyjdzie pewnie taniej (mam nadzieję)
jak stary silnik będzie na stole to go rozbiorę
Ostatnio edytowany przez szparag86 (2015-07-28 11:32:22)
Offline
Zawsze silnik z Zephyra możesz rozebrać na części i go sprzedać, zawsze coś odzyskasz. A tak pozatym jak silnik był strasznie zaniedbany to będzie worek bez dna, wszystkie gumki i pierdoletki które w ASO kosztują krocie. A jak masz w tamtym moto zadbany silnik to tez bym go podmienił.
Offline
Czyli temat remontu załatwiony. Powiem Ci że to jedna z najszybszych napraw silnika Zephyra z jaką się spotkałem
Co do ZR7 to nie masz się czego obawiać bo silnik zamontujesz bez problemu. Tak jak całą wiązkę z modułem bo to najłatwiejsza droga do swapu. Problemy będziesz miał przy podłączeniu manetek i zegarów Zephyrowych z instalką ZR ale ze schematami od PabloEOP jesteś w stanie to ogarnąć. Licz się tylko z przekłamaniem obrotomierza bo tego w tym wypadku nie unikniesz (chyba że rozbebeszysz też zegar i pokombinujesz z opornikami). Inną, trudniejszą opcją jest przerobienie mocowania impulsatora Zepha tak by dało się go założyć na czop wału ZR7. Wtedy zmiana samego silnika i wszystko gra.
A na marginesie to mam pytanie czy będziesz próbował pokombinować z przekładką pokrywy zaworowej lub całej głowicy z silnika Zephyra czy zostawiasz tą nowszą kanciastą która nieco pogarsza wizualną stronę moto? Pytam bo byłbyś pierwszy który by to sprawdził a zainteresowanych efektem na forum jest pewnie wielu.
Offline
we dwójkę na pewno coś wykombinujemy z tym motocyklem ale co z tego wyjdzie to nie wiadomo
Offline
Jachoo głowic raczej wolałbym nie ruszać, ale z pokrywą głowicy możne coś porzeźbić, handluje autami więc mam dobre układy u spawaczy i innych rzemieślników, a czasami uwierzcie potrafią wyczyniać cuda z powierzonym materiałem
Na razie chce przełożyć motor, uruchomić wszystko i do końca sezonu trochę pojeździć, zimą przyjdzie czas na
1. Określenie kierunku: oryginał i przywrócenie blasku, czy przeróbka na cafe albo bobbera.
2. Akcja
Offline
szparag86 napisał:
handluje autami więc mam dobre układy u spawaczy i innych rzemieślników, a czasami uwierzcie potrafią wyczyniać cuda
no... i dlatego bardzo ostrożnie podchodzę do zakupu aut z tamtych stron... Sorki nie bierz tego do siebie
Offline
PalaszD napisał:
we dwójkę na pewno coś wykombinujemy z tym motocyklem ale co z tego wyjdzie to nie wiadomo
Tylko pamiętaj żeby coś z tego wyszło musisz mieć dużo paliwa oczywiście dla siebie
Offline
ehhhh gościu nie chce moto sprzedać, dopatrzył się że jest 2004 rok i minimum chce 3 tyś.
Ile można za to dać?? tak realnie patrząc jakieś części się sprzedadzą z tego??
Jony, gdyby był tu przycisk lubię to! to kliknąłbym pod Twoja wypowiedzią
Ostatnio edytowany przez szparag86 (2015-07-28 14:41:59)
Offline
Ja bym jeszcze przed ostatecznym wyrokiem na silnik zepha zrobił pomiary...
Jak masz narzędzia to poza czasem poświęconym nic Cię to nie kosztuje.
A szybko się dowiesz czy się opłaca to remontować czy odpuścić.
Kompresja, potem kompresja z próbą olejową i wiesz dlaczego kopci
Offline
Wolałbym tego: http://olx.pl/oferta/kawasaki-zr7-silni … 7260075b3b
Tylko znów szkoda go rozbierac by tamto padlo reanimować... może fucktycznie pchnąć... nawet w krzaki
Offline
No wiem, że to nic nie kosztuje, ale oglądałeś filmiki jakie nagrałem?? Słyszałeś jak wali?? A sam silniki na części pierwsze nie rozbiorę. MEchanik weźmie za rozebranie i złożenie min 500zł, do tego łańcuch główny 800zł masa uszczelek oringów, uszczelki pod głowice, łąńcuszek rozrządu i robi się taka suma że czacha dymi.
Chyba, że się mylę to proszę o sprostowanie.
Offline