Ogłoszenie

Zachęcamy do aktywnego udziału w życiu forum.


#1 2011-03-24 09:41:09

krowa

Użytkownik

Skąd: Grodzisk Maz
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 230
Punktów :   

Dlaczego się wypieprzył . . . ?

Witam,

Nowy sezon, nowe wyzwania, nowe szybsze maszyny i nowe niespotykane sytuację. Dlatego . . .:

Proponuje stworzyć coś w rodzaju kącika "wujek dobra rada" w którym będziemy dzielili się swoimi spostrzeżeniami apropos technik jazdy i niebezpiecznych sytuacji jakie widzieliśmy lub mieliśmy okazję uczestniczyć. Mam nadzieję, że każdy wniesie coś dobrego do tego wątku:)


1. Dlaczego facet upadł:

http://www.youtube.com/watch?v=U1p3iRBT … re=channel

Ostatnio edytowany przez krowa (2011-03-24 09:42:43)

Offline

 

#2 2011-03-24 15:00:37

 .Bu

Użytkownik

3179279
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-11-20
Posty: 102
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550B

Re: Dlaczego się wypieprzył . . . ?

Może nie jestem doświadczonym kierowcą ale sądzę że zaczął zwalniać i przy tym pochyle mu się motor złożył.
Przestała działać siła odśrodkowa która przeciwdziała grawitacji a zależna jest od prędkości.

Chętnie bym się dowiedziała czy dobrze myślę

Offline

 

#3 2011-03-24 20:13:05

 Jasiu

Użytkownik

4814871
Skąd: Myszkow
Zarejestrowany: 2010-05-17
Posty: 341
Punktów :   12 

Re: Dlaczego się wypieprzył . . . ?

po pierwsze zaczął zwalniać, dodatkowo skręcił kierownice w kierunku pochylenia no i automatycznie przeciążył przednią oponę


'93 Kawasaki ZR 1100 Zephyr
'79 Kawasaki KZ 1000 MK2

Offline

 

#4 2011-03-24 20:22:09

 .Bu

Użytkownik

3179279
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-11-20
Posty: 102
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550B

Re: Dlaczego się wypieprzył . . . ?

no teoretycznie skręcił i poleciał, w praktyce jednak przecież jakby skręcił w drugą stronę poleciałby jeszcze szybciej
tak czy inaczej to co go chyba mogło by uratować to dodanie gazu

Offline

 

#5 2011-03-24 22:14:14

krowa

Użytkownik

Skąd: Grodzisk Maz
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 230
Punktów :   

Re: Dlaczego się wypieprzył . . . ?

A mnie sie wydaje, że zahamował tylni hamulcem + odpuścił gaz i uślizgneło mu się tynie koło



http://www.youtube.com/watch?v=7lZKvL6aygU

Kolejny filmik - tutaj idealnie widać jak koleś spanikował i skręcił gwałtownie kierownicą w nie tą stronę.

Ostatnio edytowany przez krowa (2011-03-24 22:39:04)

Offline

 

#6 2011-03-25 23:09:50

 Jasiu

Użytkownik

4814871
Skąd: Myszkow
Zarejestrowany: 2010-05-17
Posty: 341
Punktów :   12 

Re: Dlaczego się wypieprzył . . . ?

.Bu a co ze stosowaniem przeciwskrętu? w drugim filmiku to samo


'93 Kawasaki ZR 1100 Zephyr
'79 Kawasaki KZ 1000 MK2

Offline

 

#7 2011-03-25 23:23:53

 .Bu

Użytkownik

3179279
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-11-20
Posty: 102
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550B

Re: Dlaczego się wypieprzył . . . ?

no właśnie mi się wydawało że przeciwskręt służy do tego żeby się bardziej przechylić. W takim wypadku skręcenie kierownicy w kierunku skrętu sugerowałoby prostowanie motocykla. Wyjaśnij mi proszę jeżeli czegoś nie rozumiem

Offline

 

#8 2011-04-11 17:32:14

 p@blo

Użytkownik

Skąd: Racibórz
Zarejestrowany: 2010-02-14
Posty: 121
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Dlaczego się wypieprzył . . . ?

Jakbym siebie widział. Właśnie coś takiego mnie spotkało. Wystraszyłem się zakrętu i gwałtownie zacząłem zwalniać - później fizyka zrobiła swoje. Dobra rada "wujka": wjeżdżaj w zakręt z taką prędkością z jaką będziesz go w stanie pokonać. Jak nie widzisz końca łuku to nie udawaj kozaka.

Offline

 

#9 2011-04-11 18:45:12

krowa

Użytkownik

Skąd: Grodzisk Maz
Zarejestrowany: 2010-03-09
Posty: 230
Punktów :   

Re: Dlaczego się wypieprzył . . . ?

czyli pamiętajcie - jak macie przed soba zakręt to zwolnijcie, zredukujcie, wejdźcie w zakręt od zewnętrznej, skręcaj używając przeciwskrętu a na samym łuku dodaj delikatnie gazu . . . ! Nigdy nie hamujcie na zakrętach ani nie odejmujcie gazu na nich bo gleba murowana!

Offline

 

#10 2011-04-11 20:07:07

 .Bu

Użytkownik

3179279
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-11-20
Posty: 102
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550B

Re: Dlaczego się wypieprzył . . . ?

a uderzenie po heblach na zakręcie skutkuje też przy tym wyrzuceniem z motocykla jak z katapulty, jak nie można się zmieścić lepiej zamiast zwalniać w zakręcie to położyć bardziej motocykl, większe szanse na powodzenie a nawet jak skończy nam się opona to lepiej przejechać się po asfalcie niż wylecieć w powietrze
znam to na szczęście tylko z teorii (tzn nie udało mi się fruwać ale ostatnio się nieźle złożyłam, kwestia przezwyciężenia odruchów zwalniania i strachu przed położeniem maszyny)
(...i wciąż jestem beznadziejnym kierowcą ;P )

Offline

 

#11 2011-04-11 20:20:05

 Maja

Użytkownik

13868574
Skąd: Jelenia Góra/Zachełmie
Zarejestrowany: 2010-01-24
Posty: 245
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Dlaczego się wypieprzył . . . ?

Ostatnio Doman "przezwyciężając odruch zwalniania i strachu przed położeniem maszyny" zeszlifował mi gmola w moim Zephyrku , i nieźle nim majtnęło, na szczęście się nie wyłożył ale mało brakowało. Posiadacze gmoli mogą zapomnieć o głębokim wykładaniu się w zakrętach

Offline

 

#12 2011-04-11 20:32:27

 .Bu

Użytkownik

3179279
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-11-20
Posty: 102
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550B

Re: Dlaczego się wypieprzył . . . ?

a, no tak, jak się przyszlifuje o też może wyrzucić, chociaż widziałam (zdjęcia) ludzi którzy się nieźle składali na zakrętach turystykami

p.s. a oponę zamknął? ;P

Offline

 

#13 2011-04-12 08:46:25

 Jasiu

Użytkownik

4814871
Skąd: Myszkow
Zarejestrowany: 2010-05-17
Posty: 341
Punktów :   12 

Re: Dlaczego się wypieprzył . . . ?

nie wiem jak w 550 i 750 ale w 1100 nie da się zamknąć opony, ani przytrzeć kolankiem
a co do przeciwskrętu to nie umiem tego wytłumaczyć tak fachowo, ale tak na chłopski rozum wyobraźcie sobie styk przedniej opony z asfaltem w motocyklu jadącym w dużym złożeniu, co wg. was wygląda jakby zapewniało lepszą przyczepność przedniej opony i trakcję całego motocykla, przeciwskręt czy skręcanie w stronę zakrętu?


'93 Kawasaki ZR 1100 Zephyr
'79 Kawasaki KZ 1000 MK2

Offline

 

#14 2011-04-12 11:20:45

 .Bu

Użytkownik

3179279
Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2010-11-20
Posty: 102
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550B

Re: Dlaczego się wypieprzył . . . ?

w 550 się da ale czemu w 1100 miało by się nie dać?

Offline

 

#15 2011-04-12 12:03:23

 Maja

Użytkownik

13868574
Skąd: Jelenia Góra/Zachełmie
Zarejestrowany: 2010-01-24
Posty: 245
Punktów :   
Motocykl: Zephyr 550

Re: Dlaczego się wypieprzył . . . ?

Zamknął oponę jak gmole nie były założone . Co do przeciwskrętu - jakoś dla mnie od początku było to oczywiste,  czasami jak jadę to obserwuję ułożenie motocykla no i jak bym nie patrzyła to widzę to lekkie odchylenie kierownicy w przeciwną stronę niż zakręt. Tylko że wydaje mi się że ten przeciwskręt działa przy odpowiedniej prędkości, motor wtedy sam wymusza pewne ułożenia i nie da się inaczej, a jak się uda inaczej no to raczej kończy się to bliskim spotkaniem z asfaltem

Wg. mnie na pierwszym filmiku koleś zahaczył  butem o asfalt, to wystarczy żeby się wystraszyć , a co za tym idzie popełnić błąd.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.konskie.pun.pl www.pwf-online.pun.pl www.swtor.pun.pl www.osm.pun.pl www.glatorianie.pun.pl